HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Hants w 08 Październik 2012, 13:08:19
-
POPRAWIE LINKI DO FOTEK W CIAGU TYGODNIA!!!
-------------------------------------------------------------------
Jedyne jakie udało mi się dostac na ebayu - to "APEC braking' SHU 627
Na pudełku napisano również, że pasują do Accenta 1994- wzwyż.
Prawda to, czy jakaś sciema? Nie chce zostać z rozebranym autem znajomej 80 km od domu :-)
Zdjecie z aukcji nie zawiera takich dodatkowych 2 'lewarków' dołączonych do szczęk.
Printscrn z aukcji:
(http://www.4g63.eu/1hmc/szczeki.jpg)
Fotki:
(http://www.4g63.eu/1hmc/szczeki2.jpg)
(http://www.4g63.eu/1hmc/szczeki3.jpg)
----
O znalazłem jeszcze taką interesującą stronkę:
http://www.partsbase.net/part/ape-shu627
Niestety "Analogous \ Similar Parts" z naciskiem na similar...
-
Accent LC 2000-2002 średnica bębna 180 mm
Accent LC 2002-2005 średnica bębna 200 mm
-
Accent LC 2000-2002 średnica bębna 180 mm
Accent LC 2002-2005 średnica bębna 200 mm
To mnie zasmuciles - pudełko twierdzi, że te są do 180.0 x 37
:evil:
Baranów trzeba tępić - inna aukcja tego same sprzedawcy. Zdaje się nie znać róznicy w latach i dodatkowo podaje, że te są do końcówki 2006...
(http://www.4g63.eu/1hmc/szczeki4.jpg)
-
Lewarki czyli samoregulatory ? :) Tego nie ma w zestawie tak samo jak sprężyn. Ja u siebie założyłem WSZYSTKO nowe dla świętego spokoju i naprawdę nie było łatwo pozapinać nowe sprężny, ale w końcu się udało :)
Samoregulatory lubią być zaśniedziała i nie ruchawe więc trzeba je ostro wyczyścić - ja posmarowałem je dedykowanym smarem do hamulców.
-
Spręzynki, piny i zaczepy tez kupiłem nowe: zestaw Delphi LY1316.
W tym tygodniu w końcu zadudnię w te bębny.
-
Ja miałem problem z wykręceniem śrub od tłoczków, ale to dotyka praktycznie każdego :)
Ustawienie szczęk też jest upierdliwe bo trzeba zdejmować bęben za każdym razem :(
Poza tym dodatkowe smarowanie tłoczków etc i spokój na długo. Zapewne końcówki przewodów metalowych (15cm) też będą do wymiany więc warto to zrobić od razu :)
-
Wykarakaliscie - nie pasują :-( W poniedzialek wycieczka do dilera.
Ustawienie szczęk też jest upierdliwe bo trzeba zdejmować bęben za każdym razem :(
Skręcić tak by było nieco za ciasno, zdjąc bęben, poluzować, załozyć, sprawdzić, zapomnieć? :-)
Zapewne końcówki przewodów metalowych (15cm) też będą do wymiany więc warto to zrobić od razu :)
Jesli masz na mysli przewody hamulcowe, to te chyba zrobiłem rok temu :-)
W poniedziałekbędę wiedział, ale może wiecie lepiej - czy gumki osłaniające tłoczki, są standardowym elementem wymiennym, czy trzeba cały nowy cylinderek kupować?
-
Skręcić tak by było nieco za ciasno, zdjąc bęben, poluzować, załozyć, sprawdzić, zapomnieć?
Powtórzyć z 10 razy i wtedy zapomnieć - tak było w moim przypadku :/ Naprawdę niczego mi tak nie brakowało jak otworu w bębnie żeby sobie regulatorem pokręcić z zewnątrz.
Jak zrobiłeś przewody to w ogóle nie ma tematu :)
Tłoczki kupowałem nowe więc nie wiem jak w zestawie naprawczym. Jedno wiem na pewno: patrząc na stare nawaliłem smaru hamulcowego pod te gumki z obydwu stron i teraz przed zimą będę ten zabieg powtarzał.
-
W poniedziałekbędę wiedział, ale może wiecie lepiej - czy gumki osłaniające tłoczki, są standardowym elementem wymiennym, czy trzeba cały nowy cylinderek kupować?
Gumki występują jako fabryczny zestaw naprawczy i w zamienniku.
Całe cylinderki też nie są drogie więc nie wiem czy warto kombinować. Dobrze się zaopatrzyć w krótkie śrubki do cylinderków, niestety nie znam rozmiaru, u mnie urwała się główka od śrub i byłby później problem.
Skręcić tak by było nieco za ciasno, zdjąc bęben, poluzować, załozyć, sprawdzić, zapomnieć?
Po to są samoregulatory żeby same wyregulowały, niestety w accencie nie regulują od razu, trzeba troche czasu żeby ustawiły szczęki do porządku, tak więc trzeba mniej więcej je ustawić samemu
-
Dobrze się zaopatrzyć w krótkie śrubki do cylinderków, niestety nie znam rozmiaru, u mnie urwała się główka od śrub i byłby później problem.
5 lub 6 mm, gwint metryczny tzn standard :) Mi sie w końcu udało je wykręcić, ale to był koszmar po prostu. Nowe wkręciłem na smar miedziowy i mam głęboką nadzieję, że problem się nie powtórzy w razie czego...
-
Te cylinderki to jakaś masakra - po zdjęciu szczęk - po prostu rozpadły się (tłoczki wypadły z obu stron)
Szykuje się kolejny wydatek - choć to akurat nie jest specjalnie drogie ALE..
Który będzie pasować do bębna fi 200mm? (czy to ten sam model jak do 180?)
Jaka śruba to trzyma (gwint) - wyglądają masakrycznie - więc muszę je tez wymienić?
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=rear+brake+cylinder&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=rear+brake+cylinder+accent&_sacat=0
Po to są samoregulatory żeby same wyregulowały, niestety w accencie nie regulują od razu, trzeba troche czasu żeby ustawiły szczęki do porządku, tak więc trzeba mniej więcej je ustawić samemu
Patent w sumie niezle wygląda, choć zdziwiło mnie, że nawet po skręceniu rozpychacza na maxa - bęben nadal cięzko nachodził i słychać było, że mu ciasno przy obracaniu.
Innym problemem są te g... spręzynki trzymające pin (tego 'gwożdzika') na podkładce z wcięciem. Albo 'gwożdzik' jest za krótki, albo nowe spręzyny za grube.
-
Hants to że wypadły tłoczki to NIC złego :) To tak działa, że pomiędzy nimi jest sprężyna i wszystko w temacie. Dzięki prostej konstrukcji łatwo to rozebrać i sprawdzić wszystkie powierzchnie robocze.
Wydaje mi się, że każdy będzie pasować o ile rozmiar (wymiary zewnętrzne) samego tłoczka jest taki sam. Ja kupowałem po VIN i bez problemu podeszło wszystko.
Tak jak pisałem wyżej, nowe tłoczki złożyłem na dedykowany smar hamulcowy i dodatkowo nawaliłem go pod gumki ochronne. Teraz, przed zimą powinienem to sprawdzić, ale jestem ostatnio w mega niedoczasie :(
Jeżeli udało Ci się bez problemu odkręcić śruby to masz z górki a jedyna przekichana rzecz to zakładanie nowych sprężynek etc. Pomoc wysoce wskazana :)
Samoregulatory wyglądają fajnie tylko działają analnie ;/ W stosunku do innych rozwiązań tego typu czas reakcji mają geologiczny i przez to ciężko je wyregulować od razu tak żeby było ciasno, ale bez zbyt dużego oporu.
Jeżeli masz stare bębny to koniecznie sprawdź czy nie ma tam rantu przy krawędzi a jeżeli jest to trzeba go spolerować i wszystko wyrównać czyli czeka Cię emocjonujące bobrowanie żeliwnego odlewu papierem ściernym :mrgreen:
-
Weź może jeszcze popuść linkę od ręcznego. Oczywiście wyczyściłeś dokładnie wnętrze bębna?
W cylinderkach jest jakaś różnica z tego co pamiętam ale po wymianie gumek powinno być ok. Normalnie tłoczki są blokowane przez szczęki (podczas montażu skręć je jakimś drutem - nie będą wypadać
Samoregulatory mają się kręcić lekko - po wstępnym ustawieniu same się dopasują ale fakt że trwa do bardzo długo.
-
Weź może jeszcze popuść linkę od ręcznego.
Ooops :roll:
Oczywiście wyczyściłeś dokładnie wnętrze bębna?
Na wysoki połysk
Samoregulatory mają się kręcić lekko
No własnie - jaki smar będzie najlepszy? Po latach stosowania miedziowego, zaczynam się zastanawiać, czy on przypadkiem za bardzo nie tężeje..
-
Ja dałem ODROBINKĘ smaru do hamulców (dedykowanego) a później radośnie sobie kręciłem aż uznałem, że jest ok. Niestety bębny w accencie są upierdliwe i co jakiś czas trzeba tam zaglądać ;/
-
Tada!
(http://www.4g63.eu/1hmc/31102012527.jpg)
Wężyk też trzeba było wstawić nowy, Słowo daje, że niecałe dwa lata temu wymieniałem wężyk i końcówki - nie dały się odkręcić:
(http://www.4g63.eu/1hmc/31102012528.jpg)
A to - pozostawię bez komentarza. Nakląłem się już wystarczająco..
(http://www.4g63.eu/1hmc/31102012529.jpg)
Ogólnie - szczęki to trochę chory patent, upierdliwy w serwisowaniu. Wolę tarcze :-)
Ten egzemplarz jakoś wyjątkowo szybko gnije - ma ledwie 10 lat, a wygląda na 30 - nie wiem - może to ex-powodzianin?
Jedno pytanko - sprawdzałem wszystko dwa razy, ale za diabła nie rozumiem, dlaczego ta dzwignia/łącznik kabli od ręcznego - jest przy zaciągnietym w pozycji / (no.. trochę mniejszym kątem). Nie zrobiłem fotki - ale wygląda na to, że linka po prawej stronie jest jakies 1.5 cm dłuższa niż po lewej. Tak ma być???
-
Ja wkręcałem końcówki na smar miedziowy. Właściwie to wszystko co się da wkręcam na miedź bo accent ma VINie wpisane problemy z odkręcaniem śrub.
Co ciekawe mój nie koroduje- jest trochę syfu na rantach nadkoli a poza tym bez problemu no, ale to zaleta konserwacji sprzed lat.
Przez to, że bębny są tak upierdliwe to nie zaglądam tam zbyt często a powinno się to robić raz na pół roku w tym samochodzie...
-
Ja tez lubie smar miedziowy - bardzo upraszcza jakiekowiek pozniejsze prace. U siebie w aucie lubie również pomęczyc nieco Dremela multi - części zaciski prawie się błyszczą po wymianie :-)
KML - zajrzałbyś pod zaslepkę za wajchą ręcznego? Równo masz ten łącznik obu linek hamulcowych? (nie pali się - nie odrywaj się od razu od klawiatury ;)
-
Dotąd regulowałem rozstaw szczęk, uwzględniając opory na bębnach, aż wieszak był równo....
Jak jest teraz to nie wiem, ale kiedy dojdą osłony tarcz hamulcowych to zajrzę tam i dam znać.
Generalnie to polecam sprawdzenie hamulców na rolkach za 2 tys km. Ja pojechałem od razu i przy nowych gratach koleś strasznie jęczał, że słabo jest :| Nie byłem mu w stanie wytłumaczyć, że to wszystko ma 5km przebiegu...
-
Generalnie to polecam sprawdzenie hamulców na rolkach za 2 tys km.
Oops - bedzie problem, bo to auto robi 1000 km ROCZNIE :-)
-
To w przyszłym roku szczęki powinny się wyregulować... Jak dojdą osłony tarcz hamulcowych to zajrzę do tyłu choć cholernie nie chce mi się z tym babrać, ale po prostu trzeba to zrobić :/
-
to zajrzę do tyłu choć cholernie nie chce mi się z tym babrać
Nie!! Nie o to mi chodzi! Gdy wsiądziesz do auta, z tyłu za wajchą ręcznego jest taka prostokątna klapka (albo nie - something is missing here..)- czy gdy spojrzysz do srodka - wieszak masz idealnie pod kątem 90 stopni do wajchy? Tylko o to mi chodziło.
Dzięki za pomoc chłopie! I tak już wiele mi pomogłeś.
-
Wiem wiem :) Ze zdjęciem konsli nie ma problemu :D Zajrzeć i tak muszę chociażby po to aby pył wydmuchać.
Bębny ssą! :evil:
PS: Jak ja z tym walczyłem rok temu to dobrzy ludzie z forum też mi pomogli - bez ich wsparcia byłoby kiepsko :)
-
Tutaj http://outlet.intercars.com.pl/#/dynamic/outlet/ws_gru_clob.php?wit=OUTLET¬itl=1 (nie można dodać bezpośredniego linku) można kupić w dobrej cenie bębny hamulcowe do LC PO 08.2002 średnica 200 mm.
(http://images62.fotosik.pl/352/a2e2d5092c2dbe14m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a2e2d5092c2dbe14)
-
Kilka lat temu zapłaciłem za bębny bodajże 560 PLN :-/