HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: mietek111 w 30 Grudzień 2012, 10:23:21
-
kupiłem okazyjnie getza 1,3 jednak z polskiego salonu i bez wspomagania , moze ktoś zna temat i czy da się bez problemu założyć kupując używane części czy maglownica pompa będą pasowały na frezy itp czy temat nie do ogarnięcia.
dziekuje za wszelkie sugestie.
-
Założyć czy się da, oczywiście że się da ale to wyjdzie najpewniej drogo bo cały układ jest do wymiany.
Układ bez wspomagania http://www.tkurylo.republika.pl/index/slownik/u/images/a.jpg
Układ ze wspomaganiem
http://www.tkurylo.republika.pl/index/slownik/u/images/e.jpg
-
z tym się liczę ale czasem warto zainwestować w dobre auto dla żony. nurtuje mnie tylko pytanie czy pompa wody i koło pasowe wału jest takie same .
bo z wersji ze wspomaganiem jet podwójne koło na pompie wody u mnie niestety pojedyńcze.
-
Pompa wody i koło pasowe wału korbowego są takie same w wersji bez i ze wspomaganiem.
Trzeba tylko dokupić dodatkowe koło do pompy 25226-22610 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5c15be163432ded2.html) pasuje również koło od Accent LC 1.3 SOHC
http://www.fox.rzeszow.pl/Kolo-paso (http://www.fox.rzeszow.pl/Kolo-pasowe-wspomagania-kierownicy(4,248644,26340).aspx)
-
dzieki koledzy za pomoc każda uwaga mile widziana.
[ Dodano: 2013-01-10, 17:56 ]
może mi ktoś podpowie lub zrobi fotkę którędy idzie drugi przewód z maglownicy
bo zasilanie idzie od pompy wspomagania , ale powrót nie wiem jak fachowo jest zamontowany czy przy scianie grodziowej czy nad skrzynią ?
-
W Getz żony trzeba włożyć trochę siły przy kręceniu kierownicą. Czy możliwe aby to auto z 2008 roku nie mnialo wspomagania?
-
Sprawdź po vin tutaj https://hyundai.afora.ru/eur/
-
Daj VIN, kolego, to Ci powiem, czy masz wspomaganie w samochodzie. (Może być na prv).
-
Marcinsgdz masz hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Na początek można wymienić olej w układzie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4546&highlight=220
-
Mam problem z ciężko pracującą kierownicą. Poziom płynu od pompy wspomagania jest w normie. Jeśli max skręcę kołami w lewo lub w prawo to słyszę pracę pompy.
W porównaniu do innych aut trzeba włożyć więcej siły w kręcenie kierownicą. Dodatkowo zrobiłem mały eksperyment- skręciłem podczas małej prędkości koła i zauważyłęm, że koła po puszczeniu kierownicy nie prostują się.
Nic nie stuka.
Gdzie szukać przyczyny?
[ Dodano: 2017-04-08, 20:33 ]
Właśnie wróciłem od autka.
Pod zbiorniczkiem od płynu wspomagania - na metalowej podporze jest mokro tj. świeży płyn. Z okolic dwóch węży nie widać wycieku.
-
Obejrzyj dokladnie i przewody i zbiorniczek, moze pekl i sie saczy plyn.
-
Czy taka mała nieszczelnośc może wpływać na opisany problem?
[ Dodano: 2017-04-09, 11:00 ]
Wypiąłem z mocowań zbiorniczek i dokonałem oględzin. Zbiorniczek cały, węże całe i suche. Jedynie zauważyłem małe obecności płynu przy korku wlewu. Może to być po poprzednim właścicielu - może dolewał niechlujnie płynu.
Wszystko wyczyszczone do sucha i teraz muszę obserwować.
Kolejna sprawa to podniosłem maskę, otworzyłem drzwi i odpaliłem auto i przy jakichkolwiek ruchach kierownicą słychać takie: szu szu szu - ale tylko przy kręceniu kierownicą. Poziom płynu w normie.
-
Jeśli max skręcę kołami w lewo lub w prawo to słyszę pracę pompy.
Kolejna sprawa to podniosłem maskę, otworzyłem drzwi i odpaliłem auto i przy jakichkolwiek ruchach kierownicą słychać takie: szu szu szu - ale tylko przy kręceniu kierownicą
To normalne, wspomaganie kierownicy słychać, zwłaszcza przy maksymalnie skręconych kołach.
W porównaniu do innych aut trzeba włożyć więcej siły w kręcenie kierownicą.
W różnych markach jest różnie, musiałbyć porównać do tego samego modelu tej samej marki. Mam nadzieję, że sprawdzasz wczasie jazdy, a nie na postoju ??
Poziom płynu w normie.
I to jest najważniejsze. Obserwuj.
-
Przesyłam link do nagrania. Od 7 sekundy kręciłem delikatnie kierownicą.
Płyn ma kolor malinowy i nie pieni.