HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: llazicki w 02 Marzec 2009, 15:20:13
-
Witam wszystkich klubowiczów.
Mam pytanie poszukiwałem jakiegoś schematu na hmaservice i niepotrafie znalesc jak podłączyć obrotomierz w tym samochodzie. Wczesniej mniałem licznik bez obrotomierza , postanowiłem wstawić licznik z obrotomierzem. Wszystko by było fajnie licznik podłaczony -wszystko działa oprócz obrotomierza. Próbowałem podłaczyć pod cewke ale........ cewka jest podwójna podłaczajac pod jedna cześć dostaje połowe impulsu a pod dwie na włączonym silniku dostaje odpowiedni impuls ale jak zgasze silnik to go już nieodpale. Wydaje mi sie , że najprościej będzie podączyć go gdzieś pod komputer ... tylko że nigxdize niepotrafie znaleść schematu albo jakichkolwiek informacji na ten temat.
Z góry wszysktim dziękuje za jaką kolwiek pomoc.
-
Witam, też chciałem wymienić zegary na takie z obrotomierzem, ale nie wiedziałem czy będzie on działał więc zdecydowałem się na zakup elektronicznego obrotomierza na allegro. podłączyłem go pod jeden kabel niskiego napięcia w jednej z dwóch (trzy żyłowych) kostek i działa jak należy. Niestety nie mam pojęcia jak inaczej można podłączyć seryjne zegary. Jakbyś doszedł do tego jak to zrobić to mam prośbę żebyś umieścił instrukcję na tym forum.
-
wporzątku . do konca tygodnia bede mniał najprawdopodobniej instrukcje od znajomego z serwisu hyundaia :) jak bede juz coś mniał to dam na forum
-
Witam,
przepraszam za wykopaliska ... ;-) ;-)
Zainteresował mnie temat więc chciałbym się dowiedzieć czy się udało podłączyć ...
Bo z tego co zrozumiałem zegary w wersji z obrotomierzem pasują do wersji bez (wszystkie podłaczenia są takie same? czy jest zamontowana wiązka obrotomierza?
Pozdrawiam
-
W Accencie II nie było żadnego problemu przy podłączeniu zegarów z obrotomierzem w aucie oryginalnie bez obrotomierza. Macie pewność że obtościomierz jest OK?
-
Odświeżam temat. Czy ktoś wie czy po zmianie zegarów na takie z obrotomierzem, obrotomierz będzie działał?
Właśnie poszukałem trochę w Internecie i okazuje się, że po zmianie zegarów na te z obrotomierzem trzeba wszystkie kable w kostkach poprzekładać. Należy ściągnąć schemat i jeszcze trzeba wyprowadzić kabel z komputera (wstawić na nim rezystor) do obrotomierza.
Moim zadaniem gra nie warta świeczki. Podobno z obrotomierzami oryginalnymi też są problemy. Więc lepiej chyba ok 100zł wydać na taki uniwersalny i wmontować go w deskę.
-
W Accencie II nie było żadnego problemu przy podłączeniu zegarów
Ja nie miałem żadnych problemów z zamontowanym zestawem wskaźników z obrotomierzem ale podobnie mam Accenta II generacji. Trochę nie chce mi się wierzyć aby we wcześniejszych modelach miało być inaczej ale... wszystko możliwe. Może któryś z kolegów przekładał taki zestaw wskaźników w "jedynce" ?
-
Poszukałem na innych forach i na elektroda.pl i każdy, kto chciał przełożyć wskaźniki musiał pobawić się z kablami napisałem też do działu technicznego hyundaia. Jak mi odpiszą to umieszcze na forum.
-
Witam, jestem akurat po przekładce zegarów na te z obrotomierzem Accent 95" 1.5. Wymagało to poprzekładania niemal wszystkich przewodów w trzech złączach licznika. Wersja bez obrotomierza nie ma wyprowadzonego przewodu sygnałowego do obrotomierza. ja miałem problem ze zdjeciem wtyczki przy module komputera aby dobrać się do pinu z sygnałem do obrotomierza (w zalezności od wersji , rocznika jest to pin 6, 43 lub 47). Sygnał ten wzialem z dwóch przewodów sygnałowych cewki zapłonowej poprzez diody i rezystor. Układ i opis takiego rozwiązania znalazlem na stronie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=817546&postdays=0&postorder=asc&highlight=dodatkowy+obrotomierz+fiesta&start=0
Ważne jest aby rezystor w zakresie od 18Kom do 56 Kom i mocy min. 1W dobrac eksperymentalnie. bez niego obrotomierz nic nie wskarze. Ja zastosowałem 27 kom , przejechałem ok. 1000km i obrotomierz pracuje doskonale.
-
birek1,
szacunek, wygląda na to że w Accencie I-szej generacji przesadnie oszczędzano, nie robiąć uniwersalnej wiązki; w II nie ma problemu z wymianą zegarów.
-
no to ja też odkopuję :P
mianowicie wie ktoś który przewód gdzie przepiąć w tych 3 wtyczkach do zegarów w accencie 1 ;)
myślę ,że raczej nie będzie w tej kwestii różnicy przy wersjach silnikowych i roczniku ;)
kto coś wie niech pisze ;)
-
Witam,
przesyłam zainteresowanym schemat przekładki złączy na zegary z obrotomierzem
(http://w.fotka.pl.s3.amazonaws.com/675b2cb0b7.jpg)
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=139591&c=89&hq=obrotomierz&f=7&m=flat
-
dziękuję bardzo :-D
i o to mi chodziło ;-)
bo metoda prób i błędów w tym wypadku raczej nie wróży dobrze :-P
-
no i się przydało w 1.3 12v schemat przekładania kabelków jest podobny :-P
i zielono-żółty trzeba przedłużyć ,poza tym jeden czy dwa mają inne kolory ale trzeba tylko lecieć ze schematu i jest ok ;-)
niestety nie miałem zbyt dużo czasu i obrotomierza nie podłączyłem :-(
chociaż same zegary wyglądają o wiele lepiej ;-)
mam jeszcze pytanie czy jak bym wziął sygnał z komputera czy dalej potrzebna była by ta "magia" z diodami :-P 478 479 481 482 483 484 490 491 492 498 499 503 998 w końcu fabrycznie takich "trików" nie robią :-P ;-)
ps.podłączyłem dopiero teraz bo nie miałem chęci ani czasu na ewentualne poprawki :P
ps2.trzeba próbować ;-) w końcu ktoś musi być pionierem ;-)
pozdro