HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: mcdrive w 18 Listopad 2012, 18:47:02
-
Witam, samochód mi duzo pali w miescie przy bardzo ekonomicznej jeżdzie ok
11l/100km a gazu 2x tyle * z gazem to odrebna sprawa bo jestem na atapie
wymiany instalacji ma prawo tyle palic ale może w sumie nie az tyle)
w program ac gas synchro pokazuje mi napiecie lambdy ok 3v to nie zaduzo czy może program błednie pokazuje, jak to najprościej sprawdzic * jakie przewody gdzie podłaqczyc bo dalsza procedure znam
moze jeszcze ktos ma jakies pomysły co może byc źle? cewka troche przebija ale silnik chodzi normalnie, gazownik mówił zeby wymienic bo przy wiekszych obrotach zapłon wypada, ale przy normalnej jeżdzie nic nie czuc, w miejscu przebic sa tylko małe "duszki" bo to małe przebicia niema przeskoku "żywej" iskry
świece bede wymianiał na dniach bo sa troche kombinowane
czy te nie sa podejżanie tanie ? ??
(http://imageshack.us/a/img594/6772/prezentacja1p.jpg)
Proponuję zapoznać się z regulaminem forum. Po pierwsze tagujemy temat, po drugie przykładowe wizualizacje aukcji zamieszczamy za pomocą zdjęcia print screen tak jak właśnie to zrobiłem (nie linkujemy aukcji). Więcej tu: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1211
-
Kolego. Po pierwsze - lambda jak podgrzewana to ma 4 przewody - dw od grzałki a dwa sygnałowe. Mierzysz wbijając się igłami w sygnałowe (grzałka to zwykle białe) i miernikiem analogowym - są takie - mierzysz zakres w jakim pracuje od 0 do 1. Jak nie pracuje lub tylko w cząstkowym zakresie to na śmietnik i nowa. Bez żadnych skrupułów !!!
Druga sprawa - świece kombinowane ? Wykręć to póki się jeszcze da i kupo porządne świece. Czy 50zł to tak dużo za porządne świece ? Żarowe do diesla to od 50zł za sztukę a zapłonowe to od 10-15zł za sztukę - gdzie tu szukać chcesz oszczędności ? Natychmiast wymień to na porządne NGK. Na stronie ngk masz od razu katalog i możesz dobrać do marki pojazdu. Żadnych cudów z allegro gdzie ktoś ma jedno opakowanie do sprzedania i sprzedaje za bezcen byleby się pozbyć. I unikać produktów opisanych jako pasujące do wszystkiego - chyba tylko gdzieś tam w podświadomości sprzedającego - konkretne oznaczenie świec i tak szukać na allegro !!!
WEDŁUG KATALOGU - MASZ TE SAME ŚWIECE CO DO MOJEGO SILNIKA:
NGK BKR5ES-11
(http://img688.imageshack.us/img688/5659/bkr5es11.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/688/bkr5es11.jpg/)
Przewody - drożej trochę ale jeśli ktoś lubi jak przerywa silnik podczas jazdy - proszę bardzo.
Te przewody transportują ładunek kilkudziesięciu tysięcy V. Dlatego kosztują i muszą mieć porządną izolację - duszki to kwalifikacja do ich wymiany, czekasz na iskry ? Musiałbyś chyba obedrzeć je do gołego. Warto wydać te 2 stówki na porządne przewody a nie patrzeć na choinkę pod maską. Żywe napięcie to nie jest bezpieczna sprawa pod maską.
Przewody NGK do twojego autka - jak i mojego:
RC-HD409
(http://img542.imageshack.us/img542/7659/rchd409.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/542/rchd409.jpg/)
-
nie na kablach sa duszki tylko na cewce, nie stac mnie teraz na nowa wiec w miejscach przebicia oddale drógi biegun poprostu wycinajac kawałem ramki stalowej
a z tamtymi swiecami dałem sobie spokój i kupiłem ngk v-line za 40zł
-
Ale w którym miejscu przebija ? Na fajkach na które zakładasz przewody ? Czy gdzieś niżej ??? Może pęknięta jest gdzieś.
Nikt nie każe Ci kupować nowej cewki. Kup używkę ale z gwarancją zwrotu i ze sprawnego auta. Nowa cewka to dwie stówki. W kwestii zapłonu to potem mogą być problemy niestety - a to cewka a to przewody, świece. Chodzi o to żeby jak najszybciej wyeliminować winowajcę póki wiadomo że to on i póki sam daje o tym znać. Z urwanym plastikiem pojedziesz a bez zapłonu nie - a gdy padnie np. moduł w ECU to mając pewność że wszystko wymienione i sprawne będziesz wiedział gdzie szukać jak co. Zostanie czujnik wału lub wałka albo sterowanie cewką - przewody lub ECU. A cewkę to bym podmienił nawet na próbę przynajmniej dla zasady - czy się coś poprawi i czy znikną przebicia.
-
mierzyłem miernikiem cyfrowym i wychodziło 0,6 lub 0,8 w zaleznosci pod jakie piny podłaczyłem po dodaniu gazu spadało do zera i jak trzymałem wyższe obroty to ta sama wartosc sie utrzymywała
czy musze miec miernik analogowy ?
a cewka przebija przy ramce metalowej do której jest przykrecona
zamówiłem dróga ale przebija w tych samych miejscach , teraz zamówiłem 3 cewke zobaczymy
-
No tak - analogowy to podstawa do sprawdzenia charakterystyki pracy sondy. Cyfrowym możesz się dowiedzieć czy trup żyje - może pracować tylko w skrajnych wartościach a chodzi o to by pracowała w pełnym zakresie.
-
lambda pracuje, juz sprawdziłem analogowym
na jałowych oscyluje w prawie pełnym zakresie, moze nawet w pełnym , bo nie miałem super miernika wyskalowane
jak depne i puszcze to spada powiedzmy do 0 i podnosi sie znowu na ok 0,7 chwile sie utrzymuje i znowu oscyluje
-
Yyyyy to trzeba się zastanowić nad podstawową rzeczą dot. spalania.
Od kiedy masz auto i ile wcześniej paliło. Ja szaleję trochę po mieście i mi pali 16l ale deptam go niemiłosiernie więc.. sprawa prosta przy tym silniku. Normalnie pali mi ok. 10-11. Więc jak ty masz przy 1.8 wynik 11l/100km to ja niewiem czego tu chcieć. Automat normalnie przy tym silniku pali chyba 13 a przy 2.0 ok chyba 14-16.
-
hm, patrzyłem w raporty spalania w auto centrum to "podobno" innym pala maksymalnie 11 z hakiem wiec jak jezdze super oszczednie to bym oczekiwał żeby z 8 spalił nie wiecej niz 9 i wydaje mi sie że tak powinno byc . a samochód mam miesiąc , dosyć zaniedbany, instalacja gazowa do regeneracji jak juz pisałem wczesniej, jescze musze zbadac ciśnienie w cylindrach czy niema zaworów wyjaranych. cisnienie powinno być fabrycznie 12,5 ? czy sie myle ? jezeli tak to po tylu latach powinno byc wydaje mi sie że nie mniej niż 11 zgadza sie ?
jakis czas tem umiałem colta nz silnikiem 4g15 i z klima w miescie przy normalnej jezdzie palił mi 10l a na trasie szok! 5,5 -6l w dodatku to była wersja amerykańska -4 biegowa wybaczała kazdy bład i nie było tyle wahlowania :)