HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Lukasz871224 w 03 Styczeń 2013, 18:09:47
-
Witam.
Mam problem z obrotami, mianowicie są zawyżone z tego co zauważyłem np przy około 3 tyś obrotów samochód jedzie 70 km/h. Na biegu jałowym wskazuje 1200 obr , nie falują ani nie zacinają się . Może ktoś miał już taki przypadek i udzieli mi odpowiedzi co może być tego przyczyną
-
Automat? U mnie - dopóki skrzynia się dobrze nie rozgrzeje - włączenie overdrive'a trochę trwa. 70 mph przy zimnej - to okolo 3000rpm, przy rozgrzanej - 2500. O to Ci chodzi?
Może Ci pada akumulator/alternator i ECU podkręca obroty? A może masz walniętego krokowca?
-
Skrzynia manualna, no właśnie z tego co piszesz to u Ciebie jest 70 mph a nie km/h czyli ponad 110. Możliwe że krokowy bo jest coś izolacja owinięte przy przepustnicy ale czy to korkowiec to nie mam pojęcia. Pali sporo a te obroty tak mi się wydaje ze odgrywają dużą rolę bo jak chce jechać sobie spokojnie chociaż te 100km/h obroty wynoszą 4 tyś czyli daje mi paliwo na takie obroty a nie np na 2500 ale to tylko takie domysły.... A ile spala Ci gazu bo mi 15-17?
-
Zerknij dwa centymetry powyzej mojego przycisku 'profil' - to link do sprintmonitora, z tym, że ja mam mniejszy silnik niż Twój.
A tak złosliwie zapytam - zmieniasz Ty w ogóle biegi? V6 i 4 tyś dla V=100km/h to coś dziwnego. W 'mojej' wersji manual, R4 2.0 litra - 70 mph osiągało się na 5 biegu i obrotach 3100.
Może Ci się sprzęgło slizga? Dodatkowo wydaje mi się, że masz kompletenie zasyfioną przepustnicę - zdejmij węża łączącego filtr z przepustnicą i zobacz co tam sie dzieje.
Albo masz jakiś powazny problem z układem wtryskowym, ale nic mi na mysl nie przychodzi.. V mierzona jest czujką w okolicach dyferencjału, obroty, chyba z wałka rozrządu..
Koła masz seryjne?
-
Tak może to dziwne ale zmieniam biegi:) Po patrze co tam się dzieje w tej przepustnicy ale jeśli była by zasyfiona falowałby na obrotach i by się zacinała.
Tak koła są w oryginalnym rozmiarze.
-
Tu masz genialny opis problemu z pięcioma (!) potencjalnymi rozwiązaniami.
http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html
Obstawiam jednak (u siebie, bo mi coś wolne podchodzą do 1100RPM), że czyscik zasyfił mi krokowca.