HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: rufuz w 24 Styczeń 2009, 10:32:36
-
Witam
Czy jesli mysle o obnizeniu elantry to jednoczesnie wiaze sie to z utwardzeniem zawieszenia ? Czy trzeba zmieniac wtedy jakies elementy zawieszenia ? Jaki bedzie to koszt takiego zabiegu i gdzie najlepiej to zrobic aby bylo zrobione dobrze ?
Pozdrawiam
-
Proponuję zajrzeć do innych tematów o tej tematyce.
np: http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=544
Zasada jest ta sama.
rufuz Masz Lantre czy Elantre. Nie jestem ekspertem ale to autko na awatarze wygląda jak lantra z 2000r ??
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4639678
Co do ceny sprężyn to podaję cennik jamexa - > http://www.darstuning.com.pl/newlib2/fileRead.php?id=1277
Jeśli Był byś zainteresowany to Możesz się dołączyć do do mojego zamówienia na sprężyny http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=1765
Jako, że nikt z posiadaczy accenta nie jest jak widzę zainteresowany. Ja ugadałem 350 zł razem z przesyłką na sprężyny do mnie. Dla Ciebie też wynegocjował bym jakiś przyjemny rabat.
Pozdrawiam
Paweł
-
znalazlem cos takiego
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=224555
co sadzicie o zawieszeniu MTS-Technik ?
No no bo juz w 2000 roku wychodzily elantry te nowsze ale ja mam z sierpnia 2000 r to juz byly chyba ostatnie J2. No sam sie dziwilem ze jak szukalem niedawno elantry to w 2000 roczniku byly juz te nieco nowsze. No na masce z tylu stoi Elantra 1.6 GLS
Pozdrawiam
-
Kolego jeżeli chesz obiżyc samochód niewielkim kosztem to najlepsze jest kupno spręzyn 40mm obniżają o 4cm i usztywniają samochód. Koszt takich sprężyn to okolo 380zł. ja za swoje do Elantry 2004r dałem właśnie 380zł.
Efekt jest super bo 4 cm to nie tak mało a i kasa nie duża. I dla informacji obniżenie do 40mm nie wiąże się z jakimi kolwiek przeróbkami wystarczą spręzyny.
Koszt założenia zależy od mechanika ale chyba od 200 do 400zł tak mi się zdaje (ja robiłem z kumplem to za darmo) i każdy w miare mechanik to zrobi. Takie sprężyny to dobry wybór :):) i mało kosztowny bo jak chcesz obiżyc więcej niż 40mm (co jest bez sensu na nasze drogi tak sądze bo utrudnia już jazde) to już musisz wymienia też amory a to już dużo większy koszt.
Pozdrawiam :)
-
Dlatego też polecałem dołączenie się do mojego zakupu. Dla Ciebie było by to 374 zł. Jeśli mają je na stanie to wynegocjowałbym jakiś opust. Ja z ceny 400 zł za sprężyny razem z wysyłka doszedłem do 350zł; więc myślę, że warto.
-
ja i tak musze wymienic tylne amory wiec teraz jesli mysle o jakims malym tuningu to wymienie sprezyny obnizajace plus amory. Własciwie to mysle o sprezynach + amorach dedykowanych do elantry J2. Jak na razie znalazłem tylko te MTS-Technik.
-
No to kolego jak chcesz skoro masz do wymiany też amory no to można pełen komplet będzie to droższe ale na pewno troche lepsze.
Decyzja należy do ciebie :)
-
Kurde szukam juz od paru dni i juz dostałem takiego metliku w glowie ze teraz juz nie wiem jakie kupić.
Jakie kupic aby nie byly tandetna chinszczyzna ?
Czytałem na forach o MTS Technik i ludzie maja mieszane odczucia co do tej firmy. Pojawiły sie takie marki jak Blindstein i Koni. Z tego co sie doszukałem to Einbach nie ma do elantry, sa tylko sprężyny a ja chce amory ze sprężynami dedykowane właśnie do elantry.
-
Jakie kupic aby nie byly tandetna chinszczyzna ?
Jak będe kupował to wezmę jamexy i do tego kayab exel g czyli do cywilnej jazdy. Taki zestaw mieści się w granicach rozsądku jeżeli jednak chciałbyś zestaw 100% dedykowany do samochodu to nie pozostaje nic innego jak szukanie w Korei - tam to powinno być do kupienia.
-
no sa przeciez np amory Koni do elantry lub MTS Technik do elantry tylko chodzi mi ktore z tych wielu ktore sa przeznaczone m.in. do elantry beda odpowiednie. Moze ktos ma juz jakieś doświadczenia. Mysle o czymś co nie rozleci sie po paru tygodniach normalnej jazdy.
A gdzie mozna dostac "jamexy i kayab exel g", jaki koszt, czy to dobre zestawienie ?
-
rufuz, jamexy allegro i w tej cenie co one są to nic lepszego nie znajdziesz. NIe chce mi się pisać po raz xxxx na ten temat więc w wielkim skrócie: nie są ultra twarde i nie zawsze obniżają auto tak jak powinny ( dla mnie to zaleta ale co kto lubi )
Kayaba: intercars etc. Znajomy miał u siebie ze spreżynami - 40mm i nic im sie nie stało, a jeździł ze 30 tys na tym. Amory są gazowe i przeznaczone do jazdy na codzień.
-
No juz wiem
a wiec raczej amory komplet Koni Sport a sprężyny Vogtland (35 mm) no i może rozpórki kielichów ale to zobaczymy.
Miałem zmienić na jakieś nowsze auto ale stwierdziłem ze szkoda mi mojego "hultaja" tyle pracy już w niego włożyłem, że włożę jeszcze nieco w mały, dyskretny ale dobry tuning. Planuje jeszcze tapicerkę ze skóry do srodka ale to sobie sam zrobię bo robię akurat w skórzanej tapicerce. Moze jakis maly zabieg dodający trochę mocy ale zobaczymy czy kasa jaka planuje wystarczy.
Tylko nie wiem czy te 35 mm to nie trochę za mało. Myślałem o 40 mm może 45 mm no nie wiem zobaczymy. Operacje tuning mojego "hultaja" zaczynam za miesiąc wiec mam jeszcze nieco czasu.
http://www.44tuning.pl/vmchk/zawieszenia-koni/amortyzator-koni-sport-tyl-86-2631sport-hyundai-lantra-/-elantra-sedan-/-wagon.html
Pozdrowka
-
rufuz, jeździłeś kiedyś na koni? Ja miałem okazję być przewieźionym i te amory były ultra twarde i do jazdy na codzień po Polsce to się średnio nadają, moim zdaniem. Niestety nie wiem jakie to były amory dokładnie.
-
No na Koni nie jeździłem. To jak zwieszenie bedzie twarde to na Polskich drogach czesto bedzie sie cos psulo w tym zawieszeniu pewnie.
Po polsce to akurat zbyt duzo nie jezdze ale to cenna uwaga, za która dzięki bardzo. W Danii drogi są równiuteńkie ja blat od stołu to nie ma problemu ale jak pojadę czasem do Polski to szczególnie na polskich przejazdach kolejowych. Kurde nie wiem teraz juz sam.
Hmmm tylko się teraz zastanawiam czy jak obniże auto o ok 35-40 mm to zawieszenie nie powinno być twardsze ?
Szukałem w Poznaniu jakiejś firmy ale nic specjalnego nie znalazłem.
Twardość amorów zależy od samych amorów czy od sprężyn lub od jednego i drugiego ?
-
rufuz, twardość to wypadkowa sprężyn i amorów :) Jeżeli nie jeździsz w Polska to możesz śmiało się utwardząć :) Obniżenie to obniżenie środka cieżkości i prześwitu czyli wizualnie. Jeżeli chodzi o kwestię samej twardości w kontekście spręzyn i ew ocierania o nadkola to wszyscy z którymi rozmawiałem mówili, że po założeniu twardszych sprężyn nigdy nie mieli tego typu problemów.
-
a wiec za trzy tygodnie ładuję amory Koni sport + sprężyny vogtland 35 mm, do przodu rozpórka kielichów i może dolna przednia rozpórka ale z tym jeszcze nie wiem bo ciężko dostać.
Pierwsze 1000 km na koni sport + vogtland przejechane. Ustawienie twardości - średnio. W Polsce generalnie w niektórych tzw drogach tragedia ale tam gdzie sa drogi a nie twory drogo podobne to jazda na tym zestawie to bajka. Niby 4 cm w dół a widać.
Z rozporkami zakrety mozna brac naprawdę szybko