HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: p_lipa w 07 Luty 2009, 08:45:37
-
Mam problem z kontrolką CHECK.
Pewnego dnia rozładował mi się akumulator. Po naładowaniu,zamontowaniu i zapaleniu samochodu cały czas, podczas jazdy, świeci mi się ta pomarańczowa kontrolka,a dotychczas gasła po jakimś czasie.
Z czym to może być związane,czy mogłem coś napsuć podczas zakładania akumulatora? Może miał ktoś podobny problem, lub wie jaka może być przyczyna.
Z góry dzięki za pomoc.
-
Proponuję podłączenie GETZA to kompa. Ja jak miałem problem z CHECK to w serwisie BISCH-a odczytali wszystkie błędy (był 1 wskazywał na sondę lambda). Oni tam mają dość dobre oprogramowanie i problem zlokalizowali bardzo szybko.
-
Dzięki za odpowiedź. Domyślam się,że taka droga jest najprostsza,kosztowna i może jedyna.Ale nie wiem co dokładnie może oznaczać ta kontrolka,może jakąś nieistotną awarię którą sam mógłbym usunąć a ktoś miał wcześniej takie doświadczenie,np. pali się kontrolka ponieważ któraś żarówka nie działa itd... :-D
-
może jakąś nieistotną awarię którą sam mógłbym usunąć
z tego co wiem to w tych silnikach swiecenie sie tej kontrolki jest zwiazane tylko z ukladem wtryskowym[wszelkiego rodzaju czujniki itp].wiec na jakas prosta [w sensie do usuniecia dla amatora]naprawe bym raczej nie liczyl...
a przed zalozeniem akumulatora kontrolka gasla tak jak powinna-od razu po wlaczeniu silnika ?
-
a przed zalozeniem akumulatora kontrolka gasla tak jak powinna-od razu po wlaczeniu silnika ?
Tak gasła. Po rozładowaniu się akumulatora, rozłączyłem go naładowałem i podłączyłem z powrotem do samochodu. Od tego momentu świeci się ta kontrolka stale. Może coś nawyprawiałem przy tej operacji?
-
Może coś nawyprawiałem przy tej operacji?
chyba za duzo nie mozna-odlaczyles najpierw minus ,a pozniej podlaczyles najpierw plus?
-
chyba za duzo nie mozna-odlaczyles najpierw minus ,a pozniej podlaczyles najpierw plus?
raczej tak,tak mnie uczono,ale teraz nie mogę sobie przypomnieć na 100%
Ale czy to może być wina odłączania akumulatora,czy to raczej przypadek zrządził że teraz pali się ta kontrolka?
-
Dzięki za odpowiedź. Domyślam się,że taka droga jest najprostsza,kosztowna i może jedyna. :-D
Jak zdecydowałem, że naprawiam u nich samochód to za diagnozę nic nie zapłaciłem.
Wymieniali mi część układu wydechowego (nie wiem jak to się dokładnie nazywa - jest to taka część gdzie jest siatka, która była przepalona i przerwana więc układ się rozszczelnił i wskazywało na niepoprawne działanie sądy lambda).
-
Wymieniali mi część układu wydechowego (nie wiem jak to się dokładnie nazywa - jest to taka część gdzie jest siatka, która była przepalona i przerwana więc układ się rozszczelnił i wskazywało na niepoprawne działanie sądy lambda).
"niesmiertelna" plecionka zapewne ;)
-
"niesmiertelna" plecionka zapewne ;)
co takiego ??
-
"niesmiertelna" plecionka zapewne ;)
Dokładnie
-
[/quote]co takiego ??[/quote]
Łącznik elastyczny pomiędzy kolektorem a wydechem.
-
Łącznik elastyczny pomiędzy kolektorem a wydechem.
Chyba już bardziej fachowo nie można tego nazwać. Teraz już ZAPAMIĘTAM.
-
z tego co wiem to w tych silnikach swiecenie sie tej kontrolki jest zwiazane tylko z ukladem wtryskowym[wszelkiego rodzaju czujniki itp].wiec na jakas prosta [w sensie do usuniecia dla amatora]naprawe bym raczej nie liczyl...
Dziś się dowiedziałem od mechanika, że być może błąd powstał przez wyładowanie akumulatora.W systemie zostało, że akumulator był rozładowany a poza tym wszystko może być ok i jest to tylko kwestia skasowania błędu przez komputer.Wtedy naprawa nie będzie kosztowna,i oby:)
-
Okazało się, że to była wina braku prądu po wyładowaniu się akumulatora,pierdoła a do serwisu trzeba podjechać i zapłacić :)
Wie ktoś może jak samemu wykasować zapaloną kontrolkę check,słyszałem że jest taka możliwość,nawet auto świat opisywał takie przypadki ale w innych samochodach?
-
U mnie jak padł mi czujnik wałka rozrządu to kasowałem sam "Check'a" poprzez odłączenie aku :!: Hmmm. dziwne, że przy spadku napięcia złapał błąd. A sprawdzałeś jak teraz odłączysz aku co się stanie? Za podłączenie do kompa w ASO rok temu chcieli 100 PLN (więc sam wykasowałem kontrolkę)
pzdr
-
Niestety nic to nie zmienia próbowałem wielokrotnie odłączenia akumulatora ale kontrolka dalej świeci,Może ktoś ma inny pomysł na skasowanie checka?
-
Na początek zastanowił mnie Twój opis autka ...
D4FA chyba ma 16V ?
teraz telegraficzny opis akcji w matrix 1.5CRDI 12V
> sprzedane autko wraca po 12h :(
> objaw 'check' > high scan > czujnik położenia wału
> ciekawość i możliwość weryfikacji (identyczny silnik w moim autku)
> podmieniamy czujnik - pudło (u mnie działa)
> weryfikacja czy może pt.: cz.wału nie ukrywa się cz.wałka rozrządu - pudło
> hmmm może pasek przeskoczył ? > weryfikacja - pudło
> wszystkie w/w akcje poprzedzane odłączeniem aku
> składamy z wizją wydatków w ASO :(
> klema "+" a tu w okolicy słychać ciche "tyk" > stacyjka > zapłon i tyle check widzieli :)
> trochę poniżej pompy jest złącze/spinka elektryczna w której to zlokalizowano przewód do cz.wału > jakimś "cudem" mimo solidnej budowy to się wypięło
> akcje z "+" spowodowały poprawne "spasowanie"
> życzę i Tobie magicznego "tyk" > sprawdź tą złączkę!
-
Mam silnik 12 zaworowy 3 cylindrowy
> akcje z "+" spowodowały poprawne "spasowanie"
Jakie akcje z plusem,nie wiem?
-
3 cyl = D3EA
Przewody "+" do aku przechodza w okolicy tej złaczki i ich kilkukrotne odginanie sprawiło że elementy zaskoczyły. Nie zauważyliśmy tego, bo peszle są sztywne i złącze wyglądało jak poprawnie zapięte, a prawda byłą zupełnie inna.
-
Ale ja jestem pewien,że to przy podłączaniu akumulatora było i jest to tylko i wyłącznie z tym związane.Miałem już wcześniej taką sytuację,pojechałem do ASO i stwierdzili że to tylko była wina podłączenia akumulatora i tylko trzeba skasować taką kontrolkę.Więc stąd moje pytanie czy da się innym "domowym" sposobem wykasować taką kontrolkę, bez wizyty w ASO?
-
Mechanior podzielił się "wiedzą tajemną" jaki to błąd wyświetlił high scan ?
Wypinałem aku z 10x i nie było problemu. Ostatnie akcja na aku w stanie takim, że po próbie startu zresetował się zegarek :(.
Więc jeżeli sytuacja zmusi Cię do wizyty w ASO zapytaj o cyferki lub podglądaj machera :)
-
Mechanior podzielił się "wiedzą tajemną" jaki to błąd wyświetlił high scan ?
Powiedział tylko, że to była wina akumulatora i odłączania go,skasował ten błąd i tyle. Tylko, że sytuacja się powtórzyła,tzn. wysiadł mi akumulator i po naładowaniu i podpięciu znów wyskoczyła kontrolka check i stąd chciałem się dowiedzieć jak ją samemu skasować?