HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: meler w 30 Czerwiec 2008, 23:12:40
-
Witam Was ponownie :D
Mam taki mały problem. W tylnych drzwiach chyba padł mi siłownik od centralnego bo drzwi sie nie otwierają 7/10 razy ;], a zatem chciałem się tam dostać i zobaczyć co się stało.
Wszystkie śrubki (aż 3) odkręciłem, bolce tez ładnie wyszły, gałeczka od odkręcania okna również bez problemów "odpadła", no i pojawił się mały szkopuł, jak wyjąć klamkę ;|. Próbowałem trochę na siłę, ale bałem się, że się połamie bo zbytnio solidnie to to nie wygląda.
A zatem czy ciągnąc ją na "chama" czy jest jakiś delikatny i prosty sposób jej demontażu?
Oto i zdjęcie klameczki (tu akurat z przednich drzwi):D
(http://img399.imageshack.us/img399/9987/zdjcie023mz9.jpg)
Pozdrawiam
-
W przednich jest tak ze musis odpiac taki drucik, ktory jest ciagnem klamki podpiety do czesci plastikowej. Wymaga to troche zdolnosci manualnych :)
-
Witam. Wygląda to tak. Klamka jest mocowana na jednej śrubie i posiada 2 plasykowe haki przytrzymujące korpus rączki w taki sposób, by stanowiły przeciwwagę do kierunku odciąganej dźwigni do otwierania drzwi. Skracając ten opis, po odkręceniu śruby pociągasz delikatnie cały korpus klamki do przodu (w kierunku słupka) a następnie do siebie. Klamka jest wyjęta ale wisi na cięgnie od zamka. Cięgno jest wykonane z drutu zagiętego ku górze na końcu i obsadzone w "magiczną" plasykową kształtkę (lepiej jej nie uszkodzić, bo będzie pozamiatane). Aby zdemontować cięgno z kształtki trzeba delikatnie nasisnąć na ten element w formie zatrzasku znajdującego się na poziomej części metalowego cięgna do zamka. Metalowe cięgno niestety jest niesforne i odciąga się do tyłu przez działanie sprężyny powrotnej, trzeba je podciągnąć do przodu jak się tylko da i zablokować (za pierwszym razem mile widziana jest druga osoba z kleszczami uniwersalnymi, która przytrzyma cięgno) zanim przystąpi się do odpięcia zatrzasku. Jak Ci się to już uda, to klameczkę delikatnie dajesz do góry i zagięty element metalowego cięgna uwalnia się z gniazda dźwigni klamki. Życzę powodzenia i pozdrawiam Igor.
-
Dzięki za pomoc :)
Wcale tak cięzko nie było, ale całe ramię siłownika zardzewiałe... Będzie trza cos wymienić za czas jakis...
Pozdrawiam :)
-
meler, na poprzednim forum motonews.pl opisałem całą procedure :)
-
meler, na poprzednim forum motonews.pl opisałem całą procedure :)
a mógłbyś podać dokładny link do tego opisu ?
wyszukiwanie czasem na forach kiepsko działa
dzieki
-
a mógłbyś podać dokładny link do tego opisu ?
dzięki
Wejdz na stare forum motonews.pl do opcji szukaj i wpisz "demontaz boczków" i powinno wyjść :)
-
dzięki, muszę trochę pomaisterkować bo moje drzwi od pasażera z przodu wogóle sie nie otwierają.
-
Rajmund, od środka ani od zewnątrz kluczem?
-
a jak gałke do otwierania szyby zdjąc w przednich drzwiach?
-
81wilku, BYŁO! Użyj opcji szukaj bądź uderz na stare forum motonews. Sam o tym pisałem!
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=212982&c=89&hq=&f=7&m=flat
-
ani od środka ani od zewnątrz
ale się udało:)))))))))))))))))))))))))))
zamek naprawiony musze jeszcze wymienic siłownik i będą wszystkie drzwi się otwierały z centralnego:))
-
Rajmund, a co było źle?
-
ciężko to wytłumaczyć porostu zamek źle funkcjonował, są tam takie jakby dwie zawleczki
(za które się ciągnie jedna od zamykania druga od klamki)
no i jedna nie wracała na swoje miejsce , trza było ją mocno odgiąć i teraz jest wsio ok.
(przy czym nie chodzi mi o te długie pręciki które dochodzą do zamka pasażera , bądź klamki tylko o te przy samym zamku)
Ale żeby to zrobić trzeba cały zamek wymontować.
Najpierw została zdjęta guma z wewnętrznej strony pasażera przy szybie(tak delikatnie na silę) później schowana szyba. później rozkręcone klamki, później dużo prób z otwarciem, dużo psikania "sprayem" i jakoś puściło. No a dalej to już wykręcenie śrubek ze strony pasażera i wyjęcie zamka. :D
-
Rajmund, znaczy cięgło się "zatarło" :)