HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: djpit w 22 Październik 2012, 21:18:24
-
Mam 2 letniego i20 (zrezygnowałem niedawno z gwarancji) jakiś czas temu niewiem czy to ma związek zaświeciła się podczas jazdy kontrolka "check engine" po czym zniknęła.
Po ok 2 tyg. czyli dziś.... wsiadam rano do auta.... kręcę i nic.... rozrusznik jakiś "inny" dźwięk wydaje i chyba nie kręcił....
skończyło sie na ośmieszeniu bo musieli mnie na popych odpalać (dobrze że było gdzie).... po odpaleniu cały dzień później jeździłem i wszystko normalnie.... co jest?.... pojadę gdzieś np. w góry i stanę w środku lasu no super.....
Te auta to jakiś szmelc..... mam 20tys przebiegu, nowe auto :/
-
Mam 2 letniego i20 (zrezygnowałem niedawno z gwarancji) jakiś czas temu niewiem czy to ma związek zaświeciła się podczas jazdy kontrolka "check engine" po czym zniknęła.
Po ok 2 tyg. czyli dziś.... wsiadam rano do auta.... kręcę i nic.... rozrusznik jakiś "inny" dźwięk wydaje i chyba nie kręcił....
skończyło sie na ośmieszeniu bo musieli mnie na popych odpalać (dobrze że było gdzie).... po odpaleniu cały dzień później jeździłem i wszystko normalnie.... co jest?.... pojadę gdzieś np. w góry i stanę w środku lasu no super.....
Te auta to jakiś szmelc..... mam 20tys przebiegu, nowe auto :/
Jedyna rozsądna odpowiedź , to rozładowany akumulator.
-
akumulator był i jest w stanie bdb, niema z nim żadnego problemu.
-
po odpaleniu cały dzień później jeździłem i wszystko normalnie.... co jest?
normalny objaw rozładowanego akumulatora, gdyby to było co innego to by samo nie ustąpiło i cały dzień byś musiał palić na popych
ps
ten inny dźwięk to takie jakby tykanie?
-
troszkę mam pojęcie o samochodach i wiem na 10000% że to nie wina akumulatora.
Rozrusznik kręcił ale dźwięk był całkiem inny, tak jakby sie coś w nim zablokowało?...
Martwi mnie to bo właśnie bardzo dziwne że samo ustąpiło..... :/
-
Akumulatory sa do d.... Auto nie odpalalo tej zimy gdy postalo jedna dobe bez jazdy na mrozie. Fakt ze bylo bardzo zimno, ale starsze zgrobki palily. akumulator dwuletni. Nowy w Hyundaiu to 700zl - usmialem sie panu do sluchawki i ze lzami w oczach ja odlozylem. :mrgreen:
-
no mi narazie trzyma, niewiem jeszcze jak z jego jakością, pokaże najbliższa zima.
no jakbym ja usłyszał 700zł i siedział na wprost Pana w Aso to pewnie bym też parsknoł i go popluł niechcący..... xD
Niewiem oni cały czas uważają że to Mercedes czy BMW? żenada.
-
Może się zaciął bendix w rozruszniku i chodził bez załączania silnika. Potem od wstrząsów mu się poprawiło jak dawniej w maluchu gdzie pukało się w obudowę dla odblokowania zaciętego rozrusznika.
Co do akumulatora to spokojnie można kupić za te 250 futurę 47Ah czy boscha S4 a nie przepłacać tyle w ASO. Choć oryginały Delkor chyba były właśnie długo żywotne. Zazwyczaj fabryczne akumulatory są lepsze od tych sklepowych.
-
właśnie tego słowa mi brakowało -"bendix" - dokładnie o tym pomyślałem wtedy bo tak to wyglądało. Potrzepało silnikiem i już odskoczył widocznie.
Ale ludzie to nowe auto... nie maluch.... jak to możliwe że coś takiego sie dzieje?
A może trzeba wyjąć rozrusznik i przesmarować jakimś specjalnym smarem bendix? czy się tego nie smaruje?
[ Dodano: 2012-11-05, 21:33 ]
bylem w aso, podpięli pod kompa, nic nie stwierdzili - generalnie "ble ble ble ble ble" - mogło się coś zawiesić i nara panie.
Kurde chyba otworze ASO.....
-
Witam. Miałem podobny objaw z klekotaniem i nie gasła kontrolka pomarańczowa nie pamiętam co ona przedstawia. Objaw taki miałem gdy odstawiłem go na 4 dni do garażu. Po wyłaczeniu silnika i odpaleniu ponownym wszystko było OK. Pojachałem na coś w rodzaju przeglądu przed końcem gwarancji i mówiłem tym macherom o tym. Jedyne co mi pokazali to wyduk z komputera "Wymień akumulator". Zdziwiło mnie to troche po 3 latach trzeba wymienić akumulator troche szybko. Z drugiej strony mam już 86 tyś km i jeżdżę codziennie.
Pozdrowienia
-
A akumulator to nie ma 4 lat gwarancji?
-
E nie ma tak dobrze nawet nowe to widziałem maks 3 lata. Specjalnie poszłem po gwarancję i niestety 24 miesiące. A tak a propo czy ktoś wie jak wyciągnąć akumulator??
-
A akumulator to nie ma 4 lat gwarancji?
Właśnie w ASO przerabiałem ten temat z 2,5-letnim i20 mojej żony, w którym padł akumulator.
Owszem, na samochód jest 3 lata gwarancji, ale za wyjątkiem akumulatora, na który jest tylko 2 lata gwarancji.
Trzeba było kupić nowy akumulator na własny koszt.
[ Dodano: 2012-12-28, 11:23 ]
A tak a propo czy ktoś wie jak wyciągnąć akumulator??
Z tyłu, za centralką komputera pokładowego, są schowane dwie śruby mocujące uchwyt akumulatora.
Żeby się do nich dostać trzeba mieć długi (ponad 25 cm) klucz sztorcowy rozmiar "12" i jakąś lampkę.
-
Od momentu tamtej awarii auto do dzisiaj pali bez problemu, więc jak mówiłem nie była to wina aku, a zapewne rozrusznika.
-
djpit, przycieły się szczotki na rozruszniku i te auta to nie szmelc uwierz miałem wiele marek i tylko tak naprawdę w Hyundaie tylko nie wkładałem kasy a miałem ich 4 własne a przez dom przewinęło się ich 7. Żadne BMW Renault nie było nie zawodne jak H :evil: jeżeli marka Ci się nie podoba kup sobie VW 1.4 TSI gdzie po 100k km wymienisz silnik bo panewki się poobracają jeśli naprawdę znasz się na samochodach to docenisz tą markę a jeśli nie do uciekniesz do jakiegoś VAG,a jak 50% Polaczków i dopiero zabolą cie ceny części serwisu i problemy bo takie niemieckie sztrucle przewijają mi się przez warsztat przez cały rok zrobiłem tylko 4 Hyundaie w tym jednego mojego w którym musiałem pospawać chłodnice klimy bo ugniła ze względu na wiek.
-
NieAmator, to ile serwisujesz u siebie aut marki Hyundai nie świadczy o ich bezawaryjności, tylko o małej popularności tych samochodów w Polsce.
Objeździłem w swym niedługim żywocie co najmniej 3 fiaty, 2 peugeoty, opla i renault. Żadne z tych aut nie było tak awaryjne jak Hyunadi. Chcę zauważyć, że poprzednimi samochodami nie jeździłem od nowości, tylko bylem którymś tam użytkownikiem z kolei. I to właśnie i20 było wiezione lawetą do ASO, a nie jakiś tam opel czy fiat.
A w temacie, to podejrzewam podobnie jak NieAmator, szczotki rozrusznika, albo rozładowany aku.
-
Witam serdecznie. Mam problem z odpaleniem Hyundai i20. Otóż słychać, że kręci. Akumulator naładowany na 12,4V. Podpiąłem na luźno (bez samochodu) inny akumulator - nie odpala, podpiąłem się do innego akumulatora w samochodzie, też nie odpala. Sprawdziłem bezpieczniki od zapłonu itd.. są OK. Co to jeszcze może być, gdzie szukać i jak sprawdzić?
Dzięki za pomoc :)
-
Czy w pozycji kluczyka ON świeci się kontrolka immo.
Sprawdź czy jest iskra.
Wykręć świecę i sprawdź czy są mokre.
.
-
Czy w pozycji kluczyka ON świec się kontrolka immo.
Świeci się. Próbowałem na 2 komplecie kluczyków - bez zmian.
Świece zobaczę jutro, z uwagi na porę dnia :)
[ Dodano: 2017-04-05, 14:49 ]
Winny był dodatkowy zestaw do odcinania zapłonu za pomocą schowanego przycisku. Po usunięciu przycisku, instalacji jak ręką odjął. Zestaw miał 7 lat, więc mógł "zachorować".
-
Czy mógłbyś coś bliżej opisać, w którym miejscu ten czujnik się znajduje i co konkretnie zrobiłeś? Czy zlutowałeś na sztywno przewody czujnika?
[ Dodano: 2017-12-11, 20:27 ]
Czy to seryjne wyposażenie?