HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Bunias w 26 Luty 2009, 20:55:37
-
Witam,
Mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. Dokładnie sprawa wygląda tak:
Raz na jakiś czas(ok 1500-2000 tys km) muszę dolewać płynu do zbiornika wyrównawczego ponieważ poziom spada poniżej minimum.
Poza tym w momencie gdy w wyrównawczym jest już sucho, w całym układzie chłodzenia poziom płynu jest ok. Wychodzi na to, że płyn 'wybywa' jedynie ze zbiornika wyrównawczego, i właśnie gdy w nim jest już pusto w układzie płyn jest, i nic a nic nie ubywa.
Ostatnio byłem u mechanika, który uszczelnił wszelkie miejsca z których płyn mógłby wyciekać i nadal to samo. Wycieków nie widać, wyrównawczy szczelny, więc jaka może być tego przyczyna? Uszczelka pod głowicą puszcza?! choć nie wydaje mi się-wymieniana ok. rok temu+remont silnika(pierścienie itd.)
Pozdrawiam serdecznie,
Jakub
-
Może być uszczelka , nowa nie oznacze że nadal dobra zależy od założenia
Ponadto klika razy miałem przypadki (w innych autach) że chłodnica była leciutko nieszczelna i to co ubyło zaraz wyparowało - ciężko było zlokalizować.
-
Dołączę się do postu bo mi również ubywa płynu chłodniczego... lecz nie w zbiorniczku a w samej chłodnicy, tj. w zbiorniczku jest wszytko ok płyn na maksa a jak odkręci się korek chłodnicy to pustka i musze dolewać z 1/4 co roku/... może nieszczelny korek? /nie wymieniłem bo koszt korka to ok. 85 PLN - dość sporo jak na koreczek.../
-
Może być uszczelka , nowa nie oznacze że nadal dobra zależy od założenia
Ponadto klika razy miałem przypadki (w innych autach) że chłodnica była leciutko nieszczelna i to co ubyło zaraz wyparowało - ciężko było zlokalizować.
hm myślę jednak, że wszystko jest szczelne, bo jak pisałem-ubywa tylko i wyłącznie ze zbiornika wyrównawczego, w chłodnicy zawsze jest do pełna :/
Co do uszczelki to pewnie będzie to trzeba sprawdzić, choć to już ostateczność, i jeżeli miałoby do tego dojść prędzej wymienię samochód-i tak mam to zaplanowane na ten rok. Poza tym nie zauważam żadnych rzeczy, które mogłyby wskazywać na uszczelkę- poziom oleju ok, nic nie przybywa, z tego co wiem to przy padniętej uszczelce ogrzewanie słabo grzeje, u mnie jest ok. I jeszcze sprawa temperatury silnika: tu też wszystko ok, w zeszłym roku miałem taką samą sytuację z płynem, ale tu była ewidentna wina czujnika temperatury, i nie włączał się wentylator, po czym płyn się 'wygotowywał', ale czujnik już wymieniony, temperatura ok, nic się złego nie dzieje...
-
hm myślę jednak, że wszystko jest szczelne, bo jak pisałem-ubywa tylko i wyłącznie ze zbiornika wyrównawczego, w chłodnicy zawsze jest do pełna
A powiedz jak wygląda układ chłodzenia w accencie?
Jest chłodnica z korkiem, a z szyjki od chłodnicy idzie wężyk do zbiorniczka?
Jeśli tak to wygląda, to jest to zbiorniczek przelewowy a nie wyrównawczy i to że nie ma w nim cieczy to wg mnie żaden problem (u mnie w lantrze nigdy go nie było).
Jeśli jest korek w chłodnicy to po jego odkręceniu płynu ma byc praktycznie pod korek, jeśli tak jest i nie ubywa to wszystko jest ok.
-
...
Jest chłodnica z korkiem, a z szyjki od chłodnicy idzie wężyk do zbiorniczka?
Jeśli tak to wygląda, to jest to zbiorniczek przelewowy a nie wyrównawczy ....
Dokładnie tak.
Zastanawiam się czy przy okazji nie jest to winą zapowietrzenia ...
Bo jak się nagrzeje powietrze powoduje wypychanie przez zbiorniczek płyn, po ostudzeniu opada.
Generalnie jak jest FULL w chłodnicy (pod korek) , i się nie przegrzewa nie przejmował bym się tym ;)
-
Korek w chłodnicy jest oryginalny?
Cien o czyim aucie rozmawiamy? :D
-
hm myślę jednak, że wszystko jest szczelne, bo jak pisałem-ubywa tylko i wyłącznie ze zbiornika wyrównawczego, w chłodnicy zawsze jest do pełna
A powiedz jak wygląda układ chłodzenia w accencie?
Jest chłodnica z korkiem, a z szyjki od chłodnicy idzie wężyk do zbiorniczka?
Jeśli tak to wygląda, to jest to zbiorniczek przelewowy a nie wyrównawczy i to że nie ma w nim cieczy to wg mnie żaden problem (u mnie w lantrze nigdy go nie było).
Jeśli jest korek w chłodnicy to po jego odkręceniu płynu ma byc praktycznie pod korek, jeśli tak jest i nie ubywa to wszystko jest ok.
Witam!
Jest dokładnie tak jak piszesz- chłodnica z korkiem, poniżej wężyk do zbiorniczka, w zbiorniczku korek do którego wchodzi ten wężyk. Co do tego, że jest to zbiorniczek przelewowy to.....sam kiedyś na to wpadłem-moja wiedza o samochodach jest dość uboga ale tak patrząc na ten układ chłodzenia takie miałem skojarzenie ;) , czyli wychodzi na to, że tak ma być, i jest okej. Bardzo dobrze ;)
Yhym jeszcze jedna sprawa żeby nie zakładać kolejnego tematu- nie wiecie czy dostanę w jakimś sklepie internetowym linki do ręcznego?! bo szukam od jakiegoś czasu i nic...
pozdrawiam,
Jakub
-
Szukałeś na Forumowej bazie sklepów?
http://forum.hyundaifanklub.pl/index.php?c=28
-
tak, i albo jesteś ślepy?! (być może ;) ) albo po prostu nie ma, jedynie w Inter Cars znalazłem, ale produkt niedostępny... no ale nic, myślę, że nie będzie z tym problemu bo za jakiś miesiąc linki przyjadą do mnie ze Szwecji więc ok, poczekam.
Jeszcze jedno pytanie: też odnośnie zakupów- szukam zawiasów do drzwi bo w lewych drzwiach mam wyrobione i mi drzwi stukają :/ , i też nigdzie nie widzę :/ na allegro też nic nie ma, więc może ktoś z użytkowników wie gdzie mogę to dostać?!
Pozdrawiam,
Jakub
-
Hm... moje autko poszło w niepamięć... Trochę zamieszania wprowadziłem bo ja mam odwrotną sytuacje jak u Bunias’a tzn. u mnie w chłodnicy ubywa płynu a w zbiorniczku jest na fula. Nie chcę w ciemno zmieniać korka /oryginalny/ bo koszt to ok. 85 PLN to ciut dużo jak za takie coś...
Jak sprawdzić szczelność chłodnicy?
-
chyba tylko na "oko" jeśli nigdzie nie cieknie to nie cieknie :)
Masz nieoryginalny korek?
-
chyba tylko na "oko" jeśli nigdzie nie cieknie to nie cieknie :)
Masz nieoryginalny korek?
Nie prawda za na oko.
Jedz do warsztatu ktory zajmuje sie chlodnicami, sprawdza wytwarzajac wieksze cisnienie,
Co prawda nie za darmo, ale moga to dokladnie sprawdzic.
-
Hm... na oko to wszytko w porządku.
Korek oryginalny /nawet chciałem kupić nowy również oryginalny – koszt ok. 85 PLN... stąd moje zastanawianie się bo to parę groszy jest... a czy przyniesie pozytywny efekt?/
-
Hm... na oko to wszytko w porządku.
Korek oryginalny /nawet chciałem kupić nowy również oryginalny – koszt ok. 85 PLN... stąd moje zastanawianie się bo to parę groszy jest... a czy przyniesie pozytywny efekt?/
Nie masz pewności - może znajdź kogoś z Klubu z Twoich okolic i na próbę się zamieńcie ?
-
Nie masz pewności - może znajdź kogoś z Klubu z Twoich okolic i na próbę się zamieńcie ?
To nie takie proste bo ubywa z 1/4 litra na rok... więc musiałbym chyba jeździć kilka miesięcy by "wyeliminować korek ;-)"... Może są jakieś płyny "doszczelniające" układ chłodzenia? Bo tak normalnie i wizualnie wszystko jest w porządku - nic nie cieknie, nic nie kapie, nic nie paruje... no tylko co pewien czas muszę dolać płynu ;-)
-
1/4 litra na rok ??
To czym Ty tu głowę zawracasz :lol:
Ponieważ nie jest to obieg zamknięty (zbiorniczek wyrównawczy przelewowy), to ta minimalna ilość pewnie przez rok po prostu odparuje ;-)
-
To nie takie proste bo ubywa z 1/4 litra na rok... więc musiałbym chyba jeździć kilka miesięcy by "wyeliminować korek "... Może są jakieś płyny "doszczelniające" układ chłodzenia? Bo tak normalnie i wizualnie wszystko jest w porządku - nic nie cieknie, nic nie kapie, nic nie paruje... no tylko co pewien czas muszę dolać płynu
A ja wiem o jest :> DELIKATNIE popuszcza pompa płynu przy silniku. Zaciek będzie ledwo widoczny i tak mały, że nie ma żadnych śladów pod samochodem etc. Przerabiałem to ostatnio z innym samochodem - ubytek mikroskopijny i za cholere nie mogłem dojść gdzie i co. Dopiero przy wymianie rorządu i pompy wyszło szydło z worka :)
-
Dzięki wszystkim... przy następnym przeglądzie będę brał pod uwagę pompę płynu przy silniku... Tylko dziwne, że w zbiorniczku wyrównawczym przelewowym jest płynu na maksa, a w chłodnicy brakuje... zawsze myślałem żeby uważać na "min. - mak." różnorakich zbiorniczków pod maską... co w tym przypadku nie bardzo pasuje...
-
Dzięki wszystkim... przy następnym przeglądzie będę brał pod uwagę pompę płynu przy silniku... Tylko dziwne, że w zbiorniczku wyrównawczym przelewowym jest płynu na maksa, a w chłodnicy brakuje... zawsze myślałem żeby uważać na "min. - mak." różnorakich zbiorniczków pod maską... co w tym przypadku nie bardzo pasuje...
Hmm, to ja bym się zastanowił/sprawdził czy nie jest zapowietrzony układ.
-
Hm... jak to sprawdzić czy nie jest zapowietrzony... niby płyn wymieniali specjaliści z ASO HYUNDAI’a no ale pomimo że jestem laikiem dużo by o nich pisać... tzn. bywało że naprawa jednego wiązała się z naprawą czegoś innego co spiep.rzyli w trakcie...