HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: nadamus w 31 Październik 2012, 19:12:56
-
gdzie mogę znaleść zakres czynności serwisowych (poszczególnych czynności które są sprawdzane na poszczególnych przeglądach) ? ewentualnie mam prośbę o zdjęcie z książki gwarancyjnej stron gdzie takie czynności są opisane ;-)
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-10-31, 21:02 ]
Tagowanie tematu.
-
Możesz poprosić w ASO żeby wydrukowali Ci taki formularz przeglądowy.
-
nie za bardzo są chętni- próbowałem ;-) jest taki problem bo dopiero planuję zakup i20 z lpg i na moją prosbę usłyszałem że wszystkim zajmuje sie serwis ;-)
-
Co znaczy nie za bardzo sa chetni? To co powiedzieli Ci ze wiedza ze chesz kupic samochod ale Oni nie wiedza czy Ci go chca sprzedac? Przeciez to jaja sa? Jak go chca sprzedac to Ci powinni na tacy te dane podac. (albo wiedza co jest grane i wciskaja scieme)
Przejżyj to forum i zastanów się dobrze, więcej niz dwa czy trzy razy czy aby na pewno chcesz ten samochód, wogule czy chcesz jakiegokolwiek Hyundaia z salonu.
Jak znajde czas moze cos pomoge, teraz juz pozno - odnosnie skanu ksiazki.
-
czy chce kupić hyundaia - nie mam za bardzo innego wyjscia ;-) potrzebuje autka z lpg gdyż codziennie robie ok 100 km w trasie ;-) nie chce kupowac "używki" gdyż nie wiadomo na co sie trafi ;-) a autek z salonowym lpg jest jak na lekarstwo ;-) za i20 przemawiają "dwa plusy": łańcuszek rozrządu i hydrauliczne popychacze (niby tylko dwa ale przy lpg sa to bardzo istotne plusy - tanszy serwis)
w salonie nie chceli pokazać ksiązki) tylko powiedzieli że przeglady są co 15kkm i wszystkim zajmie sie serwis ;-) dlatego prosze o zdjecie ;-) chce sie rozeznac w czynnościach serwisowych ;-) i wtedy ewentualnie kupie i20 ;-)
-
JA u siebie w ksiazce widze tylko, przeglad silnika, za ktory zaplacilem 150zl za kazdym razem, i przeglad okresowy nadwozia ktory mnie kosztowal 30zl za kazdym razem, dwa razy bylem na przegladach. Nadwozie pisze co 12 miesiecy, a silnik 12 miesiecy lub 15000 km.
Generalnie sie nie wpierd*** ale po raz kolejny Ci radze, lepiej kup cos dobrego uzywanego, albo cos dorzuc i kup pewniejsza marka, a przynajmniej taka ktora Cie juz "po" zakupie bedzie traktowac powaznie.
O Hyundaiu niech swiadczy to, ze Oni nawet nie odbieraja telefonow w centrali w Warszawie, dodzwonisz sie tam jezeli znasz tylko numery wewnetrzne.
Zreszta juz masz przyklad pajacowanai, bo Ci nie chca powiedziec co ile Cie beda zmuszac zebys do nich przyjezdzal i kase zostawial.
To tyle ode mnie ...
-
To jakiś nędzny punkt sprzedaży. Mnie w salonie w Olsztynie na Boenigka (na Piłsudskiego jest gorszy salon) pożyczyli na parę dni instrukcję obsługi, a wcale jeszcze nie byłem zdecydowany na Hyundaia. Zadawałem pytania dotyczące samochodu, a sprzedawca był uczciwy, powiedział po prostu: "Nie wiem.Tu ma pan książkę obsługi, niech Pan sobie znajdzie. Tu ma Pan kluczyki, niech się Pan sobie obejrzy samochód i się przejedzie."
[ Dodano: 2012-11-05, 21:13 ]
Teraz coś w i20 zmienili, ja mam wersję 1,2 z 2010. W mojej książce harmonogram przeglądów wygląda tak:
silnik benzynowy pierwszy przegląd po 15 tys. km (lub 12 miesiącach), następne co 20 tys. km (lub co roku). Na każdym przeglądzie wymienić: olej silnikowy, filtr oleju, filtr klimatyzacji. Na każdym przeglądzie "sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, naprawić, oczyścić lub wymienić": paski klinowe, filtr powietrza, stan akumulatora, przewody hamulcowe, hamulec postojowy, płyn hamulcowy/układu hydraulicznego sprzęgła, tarcze hamulcowe i okładziny klocków, przekładnia kierownicza, drążki i osłony przeciwpyłowe, półosie napędowe i osłony gumowe, ogumienie, przeguby kulowe przedniego zawieszenia, śruby i nakrętki mocujące nadwozie i podwozie, czynnik chłodzący układu klimatyzacji, sprężarka klimatyzacji, olek w skrzyni biegów.
[ Dodano: 2012-11-05, 21:21 ]
Oprócz tego co drugi przegląd, czyli co 2 lata (po pierwszych 35 tys. km, a potem co 40 tys. km):
wymienić: płyn hamulcowy/układu hydraulicznego sprzęgła, filtr powietrza, świece zapłonowe ( a świece są jakieś nietypowe= długie). "Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, naprawić, oczyścić, wymienić": przewód podciśnieniowy, układ elektryczny,hamulce bębnowe i okładziny hamulcowe.
Płyn w automatycznej skrzyni wymienić co 95 tys. km. Płyn chłodzący po raz pierwszy wymienić po 95 tys. km lub 60 miesiącach, potem co 40 tys./ 24 miesiace.
Przewody paliwowe, korek wlewu paliwa, odpowietrzenie, filtr paliwa sprawdzać co 3 lata (60 tys. km).
[ Dodano: 2012-11-05, 21:25 ]
Poza Europą przeglądy co 15 tys. km.
Jak samochód eksploatowany w ciężkich warunkach to też niektóre rzeczy każą robić częściej. Dla diesla są oddzielne tabele, ale drastycznych różnic nie ma.
Poszukaj tematu o pierwszym przeglądzie, tam podajemy pozycje i ceny na fakturze, nie będę się powtarzał. Niedługo mam 2 przegląd to też się wrażeniami podzielę.
-
wielkie dzieki ;-) spróbuję jeszcze w innym salonie i zobaczymy co bedzie ;-)
a wracając do tematu "podchodzenia" do klientów: praktycznie w każdym tak jest- klient ma kupić auto a potem to już jego sprawa ;-) wiem to z doświadczenia (kupiłem już 5 "nowych" samochodów różnych marek (nie miałem hultaja- to fakt) ale i tak raczej nikt nie "pobije" fiata- chcieli obarczyć mnie kosztami popękanej osłony lusterek ( tego trójkąta wewnątrz - z regulacją) spowodowaną montażem głośników (fabrycznych) sprawa szła o kilka złotych ale oparła się o fiat polska (dla zasady) sprawa zakończyła się dobrze (dla mnie) ale niesmak pozostał ;-)
-
Moje doświadczenia z AD Auto w Olsztynie są raczej dobre. Ignorancja sprzedawców taka sama jak wszędzie, ale przynajmniej nie wciskają kitów i swojej niewiedzy nie ukrywają. Salon Fiata (Resma Olsztyn) też zaliczam do porządnych. Za to o głupotach jakie usłyszałem w Mitsubishi, w Skodzie, w Renault/Dacia, w Suzuki toby można wydać książkę z dowcipami.
Np: miła sprzedawczyni w Renault zaproponowała mi, że jeśli chcę się przejechać Thalią to ona umówi mnie ze swoją sąsiadkę, która Thalię niedawno kupiła :mrgreen:
A sprzedawca w Suzuki "sprawdził" w komputerze, że na statku z Japonii płyną same czarne Swifty (Swift jest produkowany na Węgrzech), więc klient i tak musi kupić to czarne, które stoi w salonie, bo żadnych innych kolorów w Europie przez najbliższe pół roku nie będzie :lol:
-
Poniżej link do pełnej instrukcji obsługi Getza. Skoro i20 jest jego następcą, to … Poglądowo może się przydać.
http://instrukcja.pl/i/hyundai_getz_instrukcja_obslugi
P.S.
Jeśli link nie dział, wystarczy wejść na stronę instrukcja.pl i w wyszukiwarce wpisać markę.
-
A sprzedawca w Suzuki "sprawdził" w komputerze, że na statku z Japonii płyną same czarne Swifty (Swift jest produkowany na Węgrzech), więc klient i tak musi kupić to czarne, które stoi w salonie, bo żadnych innych kolorów w Europie przez najbliższe pół roku nie będzie :lol:
Określenie "płyną", "płynie" to chyba jedno z ulubionych określeń sprzedawców, a przynajmniej w Hyundaiu. Przed zakupem byłem w trzech salonach, to był koniec roku, wyprzedaż rocznika, w każdym z tych salonów usłyszałem tekst typu - Samochód o specyfikacji jaką Pan chce już do nas płynie ale chyba to ostatni taki model, więc jeżeli Pan zdecyduje się tu i teraz to ... No i wtedy podawali różne farmazony ile to nie będzie taniej.
-
zwykly "chłyt markientingowy" ;-) ignorancja i niewiedza sprzedawców nie zna granic ;-) w fiacie najpierw chcieli dopłatę 500zł za " układ wentylacji i ogrzewania" (do dziś nie wiem co to jest ;-) ) potem (jak doszło do konkretów) dostałem to gratis ;-) najlepiej "załatwić" sprzedawce jest w ten sposób: mam nieprzekraczalną kwotę np 40 tys. nie zależy mi na marce, pojemności silnika, mocy, modelu itp. mam jednak wymagania: klima, elektryka. co Pan/Pani mi proponuje ;-) i słuchać jak sprzedawca się kreci ;-) i na koniec rozmowy powiedzić; konkurencja jest lepsza bo proponuje ..... i na pewno zaproponuje coś extra ;-) sprawdzona metoda- muszę się przyznać do sporego rabatu (25% ceny auta) ;-)
-
mój szwagier po prostu napuścił na siebie dwa salony seata krotko i na temat kto da Wiejec tu wezmę i dostał auto z takim wyposażeniem ze nie ma takiego w katalogach, prześcigali sie na początku cena a potem kto co może dorzucić
a to kołpaki a to czujniki cofania, dywaniki nawet kubek termiczny - torba ekologiczna
jak nie ma zbytu to i handlowiec sie postara :)
-
Witam, mam pytanie odnośnie wymiany oleju w i20 gdyż chciałbym to zrobić sam. Czy ktoś już to robił? Jest potrzebny jakiś specjalny klucz do filtra np?
-
Jeśli wcześniej nie była wymieniana to można wymienić pierścień uszczelniający korka 21513-23001 (klucz 17 do odkręcenia korka) miski olejowej http://www.fox.rzeszow.pl/USZCZELKA-KORKA-MISK (http://www.fox.rzeszow.pl/USZCZELKA-KORKA-MISKI-OLEJOWEJ(4,967,25237).aspx). Pierścień ma wymiary średnice 20/14,12 mm grubość 1,41 mm i wykonany jest z aluminium (można dobrać jakiś podobny). Filtr można odkręcić za pomocą wkrętaka wbitego w obudowę lub paska zaciśniętego dookoła obudowy. Najbardziej profesjonalnie będzie użycie klucza do filtrów http://www.narzedziak.pl/yato-klucz-do-filtra-ol (http://www.narzedziak.pl/yato-klucz-do-filtra-oleju-opaskowy-85-110-mm.html) tylko trzeba wybrać prawidłową średnicę klucz dostosowaną do średnicy obudowy filtra (65,5 mm). Przed zamontowaniem nowego filtra należy posmarować świeżym olejem jego uszczelkę i oczyścić jego miejsce styku z blokiem silnika. Nr filtra oleju do silnika 1.2 oryginał 26300-02750 od 19 pln. Polecam markę Knecht OC521 od 16 pln lub Mann W610/7 od 14 pln https://www.mann-hummel.com/online-catalog/EU/p (https://www.mann-hummel.com/online-catalog/EU/pol/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Pojazdy/Samochody%20osobowe%20%2B%20dostawcze/HYUNDAI/i20/1.2%20(T25749)/Olej%20do%20smarowania/W%20610~7) http://www.motointegrator.pl/produkty/248950-filtr-ol (http://www.motointegrator.pl/produkty/248950-filtr-oleju-knecht-oc-521). Oleju wchodzi 3,6 litra API SL lub wyższa ACEA A3 lub wyższa.
(http://images48.fotosik.pl/654/e877f4dbd1894c67m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e877f4dbd1894c67)(http://images40.fotosik.pl/2005/b2245039e0b72b29m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2245039e0b72b29)(http://images39.fotosik.pl/1997/4eb94561f1adbd67m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4eb94561f1adbd67)(http://images44.fotosik.pl/654/cb6b38ec0e103db8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb6b38ec0e103db8)(http://images45.fotosik.pl/1778/27e7fa08514656b1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=27e7fa08514656b1)(http://images41.fotosik.pl/2000/08a0893bb26a47e9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=08a0893bb26a47e9)
-
dzięki to dam radę w garażu :) Kupię Shella i jakiś filtr do 30zł i do roboty :)
-
Przed wymianą oleju zrób płukanie silnika takim dodatkiem LIQUI MOLY ENGINE FLUSH. Usuwa zanieczyszczenia, udrażnia kanały olejowe.
(http://images43.fotosik.pl/1792/f37368f95a2e2ee3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f37368f95a2e2ee3)
-
myślę że nie ma potrzeby przy moim znikomym przebiegu, ale na przyszłość dobrze wiedzieć :)
-
To tym bardziej krótkie trasy silnik nie dogrzany, "masełko" pod korkiem. Dużo nie kosztuje 15 minut roboty.
-
Nie niema żadnego masełka :) i dogrzewa :)
-
jeśli temat potrzebny, to po weekendzie mogę wrzucić kartkę z czynnościami serwisowymi od 1 przeglądu itd
-
jak najbardziej potrzebny ;-) bede bardzo wdzieczny ;-) decyzja co prawda nie zapadla ale ... dalej szukam ;-)
-
przesyłam formularz przeglądu serwisowego :)
-
Lupa mi zginęła ma ktoś rezerwową.
-
Nie przesadzaj. Jak ktoś bedzie tym zainteresowany, to ściągnie sobie ten papier na dysk i powiększy. Mam chyba cztery lupy. Odbiór osobisty. ;-)
-
wystarczy kliknac na obrazek i pojawi się nowe okno, potem klikamy na obrazek i jest powiększony więc w czym problem? wstawiałem poprzez forum, poprzez dodanie załącznika ;)
-
:oops: :oops: :oops: