HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: santafer w 16 Luty 2009, 18:58:17

Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: santafer w 16 Luty 2009, 18:58:17
miłej zabawy z ...

Oryginalna treść postu:
miłej zabawy z dupkami :-/
[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2009-06-25, 08:14 ]
Post po edycji przez autora w dniu 24.06.2009 roku obecnie zawiera treści niezgodne z regulaminem forum.
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: weldon w 17 Luty 2009, 13:52:07
Tutaj:

http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

SF opisany jest jako: "okresowo, automatycznie dołączana oś tylna [VCU]
(poprzez sprzęgło wiskotyczne)".

pzdr
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: zackart w 17 Luty 2009, 23:21:48
Witam
Jak rozumiec okresowo dolaczana tylna os w SF?
Czy tylni naped aktywuje sie w czasie utraty przyczepnosci przedniej?
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: wojtek_z w 19 Luty 2009, 10:01:21
ok,
nie bijcie
tak więc jaki mam napęd - silnik 2.0 CRDi na klapie przywieszka 4WD

??
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: wojtek_z w 20 Luty 2009, 07:50:03
6
To znaczy mam sprzęgło wiskozowe.
Thx
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 20 Luty 2009, 23:53:32
Sympatyczny kolego santafer, mogę spróbować, tyle że nie znam się na tym,więc potrzebuję bardziej dokładne informacje czego i gdzie mam szukać. Co do Service Manuala, jak i instrukcji do Tucsona, jest dostępna na forum w odpowiednim dziale. Poza tym jakieś informacje na ten temat można znależć na hmaservice, Mogę zrobić zdjęcia, jeżeli to coś pomoże, ale dopiero w przyszłym tygodniu. Jakieś zalecenia, na co zwrócić uwagę?
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 21 Luty 2009, 10:18:17
Cytat: "santafer"
Miałem na mysli Twoje doświadczenia własne oraz to co mówi instrukcja uzytkownika sachodu-po prostu instrukcja dla kierowcy

Moje doświadczenia, jak narazie, kończą się na tym, że wiem, że jest i działa. Testowany przy okazji kilku zabaw na śniegu.
Co do zwykłej instrukcji użytkownika, również znajduje się na forum. Konkretnie w tym temacie: http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=155
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: amps11 w 22 Luty 2009, 07:30:38
Faktycznie z tym 4x4 w SF to straszna lipa, co prawda nie mam TCS ale myślałem że auto będzie się prowadzić jak po szynach, na śliskim. Na zakrętach jest bardzo nadsterowne i trudno wyczuć co w danym momencie może pomóc, raz pomoże dodanie gazu, no a przeważnie to trzeba nogę z gazu zdjąć. Ale generalnie jest lepiej jak w ostatniej mojej tylnonapędówce. Dzisiaj jadę w teren z dziećmi na sanki to też troszkę potestuję napęd SF.
Pozdrawiam
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 24 Luty 2009, 19:44:06
Witam
Moje zdjęcia możecie znaleźć tutaj (http://m-pajak.nazwa.pl/Brt/HFP/4wd/)
Co do oznaczeń na nim to znalazłem tylko: " JM/KM VGT 3.818R ", jeżeli coś Ci to mówi...

Przeglądałem również instrukcje w poszukiwaniu czegoś o 4WD, jednak nie znalazłem nic ciekawego...

Pozdrawiam
Brt
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: weldon w 04 Marzec 2009, 12:09:23
Cytat: "santafer"
Cytat: "wojtek_z"
ok,
nie bijcie
tak więc jaki mam napęd - silnik 2.0 CRDi na klapie przywieszka 4WD

??

Nie napissałeś, albo nie zauważyłem,czy masz w aaucie systemy kontroli trakcji.
Jesli masz tylko abs,MASZ ZWYłA ,BANALNA ORDYNARNA WISKOZĘ ... niestety.
Ostatnio było ślisko-pohasałem sobie.
i Cóż ROZCZAROWANIE ...
Dotychczasowe zalety:lekkie błotko,trawa itd poszły w pipe ...
N abardzo śliski(łuki ,zakrety) załączonyu tył zamienia SF w mocnoNADSTEROWNY pojazd.
Jest to fajna zabawa :lol: ,wymaga treningu i czujności-ale w zabawie.
W czasie jazdy może być zaskoczeniem reakcja tyłu auta.
albo
gupi jestem ....................... :oops:


A czyż napęd 4x4 nie powinien wiązać się z istnieniem mocno widocznego wału napędowego skierowanego do tylnych kół?
Mój teoretycznie spełnia wszystkie warunki istnienia wiskozy (2.0 CRDi, brak kontroli trakcji, znaczek 4WD), ale zajrzałem dziś pod spód i, jak pamiętam z Niwy, brak mi wymienionego wyżej atrybutu.
Czyżby ostał mi się ino znaczek ... :-(

pzdr
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: wojtek_z w 10 Marzec 2009, 12:58:42
A ja znaczek i wał jeszcze mam :-)

Że ty nie masz to znaczy jakąś przeróbkę miałeś ?
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: Dareq36 w 11 Marzec 2009, 17:41:14
Hmm, znaczek ..mam (4WD) , wał ..mam ,, i do tego jeszcze "guziczki" w kierownicy : cruise on/of.. i jeszcze 3 inne . Tempomat włączam za pomocą "cruise" i przytrzymując przy danej prędkości "set coast". hihi... :)
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: weldon w 12 Marzec 2009, 13:39:53
Cytat: "wojtek_z"
A ja znaczek i wał jeszcze mam :-)

Że ty nie masz to znaczy jakąś przeróbkę miałeś ?


Właśnie o to się pytam. Czy istnieją wersje 2WD?
Mimo, iż mam na klapie znaczek 4WD skłonny jestem podejrzewać, że napęd mam tylko na przód.
Zimno i mokro, więc nie chce mi się teraz kłaść pod spód, ale przy wymianie kół zauważyłem jakby brak wału i pewnych innych elementów, które miałem w Ładzie Nivie.

Co prawda od 1990 roku minęło już trochę czasu, więc pewnie nastąpił jakiś rozwój w technice motoryzacyjnej, moja wiedza zaś na te tematy skończyła się jeszcze wcześniej, wraz ze sprzedażą ostatniego malucha, ale czuję pewien dysonans nie będąc pewnym czy mogę sobie pozwolić na pewną dozę szaleństwa i wjechać w jakąś kałużę, czy też nie ryzykować?

Wiem, trochę odszedłem od tematu NAPĘD 4x4 w SANTA FE, ale, z drugiej strony, ciekaw jestem, jak takowy realizowany jest w moim samochodzie?

pzdr
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 12 Marzec 2009, 15:29:29
weldon, Spójrz na moje zdjęcia-> link wyżej. Może to i coś powie. Poza tym zawsze można to sprawdzić po VINie
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: weldon w 12 Marzec 2009, 16:10:01
No właśnie spodziewałbym się czegoś takiego.

Wygląda na to, że mój znaczek 4WD sugeruje podział 100 x 0? ;-)
Przynajmniej nie mam "ordynarnej wiskozy" :-P .

A gdzie i co mogę sprawdzić za pomocą VIN?

pzdr
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 12 Marzec 2009, 16:29:46
weldon, Myślę, że jak zadzwonisz do ASO, podasz im VIN, to ci powiedzą czy ta wersja ma 4WD czy nie. Albo podjedź jak masz blisko...
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: weldon w 13 Marzec 2009, 08:21:25
Słuszna uwaga.
Niestety, chroniczny brak czasu i ciągły nawał pracy ...
Gwoli ścisłości, bardziej zależało mi, aby, na własnym przykładzie, zwrócić uwagę, iż, mimo że posiadam wszystkie przez Wojtka_z wymienione atrybuty, nie podjąłbym się autorytatywnie stwierdzić, że posiadam 4x4 ewentualnie "ordynarną wiskozę".
Może powinienem więcej śmieszków dołączyć ...
Wracając do tematu - jestem w posiadaniu programu "Hyundai Manuales 2006"
w języku angielskim (screeny: http://img16.imageshack.us/gal.php?g=rysunek1j.jpg).
Wygląda to na całkiem poważne opracowanie zagadnień technicznych i elektrycznych nie tylko w Santa Fe.
Całość waży 256 mega, więc, jeżeli ktoś chciałby się w to zgłębić, mogę spakować i gdzieś powiesić w sieci.
Może zawarte tam informacje przyczynią się do zgłębienia tematu.

pzdr
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: Witek w 15 Marzec 2009, 00:15:15
ja moge sprawdzic Vin. Podaj na PW
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: weldon w 28 Marzec 2009, 09:47:36
>>2/weldon czy ty pytasz o o to czy wersjan papierowo ma 4x4
czyfizycznie 4 bo to mozesz oczami zobaczyć ja Bart<<

Uwaga - trudne słowo:

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2561982


pzdr ]:->
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: weldon w 30 Marzec 2009, 08:24:45
Pomimo spełnienia:
 "- silnik 2.0 CRDi na klapie przywieszka 4WD", oraz
"Jesli masz tylko abs,MASZ ZWYłA ,BANALNA ORDYNARNA WISKOZĘ ... niestety."
- jak już napisałem - nie mam takich banalnych rzeczy jak wał napędowy, tylny most
czy sprzęgło wiskotyczne, czyli mam napęd 2WD.
Oczywistym jest, że wiem o tym od początku, a jedynie protestuję przed wyciąganiem pochopnych wniosków (np. o napędzie),
bez poznania dokładnych informacji o modelu - cnd ;-)

Swoją drogą, ponieważ nie zdarzyło mi się jeździć SF'em z napędem 4x4, bardziej niż sposób przeniesienia napędu,
ciekawi mnie wpływ dodatkowej osi napędowej na komfort oraz ekonomikę jazdy.

pzdr
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: wojtek_z w 08 Kwiecień 2009, 22:00:33
Cytat: "santafer"
Cytat: "weldon"

Swoją drogą, ponieważ nie zdarzyło mi się jeździć SF'em z napędem 4x4, bardziej niż sposób przeniesienia napędu,
ciekawi mnie wpływ dodatkowej osi napędowej na komfort oraz ekonomikę jazdy.

pzdr

1/ komfort w sensie wygody:chyba nie ma róznicy ,bo zawieszenie tylne jest takie same
2/Warunki snieg wysoki-super ,zadnego grzebania-extra
3/warunki :ślisko(snig deszxcz) spora nadsterowność-czujnośc wymagana
4/przyczepa -grząsko:wyjazd bezproblemowy


ad 2 . dwa tygodnie temu musiałem podjechać pod kwaterę w górach, kumpel walczył pół godziny - tyłem z popychem (żona i teściowa z wozu), a ja z palcem w du...ie podjechałem i na nartki szybciutko poleciałem

ad 3. chyba w takich warunkach zawsze trzeba zachować wzmożoną czujność
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: wojtek_z w 20 Kwiecień 2009, 15:44:44
Cytat: "amps11"
Faktycznie z tym 4x4 w SF to straszna lipa, co prawda nie mam TCS ale myślałem że auto będzie się prowadzić jak po szynach, na śliskim. Na zakrętach jest bardzo nadsterowne i trudno wyczuć co w danym momencie może pomóc, raz pomoże dodanie gazu, no a przeważnie to trzeba nogę z gazu zdjąć. Ale generalnie jest lepiej jak w ostatniej mojej tylnonapędówce. Dzisiaj jadę w teren z dziećmi na sanki to też troszkę potestuję napęd SF.
Pozdrawiam


Przy jakiej prędkości odłącza się tylna oś przy ruszaniu ? a przy jakiej podłącza przy hamowaniu ?
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: wojtek_z w 20 Kwiecień 2009, 20:47:01
Cytat: "santafer"

Załaczenie tyłu nie jest zwiazane bezpośrednio z prędkoscią auta,tylko z róznicą predkosci obrotowj pomiedzy kołami przednimi i tylnymi,
a wiec nastepuje to w ułamku sekundy przy ruszaniu-auto jeszcze stoi -nastepuje pośligg kół przednich i natychmiast startuje tył.
tak jest prawidłowo.
spóbuj na sliśkim:trawa,błoto
pzdro


ok. źle się wyraziłem - w takim razie ruszając na asfalcie ruszam zawsze z napędem na przednią oś, tak samo hamując ?
Jedynie gry występuje różnica w prędkości obrotowej osi przedniej i tylnej załącza sie tył ?
Tytuł: NAPĘD 4x4 w SANTA FE
Wiadomość wysłana przez: xenos w 03 Wrzesień 2009, 20:02:28
dzisiaj pan mechanik powiedział mi,że moje santa fe ma 4x4 włączone cały czas. a przez to,że na osiach mam opony różnego producenta(ten sam rozmiar 225x70x16);rozsypał mi się dyfer na przodzie. mówi,że różny jest obwód opon od różnych producentów. na przodzie mam nowe michelin,na tyle niebawem do wymiany continental. pojechałem do niego,bo słyszę jakieś wycie z lewej strony,z przodu. zaczyna się od ok.40 /h. im szybciej jadę,tym gorzej wyje. myślałem,że to "tylko" łożysko,ale wycie nie jest "basowe" jak przy łożysku. poradzicie "coś"? można z tym czymś jeździć? dzięki z góry za komenty.