HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: kesser w 17 Czerwiec 2008, 16:59:33
-
Witam
Ostatnio na zimnym silniku słyszę po wciśnięciu sprzęgła takie delikatne grzechotanie po kilku minutach jazdy zanika. W lantrze jest chyba sprzęgło hydraulicznie regulowane? Wcześniej tego nie słyszałem czy może to oznaczać koniec sprzęgła? Auto ma 163 tys i nie miało wymienianego sprzęgła chyba od fabryki.
grzesik1: edit tytułu
-
Ja bym raczej stawiał na łożysko oporowe sprzęgła, trzeba by pomyśleć o wymianie bo jak się do końca rozsypie to zapomnij o zmianie biegów.
-
W dieslu sprzęgło ma zadanie przenieść ten właśnie wyższy niż w benzynioku moment obrotowy i jeżeli nie jest dedykowane pod ten silnik - co często się zdarza to właśnie jest to newwralgiczny punkt tego układu.No i trza umić dizlym jeżdzić....
Diesel is dead <cisza> <cisza> <cisza>
L P G rulezzzz ]:->
-
W dieslu sprzęgło ma zadanie przenieść ten właśnie wyższy niż w benzynioku moment obrotowy i jeżeli nie jest dedykowane pod ten silnik - co często się zdarza to właśnie jest to newwralgiczny punkt tego układu.No i trza umić dizlym jeżdzić....
moze sie nie znam,ale G-jak gasoline....w dodatku 1,6L...
wychodzi benzyna a nie diesel :-D
-
Ja też stawiam na łożysko oporowe. Sprawdź to na włączonym silniku podczas postoju.Jeśli to jest łożysko, to podczas wciskania sprzęgła głos powinien zanikać, jak wysprzęglisz to znów się pojawi...
-
Witam
Odświeżam wątek ponieważ zlekceważyłem te dźwięki zwalając na samoregulujące się sprzęgło (tak mi powiedział mechanik). Od dwóch dni kiedy w nocy zrobiło się chłodniej po włączeniu auta słychać metaliczny dźwięk po wciśnięciu pedału sprzęgła. jak pedał sprzęgła jest zwolniony to jest ok. Teraz tak zerknąłem do intercarsu i to łożysko oporowe jest dostępne z firmy JC (której nie ufam), Valeo (nie korzystałem) i jakiś risk, co tu będzie rozsądnym wyborem??
Zastanawia mnie czy przy wymianie takiego łożyska nie pokusić się o wymianę całego sprzęgła (tarczy itp.)?
Komplet sprzęgla koło 350 pln plus wymiana, łożysko 60 - 90 pln plus wymiana (nie wiem czy to nie ta sama robota)
W planach jest zmiana auta ale też nie chodzi o zbytnie oszczędzanie bo ta zmiana może być i za rok. Może ktoś coś podpowie?
Lantra 99 rok ma 166 tyś.
Sprzęgło nie wykazuje jakiś większych problemów ale od fabryki chyba nie zmieniane.
-
Komplet sprzęgla koło 350 pln plus wymiana, łożysko 60 - 90 pln plus wymiana (nie wiem czy to nie ta sama robota)
Ta sama robota więc lepiej wymienić komplet.
Z firm, które wymieniłeś to tylko Valeo, ale lepiej LUK lub Sachs
-
Byłem właśnie u mechanika w środę auto odstawiam. Mam nadzieję, że te 3 dni wytrzyma ;-) . Wymienię komplet ale bez szaleństw Sachs trochę drogo wychodzi. Przy okazji oczywiście olej w skrzyni.
Może coś jeszcze warto zrobić przy takiej zabawie?
Czy taka wymiana całego zestawu wpływa jakoś na trakcję?
-
Może coś jeszcze warto zrobić przy takiej zabawie?
Sprawdź przy okazji wszelkie uszczelniacze (te po drodze oczywiście).
Czy taka wymiana całego zestawu wpływa jakoś na trakcję?
Wahacz będzie ruszany więc po całej zabawie czeka cię przynajmniej sprawdzenie geometrii przodu.
-
Już po wymianie, łożysko już było na wykończeniu, tarcza pewnie jeszcze trochę by wytrzymała za to mechanik stwierdził, że olej w skrzyni to był już w kiepskim stanie. Na razie dziwnie się jeździ może dlatego, że przez 2 dni śmigałem innym autem i teraz nie mogę dobrze wyczuć tego, szczególnie przy ruszaniu albo przygasa albo szarpie :-). Ciekawe czy będzie zrywniejsza po tym zabiegu ;-)