HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: kacza23 w 20 Grudzień 2012, 16:04:31
-
Witam
Czy ktoś z użytkowników santa fe II 2,2 miał taki przypadek z lamka check engine ktorą zapaliła się z powodu gdzieś osadzonej się sadzy. Tak stwierdził mechanik który podłączył kompa. A zdarzyło się to w taki sposób że auto na postoju z włączonym silnikiem zakopciło, zaśmierdziało i zaświecił się check engine. W silniku nie było spadku mocy ani nierównomiernej pracy. Póki co po wykasowaniu tegoż komunikatu check engine na razie się nie zapala lampka. Mial ktoś podobny przypadek?
Edycja ort tytułu. tekla
-
Ja miałem sytuację że po kupnie samochodu od poprzedniego właściciela zaczęły lecieć z wydechu iskry i żarzące się snopki. Jak później ustaliłem to poprzedni właściciel nigdy nie przekraczał 140 km/h, jeździł bardzo spokojnie i po mojej podróży wypaliła się cała sadza. Teraz używam dodatków i jak na razie już nic się takiego nie dzieje.
-
Ja miałem sytuację że po kupnie samochodu od poprzedniego właściciela zaczęły lecieć z wydechu iskry i żarzące się snopki. Jak później ustaliłem to poprzedni właściciel nigdy nie przekraczał 140 km/h, jeździł bardzo spokojnie i po mojej podróży wypaliła się cała sadza. Teraz używam dodatków i jak na razie już nic się takiego nie dzieje.
Ty masz racje bo ja glownie jezdze po miescie i tez nie przekraczam 140 km/h :). A czy po tym zdarzeniu tez ci zaswiecila sie lampka check engine? Co do tych specyfikow moglbys podac jakie to sa ktore uzywasz?
-
Kontrolka się nie zaświeciła na szczęście bo i tak było to dla mnie wielkim zdziwieniem - to jest mój pierwszy diesel. Odnośnie specyfików to następujących w lecie:
http://www.stp.com.pl/produkt-21-30037_STP_Formula_do_Diesla-14-13306912407059.html
http://www.stp.com.pl/produkt-21-30039_STP_Formula_do_czyszczenia_wtryskiwaczy_Diesla-11-13306912407059.html
natomiast kiedy temperatura spada w okolice zera to:
http://www.stp.com.pl/produkt-21-30038_STP_Formula_do_Diesla_z_antyzelem-38-13306912407059.html
Z tego co mi mówił mój mechanik to czasem warto przegonić dieselka żeby złapał temperaturę i sadzę wypalił :)
Pozdrawiam i wesołych świąt.
-
Mój tez to pierwszy diesel. Ale hyundai trzeci. Bo nasze modele nie maja filtra czastek stalych? Gdzies slyszalem tez ze nie trzeba szybko jezdzic ale np tez mozna przez 20 km jechac na 3000 obrotow. Pozdrawiam
-
Witam.Potwierdzam skuteczność specyfiku STP 30-038.Po zastosowani go check engine zgasł (wcześniej wariował i zapalał się i gasł nawet kilka razy dziennie).Powodem zapalania najprawdopodobniej było to ,iż jeżdżę krótkie (3-4km)odcinki po mieście i silnik nie zdąży się nagrzać co skutkuje osadzaniem się sadzy w zaworze EGR.Na razie po zastosowaniu powyższego specyfiku jest OK.