HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Clairvoyant w 15 Grudzień 2012, 22:18:30
-
A dokładniej brak prądu w kostce od silniczka, który przekaźnik odpowiada za to ? Bezpieczniki wszystkie dobre, przełącznik raczej sprawny, bo wycieraczki zaczynają się ruszać.
-
http://translate.google.com/tran (http://translate.google.com/translate?hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/6410-hyundaiaccent992m-02.html)
Zdjęcie 2( widok od dołu ) przekaznik 5, zdjęcie 3 bezpiecznik 11.
-
Dzięki kolego za pomoc, usterka naprawiona, temat do usunięcia. Pozdrawiam
-
Cieszę się, że usterka usunięta. Mógłbyś napisać coś więcej na ten temat :?: Może ktoś zaraz będzie miał podobny problem :?:
-
Wstyd się przyznać :oops: urwany kabelek.
-
Wstyd się przyznać :oops: urwany kabelek.
Rozumiem że kabelek przy pompce spryskiwacza.
-
Witam, mam podobny problem, tylko jego geneza jest troche inna. Rozladowal mi sie akumulator, po jego naladowaniu spryskiwacz przestal dzialac - nie daje plynu na szybe. Czy po takiej sytuacji (padl akumulator) trzeba go jakos odpowietrzyc czy cos?
Pozdrawiam
-
tostao to zobacz jak kolega wyżej czy dochodzi prąd do kostki od spryskiwacza. Bo to że pompuje to raczej usłyszysz.
-
Tam się niczego nie odpowietrza...
-
Kolego"tostao", sprawa jest prosta.
A. Jeżeli pociągasz dźwignię i SŁYSZYSZ pracę silniczka (pompki), a płyn NIE LECI ze spryskiwaczy, to:
1. brak płynu w zbiorniku, lub..
2. przerwany albo zatkany wężyk lub dysze.
B. Jeżeli pociągasz dźwignię i NIE SŁYSZYSZ pracy silniczka (pompki), to musisz sprawdzić czy dochodzi prąd do silniczka (pompki). Jeżeli:
1. prąd NIE DOCHODZI - przerwany przewód lub spalony bezpiecznik,
2. prąd DOCHODZI - uszkodzony silniczek (pompka)
U mnie wystąpił wariant B2. Ponieważ nie mogłem znaleźć nowej pompki, to zregenerowałem starą. Da się to zrobić, tylko trzeba uważać żeby nie pogubić szczotek, bo po wielu latach są to już b. krótkie grafitowę kostki.
Rozebrałem pompkę. wyjąłem wirnik, wnętrze pompki wyskrobałem pilnikiem (okazało się, że skorodowane części stojana blokowały wirnik), komutator wirnika wyczyściłem b. drobnym papierem ściernym, całość potraktowałem płynem do czyszczenia styków, złożyłem z powrotem i... pompka hula aż miło. Może nie przeżyje kolejnych 13 lat, ale kilka na pewno.
Powodzenia.
-
Na pewno brakowało płynu, dolałem. Sprawa wygląda teraz tak: z przodu nie leci, ale z tyłu leci. Pytanie teraz, to jest jedna pompka do wszystkich spryskiwaczy (przód i tył), czy są dwie?
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=21243#21243
(http://images62.fotosik.pl/42/e6e16e0ac2ba9a6em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e6e16e0ac2ba9a6e)
-
Dzięki za informację, możliwe, że coś z pompką, pytanie teraz takie, czy dla średnio doświadczonej w naprawianiu samochodu osoby, ciężko to wymontować? Pytam, gdyż samochód znajduje się pod blokiem, żebym sobie próbą samonaprawy w kolana nie strzelił.
Pozdrawiam
-
Dasz rade. Zdemontuj prawe przednie koło, nadkole i pompkę będziesz miał na wyciągnięcie reki.
-
Witam,
Od kilku dni nie działają mi spryskiwacze przedniej szyby.
Naciskając manetkę spryskiwaczy przy kierownicy nie słychać buczenia silniczka. Wycieraczki standardowo włączają się i pracuja poprawnie.
Płyn jest wlany do pełna - juz zimowy, więc nie ma mowy o zatkaniu dysz.
Biezpieczniki sprawdziłem - są ok.
Ktoś ma jakiś pomysł na sprawdzenie silniczka/układu elektryki? od czego zacząć?
Gdzie szukać silniczka , etc.
od razu porposzę o pomoc w namierzeniu silniczka do ewentualnego zakupu.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
Mogłeś się podpiąć pod istniejący już temat:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2690&highlight=spryskiwacz
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2013-12-01, 14:18 ]
Podpięto ;-)
-
Gdzie szukać silniczka
Patrz zdjęcie 12 post.
Pompka spryskiwaczy 98510-25000.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4542 post nr 7.
-
Dzięki serdeczne.
Zdarzył się cud, bo zacząłem od przedmuchiwania dysz i zaczęło działać :)
Choć jestem 100% pewien, że nie słyszałem silniczka.
Może muszę zacząć naprawę od laryngologa - tak mi wstyd ;(
Dziękuję za pomoc - mam nadzieje, ze innym powyższa informacja sie przyda.
pozdrawiam
-
I mnie dopadł problem spryskiwaczy nie działa tył (przód ok). Przyczyny mogą być różne:
-zamarznięty płyn-raczej nie bo zalany zimowy i "sorry", ale zima nie taka sroga
-zapchany króciec pompki odpowiadający za zasilanie tyłu
-brak płynu :lol: już dolałem i dalej nie działa
-zapchana końcówka spryskiwacza-raczej wykluczam bo awaria nastąpiła nagle
-wyciek płynu gdzieś "po drodze"- na razie nic mokrego nie widać
-uszkodzenie włącznika pompki na tył
Najpierw odegnę przednie prawę nadkole i sprawdzę czy pompka pracuje.
-
Bezpiecznik sprawdź :)
-
No i spryskiwacz działa jak należy prawdopodobnie gdzieś jest jakaś nieczystość która pod wpływem niskiej temperatury (płyn -22°C) zapycha układ. Na wiosnę trzeba porządnie przepchać cały układ sprężonym powietrzem.
-
No to gitara :)
-
Odswieze temat, gdyż umnie znow pojawił się problem spryskiwaczy. Otóż jak wlaczam manetke spryskiwacza przód to płyn leci na szybę przednia. Jak chce aby leciał na tył to nic się nie dzieje (nie leci płyn, nie słychać pompy) i zaraz mi przód nie leci, jakby się cos zapowietrzalo. Po jakimś czasie znów przód działa, do czasu jak nie wcisne spryskiwacza tylnej szyby. Tak w kółko. Gdzie szukać przyczyny?
-
Pompka jest jedna więc jak coś nie działa przy przełączaniu między tyłem, a przodem to pewnikiem szwankuje mechanizm zmiany kierunku przepływu w pompce. Żeby dostać się do pompki trzeba zdemontować przednią część plastikowego przedniego prawego nadkola (po demontażu spinek trzeba odgiąć w dół).
-
kosmos2011, a ja myślałem że manetka zmienia kierunek pompowania (+ i - miejscami na pompce).
-
Szczęśliwy posiadacz sedana w "rasowych furach 3D" :-D manetka przy kierownicy uruchamia przednie spryskiwacze do tylnego jest osobny przełącznik koło regulacji wysokości przednich świateł. Pompka ma trzy piny: przód, tył i zasilanie po kluczyku (wspólne dla tyłu i przodu). Na przód i tył włączniki dołączają masę.
-
Racja kosmos2011, w accencie jest dodatkowy przycisk (kolejne "ułatwienie" zafundowane przez hjundaja :-P ).
-
Odświeżam temat. Tylny spryskiwacz nie działa, nie słychać silnika, tak jak to ma miejsce przy działającym spryskiwaczu na przedniej szybie. Rozebrałem nadkole, wyciągnąłem silnik i podpiąłem bezpośrednio pod akumulator, i wydaje się że działa na dwóch kierunkach po przełożeniu plusa i minusa, bo jak rozumiem zależnie od kierunku idzie na jedną albo drugą dyszę, przednią albo tylną szybę. Jeszcze jedno, wydaje mi się, że wcześniej przy wduszeniu przycisku tylnego spryskiwacza tylko tylna wycieraczka działała, a teraz działają obie, przednia i tylna. Nie wiem czy to ma też znaczenie, ale na tym panelu jest też regulacja świateł i nie wiem czy tak ma być i czy może mieć związek ze spryskiwaczem tylnej szyby, ale jakieś dziwne dźwięki się wydobywają z tych silniczków przy przednich reflektorach, tak przynajmniej dzieje się na postoju, kiedy kluczyk jest na trzeciej pozycji.
Macie pomysł co się mogło sknocić, ten cały panel, może gdzieś masa skorodowała czy co innego?