HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: Mariusz321 w 20 Luty 2009, 20:53:51
-
Czesc!Mam pytanie co moze byc przyczyna stukania zaworow na zimnym jak i na cieplym silniku.Wymienilem popychacze luzu zaworow efekt jest jeszcze gorszy niz na starych popychaczach.Moj samochod to Hyundai Coupe 2.0/16V rocznik 1997.Bede wdzieczny za kazda nadeslana informacje ktora pomoze mi w moim problemie.Chcialbym zauwazyc ze jest to sprawa pilna..Z gory dziekuje.
-
Na jakim oleju jeździsz?
-
We wrzesniu byl przyprowadzony ze Szwajcarii nie wiem na jakim oleju jezdzil poprzednik ale ja jezdze na Mineralnym Mobilu.Aczkolwiek stukanie bylo slychac przy kupnie.
-
jezdze na Mineralnym Mobilu
To jest na 99% przyczyną Twojego problemu.
Wymienilem popychacze luzu zaworow
Na nowe? Czy używki?
-
Zmienilem popychacze na nowe.Teraz zamontowalem ponownie stare i jest lepiej niz na nowych,ale nadal zawory stukaja.
-
Zmień olej na 10w40
-
Zmień olej na 10w40
Pod warunkiem, że nie bierze oleju :!:
-
moja wiedza jest troche uboga, ale czy wolno przeprowadzać zabieg zmiany oleju z mineralnego na półsyntetyk, bo z tego co mi mówili mechanicy i w serwisie to zmiany oleju na rzadszy się nie robi.
-
Ja zmieniałem na rzadszy i nic się nie działo. Niby istnieje ryzyko,że silnik się rozszczelni ale to może świadczyć tylko o jego złym stanie więc jest pretekst aby to naprawić :mrgreen: .
mówili mechanicy i w serwisie
Mamy na forum kolegę pracującego w ASO na wyspach i oni do silnika z przebiegiem 70 tyś km leją minerał <glupek2>
-
Mamy na forum kolegę pracującego w ASO na wyspach i oni do silnika z przebiegiem 70 tyś km leją minerał <glupek2>
Porażka :!: :!: :!: <glupek2>
-
a jak mają kilka lat to sprzedają za bezcen bo uważają, że to szrot :)
-
Ja nalałem raz Mobila i tez miałem klekot pod maska. Jak zamieniłem na Motula to wszystko jest w porządku. Przede wszystkim na Motulu nie ma tez az takich ubytków jak na Mobilu.
Czytałem wiele artykułów w necie i wpisów na forach i generalnie ludzie czesto chwala też olej Vavoline. Ja bym nie zamieniał minerała na półsyntetyk.
Jak auto może nie brać oleju. Przecież nawet w instrukcji obsługi jest wyraźnie napisane jakie sa normy na "branie oleju". Nie wiem jak jest w najnowszych silnikach ale w tych nieco starszych to raczej norma ze auto bierze olej no chyba ze ktos jezdzi tylko po własnym podwórku.
-
mi nie bierze, już powtarzam któryś raz :) co prawda minerał (Mobil 1), na liczniku 226 tyś km (wygląda realnie) i rok 93... naprawdę jestem z tego super zadowolony (taki wyjątek od reguły ten mój Scoupe :-P ) :) nic nie remontowałem, jedynie raz odnotowałem spadek jak puszczała mi uszczelka pod pokrywą zaworów, od tamtej pory nie ma spadków :)
-
To tylko pozazdrościć
-
mi bierze ale jak przejadę w 10-11 godzin 950-1000 km to wtedy mam ubytki. Jak jeżdżę tylko "wokół własnego podwórka" to jest inaczej ubytki sa niewielkie.
-
Hmm moja wiedza na temat olejów jest dosc uboga.. gdy kupilem Scoupe(tydzien temu) pod silnikiem byla karteczka z parametrami oleju: 15W40 i nie wiem czy to mineralny czy półsyntetyk był. czy jest półsyntetyczny 15w40??
-
15W40 i nie wiem czy to mineralny czy półsyntetyk był. czy jest półsyntetyczny 15w40??
15W40 to mineralny