HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Kurako w 23 Grudzień 2012, 22:14:09
-
Witajcie po długiej nieobecności zakładam pierwszy temat :D
Post z zapytaniem, ponieważ w związku z charakterem obecnej pracy, licznik mojego auta już ma 94000, więc o około 16000 więcej niż w maju :P więc stąd moje pytanie:
Czy trzeba coś wymienić w tym samochodzie? Rozrząd? Bo nie było w nim oprócz kompletu gum i sondy lambda nic wymieniane od 9 lat.. I wszystko działa..
-
Strona 178 http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=category&id=4
-
Raczej na pewno trzeba wymienić pasek rozrządu. Jeśli rolka jest fabryczna gmb to może posłużyć nadal bo sam u siebie sprawdzałem i była jak nowa. Radze sprawdzić pompę wody czy nie ma luzu bo u mnie 2 wymiany paska nie wytrzymała bo miała spory luz i wstawiłem także GMB bo to sprawdzona marka.
-
aha :) ok, czyli zrobić rozrząd :)
[ Dodano: 2012-12-24, 12:13 ]
a co ze świecami jeśli nie ma problemu z zapalaniem, bo w książeczce pisze ze co 40000 km wymiana ;p?
[ Dodano: 2012-12-24, 12:18 ]
da rade to wymienić samodzielnie ?
-
Są dwie szkoły wymiany świec. Czyli co ile mówi ksiażka serwisowa a nawet niektórzy jeżdżąc na lpg wymieniają je co roku razem z przewodami. Ja tam od zawsze jeżdżę na nich póki są dobre więc i ponad 60 tys.
Co do rozrządu jak się wie o co biega to samemu można wymienić ale jest sporo czasu zabiera odkręcanie a potem trzeba dobrze wszystko złożyć bo to raczej ważna rzecz.
-
Wymień rozrząd paski wielorowkowe świece przewody filtry
-
filtry to tam co roku na przegladzie akurat wymieniam
chodzi mi właśnie o takie jakieś bardziej kosztowne rzeczy typu właśnie ten rozrząd...
ile tak musze liczyc na wymiane rozrzadu wraz z robocizną, że mnie skasuja?
-
około 500 600 zł za dobry rozrząd. Jak ten Ci spadnie to po silniku
-
no to ********** :D trza wymienić :P
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-12-28, 15:53 ]
Chyba wdarło się niepotrzebne słowo...
-
Wymieniaj, wymieniaj po później koszta są dużo wyższe :-/
-
Bez przesady że 600zł za dobry rozrząd, chyba że z robocizną w ASO.
Ja dałem 185zł plus wysyłka w sklepie internetowym. W tym pompa plus rolka japońska GMB oraz pasek wiec nie najtańszy zestaw bo gmb są bardzo dobre w koreańcach. Ale wiadomo w zwykłym sklepie za samą pompę wołają 120, pasek 80 plus rolka pewnie z 90.
-
W moim Gacku wymiana rozrządu kosztowała 730 zł. Pasek, rolki i pompa 430 zł oraz robocizna 300 zł. ( znajomy mechanik, nie ASO ). Części do Getz'a 1,3 są tańsze, więc 200 zł. jest całkiem realną ceną, ale przy robociźnie własnej. Z robocizną będzie to ok. 500 zł. Ja nie zdecydowałem się na samodzielną wymianę, bo uważam, że nie jest to takie proste, zwłaszcza na parkingu.
-
Kurako, rozrząd jak najbardziej można wymienić samodzielnie, mechanik też sam wykonuje te czynności jednak jeśli nie ma się w tym zakresie doświadczenia lepiej powierzyć to fachowcowi. Taka moja rada i potraktuj ją poważnie tym bardziej, że rozrządu nie wymienia się co chwilę.
-
wiem wiem, same tego nie bede robił :)
a powedzcie mi czy bedzie jakas zauwazalna roznica po wymianie rozrzadu?
-
U mnie nie było żadnej różnicy. Wymieniałem zgodnie z grafikiem, czyli profilaktycznie. Stary rozrząd był jeszcze dobry.
-
nie odczujesz żadnej różnicy, chyba że w portfelu ;-)
-
ciekawy problem mam:
spaliła się tylnia żarówka pozycyjna, pojechałem do sklepu, wymieniłem żąrówkę, podłączyłem...
I tylnia lewa pozycyjna zarowka cały czas swieci mi sie jako STOP, prawa pozycyjna normalnie sie swieci, a lewa jako stop.. i w wyniku nacisniecia hamulca prawa swieci jako stop, a lewa dalej jako stop, czyli tak jakby zarowka wymieniona nie uzywala w ogole wlokna pozycyjnego... nie wiem co sie z tym dzieje, wina zarowki? czy o co może chodzić? na żarówce obecnie spalonej nie ma takiego problemu ;p
-
moze źle włożyłeś, zamontuj żarówkę odwrotnie
na metalowej końcówce żarówki sa takie cypki jeden wyżej drugi niżej
jak sie za mocno wciska to mozna odwrotnie zamontować
-
zobacze jutro :)