HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Piotrek1987 w 21 Styczeń 2013, 21:23:50

Tytuł: [Getz] Zawór zwrotny paliwa
Wiadomość wysłana przez: Piotrek1987 w 21 Styczeń 2013, 21:23:50
Witam
poszukuję zaworu zwrotnego paliwa w samochodzie Hyundai Getz 1.5 crdi 82kM. Ma on kształt śruby i jest zamontowany w górnej części filtra paliwa. Czy ktoś wie gdzie można dostać taki zawór albo jak ma on  nr
Tytuł: [Getz] Zawór zwrotny paliwa
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 21 Styczeń 2013, 22:13:33
31928-17500 http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-FILTR (http://www.fox.rzeszow.pl/ZAWOR-FILTRA-PALIWA(4,23887,28238).aspx)
Można na allegro znależć używaną obudowę filtra paliwa z zaworem od: Matrix, Santa Fe,Accent z silnikiem CRDi.
(http://images44.fotosik.pl/567/aed41e67dc061b0bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aed41e67dc061b0b)
(http://images50.fotosik.pl/1825/683075a9927780fem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=683075a9927780fe)
Tytuł: [Getz] Zawór zwrotny paliwa
Wiadomość wysłana przez: Piotrek1987 w 23 Styczeń 2013, 08:08:20
Wielkie dzięki za ten numer. Mam pytanie mój samochód długo kręci zanim odpali nawet w ogrzewanym garażu w którym jest ok 18 C. Byłem u diagnosty i powiedział mi że wtryski są w porządku natomiast w momencie rozruchu ciśnienie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową spada do 1,5. w związku z tym pompa wtryskowa potrzebuje jakiś 10 s żeby nabić ciśnienie na listwie wtryskowej, ponieważ ma za niskie ciśnienie na zasilaniu. Według mechanika zarówno pompa w baku jak i pompa wtryskowa są w porządku ponieważ jak tylko samochód zapali to autko bardzo równo chodzi, nie dymi i ma bardzo dobra dynamikę. Zasugerował że może to być uszkodzony właśnie ten zawór na filtrze paliwa. Miał może ktoś z was podobny problem, może da się ten zawór jakoś sprawdzić ja go wykręcałem i wizualnie wygląda ok. Cały układ paliwowy był czyszczony zarówno wtryski jak i pompa w baku. filtr paliwa i powietrza są nowe, wyczyściłem też EGR i przepustnice

Jako że odpalanie dalej stanowi problem poodpinałem węże przy filtrze paliwa i zauważyłem że duża ilość paliwa wraca z przelewu z listwy wtryskowej. Wtryski miały robiona próbę przelewową i wyszło że są OK. Czy możliwe jest aby zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej nie trzymał szczelności i przepuszczał paliwo do baku powodując wolniejsze narastanie ciśnienia na listwie i wolniejszy rozruch.  Po odpaleniu silnik pracuje bardzo dobrze. Może da się jakoś sprawdzić ten zawór jego numer to Bosch 0281002445. Byłem już u kilku mechaników i każdy mówi co innego. Wydaje mi się że nie mają oni zielonego pojęcia jak ten układ działa. Może ktoś może polecić jakiś fachowy warsztat zajmujący się naprawą układów CR z okolic Dąbrowy Górniczej lub Sosnowca