HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Joshi w 11 Luty 2009, 11:54:54
-
Mam taki problem, że za każdym razem kiedy odpalę auto [po nocnym postoju], czuję, że kierownica chodzi minimalnie ciężej niż powinna oraz słychać dość głośniej pracujące wspomaganie [np. jak chcę zrobić w miejscu pełny obrót koła]. Kiedy autko się rozgrzeje tego nie ma, co to może być? Zaczęło się to niedawno, po tym jak wymieniałem siłowniki od sprzęgła, zalałem nowym DOT'em i wkładałem filtr powietrza, ale to chyba nie jest powiązane z moimi objawami ;/
-
Hmm u mnie sie tak dzialo kiedy byla niska temperatura w nocy. Pompa wspomagania wydawala rozne dziwne dzwieki podobne do piszczenia przy dodawaniu gazu. Stwierdzono ze jest to tzw. "TTTM". tez tak masz? :>
-
sprawdź poziom płynu i jego stan (kolor).
-
Obstawiam, że może jest koniec płynu i wystarczy uzupełnić, ale czy są to też objawy padającej pompy wspomagania? Jak po nocy odpalę to słychać takie huczenie na wolnych obrotach, a przy maksymalnym skręcie kół w lewo czy w prawo się bardzo nasila? To przy postoju, przy ruszaniu na skręconych kołach czasami słychać takie... tuk...tuk..tuk.tuk? Co to jest?
-
Cendra, No sprawdziłem ten płyn i masz rację chyba... kolorek taki jakby niebieskawy, ale poziom jest ponad centymetr poniżej stanu MIN. Poza tym, pokręciłem nieco kierownicą w miejscu i wyje jak jasna cholera, a płyn w zbiorniczku się zapienił. Czyli co... dolać i po sprawie :)? Czy raczej pompa wspomagania i pasek?
-
dolej płyn i będzie Ok, Jak tak miałem raz na tydzień bo mi płyn uciekał przez pęknięty wąż,
-
Zaraz jadę, doleję płynu i odpowietrzę, mam nadzieję, że pomoże bo wymiana całej pompy mi się nie widzi. Pozdro!
-
tylko żeby płyn był tego samego koloru, a najlepiej ten sam co jest zalany
-
No i sprawa załatwiona. Płyn się okazało miał być różowy, więc dolałem na maxa, potem odpowietrzyłem [w lewo, w prawo, w lewo, w prawo x 20 :P] i jest tak jak powinno być. Wspomagania już nie słychać, a kierownica chodzi idealnie leciutko i dokładnie ;) Pozdrawiam!!!
-
[w lewo, w prawo, w lewo, w prawo x 20 :P]
zostało jeszcze coś z opon :-P
teraz powinieneś kontrolować stan płynu, czy nie ma wycieku ;-)
-
Póki co wycieków nie ma i oby tak zostało... A co masz na myśli pisząc o oponach :)?
-
A co masz na myśli pisząc o oponach
No jak tyle się w miejscu nakręciłeś to nie wiadomo co z nich zostało :)
-
Aż tak dużo nie kręciłem, ale i tak za jakiś czas zakładam nowe felunie i nowe oponki :) Pozdrawiam!
-
powiedzcie mi jak sie odpowietrza pompę?? !! :?: :-(
-
domarchewa, poszukaj trochę na forum!!!!!
Wszystko na temat odpowietrzania układu wspomagania kierownicy masz w dziale FAQ.
-
zadzwoniłem do kolegi mechanika i mi powiedział jak to zrobic, kilka razy do końca kierownicą skęcić i tak sie odpowietrza. Pozdro
-
Lewo - Prawo x 10 do oporu...
-
napiszę w tym dziale, bo nie chcę zakładać nowego tematu.
wczoraj podczas kręcenia w okół pachołków po kilku próbach wspomaganie chyba przestało nadążać i kierownica ciężej chodziła, co mogło się stać, zmęczenie czy może płyn się zagotował :?: podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje, wycieków też nie stwierdzono...
-
powiedzcie mi jak sie odpowietrza pompę?? !! :?: :-(
Witam to powinno ci pomóc;
http://fotozrzut.pl/zdjecia/9108b56909.jpg
pozdrawiam :evil:
-
Witam.
Nie chcę zakładać nowego wątku, a że wiąże się ze wspomaganiem więc zapytam w tym. :-D
Jakiś czas temu w mojej Elantrze zauważyłem ubytki płynu do wspomagania. Zlokalizowałem uszkodzenie na jednej aluminiowej rurce. Rurkę pospawałem w argonie i mam nadzieję że będzie OK. :mrgreen: Ale do brzegu.
Pomiędzy chłodniczką a maglownicą znajdują się dwie aluminiowe rurki łączone ze sobą i z elementami głównymi wężami gumowymi. Mam w tym miejscu pytanie tak na przyszłość. Czy mogę wyrzucić te dwie rurki aluminiowe i połączyć chłodniczkę z maglownicą jednym wężem. (wiadomo ciśnieniowym, olejoodpornym itd. )Czy zastosowanie tylko 1-go węża nie spowoduje zmiany ciśnienia w układzie a tym samym wadliwej pracy pompy??