HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: exploracje w 20 Styczeń 2013, 07:14:49
-
Witam. Mam problem. Wczoraj podczas jazdy kiedy przerzucałem z biegu 2 na 3 mój Tucson 2.0 CRDI zaczął zachowywać się tak jakby był cały czas na luzie. Zatrzymałem się. Biegi przy włączonym i wyłączonym silniku działąją bez zarzutu. Jednak samochód nie rusza. Daje gazu silnik pracuje normalnie, a on stoi. Do tego słychać trzaski przy przerzucaniu biegów. Dochodzą one z okolicy pod filtrem powietrza. Ktoś miał taki przypadek bądź orientuje się co mogło pójść?
-
Może przegub bądź półoś urwała się (wypadła), ew tarcza sprzęgłowa ukręciła się na wieloklinie.
-
możliwe że wypadło ci zabezpieczenie ze skrzyni co trzyma pół oś
-
Witam podepnę sie pod temat: dziś zmieniając biegi przed skrzyżowaniem auto przestało ciągnąć tak jak u kolegi wszystkie biegi wchodzą. Przy wciśniętym pedale sprzęgla wydobywa się grechot z okolic sirotka skrzyni lub sprzędła jak by chciało się coś zazębić a nie mogło po puszczeni pedału sprzęgła grechotanie ustaje a auto nie jedzie i biegi można przełączać przy zapalonym silniku i moje pytanie brzmi czy w 113KM z 2005roku napęd tylko na przód czy występuje dwumasa co taki dźwięk wydaje moze inna rzecz ? lub co mogło się tam wysypać ?? Wiem że mnie czeka rozkręcenia ale chciał bym sie upewnić/uświadomić..
Pozdrawiam
-
polska jezyk trudna jezyk.
-
Witam podepnę sie pod temat: dziś zmieniając biegi przed skrzyżowaniem auto przestało ciągnąć tak jak u kolegi wszystkie biegi wchodzą. Przy wciśniętym pedale sprzęgla wydobywa się grechot z okolic sirotka skrzyni lub sprzędła jak by chciało się coś zazębić a nie mogło po puszczeni pedału sprzęgła grechotanie ustaje a auto nie jedzie i biegi można przełączać przy zapalonym silniku i moje pytanie brzmi czy w 113KM z 2005roku napęd tylko na przód czy występuje dwumasa co taki dźwięk wydaje moze inna rzecz ? lub co mogło się tam wysypać ?? Wiem że mnie czeka rozkręcenia ale chciał bym sie upewnić/uświadomić..
Pozdrawiam
113 kM nie mają koła dwumasowego.
-
polska jezyk trudna jezyk.
To nie jest temat o ortografii i trudności języka polskiego jeśli chcesz sie wyżalić w tej dziedzinie to załóż sobie nowy temat w innym dziale. Jeśli nie masz nic do powiedzenia na dany temat to stul klawiaturę.
113 kM nie mają koła dwumasowego
Kolego miło mi słyszeć tak dobrą wiadomość obyś się nie mylił lecz jest jedno ale przeczytałem to forum wzdłuż i w poprzek i są spore rozbieżności jedni mają inni nie więc jak to w końcu naprawdę jest ???
-
Witam podepnę sie pod temat: dziś zmieniając biegi przed skrzyżowaniem auto przestało ciągnąć tak jak u kolegi wszystkie biegi wchodzą. Przy wciśniętym pedale sprzęgla wydobywa się grechot z okolic sirotka skrzyni lub sprzędła jak by chciało się coś zazębić a nie mogło po puszczeni pedału sprzęgła grechotanie ustaje a auto nie jedzie i biegi można przełączać przy zapalonym silniku i moje pytanie brzmi czy w 113KM z 2005roku napęd tylko na przód czy występuje dwumasa co taki dźwięk wydaje moze inna rzecz ? lub co mogło się tam wysypać ?? Wiem że mnie czeka rozkręcenia ale chciał bym sie upewnić/uświadomić..
Pozdrawiam
Ja juz wiem co poszło. Posypalo sie sprzeglo. W moim Tucsonie 113KM nie ma dwumasy, a cena kompletu tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko oporowe w granicach 500zl na allegro
-
witam , mi tez się posypało sprzęgło :cry: ciekawe ile mnie wyniesie mechanik :-?
-
Czy ktoś w modelu benzynowym miał też problem z krótkim życiem sprzęgła, czy mogę się o to nie martwić ? ;)
-
Witam ponownie żeby nie pozostawić tematu bez odpowiedzi to: sprzęgło już naprawione w moim modelu nie ma dwumasy :lol: więc rozpadła się tarcza a mianowicie oberwały się nity amortyzatora drgań od tarczy przebieg wg. licznika 115tys. koszt wymiany to 620zł docisk, tarcza, łożysko (Valeo) plus robocizna razem 1050zł czas naprawy 24h i auto oddane.
-
samo sprzęgło kosztowało 450 zł + robocizna mechanika = 1000 zł :roll: