HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Zbyszek Kopeć w 22 Luty 2009, 14:27:24
-
Już kończę przeróbkę - konwersję spalinowego ACCENTA na elektryczny EV.
Silnik LEMCO LEM-200-D135 waży tylko 11 kg.
Autem EV jazda jest extra.
-
Już jeżdżę swoim elektrycznym ACCENTEM.
Dobrze się jeździ.
-
Czekamy na jakieś szczegóły! Mnie interesuje WSZYSTKO :)
Sposób zasilania, zużycie energii, osiągi. Fajnie by było zobaczyć jakieś zdjęcia.
Czy pojazd jest zarejestrowany itd. Cokolwiek więcej.
Dodane o 21:14:
:idea: http://www.samochodyelektryczne.neostrada.pl/
:idea: http://www.teneko.pl/index.php?page=elektrycznosc-zamiast-ropy
Jak widać mogłem poszukać wcześniej.
Jestem pod wrażeniem :!:
-
Kiedyś miałem okazje jeździć czymś takim:
Autko ma już dobrych kilka lat.
-
Pełne uznanie za wysiłek, trud i efekty.
BTW
myślałeś nad alternatywnym zasilaniem/ładowaniem gdyby zabrakło prądu? baterie słoneczne?
a może mały "awaryjny" silnik spalinowy napędzający tylne koła lub działający wyłącznie jako generator prądu (diesel?)
-
Silnik (już pisałem) waży 11 kg.
Akumulatory TROJAN T-105 (po 6V/225Ah/ - 14 szt.).
Zasięg będzie jak TOYOCIE i innych moich.
Gorzej z prędkościami - na dwójce spokojnie wyciąga 70 km/h, a powinien 50 km/h, przez to ma mniejszy moment na koła na poszczególnych biegach. To auto ma inną przełożenia niż przewidywałem. Trzeba będzie chyba dorobić redukcję między skrzynią a silnikiem. Teraz muszę jeździć z dużym wyczuciem gazu - oszczędność silnika. Albo dorzucę drugi silnik, tylko wówczas będzie zbędna rezerwa mocy (człowiek się szybko przyzwyczaja i potem drogie mandaty, albo do tego jeszcze punkty) i oczywiście im szybciej tym bliżej (taka jest charakterystyka akumulatorów).
-
ZLOT pojazdów EV 2009 odbędzie się w dniu 27-czerwiec-2009 i ewentualnie nasze dalsze pogawędki w drugim dniu 28-czerwiec-2009.
ZLOT pojazdów EV 2009 odbędzie się w Gdynii w tym samym miejscu co w ZLOT ubiegłoroczny przy ul. Jana Pawla II (przedłużenie ul. Skwer Kościuszki) obok budynków Akademii Morskiej w Gdynii.
Chyba nie będzie tej hali (namiotu), w tym roku nie ma sponsorów, musimy liczyć tylko na siebie. Dostęp do gniazdka 230V zapewniony (chociaż na zmianę).
Proszę koniecznie zgłaszać emailem swoje uczestnictwo z pojazdem u dr. Andrzeja Łebkowskiego (Akademia Morska w Gdynii):
andrzejl@am.gdynia.pl
Trzeba koniecznie przewidzieć stanowisko na pojazd.
-
Już załatwiłem sprawy przerejestrowania na elektryczny i już jeżdżę legalnie ACCENT-em EV.
-
Witam. Gratuluję więc zamknięcia projektu z jego legalizacją. Wiem, że to już Twój kolejny samochód, więc pewnie szlaki w urzędzie komunikacji są przetarte, mimo wszystko wielkie uznanie za dążenie do celu. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Ja zastanawiam się nad skonstruowaniem napędu elektrycznego do roweru, ale na razie powstrzymują mnie koszty tego przedsięwzięcia.
-
Trzeba zacząć przeróbkę, a reszta się jakoś ułoży.
Można mniej jeździć w tym czasie "sppalinochodem" i oszczędzać na paliwie.
-
No i jeżdżę ACCENTEM EV (elektrycznym).
Jazda jest przyjemna i radosna.
Jednak samochód elektryczny miło się prowadzi.
-
może jakiś film z jazdy wrzucisz i jakieś dane (zasięg, czas ładowania, osiągi itp...)
-
HYUNDAI ACCENT (było 1,5)
Zasięg max. - szosa 170 km (V = 45 km/h)
miasto 100 km (Gdańsk - góry i korki, praktycznie)
Prędkość - zgodna ze znakami i przepisami drogowymi
Silnik elektryczny DC: LEMCO LEM-200-D135 (do 84V)
- 30,0 kW (moc szczytowa)
14,3 kW (moc ciągła)
11,0 kg (waga)
Akumulatory - TROJAN T-105 (6V / 225Ah)
pojemność - 225 Ah
napięcie - 84 V (14 bloków szeregowo)
waga - 392 kg
Waga auta - ponad 1200 kg
Regulacja prądu silnika – CURTIS (po przerobieniu 100V / 450A)
Obwody 12V (światła itp.) - akumulator 12V rozruchowy
i przetwornica 80VDC / 12VDC / 25A
V max = ok. 120 km/h (po dołożeniu redukcji pasowej
zmniejszającej, bo było ponad 140 km/h
-----------------------------------------
Reszta na moich 4 stronach.