HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: accentzproblemami w 10 Styczeń 2013, 10:27:09
-
Witam wszystkich :->
Mam małe lecz uciążliwe problemy z moim accentem jest to 1,3 benzynka 63kW 2000r. zapalił mi sie check bylem u znajomego elektryka po podłączeniu pod komputer pokazało sondy lambda x2, powiedział mi że wystarczy je przeczyścić ale czy to w ogóle coś da? I jaki byłby koszt wymiany 2 sond? Druga sprawa to taka że zaleje mu ponad pół baku paliwa to mi samochód zaczyna spadać z obrotów gaśnie i potem nie mogę go odpalić. Samochód został kupiony w dość cieżkim stanie, staram się dać mu trochę życia :->
-
Czy napewno posiada Pan wersje LC 1999.
-
źle wpisalem i nie chce mi zmienić jest to rok 2000
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2013-01-10, 15:24 ]
Zmieniłem.
-
Na początek proponuje kupić ELM 327 1.4b koszt ok 50 pln na pewno się przyda bo to dopiero początek "zabawy" w diagnostykę LC ( chyba że "znajomy mechanik" nic nie pobiera za podpięcie do komputera ).Czy zna Pan kody błędów które wystąpiły gdyż diagnoza może z pozoru wskazywać na sonde, ale przyczyny mogą byc inne i nie trzeba od razu wymieniać najdroższego elementu.Jeśli chodzi o drugie pytanie to chyba awaria EVAP.
Jaki przebieg ma samochód czy był gaz i jakie ma Pan warunki garażowe (kanał ,podnośnik ) do samodzielnej naprawy ( np.sondy).Proponuje też przeczytać ten osiem stron tematów odnośnie modelu.
-
Dokładnie - ELM327
Druga sprawa to taka że zaleje mu ponad pół baku paliwa to mi samochód zaczyna spadać z obrotów gaśnie i potem nie mogę go odpalić.
Czyli raczej coś z układem paliwowym, a jak np. zalewa go to mogą pojawiać się błędy dot sond.
-
ELM poszukam bo faktycznie może się przydać do niego :) do ELM trzeba miec laptopa zgadza sie ? ... niestety nie pamietam kodów błędów ... przebieg samochodu to 228 900 , Gazu nie było . Warunków garażowych brak ale do "robienia" samochodu będę miał udostępniony podnośnik ...
-
ELM poszukam bo faktycznie może się przydać do niego :) do ELM trzeba miec laptopa zgadza sie ?
Koniecznie trzeba kupić bo wtedy będą znane kody i będzie można je samodzielenie kasować.Laptop jest niestety konieczny.
przebieg samochodu to 228 900.
Czy znana jest historia samochodu ( polska , zagranica) jakieś faktury z aso, warsztatów.
-
Nie chcę "filozofować" ale u mnie przy podobnych objawach i bezsensownych wymianach sondy pomogły dwie rzeczy:
a) przypływomierz + filtr powietrza (łącznie około 250zł)
b) na "dzień dobry" przyzwoita przejażdżka i zmiana stylu jazdy żeby auto przyzwyczaić do wyższych obrotów.
Accent 2001r. 160k km. Kolejne 5 tysiakow za mna i check sie juz nie pojawil. Tez rozwazalem zabawy diagnostyczne ale kierujac sie poradami ze starego forum dalem szanse nowej przeplywce. Mi pomoglo pomimo ze blad na kompie uparcie wskazywal sondy.
Powodzenia :)
-
Niestety z dokumentami też jest troche zawirowanie z warsztatów to głównie oleje nic ciekawego ;/
[ Dodano: 2013-01-11, 08:21 ]
miq13 filtr powietrza wymieniłem z 3 miesiace temu ... o przypływomierzu w sumie nie pomyślałem ale może na początek zainwestuje w ELM 327 i zobaczymy dokładnie co pokaże . Od jakiegoś czasu postanowiłem trochę go pomęczyć na wysokich obrotach ... Boli najbardziej to spalanie które przy spokojnej jeździe po mieście potrafi dojść do 10l. :(
-
Teraz zima, niestety ten Accent nie jest orłem spalania :/
ma stosunkowo mały silniczek w porównaniu do rozmiaru auta i średnie spalanie w mieście zimą potrafi sięgnąć "dyszki". U mnie zazwyczaj 8-9 litrów zimą i koło 7 latem (zależnie od tego jak często korzystam z klimy). W trasie ma za to całkiem fajne spalanie.
Sam filtr nie pomoże, przerabiałem to w takiej kolejności:
kable + świece + filtr powietrza ( to tak od razu po zakupie bo mi też nikt dokładnie nie powiedział co tam i kiedy było robione a o książce serwisowej albo jakichkolwiek notatka mogłem zapomnieć - wiedziałem że na bank wymieniali sprzęgło...)
Ten zestaw pomógł na 100km ale to tylko dlatego że przy wymianie odłącza się akumulator i check się resetuje razem z kompem.
Później dwóch mechaników 3 razy wymieniało mi sondę lambda za katalizatorem (wg. kompa). I za każdym razem po 100-150km check znów wyskakiwał i błąd był ten sam. Wymieniłem przepływkę i jak ręką odjął. Raz check się pojawił ale odpiąłem akumulator, resecik i problem zniknął.
Myślę że jeśli uparcie będzie Ci się pojawiać błąd sondy to możesz rozważyć wymianę przepływomierza. Czytałem na różnych forach bo ten wątek często się przewijał. W 90% przypadków wymiana pomagała.
Łatwo można stracić cierpliwość do Accenta jeśli nie masz pewności co się z nim działo przed zakupem. Pojawia się sporo upierdliwych usterek (ja tak miałem). Ale jak je zwalczysz to staje się całkiem przyjemnym, niedrogim w eksploatacji i mało awaryjnym autem. Bądź dobrej myśli! :)
-
miq13 podniosłeś mnie na duchu i dałeś mi wiarę że można ;D może od razu zacznę od przypływomierza (pamietasz przybliżoną cene?) później pojadę na komputer ... kable i świece też wymieniłem od razu po zakupie niestety ten samochód był troszkę bardzo :mrgreen: zaniedbany :P
-
Jak kupiłem swojego to wszystko wyczyszczone i gotowe do jazdy. a później się na dzień dobry "check", okazało że tylna wycieraczka nie działa, po tygodniu nie mogłem ruszyć bo szczęki od hamulców się zacięły, tylni pas zablokowany, alarm odłączony i nie ma funkcji zamknięcia centralnym zamkiem bez uruchomienia alarmu, podświetlenie panelu do dziś mi nie działa i już nawet nie chce mi się teraz dłubać, poczekam do wiosny :) jeszcze jakiś "mądry" się wypowiedział że chyba auto było bite bo słupki są nierówno i maska ma inny kolor... po jakimś czasie i usunięciu większości usterek podliczyłem koszty i w sumie nie wyszło nawet drogo, więcej to kosztowało nerwów niż pieniędzy ;)
no to taka dygresja :D a odpowiadajac na Twoje pytanie, kupilem przez Allegro w sklepie kimoto, przysłali w pudełeczku z hologramem i gwarancją na rok. Razem z przesyłką wyszło niewiele ponad 200zł
-
kupilem przez Allegro w sklepie kimoto, przysłali w pudełeczku z hologramem i gwarancją na rok. Razem z przesyłką wyszło niewiele ponad 200zł
Już od jakiegoś czasu niedostępny w Kimoto trzeba szukać oryginału 28164-22610 firmy Kefico nr 9220930001.
-
Na początek pomyślałem że zajrzę jeszcze do bezpieczników i zdziwiło mnie że jest dość dużo pustych miejsc ... nie mogę nigdzie znaleźć który bezpiecznik odpowiada za co i jaki powinien byc w danym miejscu byłbym wdzięczny jakby ktoś podrzucił jakiś dobry czytelny schemacik :mrgreen:
-
Pamiętaj, że część bezpieczników znajduje się pod maską ale większość jest pod deską rozdzielczą po lewej stronie pod klapką a na klapce masz opisane co jest co. Jeśli chodzi o szczegółowy opis tych pod maską to niestety nim nie dysponuję.
-
ale większość jest pod deską rozdzielczą po lewej stronie pod klapką a na klapce masz opisane co jest co. .
No niestety w moim Accencie opis jest po Tajwańsku chyba ;D bo same znaczki widnieją tam ... muszę dobrze dobrać wszystkie bezpieczniki i uzupelnić je bo nie podświetlają mi sie przyciski np. awaryjne , pokrętła do ogrzewania , nie działają przeciwmgielne i moje radio nie ma pamięci a to najbardziej boli ;D ale to ostatnie nie wydaje mi się żeby to była wina bezpieczników a bardziej złego podłączenia
-
Schemat instalacji elektrycznej (tutaj jest opis bezpieczników i przekażników) http://spoti.pl/dokument (http://spoti.pl/dokument/10013/schemat-elektryczny-accent-lc?keywords=accent%20lc)
Rozmieszczenie komponentów instalacji elektrycznej http://spoti.pl/dokunt%20lc (http://spoti.pl/dokument/10014/umiejscowienie-elementow-elektrycznych-accent-lc?keywords=accent%20lc)
Rozpiska pinów w kostkach instalacji elektrycznej http://spoti.pl/dokument (http://spoti.pl/dokument/10015/rozpiska-pinow-w-kostkach-accent-lc?keywords=accent%20lc)
-
kosmos 2011 dziękuję bardzo :D idę pogrzebać trochę w bezpiecznikach :D
-
idę pogrzebać trochę w bezpiecznikach :D
Dziś niedziela i na pewno zrobisz zwarcie.
-
Dziś niedziela i na pewno zrobisz zwarcie.
Dziękuje za miłe życzenia ;D ale tak się nie stało jednak zauważyłem że ktoś bardzo mądry wsadzał bezpieczniki na oślep ... tak gdzie 10 sa 30 itp... mam nie wiele zapasowych bezpieczników ale udało mi się uruchomić ogrzewanie tylniej szyby :P
[ Dodano: 2013-01-14, 12:31 ]
.Jeśli chodzi o drugie pytanie to chyba awaria EVAP.
Mógłbyś mi trochę bardziej wytłumaczyć o co w tym chodzi i co może być źle ? Dopiero zaczynam "zabawy" przy grzebaniu w samochodach a wole sam się nauczyć i zrobić niż jeździć do mechaników z drobnymi rzeczami :P Szkoda pieniędzy i z drugiej strony coś się naucze :P
-
Odpowietrzanie zbiornika Paliwa, a w zasadzie odsysanie jego oparów do kolektora ssącego. To taki elektrozawór. Chodzi o ekologię, układ jest zamknięty, żeby nie wypuszczać oparów paliwa do atmosfery.
Żeby sprawdzić czy to to, wystarczy zatankować do pełna. Jeśli jest padnięte odpowietrzanie czyli "evap" to samochód nie odpali. W takim wypadku odkręcamy korek wlewu paliwa i zostawiamy bak otwarty, teraz powinien odpalić bez problemu. I tak problem jest zdiagnozowany.
-
Tak wszystko się zgadza ... tak się dzieje . Jak to naprawić ? co wymienić ?
-
Tak wszystko się zgadza ... tak się dzieje . Jak to naprawić ? co wymienić ?
Czyli nie chce się czytać.
-
Czyli nie chce się czytać.
no nie będę przecież jeździł z otwartym bakiem
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1568 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1568)
-
właśnie skończyłem czytać ten temat :P Dzięki wielkie :) Zastrzyk gotówki i dużo Cierpliwości i coś będzie z tego mojego Accenta ;D
-
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam podobny przypadek jak opisał założyciel postu, tzn:
Po zakupie auta (Hyundai Accent 2004 LC 1,5 Benz (bez G) 12V 82.000km) na drugi dzień zapaliła mi się kontrolka "Check Engine" i tak jeździłem kilka dni do momentu aż wypaliłem zbiornik paliwa i zatankowałem go do pełna. Po odpaleniu go na stacji benzynowej Accent zaczął szarpać a po chwili zgasł. Próba kręcenia kluczykiem w stacyjce nic nie dała.
Na drugi dzień próbowałem go odpalić na zimnym - puścił dużego dymka, kawałek podjechał przy tym sporo kopcąc czarnym dymem i po ok 2km zgasł.
Po zcholowaniu do warsztatu wymienili mi zalane świece, przewody w/n, przesmarowali popychacza i wymienili sonde lambda (Bosch'a). Stara była nieorginalna i nie od tego modelu, wiec domysliłem się, że poprzedni właściciel miał z nim juz taka przygodę.
Po wyjeździe z serwisu dostałem info, ze był to bład P0172 i juz powinno być dobrze.
Otóż po przejechaniu ok 30km znow sie zapaliła kontrolka i znow zaczał nierówno pracować. Sprawdziłem pompe paliwa i wtryski, wymieniłem filtr paliwa, powietrze, oleju, wykasowali błedy i mechanicy mowili, ze powinno być ok.
Po następnych ~30km znow zapalił się Chceck i tak jeździłem (głównie miasto) do momentu az zbiornik paliwa sie uszczuplił.
Ale zanim sie zapaliła kontrolka niskiego stanu paliwa znow auto jakby zaczęło sie dławić i nie odpaliło na zimnym. Dolałem troche paliwa i było ok.
Wczoraj znow zatankowałem do pełna i sytuacja sie powtórzyła.
Inni mechanicy mowią, ze to sprawa jednak nieoryginalnej sondy gdyż powinna być Hyundaia gdyż inne moga miec lekkiie odchyłki od napięć i moze to powodowac błąd.
Podobno nie mam przepływomierza w tym roczniku więc nie wiadomo co dalej robic?
Może kolega, który załozył posta juz sie uporał z problemem?
-
Sprawdzić trzeba jeszcze zawór PCSV http://translate.googleusercontent.com/tr (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/3670-hyundaiaccent992b-09.html&usg=ALkJrhiB_oZM85-17GCSGQAPHE-dHdaqDQ).
Zamiast przepływomierza jest MAP czujnik temperatury i ciśnienia na kolektorze ssącym http://translate.googleusercontent.com (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/3694-hyundaiaccent992c-09.html&usg=ALkJrhihJUVd0qTIi8t7uGsPfOTyE0hQ7g) złe jego działanie może powodować że komputer zwiększa dawkę paliwa.
Sprawdziłbym jeszcze cewkę zapłonową http://translate.goo (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/3696-hyundaiaccent992c-11.html&usg=ALkJrhjta5oJqjnH1Z4HnHIT7dR4o1EvOg).
Całość instrukcji LC jest tu
http://spoti.pl/dokument/10021/instr (http://spoti.pl/dokument/10021/instrukcja-hyundai-accent-lc?keywords=accent%20lc)
Wszystkie wartości oporu są w kOhm w tłumaczeniu jest kW.
Zamiennik sondy lambda NGK/NTK OZA624-E4 ok. 150 pln.
-
Witam 2 dni temu zresetowałem komputer poprzez odpiecie akomulatora :P check zniknął. Dzisiaj też wymieniłem zawór recyrkulacji spalin , zalałem samochód do pełna i juz go nie zalewa i nie zastanawia sięnad przyśpieszeniem :P chyba mój problem został rozwiązany Dziękuję bardzo za pomoc. :)
-
Witam 2 dni temu zresetowałem komputer poprzez odpiecie akomulatora :P check zniknął.
Obserwuj bo CE lubi wracać jak najgorsza zaraza życzę oby nie.
Dzisiaj też wymieniłem zawór recyrkulacji spalin
Napisz gdzie kupiłeś jaki typ i ile zapłaciłeś będzie na przyszłość oczywiście już dla innych.
-
Obserwuj bo CE lubi wracać jak najgorsza zaraza życzę oby nie.
jak wróci to będzie trzeba jechać na jakiś podnośnik i zobaczyć w jakim stanie są sondy chyba :P
Napisz gdzie kupiłeś jaki typ i ile zapłaciłeś będzie na przyszłość oczywiście już dla innych.
Kupiłem tu http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=1207000000&towkod=AA74D4&zdj=1&km=0&typ=14597&wsk=O doszedłem po Twoich linkach na forum do tego :P sprawdziłem ten zawór okazało się że ciągle był otwarty ...
-
Zobacz jeszcze w jakim stanie jest złącze elestyczne, http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=50 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=50&highlight=z%B3%B1cze) dziurawe potrafi zabrać sporo mocy szczególnie to czuć po włączeniu klimatyzacji ( jest taki efekt jakby do samochodu doczepiono nagle ciężarówkę).
Tak dla przejrzystości
(http://images48.fotosik.pl/562/db8640799aa62557m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=db8640799aa62557)
-
Dzięki sprawdzę jak dorwę się podnośnika ... u mnie klimatyzacji brak ... zresztą dziwne rzeczy się dzieją brak podświetlenia panelu całego czyli pokręteł od nawiewu i przycisków i nie działa właśnie klimatyzacja zreszta i tak nie uzupełniona nie mam świateł przeciwmgłowych ... brak kontrolki rezerwy ... podejrzewam że jakiś przekaźnik mógł mi paść ale sam nie potrafię ich sprawdzić ;\
-
brak kontrolki rezerwy
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1044 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1044&highlight=rezerwa) model termistora Daewoo 20234-1 tylko teraz jest już droższy ok 20-30 pln.
-
czytałem już ten temat ale po prostu pomyślałem ze to wszystko może być jakoś połaczone ...
-
nie działa właśnie klimatyzacja
Opisz w tym temacie .http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1905 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1905&highlight=klima) jak nie działa klimatyzacja ( czy sprężarka i wentylator od chłodnicy klimy sie uruchamiają , jaka jest temperatura (gorąca, zimna) rurek pod maską przy korkach z literą H i C) od strony pasażera, czy zapala się kontrolka w przycisku i czy sprawdzany był bezpiecznik.
-
czy sprawdzany był bezpiecznik.
sprawdzałem wszystkie bezpieczniki te koło sprzęgła
-
Sprawdż jeszcze to
(http://images37.fotosik.pl/1929/e1d8a4785264a8a0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e1d8a4785264a8a0)