HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Ivan182 w 30 Grudzień 2012, 15:32:55
-
Witam wszystkich.
Niestety znowu mam problem ze swoim Accentem. Auto odpala na dotyk, w czasie jazdy wszystko jest ok do momentu kiedy silnik złapie temperaturę. Wtedy zapala się "Check Engine" i auto zaczyna wariować ("świruje", jakby niewidzialna noga dodawała gazu ;) przy czym nie są to falujące obroty) a po wciśnięciu gazu fizycznie, zaczyna się dusić i całkowicie gaśnie - prędkościomierz momentalnie osiąga zero.
Auto jest na benzynie, bez instalacji gazowej. Świece, kable zapłonowe, filtry (paliwa, oleju, powietrza) niedawno wymieniane.
Nie mam pojęcia od czego zacząć. Z tego co wyczytałem, to ponoć mogą być odpowiedzialne za to:
* przekaźnik wtrysku (główny) - nie potrafię go znaleźć ani na Alledrogo ani nigdzie indziej, a tym bardziej pod maską, gdyż starł mi się opis na obudowie przekaźników
* czujnik położenia wału
* pompa paliwa
* jakiś czujnik - którego nazwy nie pamiętam, wiem tylko że jego rezystancja ma wynosić 970 Ohm przy rozgrzanym silniku i można to sprawdzić suszarką do włosów ;)
Jeżeli piszę bzdury, to przepraszam. Mam o tym średnie pojęcie. chciałem być mechanikiem, ale na chęci się skończyło... Nie mam czytnika błędów, a podpięcie pod kompa we Wrocławiu kosztuje więcej niż sam sprzęt do diagnostyki. A skoro już jesteśmy w temacie, to czy w moim Accent'cie jest złącze OBD czy OBDII?
Jak zwykle liczę na waszą pomoc i z góry za nią dziękuję. :)
-
Diagnostyka poprzez wybłyskanie kodów błędówhttp://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2446&highlight=obd (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2446&highlight=obd).
Czujnik położenia wały korbowego CKP 39180-220** http://www.fotosik.p (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7481c99126356a88.html) po podgrzaniu między pinem 1 i 2 powinien być stały opór ok 970 ohm.Tutaj Pawelt ma czujnik do odsprzedania http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2215 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2215)
-
Diagnostyka poprzez wybłyskanie kodów błędówhttp://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2446&highlight=obd (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2446&highlight=obd)
Hmmm... U mnie nie ma takiej wtyczki w skrzynce z bezpiecznikami. Jest inna, bardziej owalna nad włącznikami świateł przeciwmgielnych. Nie widać jej normalnie, trzeba zajrzeć od dołu.
Czujnik położenia wały korbowego CKP 39180-220** http://www.fotosik.pl (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7481c99126356a88.html)
Wielkie dzięki. A powiedziałbyś mi jeszcze jak się zabrać za jego wymianę? Trzeba wykręcić plastikowy element nad chłodnicą (dolot powietrza) żeby dosięgnąć do czujnika? I na czym się trzyma, wystarczy klucz nasadkowy z przedłużką na grzechotce?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
-
Na filmie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2734 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2734) widac jak odłączyć CKP w Lantrze z taką różnicą że przy samym czujniku w X3 nie ma wtyczki.Jeśli chodzi o dostęp to potrzeba przegubowej przedłużki chyba 10 i bardzo małe dłonie.Lepszy dostęp jest chyba z podnośnika od dołu.
Złącze diagnostyczne powinno być chyba w tym miejscu http://www.fotosik.pl/pokaz_obraze (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/194d230a4b06b02f.html)
-
hej czujnika już nie mam do odsprzedania, przy okazji remontu silnika został wymieniony profilaktycznie.
pzdr
-
Witam ponownie.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i porady. Dzisiaj wymieniłem czujnik. Strasznie się z tym namęczyłem, gdyż śruba nie była sześciokątna, tylko z otworem krzyżakowym i do tego strasznie zapieczona. Gwint się zjechał i musiałem ją naciąć brzeszczotem, a żeby to zrobić, musiałem wymontować dolot powietrza nad chłodnicą i oba wentylatory, ale udało się, czujnik i śrubę wymieniłem na nowe. Ale mniejsza z tym.
Niestety czujnik nie załatwił sprawy, problem nadal się pojawia - samochód gaśnie na ciepłym silniku. Przed zgaśnięciem rosną mu obroty do ponad 2000, po naciśnięciu pedału gazu silnik gaśnie i trzeba chwilę odczekać zanim znowu odpali. Ponadto zauważyłem, że przy hamowaniu na biegu jałowym albo na biegu z wciśniętym sprzęgłem, obroty strasznie lecą w dół, tak, że samochód prawie gaśnie, jednak CHECK się nie świeci. Czy ktoś się orientuje co to może być? Czy może lepiej od razu jechać pod komputer i wybulić te 7 dych?
Ponownie, będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
-
że przy hamowaniu na biegu jałowym albo na biegu z wciśniętym sprzęgłem, obroty strasznie lecą w dół, tak, że samochód prawie gaśnie
Takie objawy miałem ostatnio w nissanie i był to zabrudzony silniczek krokowy. Na komputerze nic nie wychodziło, ale doświadczony mechanik od razu to stwierdził i zrobił za 110zł.
-
Dzięki wielkie. A czy w związku z gaśnięciem samochodu można podejrzewać czujnik temperatury płynu chłodzącego albo pompę paliwa? Możliwości jest chyba dużo, a zanim dojdę do tego gdzie leży wina, to pewnie popłynę więcej niż u mechanika...