HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: lukasz.zst w 04 Listopad 2012, 17:58:43
-
Szukam osób które mają automaty. Wpisujcie się.
Chodzi mi o spalanie, czy poprawiło się po przebiegu 10 tys. km?
[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-11-05, 00:17 ]
Korekta ortograficzna postu.
-
Przepraszam, ze się czepiam ale czy rodzaj skrzyni biegów ma znaczenie przy spalaniu po 10kkm?
-
Nie przepraszam, ze się czepiam, ale...
kture
ktÓre jest poprawnie!!
[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-11-05, 00:18 ]
Poprawione.
-
Jestem zaskoczony zużyciem paliwa w Hyundaiu ix20 i Kia venga 1.6AT
Na czeskim,słowackim, niemieckim forum ludzie piszą że palą im auta w korku 7,5L , rozmawiałem z jednym z dilerów Hyundaia w Ostrawie że zaprasza mnie na wymianę oprogramowania i spadnie zużycie paliwa bo jest nowy soft, w Polsce nikt o tym nic nie słyszał
Na stronie
http://www.spritmonitor.de/ wpisując HYundia ix20 1.6 AT to mój pali jak smok 10.1L , teraz miałem dwa tankowani i nie jeździłem z klimą to spalanie było 9,1
-
Masz szansę zostać prekursorem - jedź, zmień soft i sprawdź czy deklarowane 7,5l w korkach jest prawdziwe. Wedle mojego odczucia to jest mało prawdopodobne jednak to tylko subiektywna opinia nie poparta empirią więc tym bardziej wypadałoby to sprawdzić.
-
Na czeskim,słowackim, niemieckim forum ludzie piszą że palą im auta w korku 7,5L
Jestem sceptyczny w tej kwestii. Pierwsza sprawa, to w korku automat nie pracuje, chyba, że ktoś jest leniwy i trzyma auto na D z wciśniętym pedałem hamulca (niepotrzebnie dociąża wówczas silnik, który więcej pali). Druga sprawa to nie sądzę, by silniczek 1.6 przełączał się przy 1500 rpm na kolejny bieg szczególnie poczynając od 3 do 5. ;-)
-
Pierwsza sprawa, to w korku automat nie pracuje, chyba, że ktoś jest leniwy i trzyma auto na D z wciśniętym pedałem hamulca (niepotrzebnie dociąża wówczas silnik, który więcej pali).
Abstrahując od zużycia paliwa, to 99% ludzi z automatem właśnie tak postępuje, co w miejskich korkach jest nie lada obciążeniem układu nerwowego dla jadących bezpośrednio za nimi.
Spora grupa z manualami niestety też tak robi, bo podobno tak uczą na jazdach...
-
99% ludzi z automatem właśnie tak postępuje, co w miejskich korkach jest nie lada obciążeniem układu nerwowego dla jadących bezpośrednio za nimi.
Chyba przed nimi, bo jak się zagapi i popuści hamulec, to zbliża się niebezpiecznie do tylnego zderzaka. :roll:
-
99% ludzi z automatem właśnie tak postępuje, co w miejskich korkach jest nie lada obciążeniem układu nerwowego dla jadących bezpośrednio za nimi.
Chyba przed nimi, bo jak się zagapi i popuści hamulec, to zbliża się niebezpiecznie do tylnego zderzaka. :roll:
Miałem na myśli drażniące światła stopu na postoju z perspektywy kogoś stojącego za właścicielem auta z automatem :-)
-
Jestem zaskoczony zużyciem paliwa w Hyundaiu ix20 i Kia venga 1.6AT
Na czeskim,słowackim, niemieckim forum ludzie piszą że palą im auta w korku 7,5L ,
-------------
Chyba jakiś błąd w przeliczniku - z galonów na litry, albo z wiader na litry.
Mi pali przy mojej naprawdę delikatnej - puchowej nodze 1 wiadro (10l) na 100km w mieście. Oczywiście moje korki gdy wracam z pracy to są naprawdę korki. Na 1-szym biegu 3 km - ruszanie-zastrzymanie itd.
Zrobiłem 1 listopada test - zatankowałem auto pod korek do odbicia + dolewka do odbicia. Pojechałem w trasę 190 km - jazda wzorowa 90-100 km/h - spalanie wg komputerka 6,2 l/100km - buzia mi się śmiała - tak ma być :mrgreen: . Aby dokończyć testy i być w pełni przekonany szybkim krokiem udałem się na stację i dolewamy - do odbicia + dolewka do odbicia - tak jak poprzednio.
:shock: wlałem 15,5 litra co daje spalanie 8,2 litra !!!!. Kurcze pecet pokładowy pokazuje 6,2 litra.
Dokładnie rozumiem warunki w jakich producent testuje samochód i pisze katalogowe spalanie - ale takie różnice to już oszustwo - odchyłka 32%.
-
Na czeskim,słowackim, niemieckim forum ludzie piszą że palą im auta w korku 7,5L
Jestem sceptyczny w tej kwestii. Pierwsza sprawa, to w korku automat nie pracuje, chyba, że ktoś jest leniwy i trzyma auto na D z wciśniętym pedałem hamulca (niepotrzebnie dociąża wówczas silnik, który więcej pali). Druga sprawa to nie sądzę, by silniczek 1.6 przełączał się przy 1500 rpm na kolejny bieg szczególnie poczynając od 3 do 5. ;-)
Tylko automat ma 4 biegi , wszędzie piszę żeby w korku nie wrzucać pozycji N , chyba że dłużej stoisz.
Jestem naprawdę ciekaw jak inne automaty palą w ix20 , skąd ta różnica w spalaniu u innych użytkowników . I co może dać aktualizacja softu
-
Tylko automat ma 4 biegi , wszędzie piszę żeby w korku nie wrzucać pozycji N , chyba że dłużej stoisz.
Spodziewałem się nowocześniejszej wersji ASB w tak innowacyjnym samochodzie - posiadającej 5 biegów, stąd taka sugestia. :-P Co do wrzucania N, to dobrze piszą, po prostu w ruchu ulicznym nie używa się tego położenia - zawsze wrzucam P! Poza tym pamiętajcie jeszcze o szybszym zużywaniu się konwertera w przypadku trzymania samochodu na hamulcu przy wrzuconym D.
-
co to jest konwerter w automacie
-
Czytaj od 7 postu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1914817.html , odpowiedzi powinny naświetlić czym jest konwerter?