HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: kacza23 w 07 Grudzień 2012, 22:53:51
		
			
			- 
				witam
Jestem swiezym posiadaczem santa fe  2008 4wd no i oczywiscie przy tych sniegach testowalem jak lepiej sie jezdzi: normalnie? Czy z wlaczonym przyciskiem 4wd lock?wydaje mi sie ze lepiej sie rusza na sniegu z wlaczonym 4wd lock auto rusza jak burza. Tylko czy mozna po miescie jezdzic na sniegu z wlaczonym tym systemem? Czy cos moze sie posypac.
			 
			
			- 
				4wd lock - blokada tylnego mostu 
Hmm blokadę włącza się tylko w ostateczności jak już masz błoto do przedniej szyby  :mrgreen:  broń Cie boże do jazdy w śnieg czy po asfalcie
Tak rozwalisz sobie szybko napędy 
Proponuje zapoznać się co i jak z czym się je 
http://www.forum4x4.pl/
Z tego co sie orientuje masz dołączany automatycznie napęd 4 wd jak jedno z kół traci przyczepność
			 
			
			- 
				Ale jak jest wyłączona blokada to większość napędu przenosi na koła tylne i jak tylny napęd to strasznei rzuca dlatego włączyłem blokade bo samochód idzie jak po szynach. A to nie jest tak że napęd jest rozłożony 50:50 ?
			
 
			
			- 
				No hej 
Z tego co mi wiadomo to w Naszych modelach od 2006 /2010 napęd 4WD jest stały 50na50 coś jak quatro w audi lecz nie tak doskonałe.4 lock jest to blokada napedu różnicowegoego gdzie powoduje blokade obu kół tej samej osi które kręcą się jednakowa w tym samym kierunku.Ponadto producent przypisuje że można tego używać max do 30km/godzine i w blocie lub miekkim terenie.Jest to wszystko opisane w książce instrukcja obsługi pojazdu Hyundai sant fe.Ja jak kupiłem swóją santkę to pojechałem do Hyundai servis i pytałem się jak tego używać i podnieśli mi samochód pokazali który reduktor za co odpowiada jak i klawisz lock 4wd.
Jak z włączonym 4lock wjedziesz na suchą nawierzchnię i skęcisz kołami to rozwalisz reduktor lub most jak kto woli osobiście niepolecam.
Pozdrawiam
			 
			
			- 
				
Ale jak jest wyłączona blokada to większość napędu przenosi na koła tylne 
Santa Fe jest przednionapędowe.
			 
			
			- 
				
"Jak z włączonym 4lock wjedziesz na suchą nawierzchnię i skęcisz kołami to rozwalisz reduktor lub most jak kto woli osobiście niepolecam. " 
Potwierdzam, zaraz po kupnie zacząłem eksperymentować, usiłowałem ruszyć na pełnym skręcie z włączonym 4lock....... opór i niezbyt przyjazny odgłos 
........ również nie polecam :)
			 
			
			- 
				
No hej 
Z tego co mi iadomo to w Naszych modelach od 2006 /2010 napęd 4WD jest stały 50na50 coś jak quatro w audi lecz nie tak doskonałe.4 lock jest to blokada napedu różnicowegoego gdzie powoduje blokade obu kół tej samej osi które kręcą się jednakowa w tym samym kierunku.Ponadto producent przypisuje że można tego używać max do 30km/godzine i w blocie lub miekkim terenie.Jest to wszystko opisane w książce instrukcja obsługi pojazdu Hyundai sant fe.Ja jak kupiłem swóją santkę to pojechałem do Hyundai servis i pytałem się jak tego używać i podnieśli mi samochód pokazali który reduktor za co odpowiada jak i klawisz lock 4wd.
Jak z włączonym 4lock wjedziesz na suchą nawierzchnię i skęcisz kołami to rozwalisz reduktor lub most jak kto woli osobiście niepolecam.
Pozdrawiam
Kurcze to dobrze ze sie zapytalem. Ja mam automatyczna skrzynie biegow i niestety santke mam z francji i instrukcje niestety w jezyku francuskim jedyne co mi sie udalo (albo i nie) rozszyfrowac to ze dzialanie tempomatu. A caly czas myslalem ze jak to wcisne 4wd lock to po przekroczeniu 49 km/h systemi sie wylaczy. Kurcze nie mam skad takiej instrukcji nawet skombinowac czy pozyczyc
			 
			
			- 
				Instukcje masz na tej stronie w zakładce "Download" "Santa fe"
			
 
			
			- 
				
Instukcje masz na tej stronie w zakładce "Download" "Santa fe"
Niestety tam sa tylko do modelu 2001 -2006 a ja mam z 2008
			 
			
			- 
				system lock działa wtedy kiedy naciskniesz klawisz i zapali sie kontrolka na liczniku po ponownym wcisknięciu system się wyłancza.
Poszukaj w internecie ja mam w języku szwedzkim ale kiedyś jak szukałem czegoś to trafiłem na instrukcję po polsku.
			 
			
			- 
				Poczytałem instruckję z Ix 35 (pewnie santa ma podobne rozwiązanie) i doczytałem się że blokada napędu można używać na błocie,sniegu, ogólnie trudnych warunkach ale auto gorzej powadzi się na zakrętach na twradej nawierzchni. Nie wolno dłuższy czas utrzymywać kół z dużymi obrotami np jak się zakopiemy, nie wolno dłuższy czas jeździć na zblokowanym układzie jesli występują zgrzyty i wibracje na zakrętach. I najważniejsze jest to że w ix 35 przy 30km/h zaczyna sięrozłączać a przy 40km/h całkowicie się wyłącza i auto zachowuje się jak 2wd. Czy potwierdzacie taki zapis w swoich książach instrukcji obsługi w santkach produkowanych od 2006r?
			
 
			
			- 
				o to sie zdziwiłem nie wiedziałem że santa ma inaczej rozwiązany naped  niz tucson.
			
 
			
			- 
				1.SantaFe II nie ma reduktora
2. 4WD Lock blokuje rozdział momentu po 50% pomiędzy osiami a nie powoduje,że kółka na tej samej osi kręcą się równo. - tu potrzebna byłaby blokada mostu a tego nie mamy
3 W Sanciaku 4wd jak wykryje poślizg kół przednich zaczyna przekazywać część mocy na tył czy 4wd Lock włączony czy nie.
4.Faktycznie zaczyna się wyłączać przy 30 km/h 
5. Przy włączonej blokadzie i b. trudnym terenie często warto wyłączyć esp- nie specjalnie pomaga
			 
			
			- 
				Fakt to nie terenówka tu jest tylko blokada różnicy między osiami a nie kołami, ale za to esp działa podobno jak blokada bo w momencie kiedy uniosą ci się kółka po przekątnej to esp zablokuje te bez przyczepności i jedziesz dalej. Gdy nie masz esp to tylko traktor pomoże :)