HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: Gabriel w 07 Grudzień 2012, 14:19:16
-
Witam Was
Chciałem sobie wymienić żarówki w moim IX-ie na jakieś lepsze ale nie wiem co wybrać :-( Byłem w salonie ale gość powiedział że on się na tym nie zna i co ciekawe
pracownik serwisu nie wie jakie są montowane żarówki w ix-ach a temat halogenów to wogóle czarna magia dla niego.
Ma ktoś z Was jakieś propozycje?
Ed. Pytajniki. Jeden na końcu zdania jest wystarczający (; tekla
-
Swego czasu też się zainteresowałem tematem żarówek. Jeżeli zależy Ci na widoczności to proponuje zwyczajne H7 - dobre i tanie są philipsy premium +30%. Jeżeli natomiast chcesz pozorować obecność xenonów możesz się zaopatrzyć w tego typu żarówki, należy przy tym unikać tanich marketowych propozycji. Jednak wszyscy narzekają że szybko kończą żywot a nie są tanie, oraz w nocy jak jest jezdnia mokra to jest kiepska widoczność.
W halogenach są h880.
-
H7 to jest do soczewek czy do drogowych???
Dziś oglądalem Philipsy Ultra Blue Vision Xenon Efect ponoc dobre
-
kup OSRAM COOL BLUE dobra żarówka i w miarę dobrze świeci ;)
-
H7 to jest do soczewek czy do drogowych???
Zarówno mijania jak i drogowe to H7.
-
12 Lipca 2013 kupiłem i zainstalowałem wielokrotnie polecane na różnych forach żarówki OSRAM H7 NIGHT BREAKER - PLUS (http://www.ceneo.pl/15395748) .
Dzisiaj, tj. 27 grudnia 2013 przepaliła mi się pierwsza żarówka z w/w wymienionych.
Wcześniej jeździłem ponad rok na fabrycznych które się nie przepaliły i służyły po wymianie na Osramy jako zapasowe.
Kolejne będą pewnie jakieś Osram ULTRA LIFE, bo nie widzę zbytnio różnicy w oświetleniu drogi między chwalonymi NIGHT BREAKER a standardowymi.
-
A to dziwne bo ja również od nowości miałem Osram i niezbyt byłem zadowolony, więc zakupiłem Osram Night Breaker plus 90%. Różnica kolosalna. Szkoda że nie zachowałem zdjęcia ale jak się dobrze poszuka to w sieci są takowe dla porównania. Krótko po zakupie ukazały się w sprzedaży nowe Osram Night Breaker Unlimited 110% i również je zakupiłem z ciekawości. Wg mojej oceny NBU nie oferują juz takiego skoku jak poprzednie ale wyraźnie widać, że dają jeszcze więcej światła. Podobno barwa NBU miała być zbliżona do 4000K, czyli jak ksenony wielu producentów na pierwszy montaż, ale moim zdaniem mimo iż bardzo białe w porównaniu ze standardowymi to do barwy ksenonów troszkę brakuje.
Jedne i drugie z serii Night Breaker oświetlają drogę w moim przekonaniu w stopniu zadawalajacym, więc szczerze polecam.
-
A patrzyliście na te Bosch Xenon Silver (http://www.strefakierowcy.pl/16882,-arlwki-bosch-xenon-silver-h7-12v-55w-2-szt-.html) ?
-
Dzisiaj, tj. 27 grudnia 2013 przepaliła mi się pierwsza żarówka z w/w wymienionych.
Wcześniej jeździłem ponad rok na fabrycznych które się nie przepaliły i służyły po wymianie na Osramy jako zapasowe.
Tak już niestety jest, że trwałość żarówek "wzmocnionych" a w szczególności tych z barwą świecenia zbliżoną do ksenonów jest przynajmniej trochę, a czasami drastycznie mniejsza od tych standardowych. Jak dobrze poszukać, to znajdzie się i "standardowe" żarówki niekoniecznie za 40zł święcące na poziomie tych "z górnej półki", a ponieważ większość ix 35 przed liftingiem jeździ bez LEDowych świadeł dziennych - wg mnie trwałość żarówek świateł mijana jest bardzo ważna.
Ciekawy artykuły na temat H7:
http://www.auto-swiat.pl/1-test-zarowek-h7-juz-wiemy-ktore-swieca-najlepiej/1
http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-zarowek-h7-sprawdzamy-ktore-swieca-najlepiej-100
-
Pytanie takie. W aucie jest jakaś ściąga w formie naklejki, w sytuacji gdy w trasie zobaczymy, że się żarówka przepaliła i trzeba by było nocą kupić na stacji?
Coś mi się kojarzy, że widziałem coś takiego, ale nie pamiętam czy to w tym aucie.
-
Wymienić wszystko na ledy i po problemie ewentualnie dorzucić xenony? :mrgreen:
-
Witam proszę o odpowiedź jakie konkretnie mamy żarówki w światłach mijania/drogowych . W instrukcji podane są tylko moce bez określenia czy jest H 1 czy H 7 no i jeszcze podpowie jak je wyjąć z oprawy po rozłączeniu z kostką.
-
Załóż HID XENONY i masz spokój na dłuższy czas ;-) ;-) :lol: :lol: :lol:
Zależy jakie masz lampy jak po lifcie to jest jedna H7 a jak przed liftem to masz dwie h7.
Jedną do długich jedną do krótkich.
Po rozłączeniu kostki ściągasz sprężynkę blokującą nasadę żarówki i delikatnie ją wyciągasz i cała filozofia.
Albo obejrzyj film na znanym portalu filmowym gdzie jest pokazane jak to zrobić. :roll: :lol: :lol:
-
Dodano: 2016-09-25, 11:54
Serdecznie dziękuję za odpowiedź auto jest po lifcie a żarówka jest jedno włóknowa niestety po odpięciu kostki brak jakiejkolwiek sprężynki czy też drucika o którym jest wzmianka w instrukcji wygląda to tak jak by żarówka była zintegrowana z wtyczką .
Pozdrawiam
-
Temat o żarówkach w ix35 już istnieje funkcja szukaj też.
Żarówka jest typu HIR2 oryginał 18647-55002L to Philips 9012LLC1.
-
Użyłem wcześniej funkcji szukaj ale brak tam informacji o które prosiłem nie zaśmiecam forum grzecznie pytam i dziękuję za odpowiedź.
Dziękuję serdecznie i pozdrawiam
-
Kto napisał że tam jest odpowiedź trzeba się dopisać do istniejącego wątku i czekać na pomoc.
Na zdjęciu widać kolo żarówki wkręty może trzeba je odkręcić do demontażu.
(http://images81.fotosik.pl/33/4b2558ddc423aab7.png)
-
Nie trzeba odkręcać wkrętów wokół chodzi mi właśnie o tą część która jest centralnie w środku wystarczy ją przekręcić odwrotnie od wskazówek zegara i mamy żarówkę na zewnątrz tyle że żarówka jest razem z wtyczką a raczej z gniazdem do którego podpina się wtyczkę. Niestety samej żarówki nijak nie daje się wyjąć stąd moje pytanie i czy wobec tego żarówka HIR-2 jest razem z wtyczką czy ma jeszcze osobne zapięcie ?
-
Podgięciu blaszki wtyczka powinna wyjść z gniazda żarówki.
(http://images84.fotosik.pl/34/b59eb8a895e83a01.png)
-
Tak jak kolega pisal wczesniej zarowka HIR2 nie ma sprezynek, elementu dociskajacego zwyczajnie sie ja wkreca w prawo i wykreca w lewo. Obudowa do ktorej podlacza sie przewody z zasilaniem stanowi integralna czesc zarowki, w jej nasadzie znajduja sie wypustki, ktore idealnie pasuja do korpusu w lampie umozliwiajac jej wkrecenie. Poszukaj tematu o zamianie lamp na poliftowe tam temat zarowek zostal dokladnie omowiony.
-
Robik dziękuję za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.
[ Dodano: 2016-09-30, 22:20 ]
Robik dziękuję za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie.
Ups. pozostałych forumowiczów oczywiście też.
-
U mechanika wsadzili mi jakieś chińskie g_wno, dały radę 10 kkm.
Teraz mam Żarówki OSRAM HR2- 15zł/szt- 40kkm i działają idealnie :)
-
Cześć,
Zakładaliście HIDy na mijania ? do soczewki? Bo ja kupiłem 4300K i super świeci ale prolem z tym że hyundaj co któreś włączenie wyłącza światła - jakiś błąd na CAN najprawdopodobniej.
HID'y kupiłem w wersji CAN
-
Musisz wpiąć w układ kondensator z diodą.
Takie coś na dołączonym zdjęciu. :lol:
-
Jaja sobie robisz ?
-
Jest to wersja ekonomiczna. :lol:
Sam możesz to zrobić jeśli masz trochę zacięcia do majsterkowania. ;-)
Lub wymienić przetwornice obsługujące can-bus (ale to wersja dużo droższa), wybór należy do ciebie ;-)
Pozdrawiam
-
OK. moje przetwornice wg sorzedawcy są pod can bus...
Napisz proszę co to powinno być jakie wartości..
[ Dodano: 2016-10-24, 11:28 ]
Zwaracam, jeden zestaw i teraz inny sprzedawca oferuje mi zestaw za 350 ;/ ale nie daje 100% że będzie śmigał, podobno nasze hultaje są pod tym względem bardzo oporne ... daj znać co tam dorzucić ;-)
-
Z mojego skromnego doświadczenia wiem że slimy lepiej sobie radzą z tą "przypadłością",
ale są mniej trwałe.
Musisz sam wypróbować różne modele w końcu technika idzie naprzód .
A układ jest pewny ,dostałem go od elektryka w serwisie i dla kolegi rozciąłem koszulkę termokurczliwą żeby widzieć co jest w środku(dioda prostownicza 1amp. i kondensator 3300uF ).
Do diody był dolutowany kabelek ;-) .
Na ale jak się wyda tyle kasy na światełka to łaski nie robią i męcz ich aż będzie ok..
pozdrawiam
-
a dioda i kondziłek szeregowo na zasilaniu tak ? Na plusie czy minusie czy obojętne ??
-
Musisz popróbować, dawno tego nie miałem podłączonego.