HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: KAROL208 w 21 Grudzień 2012, 21:26:07
-
Witam
W mojej Sonacie pojawiły się opiłki aluminium podczas wymiany oleju co zmusiło mnie do rozebrania skrzyni w celu sprawdzenia co jest nie halo ponieważ skrzynia bardzo ładnie pracowała i nadal pracuje. Naprawiłem już usterkę winny okazał się trzpień satelit dyferencjału który wysunął się po urwaniu bolca blokującego i wycierał obudowę (wytarte na 5mm głębokości). Czym mogło być spowodowane ścięcie bolca blokującego trzpień. Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem.
(http://img546.imageshack.us/img546/7155/img0563iv.jpg)
(http://img29.imageshack.us/img29/6844/img0562ib.jpg)
(http://img577.imageshack.us/img577/2828/img0565i.jpg)
(http://img28.imageshack.us/img28/1598/img0571hs.jpg)
(http://img705.imageshack.us/img705/5307/img0570cf.jpg)
(http://img27.imageshack.us/img27/5979/img0583wx.jpg)
(http://img843.imageshack.us/img843/9205/img0584cc.jpg)
(http://img849.imageshack.us/img849/9109/img0585s.jpg)
(http://img571.imageshack.us/img571/4937/img0586f.jpg)
(http://img19.imageshack.us/img19/1338/img0587te.jpg)
(http://img820.imageshack.us/img820/1516/img0588rt.jpg)
(http://img820.imageshack.us/img820/1516/img0588rt.jpg)
(http://img9.imageshack.us/img9/2721/img0591bv.jpg)
(http://img21.imageshack.us/img21/2753/img0592hs.jpg)
(http://img812.imageshack.us/img812/1739/img0593pq.jpg)
(http://img12.imageshack.us/img12/8245/img0594jd.jpg)
(http://img12.imageshack.us/img12/245/img0596mn.jpg)
(http://img855.imageshack.us/img855/9757/img0597u.jpg)
(http://img441.imageshack.us/img441/6568/img0598xy.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/9601/img0604ma.jpg)
(http://img690.imageshack.us/img690/1935/img0606tu.jpg)
(http://img690.imageshack.us/img690/6881/img0607ecz.jpg)
(http://img834.imageshack.us/img834/2747/img0608im.jpg)
-
Dwa podobne przypadki widziałem na rosyjskim forum Accent’a (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&ei=mE3OUI2uGoiphAfaoYHAAw&hl=pl&prev=/search%3Fq%3D45955-22700%26hl%3Dpl%26client%3Dopera%26hs%3Dori%26tbo%3Dd%26channel%3Dsuggest&rurl=translate.google.pl&sl=ru&u=http://forum.accent-club.ru/index.php%3Fs%3D7b5fd971af9f3cc0d8b712776e7e6481%26showtopic%3D87585%26st%3D0&usg=ALkJrhhqDKSVIc4BNFT0minCE6LL0wAnQA) (A4AF3)
(http://www.reserved777.ru/akpp/diff.jpg)
(http://www.reserved777.ru/akpp/stenka.jpg)
(http://forum.accent-club.ru/uploads/monthly_08_2011/post-11222-1312488307_thumb.jpg)
(http://forum.accent-club.ru/uploads/monthly_08_2011/post-11222-1312488318.jpg)
-
Też nic nie jest opisane dlaczego mogło ściąć kołek. Na forum mitsubishi też spotkałem podobną usterkę. Czyżby wada fabryczna??
Dziękuje za podesłanie linku będę drążył dalej, rozkoszując się jazdą ożywionej skrzyni.
-
KAROL208, Szacunek! Tak głęboko jeszcze nie zaglądałem w swoim aucie i przyznaję - trochę się boję dłubania w ASB :-)
Swoją drogą - jak odkryłeś opiłki? Były na batucie, czy wypłynęły podczas zmiany oleju/filtra?
PS. Mam taką skrzynię w garażu - może się wiosną pobawię w rozkręcanie. Czy są tam jakieś specyficzne uszczelki (oprócz tej od miski), które trzeba wymienić po rozkręceniu? (Zakładam, że oringów bym nie popsuł.)
-
Hants, rutynowa wymiana oleju w ASB i oczom ukazały się opiłki w misie olejowej.
Widać było że opiłki są aluminiowe więc drążyłem do miejsc gdzie koła zębate mogą ocierać o korpus skrzyni. Zauważyłem lekki przeciek na uszczelniaczu prawej półosi spowodowane było to sporym luzem półosi więc zabrałem się do wyjęcia skrzyni. Nie chętnie spędziłem 3 dni w garażu nieogrzewanym przy -15st
Opiłki nie dostaną się do pompy i zaworów ponieważ nie puści ich filtr.
Przy okazji ktoś podjumał 2 magnesy z misy i został mi tylko jeden.
Skrzynia miała remont kapitalny 4lata temu u poprzedniego właściciela i widać że ktoś grzebał przy dyferencjale ponieważ bolec zabezpieczający ten trzpień satelit był szlifowany.
Przy okazji skasowałem luz na łożyskach dyferencjału przez zastosowanie podkładki pod łożysko o 0,3mm grubszej.
Co do uszczelek to nie wiem jak są w oryginale ale u mnie zastosowana była uszczelka w tubce (Dirco) na większości elementów są oringi.
-
Podpowiedz jeszcze tylko czym ją tak ładnie doszorowałes? Ja używam ksylenowego czyscika w spreju, jest wyjątkowo skuteczny ale łeb mnie po jego używaniu boli (nawet na swieżym powietrzu)..
-
Podpowiedz jeszcze tylko czym ją tak ładnie doszorowałes?
Przemywałem tylko części do uszczelnienia a w środku po prostu tak wygląda w każdym miejscu.
Chciałem z zewnątrz umyć troszkę ale temperatura mnie przystopowała