HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: imperial w 29 Styczeń 2009, 22:03:46
-
Witam,
Ja tu nowy ale z pytaniami.
Zabieram sie za wymiane oleju w skrzyni (Accent 1.3 Manualny).
Zastanawia mnie któredy zlac olej i gdzie go wlac bo znalazlem 3 sruby...
http://www.our3dom.com/1.JPG (ta jest od strony kola)
http://www.our3dom.com/2.JPG (sruba 2 jest nizej a sruba 3 wyzej dostepne od spodu skrzyni).
Czy sa tam pod sruba miedziane podkladki ktore trzeba wymienic przy zmianaie oleju?
A teraz pytania z seri co to jest:
- http://www.our3dom.com/4.JPG
Z magicznej skrzyneczki oznaczonej numerem 4 wydobywa sie chrobot ale po odlaczeniu kabla 5 chrobot ustaje (sprawdzalem tylko na luzie bez jazdy).
Czy ktos jest w stanie podpowiedziec? (Jakis silniczek krokowy czy jak? Da sie to jakos samemu naprawic?)
- http://www.our3dom.com/5.JPG
Wie ktos co to za magiczne pudeleczko za filtrem powietrza, odstajace w dol wielkosci tak 2 dloni. Tak z ciekawosci pytam. Znalazlem takiego linka (http://www.korea-opt.ru/images/hyundai/250_43400007.jpg czesc 28190)
Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam Krzysiek
-
Fotka 1 - korek spustowy
Jeśli to zdjęcie jest robione od dołu to nr 3 jest korkiem wlewowym(musi być w pionie na przodzie skrzyni)
Czy sa tam pod sruba miedziane podkladki
Tak. Z tego co pamiętam to fi 14mm
Z magicznej skrzyneczki oznaczonej numerem 4 wydobywa sie chrobot
To jest chyba silniczek krokowy. Po odpaleniu też chrobocze? Jak nie to nie ruszaj. PO przekręceniu zapłonu ustawia się wstępnie i to jest ten "chrobot".
co to za magiczne pudeleczko za filtrem powietrza
To jest pewnie jakiś rezonator
-
Jeśli to zdjęcie jest robione od dołu to nr 3 jest korkiem wlewowym(musi być w pionie na przodzie skrzyni)
Tak sruba 3 jest na przedzie skrzyni czyli to wlew. Tylko do czego sruba 2 i 1 (dwie sruby do zlania oleju)?
Tak. Z tego co pamiętam to fi 14mm
OK dzieki.
To jest chyba silniczek krokowy. Po odpaleniu też chrobocze? Jak nie to nie ruszaj. Po przekręceniu zapłonu ustawia się wstępnie i to jest ten "chrobot".
Tak tez chrobocze jak juz silnik odpalony. Jak odlacze kabelek zaznaczony na zdjeciu przy pracujacym silniku to chrobot ustaje. Tam sie da cos wyczyscic, czy radzicie kupic nowy?
To jest pewnie jakiś rezonator
Jak w niektorych instrumentach dentych, nie wiedzialem ze mam muzykalne auto ;)
Dzieki za dotychczasowe podpowiedzi 8-)
-
Byc moze 1 sruba jest do sprawdzenia poziomu oleju - wlewamy az zacznie z niej wyciekac ..
a jesli bardzo nisko (najnizej jak mozna) - to tylko do spuszczania starego oleju - wygodna rzecz , stosowana w nielicznych skrzyniach.
Ale 2 - hmm....
-
Byc moze 1 sruba jest do sprawdzenia poziomu oleju - wlewamy az zacznie z niej wyciekac ..
a jesli bardzo nisko (najnizej jak mozna) - to tylko do spuszczania starego oleju - wygodna rzecz , stosowana w nielicznych skrzyniach.
Ale 2 - hmm....
No nic odkrece wszystkie sruby i zobacze :) Zaczne oczywiscie od wlewowej.
Kupilem juz lejek, tylko jeszcze czekam na olej klasy GL-4 bo podobno GL-5 rozpuszcza jakies metale kolorowe w tej skrzyni.
Dzieki za pomoc!
To jest chyba silniczek krokowy. Po odpaleniu też chrobocze? Jak nie to nie ruszaj. PO przekręceniu zapłonu ustawia się wstępnie i to jest ten "chrobot".
Odkrecilem 2 srubki dalem kilka kropelek oliwy i chrobot ustal.
(Zapisze sobie tu nr czesci silniczka krokowego dla potomnych :) 35150-22600)
Dzieki