HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: maciekw w 13 Listopad 2012, 20:01:00

Tytuł: [Santa Fe SM] lusterko pasażera nie działa
Wiadomość wysłana przez: maciekw w 13 Listopad 2012, 20:01:00
Witam,
[2003 2.0]
czy ktoś z kolegów ma/miał problem ze sterowaniem lusterka po stronie pasażera?

objaw jest taki, że listerko nie działa w pionie. Silnik jest sprawny, moduł w drzwiach kierowcy również. Po drodze chyba jest gdzieś uwalony przewód - ale nie wiem czy przewód leci bezpośrednio, czy łapie po drodze jakieś kostki? I którędy przechodzą przewody?

pozdrawiam
Maciek
Tytuł: [Santa Fe SM] lusterko pasażera nie działa
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 14 Listopad 2012, 19:48:23
http://spoti.pl/dokument/9822/hyundai-santa-fe-schemfe (http://spoti.pl/dokument/9822/hyundai-santa-fe-schemat-elektryczny?keywords=santa%20fe) strona 8 i 24

http://spoti.pl/dokument/9823/schematic-diagrams?keywords=diagrams (http://spoti.pl/dokument/9823/schematic-diagrams?keywords=diagrams) strona 158

http://spoti.pl/dokument/9988/connector-configuration-santa-fe?keywords=santa%20fe (http://spoti.pl/dokument/9988/connector-configuration-santa-fe?keywords=santa%20fe)
Tytuł: [Santa Fe SM] lusterko pasażera nie działa
Wiadomość wysłana przez: maciekw w 15 Listopad 2012, 08:46:32
wow! dzięki kosmos2011!
Po schematach widzę, że przewody lecą bezpośrednio.
Z pytaniem "którędy" miałem na myśli ścieżkę pod deską a nie same przejścia w drzwiach. Niemniej bardzo mi to pomogło, bo mam pewność, że mogę puścić przewód od drzwi do drzi, gdzieś go tam upychając później :)

[ Dodano: 2013-03-01, 20:14 ]
naprawiłem.
Kilka uwag - lusterko działało tylko prawo lewo, nie było ruchu góra dół.
Przerwał się przewód w osłonie między drzwiami kierowcy a nadwoziem.
Ale, ciekawostka, przerwał się przewód wspólny dla obu silniczków (biały), a nie ten, który steruje tylko silniczkiem góra-dół (żółto-zielony). Wynika z tego, że prąd przechodził przez dwa silniczki, ale "łatwiej" chodził silniczek prawo-lewo.

Dodatkowo dla potomnych - przewody przechodzą pod maskownicami progów przy przednich drzwiach, po czym skręcają pod przednie części foteli kierowcy i pasażera.