HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: kuris w 23 Czerwiec 2008, 13:25:37
-
Witam wszystkich problem jak w temacie,do tej pory wszystko było ok ale wymieniłem uszczelkę pod głowica bo była taka potrzeba i zaczęło się ,obroty sa stabilne tzn.około 800 dopuki nie włącze swiatełzaczynaja pływac od 800 do około500 a jak włącze jeszcze jakieś źrudło napięcia np,wzmacniacz lub kierunki to jeszcze spadaja niżej a najciekawsze jest to że nie zawsze się tak dzieje czasami jest ok.
-
obadaj alternator gdzieś w specjalistycznym warsztacie, przeczyść styki itp.
-
Wg mnie może to być silniczek krokowy do wymiany. Też tak miałem i jak go wymieniłem i się skończyły problemy.
-
w dziale faq masz link do strony z poradami krzyzaka, a tam regulacja wolnych obrotow w silniku 4G15,
wyreguluj obroty a problemy falowania znikna...
-
Witam po długiej przerwie, znalazłem co było powodem pływających obrotów ,czujnik temperatury tan dwu pinowy ,po wymianie wszystko wruciło do normy,mam jeszcze jedno pytanie czy u was w lantrze też jak się włącza wentylator od chłodnicy to spadaja obroty do około 500 i przes czas pracy wentylatora takie utrzymuje.A i jeszcze jedno wiecie może jak rozebrac silniczek krokowy w tym modelu żeby go wyczyścic.
-
czy u was w lantrze też jak się włącza wentylator od chłodnicy to spadaja obroty do około 500
objaw padniętego silniczka krokowego...
rozebrać prosto, wykręcasz go i czyścisz...
po tym zabiegu konieczna jest regulacja wolnych obrotów
jak by co służę pomocą...
P.S. mi też umarł ostatnio krokowy... to chyba przez tą pogodę :-?
-
Czwśc Grzesik z tego co patrzyłem to on działa bo obroty spadają mi niżej a on podnosi je na około500-600 ,taksamo przy załączeniu zapłonu słychac że pracujea co do rozbierania to jak odkręciłem te cztery śrubki od gury to dostałem się tylko do ślimaka więc co tam czyści ,prosze o jakieś dokładne wytyczne co do czyszczenia.
-
jak ci chodzi, to przeprowadz tylko proces regulacji obrotów i bedzie ok,
myslalem ze u ciebie nie pracuje tak jak u mnie :)
wg mnie starszych silniczków sie nie powinno czyścić (takich jak u mnie bo tam nie ma co sie pobrudzic)
-
Też tak myślałem ,w najbliższym czasie przeprowadze regulacje obrotów i sie odezwe narazie serdeczne dzięki i pozdrawiam.
-
Grzesik postąpiłem jak mówiłes i przeprowadziłem regulacje obrotów, robiłem to trzy razy zanim osiągnąłem pozytywny wynik,ustawiłem około 900 obr.pokasowałem błędy i niby wszystko ok zapalam jest pięknie włączam swiatła obr.spadają ale silniczek je momentalnie podnosi efekt pozytywny,dodatkowo włączam wentylator w aucie na full i dalej jest ok ",jak pisałem wcześniej przy takim obciążeniu nie podnosił obr. na ustalone"niby wszystko pięknie ale jak troche pojeżdże to pojawia mi się efekt pływania 800-1100 ale nie zawsze,i jeszcze jeden objaw jak zapalam zimny silnik to jest ok ale jak ciepły to zapali zrobi takie próbkowanie trzy razy z 800na1100 i spada na 800.Widzę że założyłeś nowy wontek o silniczku krokowym ,ja mam właśnie taki sam więc będę sledził temat,pozdrawiam.
-
kuris, ja bym sprawdzil jeszcze ustawienie zapłonu,
mam nadzieje, ze jak ustawiałeś obroty to auto było w trybie serwisowym(zmasowana kostka adj)
warto również przeczyścić przepustnice, jeśli po zdjęciu węża powietrza z kolektora dolotowego widać czarny smar na przepustnicy lub czarny nalot, to wtedy przepustnica nie zawsze bedzie sie domykać i krokowy moze świrować. Warto to sprawdzić
-
Tu mnie zaskoczyłes o zmasowaniu tej kostki bo nic nie pisało u Kżyżaka ,możesz mi dokładnie podac ktura to kostka i jak to zrobic, a przepustnice czyściłem już wszesniej jakies pare miesięcy temu.
-
Tu mnie zaskoczyłes o zmasowaniu tej kostki
To jak ustawiałeś obroty? :shock:
-
w hyundaiu nie ustawisz zaplonu dopóki nie zmasujesz kostki adj (wprowadza auto w tryb serwisowy co skutkuje tym, ze ECU nie steruje przyśpieszeniem zapłonu )
Standardowo z ECU przy ustawieniu kąta wyprzedzenia na 5st (wg serwisuwek 5st +-2) jak byś sprawdził lampą stroboskopową zobaczysz ok 10st, dopiero po zmasowaniu masz 5st.
Wielu mechaników nie wie o tym fakcie a kręci zapłonem we wszystkie strony, co nie przynosi żadnego efektu, bo ECU koryguje to ustawienie. Dlatego jeżli ktoś grzebał przy zapłonie to proponuje sprawdzić czy jest dobrze ustawiony.
Ja podczas regulacji obrotów masuje kostke adj i obroty reguluje tylko raz... skutecznie.
Ale pamiętaj, żeby wszystko było lala to:
1.Zapłon wyregulowany 5st (jak masz lpg to 7st)
P.S. Kosta ADJ zwisa sobie w okolicach aparatu zapłonowego, jesto to jednoprzewodowa zaślepiona kosteczka, powinna być na niej naklejka adj/ <- nie pamiętam co tam jest po ukośniku :)
są jeszcze 2 inne, jedna to "purge pump" do uruchomienia pompy paliwa i kolejna 2 przewodowa która nas nie interesuje.
Jak znajdziesz kostke adj, to podłączasz do niej mase, najlepiej z akumulatora
2. Czysta przepustnica
3. sprawny krokowy
4. Sprawny ECU ( nienapuchnięte kondensatory, )
To są podstawy.
Jeśli po czysczeniu przepustnicy regulacji zapłonu i wolnych obrotów dalej masz falowanie, to zostanie ci sprawdzenie ECU. i ewentualna wymiana kondensatorów, tym bardziej że twoj hultaj ma ponad 15 lat
-
jarek z porad Krzyzaka ,jest tam podany opis ustawiania obrotów ale do pojemności 1775 czyli 1,8 może to był mój błąd a macie opis do 1.5 http://mitsubishifan.webpark.pl/
-
ten opis dotyczy silników 1,8 ale także 1,5 (4g15)
Krzyżak nie napisał tego, ale ja zawsze to robie, i napewno nie jest to błąd.
-
Grzesik prosze jak bys mógł to poślij mi fotke tej kostki i jak ją zmasowac czy tam jest tylko jeden przewód?
-
dzisiaj już nie zrobie zdjęcia, ale szukaj kostki podpisanej est/adj
powinna sobie dyndać koło pompki sprzęgła, wychodzi z tej wiązki co idzie w tym plastiku przykręconym do kolektora.
Jest to jednoprzewodowa kosteczka, sciągasz z niej zaślepkę, wkładasz kabelek i podłączasz do masy i tyle :)
a kabelek na pewno znajdziesz jeśli wiesz gdzie jest aparat zapłonowy i pompka sprzęgła, a zakladam że wiesz :)
-
Wielkie dzieki jutro się tym zajmę <glupek2> <piwo>
-
Witam po długiej przerwie poszedłem za twoimi poradami Grzesik1 i ustawiłem zapłon tak jak powinien byc tzw.pojechałem do serwisu i tam mi ustawili i odrazu zrobili komputerowa diagnostyke silnika i wyszło ze elektronika jest ok..Dla pewności wymieniłem też elektrolity w ECU ale to sam zrobiłem,teraz obroty są ok i nie pływają ,wielkie dzięki za porady pozdrawiam ,i zamykam temat
-
Bardzo mi miło że kolejny hultaj odzyskał sprawność :)
-
A jak z twoim doszedłes do czegoś z tym krokowcem
-
przepraszam, że odświeżam temat ale nie chciałem zakładać nowego, a mam pytanie.
chcę ustawić u siebie zapłon i nie wiem czy w moim silniku też jest ta kostka ADJ,
silnik 2.0 8V z 91 roku w sonacie