HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: spychoo w 18 Czerwiec 2008, 15:39:24
-
Witam. Mam Accenta 2000. Dziś zapaliła mi się kontrolka CHECK i nie chciała zgasnąć. Samochód jeździ tak samo jak poprzednio. Po dyskusji z poprzednim właścicielem oraz lekturze tego forum podejrzewam że jest to coś z układem wydechowym przed drugą sondą (jakiś przedmuch czy coś w tym stylu). Do naprawienia poza ASO. Zanim jednak zdecydowanie odrzucę ASO chciałbym się upewnić. Kontrolkę "zgasiłem" poprzez odłączenie akumulatora na kilka chwil. Obawiam się że może się ponownie zapalić dlatego chcę być przygotowany
Dlatego też pytanie:
Jak można odczytać kody błędów, bez podłączania kompurera/palmtopa? (jakiś dokładniejszy opis). Coś tam wyczytałem o kodach błyskowych ale szczegółów nie znalazłem. Ma ktoś sposób "wywołania" takich kodów i co najważniejsze ich interpretacji ??
-
mniej więcej od 1996 roku nie ma "kodów błyskowych" - producenci przeszli na OBD II - pozostają zatem specjalistyczne narzędzia diagnostyczne zwane skanerami OBD
Stety/niestety Accent II ma bardziej zaawansowany system diagnostyki pokładowej niż Accent I i wychwytuje już niewielkie anomalie.
-
Witam. Rozważania będą czysto teoretyczne, gdyż nie znam dokładnego rozmieszczenia sond λ w Twoim układzie wydechowym. Najwyraźniej druga sonda λ wysyła błędne informacje (zazwyczaj robi to ta, która jest ostatnia w układzie wydechowym) i jeśli jest zamontowana za elementem elastycznym, a on uległ rozszczelnieniu może zapalać się kontrolka CHECK. U mnie w Sonacie na kiepskim gazie też się zapala, a komunikat odczytywany ze skanera, to: "zbyt uboga mieszanka paliwa". U Ciebie może być podobnie, ale jak napisałem może gdy z układu wydechowego wydmuchiwana jest jakaś część spalin na zewnątrz jeszcze przed sondą λ. Do mechanicznej naprawy układu wydechowego nie jest potrzebne ASO. Jeśli występuje oczywiście taka usterka, a ją usuniesz, to na pewno CHECK zgaśnie przy następnym uruchomieniu silnika. ;-) Pozdrawiam Igor.
-
Czyli zostaje mi tylko wizyta w ASO ? Ile w ogóle może to kosztować?
A może da się jakoś samemu zmajstrować jakiś kabelek i podłączyć laptopa co komputera pokładowego.? I jeśli tak to chyba trzeba mieć jeszcze jakiś programik.
I co sądzicie o takim wynalazku jak z allegro (link poniżej) - warto to kupić?
http://moto.allegro.pl/item380890578_tester_diagnostyczny_obd2_najtanszy_na_allegro_.html
Pozdrawiam
-
Przecież w necie jest pełno programów diagnostycznych, możesz mieć nawet hamownię w laptopie, szukaj stron z nazwą obd.
Zdaje się że na www.obd-2.de coś było (tak z pamięci)
-
.de odpada , język dla mnie równie zrozumiały co chiński ;-)
-
(...)gdybyś był w Kujawsko-Pomorskim to zapraszam, dysponuję skanerem OBD, który oprócz czytania kodów błędów, przyczyny pojawienia się CE wyświetla także "ramki zamrożone", dzięki wiadomo w jakich warunkach pojawia się błąd.
-
Accent mojej ukochanej ostatnio nie odpalił. Spóżniła się do pracy i warczenie - może byś coś zrobił! Chciałem sprawdzić przewody, świece itp. ale ona - do ASO na komputer. Umówiliśmy sie w serwisie Syguły w Aleksandrowie Łódzkim. Podpięli, sprawdzili, nic, żadnych błędów. Mechanik uścisnął grabe, życzył szerokiej drogi i to już koniec. Zero kosztów! Czyżby się zagapili ? Odjeżdżając gapiłem się w lusterko czy nikt mnie nie goni.A tak poza tym - wg. cennika taka diagnostyka kosztuje tam 73 złote. Pytałem przed wizytą.
-
Przecież w necie jest pełno programów diagnostycznych, możesz mieć nawet hamownię w laptopie, szukaj stron z nazwą obd.
Zdaje się że na www.obd-2.de coś było (tak z pamięci)
no własnie ma ktoś jakiś działający soft do accenta 2000?
może ktos podać link skąd pobrać?
a mam jeszcze pytanie czy jest możliwość spięcia odpowiednich pinów żeby lamka check wyliczała błędy, zgodnie z numeracją błedów?
(wiem ze w oplu astra z 98 roku byla taka możliwwość)
-
czyli ten Opel nie był jeszcze na OBD II
europejskie marki wprowadzały OBDII między 1996 a 2000 r.
W przypadku Accenta tylko skaner OBDII Cię ratuje.