HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: solkaner22 w 04 Marzec 2009, 21:02:10
-
Witam
Podczas jazdy mam ustawiony wyświetlacz komputera pokładowego na info o ilości kilometrów jaka pozostała do kolejnego tankowania. Gdy komputer pokazuje ok. 80-85 km do przejechania zapala się lampka rezerwy paliwa.
Przy 50 km jest podawana jeszcze wartość liczbowa w km, ale potem pozostają już tylko kreski -- na wyświetlaczu.
1 pytanie jest takie: ile mogę jeszcze zrobić km pomimo, że komputer nie pokazuje już żadnej wartości.
2 pytanie: jakie macie rozbieżności pomiędzy wskazanym zużyciem paliwa wg komp. pokładowego i faktycznym, czy waszym zdaniem komputer zawyża spalnie, zaniża czy pokazuje faktyczną wartość. Jaka u was jest tolerancja tych wskazań.
-
2. W Accencie III jest chyba podobny komputer. Też poniżej 50km do końca zaczynają pulsować 4 minusy. Kiedyś wyjeżdżę benzynę o końca i się przekonamy jak jest z tym bakiem. Jako zabezpieczenie pustego baku mam LPG :)
Są rozbieżności ale małe:
komputer - faktyczne spalanie:
9.80 - 9.84
10.2 - 10.5
6.39 - 6.40
10.20 - 10.09
8.30 - 8.43
8.80 - 8.96
7.80 - 8.00
8.20 - 8.46
-
pytanie jest takie: ile mogę jeszcze zrobić km pomimo, że komputer nie pokazuje już żadnej wartości.
w elantrze jest to tez 50km-oczywiscie nigdy nie testowane :mrgreen:
-
Właśnie wczoraj tankowałem i moge powiedzieć że kontrolka rezerwy zapala sie przy 76km do końca. Tak jak opisałeś od 50km są kreski.
Ile można przejechać do końca... myślę że bezpiecznie można powiedzieć że z 30km, więcej bym nie polecał z uwagi na to że można spalić pompe paliwa... jak go zabraknie. Nie chce tego testować na sobie :)
Czy komputer zaniża czy zawyża wskazania zużycia paliwa. Wydaje sie że raczej prawidłowo pokazuje. Moge zauważyć jedynie że komputer zaniża ~0,1-0,2 l/100km... ale to nie jest pomyłka a jedynie sposób tankowania do pełna ;)
Generalnie brakuje mi chwilowego spalania... no ale trudno ;) podobno nie ma takiej możliwości (ASO)
-
Ja bym się "trzymał" bardzo racjonalnego stanowiska Grzecha.
Nie jest istotne ile jeszcze przejadę na pustym baku ( co wskazuje komputer ). Wskazanie to jest istotnym sygnałem, że pompa paliwa nie ma smarowania i grozi jej zatarcie. I co mi z tego, że dowiem się ile jeszcze przejadę na pustym baku a może się nie dowiem, bo będzie holowanie jak z pompy paliwowej będzie złom.
Jeśli chcesz mieć "głupie" awarie, to baw się swoją zabawką ale potem nie narzekaj jak serwis
będzie cię kasował. A im w to graj.
A więc lej kiedy należy.
Pozdrawiam
-
Właśnie wczoraj tankowałem i moge powiedzieć że kontrolka rezerwy zapala sie przy 76km do końca
byzydura troche :]
rezerwa zapala sie w tym momencie , w ktorym plywak spadnie ponizej jakiegos poziomu, a to ile akurat pokazuje komptuter to inna sprawa , czasme pokazuje 108 , czasem pokazuje 80. w sumie nawet nie wiem od czego to jest zalezne.
jak konczy Ci sie paliwo , to samochod Ci zgasnie, to na czym bedzie pracowala ta pompa zeby sie zatrzec?
w Leonie, w dieslu, brak paliwa , auto stoi, dolewka, pokrecenie pare razy kluczykiem, jezdzi
w Transicie, w dieslu, brak paliwa, auto stoi, dolewka, pokrecenie pare razy kluczykiem i jezdzi.
-
a to ile akurat pokazuje komptuter to inna sprawa , czasme pokazuje 108 , czasem pokazuje 80. w sumie nawet nie wiem od czego to jest zalezne.
komputer przelicza to na podstawie sredniego zuzycia paliwa
jak konczy Ci sie paliwo , to samochod Ci zgasnie, to na czym bedzie pracowala ta pompa zeby sie zatrzec?
przeciez to jest pompa elektryczna-gdy silnik stanie ,ona dalej pracuje az do wylaczenia zaplonu.poza tym chodzi tez o jej chlodzenie poprzez paliwo.
nie mowiac o tym,ze jest szansa ze zbierze z dna swinstwa co w przypadku CR moze skonczyc sie tragicznie.
-
sopel nie ma sz do końca racji i czepiasz sie!
wlad chyba jasno wytłumaczył sprawe i prawidłowo ;)
-
2 pytanie: jakie macie rozbieżności pomiędzy wskazanym zużyciem paliwa wg komp. pokładowego i faktycznym, ... zaniża ....
Hej-ka
W moim i30 zdecydowanie ZANIŻA wskazanie zużycia paliwa.
Rozumiem podawane przez komputer wyniki:
A) długość przejechanej trasy (od ostatniego "startu")
/
B) stosunek znajdującego się w zbiorniku paliwa
=
7,0 (średnio wg komputera w cyklu mieszanym l/100km)
7,8 (średnio wg własnego wyliczenia A)/B) w cyklu mieszanym l/100km, w tolerancji na "+". Do pustego zbiornika pozostało do przejechania wg wskazania na liczniku max. ok 15km, ponieważ tyle wyjeździłem km - od momentu pojawienia się informacji w komputerze 50km i będzie <stop> samochód dalej o własnych siłach nie pojedzie <lol2>.)
Powyższe stwierdzenie "zdecydowanie ZANIŻA" - jest wg mnie o tyle zasadne, iż wątpię, aby konstruktorzy marki Hyundai uwzględnili:
* przysyłanie informacji na jakiej długości trasy - używana była (do której pracy niezbędne jest paliwo i jak "mocno" była ustawiona) KLIMATYZACJA,
* zastanawiam się również nad jednoznacznym wpływem UŻYWANIA ŚWIATEŁ mijania (non/stop), a zużyciem paliwa,
* dodatkowo kolejnym (raczej - nie możliwym do zmierzenia) błędem, NIE branym pod uwagę przez komputer pokładowy - są wszystkie PRZESTOJE SAMOCHODU NA PRACUJĄCYM SILNIKU...
Takie są moje spostrzeżenia dotyczące zasadności "...rozbieżności pomiędzy wskazanym zużyciem paliwa..."
-
wątpię, aby konstruktorzy marki Hyundai uwzględnili:
* przysyłanie informacji na jakiej długości trasy - używana była (do której pracy niezbędne jest paliwo i jak "mocno" była ustawiona) KLIMATYZACJA,
a po co mieliby to uwzgledniac-wszystko to uwzglednia silnik odpowiednio wiecej spalajac :mrgreen:
* zastanawiam się również nad jednoznacznym wpływem UŻYWANIA ŚWIATEŁ mijania (non/stop), a zużyciem paliwa,
patrz wyzej
* dodatkowo kolejnym (raczej - nie możliwym do zmierzenia) błędem, NIE branym pod uwagę przez komputer pokładowy - są wszystkie PRZESTOJE SAMOCHODU NA PRACUJĄCYM SILNIKU...
jezeli silnik spali 4 litrow na dystansie 50 km a nastepne 1l na postoju komputer na pewno pokaze zuzycie 10l/100km-wiec na pewno bierze pod uwage to spalanie.
-
Dokładnie tak ja powyżej!
Komputer liczy czasy wtryskiwania paliwa i porównuje to z licznikiem przejechanych kilometrów od ostatniego skasowania tego licznika. Nie ma tu żadnej filozofii.
Wg. moich spostrzeżeń podawane spalanie jest. zazwyczaj mniejsze od rzeczywistego o około 2% (zamiast 10,2l pokazuje 10,0l/100km) więc chyba nie ma o czym mówić.
-
u mnie po 1,5 roku użytkowania i obserwacji też różnice były około 0,1-0,2 litra 8-)
-
Przy takich różnicach.... NIE MA TEMATU :mrgreen:
-
U mnie ta różnica jest trochę większa ( ~ 0,5 l/100km ).
Komputer pokazał 8.0, a naprawdę było 8,46.
-
Drodzy Forumowicze!!! 8-)
A co powiecie na takie zjawisko, które ma wprost przełożenie na wyliczane zużycie paliwa.
Przy tankowaniu, po kilkukrotnym wybiciu "pistoletu" (piana itd) zatankowałem jeszcze 4 litry.
Co wy na to?? :p
-
Ano powiemy tyle, że po pierwsze zawsze należy starać się tankować do pierwszego wybicia.
A po drugie ja podałem średnie spalanie z kilku tankowań. Dzięki temu niweluje się te różnice przy tankowaniu do "różnego pełna" :)
-
OK.
Nalałem 53 litry gdzie jeszcze komp wskazywał do końca 56km.
Więc było chyba pod korek :)
-
Poczytaj sobie czym grozi dolewanie pod korek:
http://i30forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=38&st=0&sk=t&sd=a&start=150#p3366 (http://i30forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=38&st=0&sk=t&sd=a&start=150#p3366)
-
Poczytaj sobie czym grozi dolewanie pod korek:
http://i30forum.pl/viewto...start=150#p3366
(w teorii)
sopel napisał/a:
a to ile akurat pokazuje komptuter to inna sprawa , czasme pokazuje 108 , czasem pokazuje 80. w sumie nawet nie wiem od czego to jest zalezne.
komputer przelicza to na podstawie sredniego zuzycia paliwa
z tym tez nie do konca sie zgodze.
przynajmniej jesli chodzi o ten komputer, ktory my widzimy.
prosty eksperyment mozna zrobic, jak nam sie zaswieci rezerwa , kasujemy wszystkie wskazania jakie mamy i pojezdzijmy troche ostrzej na niskich biegach, wg komputera, ktory widzimy spalanie moze wynosic jakies 15l/100, w takim razie komputer powinien pokazywac jakas smiesznie mala ilosc kilometrow do przejechania, a tak nie jest.
wg mnie jest jeszcze jakis komputer , ktory "uczy" sie jak jezdzimy ,ewentualnie zbiera informacje od poczatku istnienia samochodu nt spalania.
-
gummi.cezar - czytam i czytam.
Czy sądzisz że lejąc pod korek, coś można zalać, uszkodzić?? Mamy coś takiego w autach??
A co do uczącego sie komputera... coś w tym jest, bo też mnie pewne rzeczy irytują a których nie jestem w stanie wytłumaczyć, bo to nie jest przeliczanie tylko coś w rodzaju... historii użytkowania auta.
-
gummi.cezar - czytam i czytam.
Czy sądzisz że lejąc pod korek, coś można zalać, uszkodzić?? Mamy coś takiego w autach??
Nie, nie mam takiej wiedzy. - Nie widzę po prostu większych korzyści z takiego tankowania.
Powiem więcej, przez 2 miesiące od kupna autka starym zwyczajem ( miałem wcześniej LPG) tankowałem powiedzmy za 100 zł. Zapełniałem 2/3 czy 3/4 zbiornika.
Jednak kalkulator na motostat.pl, aby obliczyć spalanie wymaga pełnych dwóch tankowań.
Więc zatankowałem do pełna i... nie mogłem poznać samochodu. Wyraźnie czułem obciążenie z tyłu, nieprzyjemne w zakrętach. Niby kilkanaście kilogramów więcej, a autko zachowywało się jak nigdy wcześniej.
-
Z uwagi na to, że bardzo dużo jeżdżę to prawie każde tankowanie jest "pod korek" i niczego złego nie wyczułem. Jazda w mojej ocenie jest taka sama przy pełnym zbiorniku jak i przy niemal pustym a tankuję w momencie kiedy komputer pokazuje mi, że dystans do przejechania na paliwku w baku to około 100 km. Obecnie komputer pokazuje mi średnie spalanie na poziomie 6,7 l.
-
;) oczywiście korzyści z takiego tankowania dla auta nie ma.
Jest to bezsporne.... chyba że brać pod uwagę wahania ceny benzyny... to można zaoszczędzić... ułamki groszy ;) :D
-
Korzystne jest tankowanie pod korek. Nie osiada woda w baku.