HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: pawliksz w 16 Luty 2013, 15:25:58
-
Witam,
Problem jak w temacie, czyli chłodnica jest kompletnie zimna. Silnik jest gorący, a rury które wychodzą od silnika i od termostatu do chłodnicy są do połowy ciepłe. Wygląda na to, że nie ma przepływu przez chłodnice.
I teraz czy chłodnica jest zabita czy pompa wody?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-02-18, 16:55 ]
Problem rozwiązany.
Wymieniłem korek od chłodnicy wszystko już gra.
Temat uważam za zamknięty.
-
Tak sie zastanawiam, co ma korek do zimnej chłodnicy?
-
Znalazłem takie coś na forum hondy.
"Tak niesprawny korek chłodnicy może mieć wpływ na przegrzewanie się silnika ponieważ w korku jest wbudowany zawór podciśnieniowo-nadciśnieniowy.
Zasada działania tego zaworu: układ chłodzenia jest odizolowany korkiem chłodnicy z zaworem ciśnieniowym i podciśnieniowym. Utrzymywanie stałego nadciśnienia w układzie umożliwia podwyższenie temperatury wrzenia cieczy chłodzącej i zwiększenie efektywności chłodzenia chłodnicy. Jeśli ciśnienie w układzie przewyższa dopuszczalną wartość ciśnienia zaworu nadciśnieniowego korka, następuje otwarcie tego zaworu umożliwiające wpływ nadmiaru cieczy chłodzącej przez przewód wylotowy do zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Gdy ciecz w układzie ochładza się, wówczas po otwarciu zaworu podciśnieniowego w korku chłodnicy ciecz rzepływa ze zbiornika wyrównawczego z powrotem do chłodnicy. Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej służy do utrzymania właściwej ilości cieczy w układzie chłodzenia. Układ chłodzenia jest zamknięty, ponieważ ciecz chłodząca, która wpływa przez zawory ciśnieniowe korka chłodnicy jest przechowywana w zbiorniku wyrównawczym i nie ma bezpośredniej styczności z otoczeniem."
-
Kolega ładnie to opisał. :)
-
Ależ ja w pełni rozumiem zależności między cisnieniem a punktem wrzenia i istotą działania korka. Mnie tylko interesuje dlaczego niesprawny korek powodował brak nagrzewania się chłodnicy ('kompletnie zimna')
-
Przy ostatnim zagotowaniu się wziął otworzył się i wylał wodę do zbiorniczka. Później powinien z powrotem się otworzyć i zassać wodę do wyrównania się stanu w obiegu co nie zrobił. W chłodnicy było za mało wody i dlatego była zimna. Zmieniłem korek i wszystko wróciło do normy, ponieważ zassał wode ze zbiornika i wyrównał stan jaki był.
Mam nadzieję, że dobrze napisałem :)
-
Teraz wszystko jasne :-)