HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: Kolon w 12 Październik 2012, 09:21:02
-
Witam, przymierzam się do zmiany radia i montażu audio w i20 jednak mam pewien problem, mianowicie jak zdemontować panel przedni, jeżeli chodzi o wersje z klimą elektroniczną to wiem że wystarczy wyciągnąć kilka wtyczek jednak w tym modelu jest manualna i panel się blokuje przez linki do zmiany temp. i strefy nawiewu na jakichś 3-4cm max po wysunięciu. Proszę o radę jak to wymontować bez spowodowania uszkodzeń ;-)
-
pisałem to samo w dziale car audio:] narazie bez odzewu.
Jeśli byłbyś zainteresowany zaślepką pod standardowe radio pisz na priv.
-
Witam. nachyl się pod kierownicę i z boku obudowy nagrzewnicy będziesz miał jedną linkę (jak poruszasz sobie pokrętłami to będziesz widział jak linka porusza dźwigienki) a po stronie pasażera (musisz chyba zdemontować schowek) bedziesz miał drugą linkę. wystarczy je wyczepić i panel wyjdzie. mam nadzieje że pomogłem i nie popierdzieliłem modelów ;P
-
pisałem to samo w dziale car audio:] narazie bez odzewu.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1042 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1042)
-
Znalazłem na anglojęzycznym forum taką instrukcje jak wyjąć panel w manualnej klimie
http://www.hyundai-forums.com/204-i20-forum/122235-i20-comfort-radio-trim.html
Niedługo będę modził przy swoim więc jak coś to opiszę dokładniej czynności w PL :D
-
ja oczekuję z niecierpliwością :D najbardziej interesuje mnie podpięcie standardowego radia do kostki fabrycznej
-
Też chciałbym wymienić fabryczne radio. Czy ktoś już z tym się uporał? Jakie radio wybrać aby działało sterowanie z kierownicy? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Jeśli nic nie wiadomo podrązę temat w ASO.
-
Ja w końcu tego dokonałem, w sumie poza demontażem i ponownym montażem banalna sprawa. Duża szansa że coś urwiesz albo coś pęknie - ja musiałem kleić i naprawiać bo strasznie liche plastiki.
Niemam sterowania na kierownicy, drzwi wyciszałem.
Mam radio Kenwooda - gra o niebo lepiej niż fabryczne badziewie (mam na myśli jakość dźwięku)
-
A mógłbyś wrzucić fotkę radyjka w samochodzie:)?
-
Jesli chcecie wymienić radio i zastąpić fabryczne czymś lepszym tu mają wszystko co potrzebne: ramki, interfejsy pozwalające zachować sterowanie z kierownicy itp.
http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?products_id=4674
Ramki pod rad.2DIN do Hyund.i20 dostępne są na indywidualne zamówienie.
CZARNA (cena 210,-)
http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?products_id=6229
dostępna jest w terminie ok.21do30dni
Natomiast SZARA (cena 190,-)
http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?products_id=6228
dostępna jest w terminie ok.7do14dni
Oraz interfejs Stalk Adapter (cena 210,-)
http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?products_id=4674
dostępny jest w terminie ok.7do14dni
Pozdrawiam
-
No więc dodaję fotkę z mojego i20, jak coś - pytać :)
(http://fotoo.pl//out.php?i=464248_x3223rfgv32.jpg)
-
Zadam, trochę banalne pytanie - linek nie można odpiąć od pokręteł, tylko trzeba się dobierać aż do nagrzewnicy?
-
Zadam, trochę banalne pytanie - linek nie można odpiąć od pokręteł, tylko trzeba się dobierać aż do nagrzewnicy?
Odpowiedz jest chyba siedem postów wyżej :mrgreen: .
-
No jest odpowiedź, że linki odpina się od strony nagrzewnicy. 8-) Pytam, czy linek nie można zdjąć od strony pokrętęł przy panelu sterowania?
-
Nie da się ponieważ linka w chodzi w osłonkę która jest przymocowana do panelu na stałe.
[ Dodano: 2013-01-12, 13:46 ]
Jak by ktoś miał jeszcze problem z rozkładaniem i20 z manualną klima to wrzucam mały poradnik powstały przy grzebaniu w moim aucie. Może oszczędzi komuś stresu i połamanych zaczepów :)
http://przeklej.net/down/1551534330321073803817062913371674972fa678ecbec5f3b4dfccb.html
-
[ Dodano: 2013-01-12, 13:46 ]
Jak by ktoś miał jeszcze problem z rozkładaniem i20 z manualną klima to wrzucam mały poradnik powstały przy grzebaniu w moim aucie. Może oszczędzi komuś stresu i połamanych zaczepów :)
http://przeklej.net/down/1551534330321073803817062913371674972fa678ecbec5f3b4dfccb.html
Czy może ktoś ma ten manual, bo link niestety nie działa?
-
Demontaż radia opisany jest w poście#4.
-
przyjemniejsza robota jest, jak ktoś ma klimę automatyczną, wtedy wszystko opiera się na wiązkach, natomiast przy manualnej jest trochę zabawy.
1. Zaczynamy od odkręcenia schowka, trzy duże śruby i kilka standardowych wkrętów, schowek jest też przykręcony przy przycisku wyłączenia poduchy, więc i tam trzeba zajrzeć, a pod uszczelką jest trzecia z dużych śrub.
2. wyjmujemy schowek, trzeba uważać na przełącznik otwierania klimatyzowanego schowka, bo można wyrwać, oraz na tyle małe wyjęcie, żeby nie wyrwać wiązki od oświetlenia schowka.
3. po wyjęciu mamy dojście do nagrzewnicy, zdejmujemy obie linki, od ciepło/zimno i od sterowania nawiewem.
PRZYSTĘPUJEMY DO DEMONTAŻU PANELU ŚRODKOWEGO.
4. Delikatnie podważamy panel (jest tylko na zatrzaski) i stopniowo wypinamy na całym obwodzie, wyciągamy go na około 2-3 cm i mamy widoczne wiązki od komputera, pasów i awaryjnych, odpinamy.
5. wysuwamy dalej i odpinamy wiązki od klimy, bo mimo, że manualna, to jakieś dochodzą ;)
6. pod odpięciu można zdjąć panel.
zakładanie analogiczne, tylko wcześniej założyć sobie linki na nagrzewnicę, żeby się nie mocować ponownie z panelem.
Ja się bawiłem około godzinki i usprawniłem kratki nawiewu jak i blokującą się zmianę temperatury.