HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: cupra85 w 21 Październik 2012, 13:03:22
-
Witam drogich Hyundaiowiczów mam taki problem a mianowicie moja Elantra 2.0 crdi po długim postoju nie chce zapalić jak jest zimna nawet przy dodatniej temperaturze plus 2 a na ciepłym silniku pali bez problemu zauważyłem też że jak jej ostro depnę to w pierwszej fazie czarny dym jest za mną ale to tylko w pierwszej fazie depnięcia później już nie, zastanawiam się czy świece żarowe włączają się na stałe czy dopiero poniżej minus kilku stopni bo sprawdziłem u mechanika i na pewno są sprawne.Najgorsze jest to że nie ma minusowych temperatur a tu już problem z odpalaniem,myślałem też że może wtryski ale gdyby były wtryski to chyba na ciepłym też by nie palił chyba że się mylę ale tak wyczytałem na jakimś forum proszę doradźcie coś zanim mechanik wypije całą kasę z kieszeni i znając życie nie będzie efektu.
tekla: korekta ort
-
być może paliwo sie cofa i po dłużsdzym postoju po prostu sie zapowietrza. sprwadż czy nie ma nigdzie nieszczelności na przewodach paliwowych.
-
Czarny dym świadczy o niespalonym paliwie. Czyli wiele wskazuje na świece. Sprawdziłeś świece i są dobre, ale czy sprawdź czy dochodzi do nich napięcie.
-
Witam ponownie zauważyłem też że samochód zaczął mi więcej palić o 2 litry na sto z 5.9l na 7.9 na setke masakra nie wiem co to może być kopyto ma dobre takie jakie miał co do cofającego się paliwa to przecież nie ma znaczenia bo przecież ma pompkę która pompuje jak przekręcę stacyjkę słychać ją głośno jak tłoczy myślałem że cieknie paliwo gdzieś ale zostawiłem go na czystym betonie całą noc a rano suchutko pod nim świece sprawdzone są sprawne a co do prądu dochodzącego to jak sprawdzić,jest od tego jakiś bezpiecznik czy co a jeśli jest to gdzie bo tam są całkiem inne bezpieczniki niż miałem w seacie
-
Paliła Ci 5,9? Gratuluję i zazdroszczę.
-
A Tobie Tekla ile pali tak szczerze mi komputer pokazywał 5,9 w tych granicach a teraz 7,9 czyli coś nie tak.
-
Między 7,6 a 8,6 zależy czy trasa, czy miasto.
-
A komputer też Ci pokazuje tyle czy zaniża bo w takim razie znaczy że mi zaniża
-
Tyle pokazuje i tyle mi też wychodzi na spritmonitor, bo prowadzę statystyki.
-
skoro świece są dobre, to problem jest z paliwem. Jeżeli gdzieś sie zapowietrzy to jeden cykl pompki nic nie pomoże. Spróbuj po dluższym postoju przekręcić stacyjke tak żeby było słychać pompke ale nie odpalać, poczekać aż sie wyłączy wtedy wyłączyć zapłon (pozycja 0) i tak ze 4-5 razy. Jeżeli to pomoże to znaczy że gdzies opaliwo sie cofa. A jeśli nie to będziemy mysleć dalej ;)
-
Zrobiłem tak jak kolega Bogdanoss napisał ale nie pomogło zauważyłem też że nie przygasa światło w kabinie nawet jak świeci kontrolka od świec żarowych może faktycznie prąd nie dochodzi do świec pomimo że świece są dobre.Pytałem też dzisiaj mechanika i powiedział mi, to że świece przewodzą prąd nie znaczy że nagrzewają odpowiednio, doradził mi aby wstawić inne na próbę i sprawdzić ale nie wydaje mi się że są złe bo znalazłem fakturę z wymianą świec żarowych z 4 listopada 2011 roku myślę że po roku chyba by się nie zepsuły chyba że się mylę jak myślicie panowie?
[ Komentarz dodany przez: tekla: 2012-10-24, 21:32 ]
W ogóle teraz dopiero spojrzałam na to, jakie my mamy auta. Niniejszym stwierdzam, że porównywanie spalania naszych aut było totalnie bez sensu :P
[ Dodano: 2012-10-24, 22:15 ]
Tekla jak zmienić żarówkę przodu w lampie od strony kierowcy trzeba wyciągać akumulator?
-
ja np. kupiłem nowe przewodu zapłonowe i miały przebicie więc mnie juz nic nie zdziwi ;)
Lepiej sprawdź te świece i miej czyste sumienie.
-
cupra85, nie trzeba, tam jest taka osłona, którą trzeba sobie odkręcić i tyle.
-
Co do spalania, Tekla - kolega cupra85 ma silnik CRDI (Diesel), TY masz benzynkę.
-
Wiem Złośnik, wiem, nie spojrzałam wcześniej :P
-
Chyba zrobię jak mówicie: wsadzę nowe świece żarowe i zobaczymy, ale znając mojego pecha do samochodów na pewno będzie to coś kosztownego. Jak już nie odpalę wcale to dam go do mechanika i zobaczymy co tam w trawie piszczy bo nie chcę grzebać zawczasu, bo im więcej się grzebie, tym częściej się psuje, bynajmniej ja tak mam. A tak przy okazji pogoniłem go dziś do Katowic autostradą i zaskoczył mnie że jeszcze 204 idzie, to ci hultaj daje radę.
Korekta ort. tekla
-
co do prądu dochodzącego to jak sprawdzić,jest od tego jakiś bezpiecznik czy co a jeśli jest to gdzie bo tam są całkiem inne bezpieczniki niż miałem w seacie
Sprawdź próbnikiem elektrycznym na przewodzie zasilającym świece. Czy po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie.
-
co do spalania w dieslu u mnie a raczej u ojca w Elantrze w mieście wychodzi ok 8 - 8,6 l./100 km według wskazania kompa
pozdrawiam :-)