HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: jozio23 w 02 Grudzień 2012, 17:51:15
-
dzieki za wszystkie rady dot.wymiany rozrzadu w sonata III silnik benzyna 2 l. postaram sie przeslac linki dot .ustawienia naciagow paskow itd-moze komus sie przydadza takie informacje-= pozdro.
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-12-09, 12:56 ]
Tagowanie tematu
-
Nie odpalaj silnika bez porządnej diagnozy. Kawałki rozwalonego paska balansowego - bez problemu rozwalą Tobie główny pasek.
Ty masz chyba pewną wariację 4G63 (G4DP) - z rozrządem z 'drugiej' strony - nie widzę żadnych logicznych powodów do wyciągania silnika, by wymienić pasek
tu są fajna foty: http://allegro.pl/silnik-hyundai-2-0-16v-g4jp-sonata-kia-joyce-i2813804597.html
Co do samej wymiany, będziesz potrzebował trochę czasu :-)
Wszystkie zębatki pod osłoną mają znaczniki. Przed rozebraniem wszystkiego, ustaw sobie zęby w prawidłowych pozycjach. Zwróć szczególną uwage na hydrauliczny napinacz, balansery można ustawić sposobem - po prostu nimi zakręć - najczęściej same wrócą do poprawnej pozycji.
Bez manuala nie zaczynaj roboty i scisle dostosuj się do instrukcji - pół obrotu wału w jedną, ćwierć obrotu w drugą, przerwy techniczne - tez ma znaczenie.
Zaopatrz się w trytytytki, albo klipsy do papieru - nic tak nie wkurza, jak przeskakujący wałek rozrządu, gdy już prawie wszystko jest na tip top :-)
-
he he ,dobre.
-
jozio23, Nie pij tyle... ;-)
-
dziekuje bardzo,za rade w razie czego jak cos spartole to moge kupic inny silnik.dzieki
[ Dodano: 2012-12-05, 00:16 ]
ale juz zdobylem schematy/ dolaczam moze ktos skorzysta/
[ Dodano: 2012-12-05, 00:23 ]
cd (sciagniete)
[ Dodano: 2012-12-05, 00:25 ]
sciagniete:
-
O ile pamiętam trzeba zwrócić uwagę na położenie kółka pompy oleju w silnikach 8V trzeba było wkładać bolec w specjalny otwór w bloku silnika żeby dobrze ustawić wałek balans. W przeciwnym razie przy ok 3000rpm silnik wpada w straszne drgania.
-
KAROL208, W tym przypadku jest tak samo, też można wkładać srubokręt.
jozio23, Trochę niegrzecznie jest kompletnie edytować posty, po tym, gdy ktoś już na nie odpisał.
a tekst:
dziekuje bardzo,za rade w razie czego jak cos spartole to moge kupic inny silnik.dzieki
to juz wg mnie zakrawa na nieuzasadnione chamstwo. Nigdzie wczesniej tego nie powiedziałem - ale już się poprawiam:
jak coś spartolisz, to będziesz mógł kupić inny silnik
Powodzenia :lol:
-
A ja szukam i szukam i znaleźć nie mogę manuala wymiany rozrządu silnika mile widziany po polsku. A jedyne co znalazłem to bez manuala nie zaczynaj. I tak może ktoś mógłby mi pomóc. Silnik 2.0 131 KM i czy trzeba wyciągać silnik lub zdejmować łapy. Rok prod 2003. Dzięki z góry za info. Linki. Cokolwiek. A strona oficjalna hyundaia mi się nie wyświetla.
-
fafer69, Znajdz manuala po angielsku, to Ci go tu przetłumaczymy.
-
To proszę tłumaczyć http://spoti.pl/dokument/10236/silnik-dohc-sonata-ef (http://spoti.pl/dokument/10236/silnik-dohc-sonata-ef).
-
kosmos2011 - całą książkę??? :shock:
Znajdz ustęp, który Cię interesuję, to Ci go przetłumaczę.
-
Timing belt i nie dla mnie tylko dla fafer69.
-
OK. Posiedze nad tym
-
wybaczcie że tak się nie udzielałem ale daję słowo jak znalazłeś manuala do sonaty myślałem że ze mnie szukacz jest nie zły ale chyba już wyszedłem z wprawy nie było bo muszę zarobić na rozrząd i jak się pracuje po 16 godzin dziennie to potem mało jest czasu. poczułem "erektryczną wiosnę" i jak już zmienię rozrząd to nawet opowiem zainteresowanym przez tel. jak to można zrobić i co trzeba przygotować. Komplet jak wiadomo 650 pln optymistycznie z pompą wody z wymianą tausen. Widziały gały co kupowały. Ale czy mechanikom można w pełni zaufać jak zakład do którego masz zaufanie i wymieniasz olej i nie tylko robisz naprawy w końcu wymieniasz sam olej a filtr od 3 lat jest ten sam który zakładałeś. To ja 300 dołożę do opon letnich. Pozdro i jeszcze raz proszę o manuala po polsku bo mój tłumacz leży z językiem technicznym samochodowym i opowiada pierdoły a jak chciałem zapisać to powiedział że już mu się nie chce.
-
Te poczatkowe strony z opisem sciagania wszystkich kol zebatych sa troche bezsensu - chyba, ze fabryka lubi, gdy ASO moze zarobic wiecej :-)
No, ale kolega Kosmos kazal mi tlumaczyc caly rozdzial, to tlumaczylem.
(http://www.hants.pl/ef/strona1.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona2.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona3.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona4.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona5.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona6.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona7.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona8.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona9.JPG)
(http://www.hants.pl/ef/strona10.JPG)
Robta z tym - co chceta. Warto byloby skorygowac sposob zakrecenia rolki dociskowej....
-
Dzięki serdeczne jak wymienię to opiszę to czego w instrukcji nie ma.
-
kazal mi tlumaczyc caly rozdzial
Nie kazał tylko poprosił i miało to być tłumaczenie do wykorzystania w praktyce.
-
kosmos2011, your wish is my command :-)
fafer69, Jezeli sam to bedziesz robił, to pracuj na spokojnie, powoli i się nie denerwuj.
Koła zebatego od pompy oleju, wału i wałków - sciągać nie musisz. Wydaje mi się że sens tego jest taki, aby te częsci po prostu 'rozruszać od czasu do czasu.
Najważniejsze, to żebyś dobrze ustawił sobie układ przed zdjęciem paska i nie panikował, gdy bedziesz miał problem z ustawieniem wałków (same, równo na znacznikach nie będą stały - przyda się pomoc drugiej osoby z dwoma kluczami 17)
Mnie najbardziej wkurza łączenie wału z pompą oleju - tam, na dole, ząbki łatwo przeskakują gdy zakładam górę.
Ponieważ masz podobny (i tylko podobny!) silnik do 4g63 - polecam, zebyś sobie obejrzał na jutiube filmiki '4g63 timing belt replacement'. Wiele aspektów montażu Ci się zwizualizuje.
-
I jestem po wymianie. Rady ostatnie hantsa są celne. Żadnych kół od rozrządu nie trzeba zdejmować. Są potrzebne klucz udarowy do odkręcenia koła zamachowego lub samoróba taką jaką dysponowaliśmy. Racja najlepiej jest mieć asystenta. Dla pewności samego siebie na pasku zaznaczmy kreski aby odmieżyć liczbę ząbków w razie wątpliwości. I dobrze jest mieć klika rodzajów 12 i 14 w sensie oczkowe długi krótkie odgięte z grzechotką i nasadowe małe i duże. Różnorodność może bardzo ułatwić pracę. Lewarek do powieszenia silnika bo trzeba odkręcić łapę silnika. I to co mówią powoli rozkręcamy, grupujemy śrubki. Różne są podejścia i ręce, jeśli jakaś osłona plastikowa ci przeszkadza odkręć ją. Przydaje się tu klucz udarowy. Aby odkręcić śrubę koła zamachowego można wrzucić bieg i trzymać mocno nogę na hamulcu, lub jak myśmy to zrobili gdzie jest skrzynia biegów jest plastikowa klapka i tam ściągamy ją i tam jest zębatka i tam też wkładamy najlepiej dobrej jakości śrubokręt i próbujemy zblokować koło zębate w tym czasie druga osoba próbuje odkręcić koło. Pozdrawiam.
-
Koła pasowego.