HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: pawelfre w 07 Styczeń 2013, 18:05:16
-
Witam.
Matrix 1.5 CRDi R4 po wymianie płynów, filtrów, świec żarowych tydzień temu. Autko zalane paliwem pod korek w sobotę, dziś po niedzielnej służbie (24h) ledwie dojechałem do domu - ok. 10 kilometrów. Po przejechaniu ośmiu, przy ruszaniu ze skrzyżowania poczułem brak mocy - po dwóch, trzech sekundach wszystko wróciło do normy i dojechałem pod dom - dojeżdżając autko zgasło.
Obecnie odpala poprawnie ale wpada w drgania (obroty poniżej obrotów biegu jałowego) i po chwili gaśnie, nie reaguje na dodawanie gazu.
Jaka może być przyczyna?
Zapchany filtr - wymieniony tydzień temu???
Czujnik położenia wału korbowego?
Po odebraniu autko śmigało aż miło, a teraz... nawet nie zdążyłem przejechać 100 kilometrów. Jaka może być przyczyna.
P.S. Podpiąłem pod kompa ELM327 ale nie wykazało mi błędu - kontrolka również się nie świeci. Help.
-
Możliwe, żeby paliwo było jakieś lewe?
Jeśli filtr był wymieniany to pierwsze co, to sprawdziłbym, czy jest poprawnie zamontowany kierunkowo, a drugi, czy nie ma nieszczelności w układzie zasilania paliwem, tzn., czy nie łapie powietrza.
Swoją drogą, sam wymieniałeś, czy mechanik? Jeśli mechanik to dzwoń do niego niech się tłumaczy.
-
Około 20 autko na hol i jedziemy do niego. Autko odebrane w sylwester i zatankowane na BP droższą odmianą ON + STP do czyszczenia wtrysków a w sobotę zalany na prywatnej stacji (paliwo z orlenu - ok. 32 lirów) gdzie tak naprawdę zawsze tankuje. Nie mam pojęcia.
A teraz tak: teść w Matrixie 1.6 ma filtr paliwa zintegrowany z pompą i jest to w baku - a jak jest w dieslu?
Wiem, że filtr jest przy podszybiu powyżej akumulatorem ale czy w baku paliwa również jest jakaś pompa? Może smog jest zawalony (może autko dawno nie było tankowane?).
-
Trochę popłynąłem z tą kierunkowością filtra, ale i tak objawy, które opisujesz najbardziej pasują mi pod zapowietrzenie. Może filtr źle zamontowany?
Układ zasilania paliwem można jakoś ręcznie odpowietrzyć?
No i jakie diagnozy ze strony mechanika?
-
Wersja oficjalna brzmi: zapowietrzony układ paliwowy, czyli pewnie niestarannie zamontowany filtr paliwa - no bo co innego??? Bynajmniej do przodu. ;-)
-
Najważniejsze, że koła znów się kręcą ;-)
-
Witaj przy uchwycie filtra paliwa tam gdzie się go wkręca gdzie są przewody zasilania i odejścia paliwa jest taka śrubka do odpowietrzenia "teoretycznie" nie pamiętam jaki rozmiar , schowana jest ona pod taką czarną osłonką .
nie wiem czy jest taki sam mój przypadek to trzy garowy cdri 1500
Pozdrawiam
-
Masz rację stanley, takie samo odpowietrzanie w r4.
-
Witam!
Jeśli nadal masz ten problem, lub moze ktos ma podobny, zwróćcie uwage na pompe paliwa w baku. Mialem spory problem z tą pompą. Jesli jest zepsuta albo ze zlymi parametrami, masz jak w banku, ze albo nie będzie zapalać albo będzie gasnąć.