HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: roofus w 04 Lipiec 2008, 21:27:24
-
Witam
Jutro mam zamiar podlaczyc sterownik zamka centralnego i tu mam pytanie.
W instrukcji mam do wyboru kilka opcji w zakresie sygnalow sterujacych
- ustawienie fabryczne
- sterowanie impulsami +
- sterowanie impulsami -
- no i sterowanie zamkiem pneumatycznym co mnie nie dotyczy
No wiec tak, bede to robil na dzialce bez pradu, aby w razie czego przelutowywac zworki bede musial smigac do domu co mi sie nie usmiecha w razie komplikacji
Dla pelnego obrazu bede to montowal w lantrze z 99 roku
Co radzicie? Jaki sygnal wybrac?
Dodam ze wczesniej miala miejsce proba podlaczenia tego ustrojstwa u elektryka w opcji sterowania impulsami + ale w momencie podlaczenia kabli od zamykania zamkow i wcisniecia przycisku na pilocie odpowiedzialnego za zamkniecie auta nastepowalo zwarcie i palil sie bezpiecznik 10A w skrzynce kolo silnika.
Po 5 wywalonym bezpieczniku stwierdzilem ze to dupa nie elaktryk zawinelem sie i sprobuje sam to zrobic w koncu to chyba nie takie trudne.
Prosze o wskazowki jesli sa jakies nawet nie dotyczace sygnalu a sposobu montazu bede bardzo wdzieczny
-
No i po calym dniu grzebania w instalacji udalo mi sie podlaczyc tylko kierunki :-(
Problem tkwi z silownikiem w drzwiach kierowcy ale po kolei:
Do tego silownika ida 4 kable czerwony (ktory jest stale pod napieciem), czarny (masowy), i 2 kable niebiesko-zolte (ktore podaja impuls w momencie otwierania lub zamykania)
W kable nieviesko-zolte wpielem przewody z montowanego sterownika odpowiednio do zamykania i otwierania auta.
W momencie kiedy wciskam guzik na pilocie aby zamknac auto, pali mi sie bezpiecznik, tak samo przy otwieraniu.
Kolejnym krokiem bylo odlaczenie silownika z drzwi kierowcy i pozostawienie kabli tak jak sa.
I tu o dziwo wszystko dziala (no prawie bo przeciez silownik w drzwiach kierowcy jest odlaczony) ale pozostale drzwi ladnie zamykaja sie i otwieraja z pilota
Postanowilem isc tym tropem no ale niestety nie udalo mi sie nic zrobic, spalilem tylko kilka bezpiecznikow
Czy ktos wie o co tu chodzi i jak ten problem rozwiazac?
*EDIT
Zapomnialem dodac ze spowrotem zamontowalem silownik w drzwiach kierowcy ale tym razem odlaczylem kabel czerwony i czarny.
Niestety i tym razem dzialaly tylko 3 drzwi a silownik od strony kierowcy milczal.
-
gdybys mogl zamiescic schemat ukladu-jest wiele roznych wersji,rozniacych sie np.iloscia kabli.przykladowo w c.z. ktory montowalem w atosie do masterow dochodzi 5 kabli,do pozostalych 2.tak czy inaczej wnioskuje,ze masz 2 mastery w przednich drzwiach.poniewaz sa one polaczone rownolegle,to dziwi mnie ze ten od kierowcy nie dziala .moze sam silownik jest kaput....
-
Szybki schemacik dla sterownika NOXON
(http://img92.imageshack.us/img92/6537/schematey8.jpg)
w tym schemacie kiedy podlaczony mam czerwony i czarny kabel w silowniku od strony kierowcy (lub gdzies dalej) robi sie zwara i wywala bezpiecznik
a kiedy je odlacze dzialaja 3 pozostale silowniki bez silownika od strony kierowcy
-
silownik master powinien takze dzialac w sytuacji,gdy nie sa podlaczone w/w przewody.z tego wynika,ze problem jest w samym silowniku a nie w instalacji prowadzacej do niego.sprawdz,czy plynnie chodzi,nie ma zaciec itp.poniewaz mozliwe jest ,ze padl sam silownik[wiec nie moze sterowac pozostalymi] sprobuj[bez uzycia pilota] przy podlaczonych przewodach wcisnac lub wyciagnac silownik master -powinny zadzialac pozostale.
-
nie no on podaje sygnal dalej
w tej chwili otwieram z kluczyka, czyli wkladam do zamka przekrecam i wszystkie drzwi sie otwieraja
problem jest kiedy robie to z pilota, bo otwieraja sie tylko 3 zamki bez tego kolo kierowcy
-
rozumiem,ze:
1.jest to fabryczny c.z. na kluczyk z jednym masterem-kierowcy.
2.ty dokupiles tylko sterownik na pilota.
3.po podlaczeniu jak na schemacie dziala z kluczyka na wszystkie drzwi
4.po odlaczeniu zasilania od mastera dziala na pozostale silowniki z pilota-oprocz mastera.
jesli tak jest,to wydaje mi sie ze jako master nie jest wykorzystany silownik a tylko przelacznik ktory steruje pozostalymi zamkami.to tylko oczywiscie moja teoria ,poparta
tym przykladem (http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?t=42792)
-
jest dokladnie jak mowisz :)
Chociaz wyglada to jak silownik zachowuje sie jak przekaznik lub jakis przelacznik z wmontowanym przekaznikiem
Nie reaguje na impuls elektryczny w tym znaczeniu ze zadnej pracy mechanicznej nie wykonuje sam w sobie, tylko podaje sygnal dalej.
I aby urzadzenie dzialalo trzeba mu przesunac ramie w dol lub gore co robi zamek z kluczykiem za pomoca dzwigni
Kupic silownik czy czy sa inne sposoby o ktorych nie mam pojecia? ;)
-
Kupic silownik czy czy sa inne sposoby o ktorych nie mam pojecia? ;)
wydaje mi sie,ze nie ma innej mozliwosci niz zakup silownika.ale najlepiej przed kupnem sprawdzic,co faktycznie siedzi w tych drzwiach.
no i w takim wypadku problemem moze byc takie usytuowanie silownika,aby dotychczasowy przelacznik/przekaznik takze dzialal[aby miec mozliwosc sterowania poprzez kluczyk w wypadku np.padu pilota].
-
jezeli uda mi sie tak dopasowac silownik zeby starej instalacji nie ruszac i nie sciagac tego ktorego juz mam to by bylo idealne rozwiazanie. Bo tylko bym podlaczyl nowy silownik do sterowania z pilota ktory by dzialal na ten co juz mam a ten stary otwieral by reszte.
Tak czy inaczej musze kombinowac i jeszcze napisze na czym sprawa sie zakonczyla
Dzieki za informacje
-
Jeszcze jadno pytanie a wlasciwie dwa:
Do czego sluzy fioletowy kabel w/g rysunku wyzej i co czego sie go podlacza?
Oraz po co podpinamy kabel do stacyjki? jakie to ma zadanie?
-
Do czego sluzy fioletowy kabel w/g rysunku wyzej i co czego sie go podlacza?
w/g mnie sluzy do sygnalizacji otwartych drzwi-np.u mnie w accencie przy otwartych drzwiach mozna bylo zamknac pozostale,ale alarm uruchamial sie dopiero,gdy zamknalem te drzwi.oczywiscie podlaczamy do wylacznika drzwiowego.
Oraz po co podpinamy kabel do stacyjki? jakie to ma zadanie?
tu ciezko mi powiedziec,ale poniewaz ten sterownik widze ze ma dodatkowe wyjscia-moze sa one sterowane m.in.stacyjka.moze po przekreceniu zaplonu nie mozna przypadkowo zablokowac drzwi z pilota? nie wiem. :oops:
-
Do czego sluzy fioletowy kabel w/g rysunku wyzej i co czego sie go podlacza?
Podłączasz do czujnika otwartych drzwi... Jak ktoś ci się włamie do auta to właśnie między innymi ten czujnik włączy alarm.
1.jest to fabryczny c.z. na kluczyk z jednym masterem-kierowcy.
2.ty dokupiles tylko sterownik na pilota.
jeśli tak jest, to nie ruszaj reszty siłowników, tylko podłącz sie w drzwiach kierowcy, dołóż tam jeden siłownik a reszta siłowników niech zostanie po staremu...
Ja mam zrobione tak (przy standardowym C. Z. )
w drzwi kierowcy włożyłem siłownik za 9,9zł i jego pręt dołożyłem do centralki C.Z. w drzwiach kierowcy , elektryke podłączyłem(ale tylko pod jeden siłownik i czujniki alarmu i działa bez problemu). 6495380- odezwij sie na gg postaram się tobie pomóc
-
juz sobie zamowilem mastera na allegro i teraz to juz wszystko wiem co i jak
Po montazu dam zanc jak mi poszlo ;)
-
Witam Forumowiczów to mój pierwszy post :)
od niedawna mam Lantrę i sam dokładnie teraz w sobote podłanczałem pilota.
Z tego co zauważyłem u mnie w drzwiach kierowcy nie było żadnego siłownika tylko moduł, który dostawał sygnał w momencie przekręcenia kluczyka, do którego dochodzą 4 przewody. Ja zrobiłem to tak, mechanicznie zastosowałem slave z cięgnem od zamykania, 2 przewody od siłownika podłączyłem do centralki, przeprowadziłem test i działa. Czyli naduszę przycisk zamykania, podawany jest impuls na slave który to poprzez cięgno zamyka dzwi, w tym momencie moduł w dzwiach podaje impuls na resztę drzwi.
Z tym że mam problem własnie z tym modułem, zauważyłem że jak jest wilgotne powietrze moduł szwankuje i nie podaje impulsu na resztę drzwi, w konsekwencji działają tylko drzwi od kierowcy... dziś lub jutro jeszcze raz rozbiorę i odłącze przewody od modułu i podłącze do centralki pilota, i w ten sposób będę sterować całością, jak by co mogę zrobić zdjęcia i wrzucić na forum.
Teraz moje pytanie odnośnie siłownika na klapę bagażnika, czy ktoś już próbował do zrobić ?? ja próbowałem wczoraj się zato zabrać wstępnie i niestety patrząc pod listwę plastikową przy zamku tam nie mam miejsca żeby zamontować siłownik !! jak to rozwiązać mechanicznie ??
Dodam jeszcze że jest to Lantra w wersji kombi.
Pozdrawiam
-
a u ciebie nie ma pstyczka od klapy bagażnika? w hultajach takie rozwiązanie to standard... przynajmniej w starszych wersjach:)
u mnie tak jest i elektrozamek jest sterowany "-" a swoim alarmie mam funkcje otwierania bagażnika ale na wyjsciu podawany jest + a ja nie wiem jak z + mam zrobić - i zabawe zakończyłem :(
-
Witam. Żeby zmienić sposób sterowania proponuję zastosować przekaźnik, proste rozwiązanie elektryczne i jakże skuteczne w Twoim przypadku Grzesik1. Może to być przekaźnik tego typu, co służy do sterowania halogenami, jest gdzieś na forum jak podłączyć ( chyba tutaj (http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=218&highlight=halogeny) ), można też dobrać o mniejszej mocy, bo do zamka nie ma potrzeby stosować jakiegoś "pancernika" mogącego załączać układy o prądzie 40A. Pozdrawiam Igor.
(http://www.hants.pl/sonata/automat/Fog/images/DSCN5716a.JPG)
-
;]
mam jakis przekaźnik w domu, jutro sie z tym pobawie, bo akurat zakładając alarm wyciągnąłem wszystkie potrzebne przewody w dostępne miejsce:)
jak sie uda to dam znac
dziękuje IgoReCzeK niestety nie moge ci kliknąć pomół
-
ale ja moge ;)
-
ale ja moge ;)
daj jeszcze raz bo go skasowalem niechcacy...
-
dzis wypada mi zakonczyc temat sterownika centralnego zamka
Otorz bo prawie calym dniu grzebania w aucie udalo mi sie wszystko zmontowac :)
najwiecej czasu zeszlo na podlaczeniu nowego silownika centralnego zamka i sprawdzeniu roznych wariantow:
Jak juz pisalem wczesniej stary silownik w drzwiach dzialal mechanicznie (tzn. po przekreceniu kluczyka silownik podawal impuls do reszty zamkow) niestety kiedy on dostawal impuls nic sie nie dzialo
Na allegro zamowilem nowy silownik, ten zas dzialal tylko na impuls elektryczny i wtedy ladnie pracowal. Mechanicznie przesuwajac trzpien silownika nie dawal impulsu na reszte zamkow (czyli odwrotnie niz ten stary zamontowany seryjnie)
Zalezalo mi zeby przekrecajac kluczyk w drzwiach otwieraly sie wszystkie 4 zamki
dlatego stara instalacja c.z. zostala niezmieniona. Nowy silownik probowalem podpiac do ciegna starego silownika ale niestety nie bylo tyle miejsca zeby go tam zamontowac. Po chwili kombinowania i przymiarkach stwierdzilem ze mozna go podlaczyc do ciegna klamki wewnetrznej. Tak tez zrobilem tylko musialem pamietac o szybie (musi sie opuszczac i podnosic tak samo jak przed montazem :)) Po montazu i zalozeniu tapicerki wszystko dziala jak nalezy.
Teraz otwieraja mi sie 4 drzwi z pilota i kluczyka, o co dokladnie mi chodzilo :>
Rozgryzlem tez o co chodzilo z fioletowym kabelkiem
Otwierajac samochod z pilota po 25 sek automatycznie sie zamykal, kiedy podlaczylem fioletowy kabel pod czujnik otwarcia drzwi auto nie zamyka sie samo gdy te dzwi otworzymy i zamkniemy.
Yyyyyyy moze bardziej obrazowo:
1 Gdy nie mamy podlaczonego fioletowego kabla:
Samochod jest zamkniety, otwieramy go z pilota, wsiadamy i odpalamy samochod. Po uplywie 25 sek. drzwi automatycznie sie zamykaja
1 Gdy mamy podlaczony fioletowy kabel:
Samochod jest zamkniety, otwieramy go z pilota, wsiadamy i odpalamy samochod. Po uplywie 25 sek. nic sie juz nie dzieje i drzwi sa nadal otwarte
-
Witam. Gratuluję wytrwałości i opisowego przedstawienia poszczególnych faz rozwiązwania Twojego problemu. Co do zamykających się drzwi po jakimś tam czasie przy włączonym silniku, albo uprzednio otwartych drzwiach jestem gorącym przeciwnikiem tego rozwiązania. Nie jeden kierowca w ten właśnie sposób satrzasnął sobie kluczyki we wnętrzu samochodu. Jeszcze raz gratuluję i pozdrawaim Igor.
-
Co do zamykających się drzwi po jakimś tam czasie przy włączonym silniku, albo uprzednio otwartych drzwiach jestem gorącym przeciwnikiem tego rozwiązania.
wlasnie ten czujnik uniemozliwia taka sytuacje-bo otwierajac drzwi,c.z.juz sie nie zatrzasnie.tak samo jesli jakims sposobem odblokowalibysmy c.z. majac kluczyki w stacyjce,to po otwarciu drzwi tez juz sie nie zatrzasna.mam ten patent w elantrze i sprawdza sie.
-
Witam. Istnieje jeszcze jedno niebezpieczeństwo, otóż po otworzeniu samochodu z pilota (dezaktywacja alarmu) otwieramy z kluczyka bagażnik, wkładając coś szybko kładziemy na jego spodzie kluczyki od samochodu, które nam przeszkadzają, po czym nieuważnie zatrzaskujemy pokrywę bagażnika, a za kilkanaście sekund zazbraja nam się alarm w samochodzie, bo nie otwieraliśmy drzwi. :mrgreen: Co prawda jeszcze nie padłem ofiarą takiego epizodu, nie mniej jednak ostrzegam, że "kasowanie" alarmu zazwyczaj następuje dopiero po otworzeniu drzwi, a nie pokrywy bagażnika. Pozdrawiam Igor.
-
otorz bagaznik mam otwierany z kluczyka lub wnetrza samochodu, alarmu nie mam tylko drzwi na pilota
zeby sie dostac do bagaznika nie musze otwierac drzi ilotem
-
Istnieje jeszcze jedno niebezpieczeństwo, otóż po otworzeniu samochodu z pilota (dezaktywacja alarmu) otwieramy z kluczyka bagażnik, wkładając coś szybko kładziemy na jego spodzie kluczyki od samochodu, które nam przeszkadzają, po czym nieuważnie zatrzaskujemy pokrywę bagażnika, a za kilkanaście sekund zazbraja nam się alarm w samochodzie, bo nie otwieraliśmy drzwi.
specjalnie z tego powodu sprawdzilem-po otworzeniu na chwile klapy bagaznika alarm[i c.z.] NIE uzbraja sie.wiec mozna odetchnac z ulga... :mrgreen:
-
Witam. Najwyraźniej u mnie w Accencie nie był podpięty czujnik otwarcia bagażnika pod centralkę autoalarmu i stąd działo się tak, jak opisałem w poprzednim poście. Z drugiej strony warto to sprawdzić, bo nie jest to regułą, by nie być później niemile zaskoczonym. Pozdrawiam Igor.
-
Witam to mój pierwszy post niedawo zakupiłem Lantrę i przymierzam się do montazu sterownika na pilota i tu się rodzi moje pytanie gdzie się podpinać z tym nowym sterownikiem
Pozdrawiam
-
podepnij sie pod skrzynke z bezpiecznikami (kolo nog po lewej stronie kierowcy) pod listwa kolo drzwi znajduje sie wiazka przewodow gdzie znajduje sie wszystko czego potrzebujesz
Nad skrzynka z bezpiecznikami masz ladna wneke zeby schowac tam sterownik (u mnie znajdowala sie tam gabka w ktora da sie wcisnac jeszcze ten sterownik) dzieki czemu ta puszka nie lata i nie obija sie o blache
-
w sumie będe to robił pierwszy raz , czy mam na coś zwracać szczególną uwagę , czy jak coś odwrotnie podłącze prócz zasilania to coś się spali czy moze lepiej dać to do fachowca tylko ze oni zdzierają za to troche bo za samo podłączenie żądają 120 zł
P.S szkoda że nikt nie zrobił foto relacji z montażu :(
-
Nie potrzebny ci zaden fachowiec. Zrob sobie tylko probnik z 2 kabli i zarowki lub woltomierz jesli posiadasz.
Poszukaj w tej wiazce 12v (zwykle kabel czerwony, ma to byc + staly, czyli taki gdzie nic w aucie nie masz wlaczone a on w tym kably jest), mase (prawdopodobnie kabel czarny), pozniej poszukaj kabli od kierunkow (u mnie byly pomaranczowe) pod ten kabel podlaczylem probnik z zarowka i wlaczylem kierunki jesli lampka tobie mruga to znaczy ze masz wlasciwy kabel.
Tak samo z centralnym jesli masz silownik master w drzwiach, podpinasz sie pod kabel (w moim wypadku 2 kable zoltoniebieskie, jeden od zamykania a drugi od otwierania) probnikiem z zaroweczka i sprawdzasz czy na kablu pokazuje sie impuls elektryczny przy otwieraniu lub zamykaniu zamka, jesli te kable znajdziesz podpinasz sie w nie kablami od sterownika odpowiedzialnymi za zamykanie i otwieranie. Gdybys nie mial mastera w drzwiach to musisz kupic i zamontowac co opisalem wyzej.
Jesli bedziesz podlaczal sie do wylacznika drzwi to u mnie to byl cieniutki kabel czarnoczerwony (podepnij sie probnikiem a powinna zapalic sie kontrolka w zegarach, tylko nie zapomnij wcisnac wlacznika w drzwiach lub odlaczyc od niego kostke bo inaczej bedzie sie palic kontrolka caly czas bo przeciez masz drzwi otwarte )
i to chyba tyle
-
Dobra ja mam pytanie gdzie w Lantrze z 92 z c. z. "Piranha", znalesc centralke c. z.?????
-
jeżeli jest to dokładany centralny to musisz szukać ,bóg wie gdzie go popzedni właściciel umieścił
-
wydaje mi sie ze jest to fabryczny bo kable do c.z. ida w glownych wiazkach kabli
-
sprawdz czy nie masz tak jak u mnie bylo a caly cyrk polegal na tym ze ta puszka w drzwiach kierowcy przekazuje impuls do reszty silownikow