HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Bambrych w 03 Marzec 2009, 21:20:12
-
Witam. Jestem posiadaczem Accenta z 2004 roku. Jest to amerykaniec.
Pytanie takie jak temat postu. Czy też macie taki problem w swoich autach.
Wygląda to tak. Przy wlączeniu nawiewu na szybę (nieważne czy ciepłe, czy zimne powietrze) włącza mi sie klima. Kontrolka nic nie pokazuje, ale słychać charakterystyczne odgłosy. Jest to trochę uciązliwe. Jest jakiś sposób ominięcia tego poza wyciągnięciem bezpieczników z klimy??
-
U mnie też tak jest i u inny chyba też. Hyundaie tak mają. Trzeba sie przyzwyczaic. ja teraz tak nie mam..jak to zrobiłem... po prostu po zimie klima mi sie nie załącza a nie wiem gdzie bezpieczniki od niej znaleźć. mam spokój przy nawiewie:-0))))) pozdro
-
Witam. Potwierdzam, że klimatyzacja załącza się automatycznie przy jakimkolwiek programie z nawiewem na szybę (również przy ich zmianie). Jeśli wybierzesz nawiew tylko na nogi, czy tylko w kierunku kabiny załączać się nie powinna. Nie jest to zbyt praktyczne przy obecnie skłonnych do parowania szybach. :-/ Ponoć można to przeprogramować. Ja osobiście nie myślałem jeszcze o podjęciu takiej próby i nie wiem, na ile ASO jest kompetentne w tym zagadnieniu. Po roku użytkowania samochodu odruchem bezwarunkowym wyłączam klimatyzację i jakoś przestało mnie to przeszkadzać – to chyba kwestia przyzwyczajenia. Latem natomiast jest to dość praktyczne rozwiązanie. ;-) Pozdrawiam Igor.
-
No i włąsnie o odparowanie szyby mi chodzi, dlatego inna opcja nawwiewu niż na szybe nie wchodzi w grę. Jak na razie pozbyłem sie bezpiecznika, ze skrzynki pod maską. Jest oznaczony A\CON (nie pamiętam moze bez \). No a w lato to praktyne nie ma problemu.
-
Wyjęcie bezpiecznika jest najłatwiejszym i najskuteczniejszym sposobem. Inna opcja to rozebranie pokrętła nawiewu i odłączenie mikroprzełacznika, który daje sygnał że nawiew jest ustawiony na szybę - ale to dużo roboty.
-
W Accent MCT III z 2007 działa to dokładnie tak samo. Zawsze automatycznie włącza się klima. Nawet jeżeli wyłączę klimę i na chwilę wyłączę silnik i znów włączę to znów klima jest włączona. Z drugiej strony już się przyzwyczaiłem i jeżdżę z klimą włączoną cały rok. W zimie nie parują szyby, w lecie miły chłodek. Jakoś nie zauważyłem dużo większego spalania z tego powodu. Inna sprawa, że teraz nie wiem po co mi elektryczne szyby jak ich nigdy nie otwieram :)
-
No w sumie to niby niedużo, ale mój samochód jakos dużo pali, do roboty mam 60km w jedna strone wiec kazde pół litra się liczy. Musiałbym go dokładnie gdzies sprawdzić.
Za dwa tygodnie ma mi przyjśc z US konputerek diagnostyczny do ichnich samochodów, ale on chyba tylko błedy wywala, nie wiem zobacze jak dostanę.
No nic dzięki za pomoc.
-
Mi sie podoba, że to jest sprzężone razem ale gdyby dało się to odłączyć to bym nie płakał. Lubie jak szybko mi się szyby odparowują ;) Poza tym dzieki temu kompresor pracuje a on nie lubi nie pracować.
-
EDIT: wlasnie sie zorientowalem ze watek sie zaczyna o Accent III.
Moje rozwiazanie dotyczy Accent II Verna, ale moze jest tak samo w nowym.
U mnie problem jest rozwiazany inaczej.
Do deski kontrolnej od tylu dochodzi osobny kabel ktory jest odpowiedzialny tylko i wylacznie za wlaczanie klimy przy pozycji przelacznika na szybe.
Ja ten kabelek mam wypiety i wszystko gra.
Udalo mi sie go wypiac bez zdejmowania konsoli, ale widzialem wczesniej jak wyglada zdjeta konsola.
Musialem tylko wypiac linki od pokretel. Wtyczka jest raczej waska, zwlaszcza w porownaniu do innych, dochodzacych do konsoli. Ma 2 zyly.
Sprobujcie pozagladac od strony pedalow kierowcy z latarka... nie pamietam czy to jest widoczne. Jak ebde pamietal to sprawdze.
Jakby co kontat na priv, bo na forum nie mam ostatnio czasu.
Pozdrawiam
-
Witam, jestem nowym uzytkownikiem Forum i nowym wlascicielem accenta;) od miesiaca:). Mi sie niepodoba to ze jestem ubezwlasnowolnieny jesli wlacze nawiew na jaka kolwiek pozycje z szyba polaczona to klima sie zalacza:(, prawie jak w komunizmie:).
Jak narazie wyciagnolem bezpiecznik od klimy ale to troche polsrodek.
Mysle o tym zeby to zrobic odlaczajac ten kabelek czy co to tam trzeba odlaczyc w srodku konsoli.Konsole sciagam bez problemu ale trzymaja te linki od pokretel, jak je odczepic i czy latwo i gdzie sie ja zaklada ponownie?czy ten mikroprzelacznik co wspomnial e-gen trzba jakos rozebrac czy wystarczy ten jakis kabelek odczepic co dochodzi z tylu do pokretla pozycji nawiewu?
I jeszcze jedna sprawa, czy ktos wie czy wlacznik klimy ma w srodku diode czy zarowke bo jak wlaczam klime to mi sie nie swieci a slysze ze klima sie zalacza (oczywiscie wtedy jak bezpiecznik jest wsadzony:)),
z gory dzieki za pomoc:)
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczow:)
P.S accent jest zajefajny
-
kubek, u mnie na stronie masz to opisane przy okazji wymiany podświetlenia. NIBY odpina i zapina się to łatwo ale trzeba to robić ostrożnie i dokładnie żeby sobie nie zrobić krzywdy w samochód. Reszta w opcji SZUKAJ przy okazji wymiany podświetlenia na LED.
-
kml,
dzieki za szybka pomoc, manual bardzo obfity, wlasnie boje sie troche zebym cos nie momieszal z tymi ciegnami i zeby mi jakas pierdulka gdzies nie odpadla:) ale coz trzeba bedzie jeszcze raz na to looknac:).dzieki
-
kubek,
1. Powoli.
2. Dokładnie.
3. Deliktanie.
4. Starnnie.
5. Na spokojnie.
i będzie ok.
-
kml,
bedzie ciekawe zajecie na ktores popoludnie:)
Dzieki:)
-
Jesli ktos by chcial sobie odlaczyc automatyczne wlaczanie sie klimatyzacji jesli mamy wlaczony nawiem i ustawienie pozycji nawiewu na szybe lub szybe-nogi to trzeba sciagnoc konsole i odczepic dwa kabelki (pomaranczowe) biala plastikowa kostka ktore dochodza do pokretla regulacji nawiewu od tylu konsoli i po tym zabiegu klime wlaczamy tylko wlacznikiem A/C:)
Tak przynajmniej jest w moim modelu accent II 2000r
-
kubek, no patrz Pan a sam myślałem, że tam trzeba bardziej grzebać :) Przy okazji się też chyba odłącze ;)
-
Ciekawe czy tak samo jest w Accent III - będę musiał to sprawdzić w wolnej chwili i odłączyć.
-
dziekikml, dzieki twojemu manualowi nie balem sie rozbebeszyc tych ciegien od ogrzewania i klimka teraz dziala wtedy kiedy ja chce a nie kiedy ona chce:)
dzieki wielkie
-
Niestety w III generacji Koreańczycy się postarali i władowali elektroniki ile się tylko dało.
Tu nie ma już opcji aby coś przeciąć i żeby to działało :/ Szkoda
(http://img15.imageshack.us/img15/8318/nawiewy1.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/my.php?image=nawiewy1.jpg) (http://img15.imageshack.us/img15/4328/nawiewy2.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/my.php?image=nawiewy2.jpg)
-
kubek, ciesze sie, że pomogłem :)
vesoly, sie wycwanili heh :D ale możę jest tak, że jak sie wymie tę płyte to pod spodem jest jakiś styk czy przełącznik? W końcu to koreańskie auto i to musi być PROSTE :)
-
Niestety nie :/ Płytka dwustronna, kilka układów SMD, kilkadziesiąt przelotek przez płytkę, ścieżki cienkie jak włos - nawet nie próbowałem zwłaszcza, że w moim accencie wszelkie przełączenie dróg, którymi leci ciepłe/zimne powietrze następuje przy pomocy silniczków sterowanych przez ten procesor. I nie jest tak, że w danym położeniu ma być zawsze takie samo działanie. Przykładowo gdy ustawimy normalnie nawiew na twarz to klima nie jest włączana ale jeżeli przełączymy na tryb MAX A/C to przy ponownym przełączeniu na twarz klima będzie działać nadal. Ma to sens ale do tej płytki z tyłu dochodzi 16 przewodów i służą one wyłącznie do obsługi tego jednego przełącznika (tego w prawej strony).
Regulacja ciepło/zimno natomiast jest realizowana przy pomocy linki i przekładni natomiast środokowy przełącznik prędkości nawiewu to zwykły przełącznik wielopozycyjny.
Aby dostać się do tego wszystkiego nie łamiąc żadnych elementów zastosowałem się do poradnika pobranego ze strony 'HMA Service' dotyczącego instalacji klimatyzacji w tym accencie.
-
vesoly, My w Hyundai Motor Company zawsze tworzymy nowe modele samochód żeby ułatwić i uprzeyjemnić życie użytkownikom :mrgreen:
A tak na poważnie, może to sie da kompem zaprogramować?
-
vesoly, to na dzidebym raczej tego sam nie tykal, instrukcja by sie przydala jak masz taka mozliwosc.Ja sie na tym wiele nie znam ale sadze ze to ktorys z tych kabelkow moze byc odpowiedzialny za wlaczenia a/c automatyczne...ale to domysly, schemat klimy needed:)
pozdrawiam
-
vesoly, jak jeszcze cię temat interesuje to tak samo jak u ciebie sprawa wyglada w coupe od 2002 roku. Brat takowe kupił...w znajomym zakładzie servisujacym hultaje powiedzieli mi ze elektryk jest wstanie to zrobic tylko musi znalezdz który z kabli (a jest ich za 12 w wiazce zakonczonej plastikowa kostka wchadzaca w konsole od tyłu) jest za to odpowiedzialny...sam ta wiazkę widziłem i jakby był manual z opisak który kabel co robi to samemu by to mozna zdezaktywować ale manuala brak:(
Pozdrawiam
KUba
-
Dzięki za info. Stwierdziłem, że nie będę już w tym grzebał. Jakoś 2 lata przejździłem więc już się do tego jakoś przyzwyczaiłem, że klima chodzi non stop. W sumie w zimie włączona jest cały czas żeby szyby nie parowały no i przez połowę okresu nie zimowego chłodzi więc już niech tak zostanie. Pewnie najszybciej było by wyjąć bezpiecznik w skrzynce ale zależało mi na bardziej cywylizaowanym blokowaniu/odblokowywanu włączania się klimy.
-
zrozumiałe, bezpiecznik to pól srodek:)
Pozdrawiam
Kuba
-
Witam, u mnie opisywane zjawisko nie występuje /ACCENT II/ z tym, że jestem drugim właścicielem i nie wiem czy poprzedni nie modyfikował już tego (pewnie tak). Szczerze mówiąc byłem zaskoczony czytając ten temat :mrgreen:
-
hehe...
A ja po przeczytaniu w instrukcji że tak powinna się ta klima zachowywać, zachodziłem w głowę co jest nie tak, że tak nie działa :P
Ale widać u mnie również poprzedni właściciel zajął się tym ;) i w cale nie mam mu tego za złe :)
-
Zbyszek, zielu_lodz, w 2 gen to jest banalna sprawa - odkręcasz konsolę srodkową i odpisnasz szybkozłączke z czerwonym kabelkiem :)
-
Witam. No super wiadomość jak na mnie. Bo klima czasem co prawda musi być włączona, bo warto by pochodziła, ale bez przesady - nawiew na szybę z klimą bez udziału woli użytkownika, co to ma dammit być ? Sam chcę decydować o swoim losie, pewnie jak reszta użytkowników . Słyszę - czerwone kabelki, pomarańczowe ,białe - a że dysponuję swoimi zdjęciami, które robię przy rozbieraniu hyundaia, to postanowiłem wrzucić o co chodzi (mam nadzieje że się nie mylę, bo jeszcze kabelków sam nie odpinałem, jakby co to Panowie poprawiajcie mnie). To jest to, a kable są różne - zależnie z której strony kostki patrzeć.
(http://images47.fotosik.pl/231/f97ee81b8d54094e.jpg)
-
Zbyszek, zielu_lodz, w 2 gen to jest banalna sprawa - odkręcasz konsolę srodkową i odpisnasz szybkozłączke z czerwonym kabelkiem :)
Teraz po przeczytaniu postów już wiem :) aczkolwiek tak jak wspomniałem u mnie tego problemu nie ma więc byłem zaskoczony. Mój egzemplarz auta był przeznaczony na rynek Czeski gdzie został zakupiony w salonie. Możliwe, że na tamtejszy rynek było przewidziane akurat inne rozwiązanie albo po prostu (co jest bardziej prawdopodobne) poprzedni właściciel już dokonał potrzebnych modyfikacji :)
-
Ale z tym odłączaniem kostki to jest nie do końca tak różowo.
Gdy kostka jest podłączona:
Program nawiewu na szybę powoduje automatyczne włączenie klimy.A gdy damy ciepły nawiew i do tego klimę, to lodowate powietrze idzie na szybę, a ciepłe w nogi , czy gdzieś tam.... Zimny nawiew powietrze zimne leci tu i tu.
Gdy kostka jest odłączona:
Program nawiewu na szybę nie powoduje włączenia klimy. Gdy damy ciepły nawiew - ciepłe powietrze leci na szybę i w nogi (to jest ok), gdy damy zimny nawiew to zimne leci i tu i tu (też ok), jak damy ciepły nawiew + klima to ciepłe powietrze leci na szybę i w nogi. A znowu zimny nawiew + klima daje zimne powietrze ale jak mi się "może" wydaje nie jest to lodowate powietrze z klimy, tylko z temperatury podwórka.
Czyli de facto te powietrze z klimy nie leci tak jak kostka była podłączona.
* Podsumowując : gdy włączymy ciepłe powietrze na szybę i włączymy klimę, to ciepłe powietrze leci na szybę i w nogi, a było kiedyś ciepłe w nogi, lodowate na szybę - co jest grane :) - kiedyś było inaczej. Guzik klimy - kostce w pokrętle nie równy ? Może on steruje jeszcze kierunkiem wylotu klimy ?
-
Program nawiewu na szybę nie powoduje włączenia klimy. Gdy damy ciepły nawiew - ciepłe powietrze leci na szybę i w nogi (to jest ok), gdy damy zimny nawiew to zimne leci i tu i tu (też ok), jak damy ciepły nawiew + klima to ciepłe powietrze leci na szybę i w nogi. A znowu zimny nawiew + klima daje zimne powietrze ale jak mi się "może" wydaje nie jest to lodowate powietrze z klimy, tylko z temperatury podwórka.
Na całym forum jesteś jedyną osobą, która ma takie problemy :roll: Jeżeli masz aż taki zgryz to podłącz to tak jak było. Ja mam odpiętą klimę i samodzielnym włączaniu nie zauważyłem takich problemów o jakich mówisz.
-
To nie jest problem. Tylko napisałem, że po odłączeniu jest inaczej jak było. I tak będzie u każdego, chyba że ktoś coś przerabiał. Zresztą zawsze można wrzucić sobie dodatkowy włącznik, jakby ktoś koniecznie by chciał powietrze z klimy raz na jakiś czas rzucić na szybę, bo fakt jest taki, że szyba odparowuje momentalnie.
KML - a testowałeś to dokładnie, że mnie krytykujesz. Chyba ważniejsze jest opisanie sposobu działania, a nie wytykanie że coś komuś "rzekomo" się nie podoba. Sam zobacz ciepłe powietrze + klima = ciepłe powietrze na szybę i w nogi.
-
KML - a testowałeś to dokładnie, że mnie krytykujesz. Chyba ważniejsze jest opisanie sposobu działania, a nie wytykanie że coś komuś "rzekomo" się nie podoba. Sam zobacz ciepłe powietrze + klima = ciepłe powietrze na szybę i w nogi.
A co tutaj jest do testowania?! Klima miala NIE działać domyslnie w pozycji na szybę i koniec. Czego oczekujesz po prostej klimatyzacji manualnej - to NIE jest climatronic. W ogóle nie bardzo rozumiem kombinację kilma+ciepłe powietrze. W jakim celu to stosować?
Nie zauważyłem u siebie, żeby włączenie klim "z palca" powodowało wzrost siły dmuchania więc możliwości nawiewu są dokładnie takie same. Klima nie działa poniżej 5*C OIDP a mój samochód rozgrzewa się _błyskawicznie_ więc po kilku minutach jazdy odpalam ciepełko bez klimy i od razu jest inaczej w środku.
Dla mnie stosowanie klimy ma sens wtedy kiedy jest za ciepło na dworzu a do korekcji zimności słuzy zakres pokrętła z niebieską skalą. Oczywiście można odparować szyby ale też zdarza mi się to sporadycznie z tym, że ja też stosuje to w ustawieniu zimne.
Czemu ma służyć kombinacja klima+ciepłe?
-
Takie że szyba w kilku sekundach odparowuje, a w samochodzie się zimno nie zrobi. Np jadąc szybko w deszcz - lepiej jak szyba odparuje natychmiast, niż czekać aż ciepłe powietrze ja obdmucha, co zajmie więcej czasu. Im szybciej będzie lepsza widoczność przez szybę tym większe będzie bezpieczeństwo.
-
Takie że szyba w kilku sekundach odparowuje, a w samochodzie się zimno nie zrobi. Np jadąc szybko w deszcz - lepiej jak szyba odparuje natychmiast, niż czekać aż ciepłe powietrze ja obdmucha, co zajmie więcej czasu. Im szybciej będzie lepsza widoczność przez szybę tym większe będzie bezpieczeństwo.
Nie wiem czy mówimy o tym samym samochodzie ale w accencie szyba nie odparuje w ciągu kilku sekund przy użyciu klimy. Jeżeli mi paruje szyba a potrzebuje natychmiast pozbyć sie pary to otwieram okno i problem, w postaci różnicy temperatur powodującej kondensację, znika. Jeżeli odpalisz klimę celem odparowania szyby to i tak dmucha zimne powietrze a nie ciepłe co zajmuje więcej czasu. Ustawienie klimy na samą szybę powoduje, że wydmuch powietrza innymi kanałami jest minimalny o ile w ogóle odczuwalny i w moim, subiketywnym odczuciu, nie powoduje to wyziębienia samochodu.
-
Temat uważam za wyczerpany - zamykam.
Z poważaniem weryfikator.kont