HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Cien w 15 Luty 2009, 11:45:41
-
1. Kontrolka powinna zapalić się na kilka sekund podczas startu. W czasie jazdy jak masz nie zapięty pas powinna się świecić i plumkać.
2. Gdybyś miał dławik miałbyś 44 kW
3. http://www.korea-opt.ru/images/hyundai/220_C7000005.jpg - Sprawdź czy masz te elementy. Jeśli tak to masz ABS. Może być też tak, że czujnik jest uszkodzony, kontrolka powinna się świecić a podczas sprowadzania wyjęto aby nie stresować nabywcy.
4. Nie widziałem Accent`a X3 z tylnymi szybami elektrycznymi.
5. Za to el. lusterka były ale też nie widziałem takiego modelu jeszcze.
Co do tego ABS i żarówek to sam muszę zajrzeć do siebie ponieważ wydaje mi się, że wszystkie GLS miały ABS w standardzie i czas w końcu wstawić spaloną żaróweczkę od czerwonego pola na obrotomierzu ;)
ABS- Dzieki, sprawdze :)
A co do mocy - to jak ograniczono moc do 55KW ?
Bo to przeciez ten sam silnik ... co 60 KW - czy sie myle ?
-
Ja może powtórzę pytanie ... jak u mnie uzyskano 55KW
Skoro nie ma ograniczenia na przepustnicy - to jak ?
Bo to przeciez ten sam silnik ... co 60 KW - czy sie myle ?
-
Moc będzie ograniczona komputerem w sterowniku albo masz inny typ katalizatora spalin który daje większe opory :-P ( wywalić go i zamontować strumiennice a moc będzie z tobą ;-) )
-
Moc będzie ograniczona komputerem w sterowniku albo masz inny typ katalizatora spalin który daje większe opory :-P ( wywalić go i zamontować strumiennice a moc będzie z tobą ;-) )
Kata wywalac nie bede - bo zwykle wtedy rosnie spalanie
-
Rośnie właśnie z powodu większej mocy - nic za darmo niema . Ty widzę chciałbyś coś za nic - "perpetuum mobile" jeszcze nie wymyślono. :-P Spalanie rośnie tylko o tyle o ile masz więcej mocy ;-) ALe i tak wszystko zależy od twojego stylu jazdy bo zostaje sonda lambda która kontroluje mieszankę poliwo- powietrze właśnie według tego co zawierają spaliny ;-)
Znam gościa któremu sypnął się katalizator w Passacie - spalanie podniosło mu sie o 0,5 litra (tak mówi ) ale jak twierdzi jakiego teraz ma kopa! ;-)
-
nie do konca sie zgodze ze wszytstkim, ale nie bede tutaj rozprawek prowadzil na temat wywalenia kata ;)
Pytanie brzmi czy jak ograniczyli moc do 55 KW - na pewnie nie dolozeniem/wywaleniem kata ;)
-
Pytanie nie na miejscu bo tutaj inżynierów z Hyundai Motor nie znajdziesz :-P więc dzwoń do Korei :-P
-
Rośnie właśnie z powodu większej mocy - nic za darmo niema . Ty widzę chciałbyś coś za nic - "perpetuum mobile" jeszcze nie wymyślono. Spalanie rośnie tylko o tyle o ile masz więcej mocy
cos chyba sciemniasz...
przeciez przyrost mocy powinien obnizyc spalanie.zakladajac tak jak mowisz ze katalizator jest obciazeniem dla silnika to po jego wyrzuceniu spalanie powinno spasc-silnik jest mniej obciazony.
-
Moja wiedza na ten temat nie jest zbyt wielka ale obstawiam tutaj dwie możliwości:
1. 55 kW zostało osiągnięte poprzez ustawienie kąta zapłonu, wtrysku w komputerze sterującym silnikiem co wg. mnie jest chyba najbardziej prawdopodobną przyczyną.
2. Być może masz troszeczkę inny układ dolotowy do silnika ale to raczej jest mało prawdopodobne.
3. Mógłbyś mieć jeszcze jakieś dławiki ale nie wyobrażam sobie gdzie mogłyby one siedzieć. Chyba, że w plastikowym elemencie doprowadzającym powietrze do silnika od przodu lub w przepustnicy.
4. Tu (http://www.k7s5a2.yoyo.pl/hfp/accent.pdf) masz takie skromne, porównanie wersji 55 kW i 62 kW.
-
3. Mógłbyś mieć jeszcze jakieś dławiki ale nie wyobrażam sobie gdzie mogłyby one siedzieć. Chyba, że w plastikowym elemencie doprowadzającym powietrze do silnika od przodu lub w przepustnicy.
Nie mam dławików, sprawdzałem.
Były ponoć tylko w silnikach z 44KW (usuwasz i masz 60 KW)
Dlatego mnie ciekawi jak, to zrobiono u mnie :>
-
Witam. Tak się jeszcze zastanawiam, Cien jeśli masz możliwość porównania wtryskiwaczy przy obu wersjach silnika, to warto byłoby to zrobić. Moje przypuszczenia idą w tym kierunku, że są różne (przy 55kW mogą być mniejsze), co w sumie przy innych czynnikach wymienionych przez kolegów sumarycznie może obniżyć moc silnika o te cennych 5kW.
-
przeciez przyrost mocy powinien obnizyc spalanie.zakladajac tak jak mowisz ze katalizator jest obciazeniem dla silnika to po jego wyrzuceniu spalanie powinno spasc-silnik jest mniej obciazony.
Nic podobnego. KAŻDY przyrost MOCY nie związany z jej uzyskaniem przy jednym pełnym cyklu pracy z jednakowej ilości paliwa - powoduje jego wieksze zużycie :-P (charakterystyka silnika)
A idąc twoim tokiem myślenia to bolidy F1 powinny być najekonomiczniejszymi samochodami :-P
IgoReCzeK - wtryski nie mają nic do tego bo uzywa się jednakowych do np. 150ps i od 150ps w górę . ALE już dawkowaniem paliwa przez te wtryski zajmuje się sterownik- komputer i TU moze być różnica , bo konstrukcja silnika 55kw i 60kw jest TA SAMA. ;-)
A taka mała różnica mocy może być spowodowana np INNYM TYPEM katalizatora i niema się co rozwodzić bo przy tych przebiegach jakie mamy to mój silnik majacy 84KM , niema nawet juz 75KM i płakał z tego nie będę że kilka koni się już rozbiegło.... ;-)
Płacz nad rozlanym mlekiem... :-D
-
ja jednak chętnie bym poznał tą tajemnicę ;)
-
ja jednak chętnie bym poznał tą tajemnicę ;)
To już wiemy [;
Sprawdź to co Ci zaproponowaliśmy i daj znać o wynikach.
-
Sprawdź to co Ci zaproponowaliśmy i daj znać o wynikach.
TRylko jak mam sprawdzic :/
Nr komputera na pewno bede inne.
Jedyna pewna metoda to podmienic z innego Hyundaia 60 KW komputer :/
Jest ktos chetny w Lodzi na taki test ?
-
A skąd można się dowiedzieć ile faktycznie ma się KW (nie jadąc na hamownie) czy na silniku na tabliczce pisze moc? Ja jakoś nie mogę znaleźć tabliczki. Powinna być z lewej strony silnika (stojąc twarzą do maski)
-
Faktyczna moc - tylko hamownia :-P
Teoretyczna - dowód rejestracyjny lub tabliczka znamionowa samochodu ( nie numery silnika) pod szybą przednią od strony kierowcy ;-)
-
Nic podobnego. KAŻDY przyrost MOCY nie związany z jej uzyskaniem przy jednym pełnym cyklu pracy z jednakowej ilości paliwa - powoduje jego wieksze zużycie (charakterystyka silnika)
A idąc twoim tokiem myślenia to bolidy F1 powinny być najekonomiczniejszymi samochodami
natomiast idac twoim tokiem to auto powinno najmniej palic przy zapchanym tlumiku-bo przeciez wtedy jest slabsze.pamietam lata,gdy mozna bylo kupic w salonie zarowno auta z katalizatorem jak i bez.co pewnie cie zdziwi wszystkie odmiany z katalizatorem mialy mniejsza moc a wieksze spalanie...
-
Dyskusja z tobą wlad robi sie bezsensowna...
Skąd ty możesz wiedzieć ile paliły pierwsze samochody z katem a ile wersje bez niego?
Miałeś , sprawdzałeś? Nie . To nie wypisuj farmazonów.Nie pisz mi co gdzieś pisało bo papier jest cierpliwy... a z zapchanym tlumikiem na pewno miej spali bo w ogóle nie zapali.
Ja miałem hyundaia pony 1,5 72KM 1992 i ( bez katalizatora) palił przy mojej jeździe do pracy 7,5 l/100 , mam accenta 1,3 84KM 1995 ( z Katalizatorem) i spalanie na tym samym odcinku dokładnie to samo 7,5 l/100.
Wiec albo piszesz na konkretnych przykładach albo nie pisz wcale.
Zdemontuj sobie katalizator i napisz jaka była różnica przed i po.
-
a miałem hyundaia pony 1,5 72KM 1992 i ( bez katalizatora) palił przy mojej jeździe do pracy 7,5 l/100 , mam accenta 1,3 84KM 1995 ( z Katalizatorem) i spalanie na tym samym odcinku dokładnie to samo 7,5 l/100.
sam wiec widzisz ze przyrost mocy nie spowodowal zwiekszenia zuzycia paliwa :>
przykladowo wielu przewoznikow czipuje swoje ciezarowki na wieksza moc-wlasnie w celu obnizenia zuzycia paliwa...
a jesli chodzi ci o przyklady sprawdzone przeze mnie-wystarczy przeczytac to co jest napisane pod kazdym moim postem.dla ulatwienia-atos ma polowe mocy accenta i wazy o 1/5 mniej...
-
Widzisz jak nic nie rozumiesz... Ja opisałem dwa ZUPEŁNIE różne silniki 1.5 miał gaźnik i 8 zaworów , a 1,3 wtrysk i 12 zaworów.
A twoje wszystkie mają katalizator, a to że silnik jest za słaby na jakąś masę i...to wina konstruktora.
Jaaaa podkręcisz chipa dostaniesz mocy i mniej spalisz - jesteś gigant ...
Albert Einstein napisał kiedyś- Tylko dwie rzeczy są nieskończone. Wszechświat i ludzka głupota. Mam wątpliwości co do wszechświata.
-
Jaaaa podkręcisz chipa dostaniesz mocy i mniej spalisz - jesteś gigant ...
"Np ciężarówki. Volvo FH 12 420PS robie w 15 minut ze zczytaniem i programowaniem. W przeciągu 1 godziny robię 3 ciągniki pijąc kafkę i palac papieroski i kasuję za to xxxxx tyś. Auta dostają 60PS więcej czyli robia sie FH 12 480PS i palą 3-4 litry mniej na 100km."zrodlo-www.tdi-tuning.pl
Albert Einstein napisał kiedyś- Tylko dwie rzeczy są nieskończone. Wszechświat i ludzka głupota. Mam wątpliwości co do wszechświata.
w kontekscie mojego pierwszego cytatu naprawde zazdroszcze ci niczym nie zmaconej pewnosci siebie...
-
To jakie literki na tabliczce oznaczają wersję 60KW a jakie 55KW??
-
Ja u siebie po usunięciu katalizatora (w hyundaiu lantra j-1 1,5glsi)nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Ani na plus ani na minus, Co do chipów, to potwierdzam, że zchipowane auto powinno pali mniej.
Mojego ojca passat TDI po podmianie kompa z 90KM na 110 KM pali ok 0,5l mniej na 100km.
http://allegro.pl/item541546985_chiptuning_vw_passat_b4_1_9_tdi_90_110km_30km.html
Teraz podam drugi przykład, akurat jezdżę mercedesem i czytam forum mercedesa...
U mnie jest silnik 1,8 122Km spalanie na poziomie 8-8,5l/ 100km merc robił jeszcze silniki szczególnie na rynek włoski o poj 2,0l i mocy 182Km z mechanicznym kompressorem i te silniki po mimo tak duzej mocy palą przy normalnej jeżdzie tyle co 122konny silnik 1,8.
I mniej niż zwykłu 136konny silnik 2,0l
No koniec OT i wracamy do tematu :)
Tutaj jest dekoder nr VIN
http://www.paul128.co.kr/paul/car/hdinfo.html
Nie wiem jak dokładny jest ale na jego podstawie powinno się rozszyfrować jaki silnik siedzi w waszym aucie.
-
no ciekawe ja sie dowiedziec jaki sie silnik posiada ;-) niekumam tego vin przeciez tam niema nawet silnika 1.3 podane :>