HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: bartekzg w 05 Październik 2012, 18:09:50
-
Tak sobie myślę, że zima nadchodzi i niebawem pojawią się mrozy. O ile nie straszne są takie do -12...-15 to te większe dość skutecznie utrudniają mi odpalanie.
Jak to jest u Was.
Dziwi mnie fakt że samochód do -10 odpala za pierwszym razem a przy -15 i wiecej zaczyna się kręcenie - czasami kilkukrotne.
Aku nowy, ładowanie ok, pobór energii ok. Świecie niby też ok. Niby trzy sprawdzone bo do czwartej ciężki dostęp. Podobno przy jednej spalonej świecy nie odpalę nawet przy -10 a u mnie bez problemu.
-
U mnie przy okazji wymiany uszczelki pod głowicę sprawdzili świece, i co? okazało się że wszystkie do wymiany, mimo tego że w zeszłym roku odpalał nawet w -30*. W dieslach podstawa to dobry aku, świece i dobra ropa, a żadna zima nie będzie straszna, aha no i dobre opony zimowe oczywiście :-)
-
Kiedyś przy -20 (w starym civic'u) musiałem kręcić 2-3 razy. Kręcił szybko, żwawo... a jednak trudno mu było zapalić. Po wymianie świec i kabli zapłonowych problem ustąpił. Warto pamiętać też o kablach :)
-
ja tam przy - 25 w swoim raz podgrzewam świece i pali od razu.Fakt ze zmieniłem po kupnie 4 świece żarowe bo 2 były spalone.
-
Cześć!
Poprzedniej zimy miałem podobny problem, spalone były 3 świece żarowe z 4. Po wymianie poprawiło się, jednak przy -20 do -25 dalej były problemy mimo podgrzewania i nowych świec. Akumulator miał około 2 lata, fakt że samochód robi dziennie około 10 km i może nie zdąży się naładować a mrozy były mocne i długie. Przebieg około 80 tys. Zastanawiałem się nad zamontowaniem dodatkowej grzałki w układzie chłodzenia ale nie ma wiele informacji na ten temat.
Pozdrawiam!
Wladek
-
Cześć!
Poprzedniej zimy miałem podobny problem, spalone były 3 świece żarowe z 4. Po wymianie poprawiło się, jednak przy -20 do -25 dalej były problemy mimo podgrzewania i nowych świec. Akumulator miał około 2 lata, fakt że samochód robi dziennie około 10 km i może nie zdąży się naładować a mrozy były mocne i długie. Przebieg około 80 tys. Zastanawiałem się nad zamontowaniem dodatkowej grzałki w układzie chłodzenia ale nie ma wiele informacji na ten temat.
Pozdrawiam!
Wladek
Kręcił normalnie czy aku nie dawał już rady?
-
Cześć ! Na początku kręcił normalnie tak z 4 razy, później coraz słabiej nie chciałem uszkodzić rozrusznika więc przerwałem.
Pozdrawiam!
Wladek
-
Ja się obawiam tej zimy. Auta po przeprowadzce co MUC używam sporadycznie. Latem stał nawet 2 miesiące nie używany. Dziś chciałem jechać do Ikei i zrezygnowałem z pomysłu z powodu opadu śniegu (opony zmienię w Polsce, obecnie mam letnie).
Tucson przestał mi być bardzo potrzebny, postanowiłem jednak go trzymać jeszcze rok, potem zobaczę.
-
uhu ha uhu ha zima dla diesla bardzo zła :lol: :)
No cóż przyjdzie poczekać na mrozy i się przekonać jak to będzie w tym roku.
-
aha no i dobre opony zimowe oczywiście :-)
ja tam mam całoroczne... i śmigam :)
-
Mysle, ze jak sie jedzi niewiele np jak ja 10-12 tys do tego 95% w miescie to uniwersalne sa ok... ale chyba nie ma co rozpoczynac dyskusji bo to nibezpieczny temat :P kazdy powinien sam sprobowac i podjac decyzje.
Mam pytanie na temat akumulatora oryginalnego w Tucsonie. Padl komus z was? Po ilu latach ? Moj ma 6 lat, ale zamierzam go trzymac az zdechnie. Poprzedni bosh w innym samochodzie dal rade 8 lat.
-
Mój , oryginalny padł właśnie teraz, 6 lat po zakupie samochodu. :lol:
-
A można wiedziec jaki kupiłeś i jaka to pojemność (cieżko odczytać bez wyjmowania, jest on w jakims opakowaniu, widze tylko napis ze Hyundai :) ) Wymiary tez standardowe ?
-
jeśli chodzi o opony to ja mam założone goodyear wrangler all wather i chętnie przekonam się czego są warte.
-
Cześć !
Ja kupowałem nowy akumulator i niestety nie jest on standardowy (ze względu na wymiary) tak poinformował mnie sprzedawca, zaproponował mi i zamontowałem Centrę 110 ah. Cena też nie była standardowa!!!
Pozdrawiam!
Wladek
-
zamontowałem Centrę 110 ah
A nie było 90 ah?( tak instrukcja mówi).
-
A może 120A?
-
Juz sprawdzilem, ze w benzynie 2.0 jest 60Ah, w 2.7 68Ah
w dieslach oczywiscie wiecej, ale tego nie ma w mojej ksiazce.
-
A może 120A?
To alternator (jego możliwości). Akumulator powinien mieć 90 Ah (diesel).
-
Wg instrukcji ak. do 120AH, 720A, oryginalny typ to MF 90AH.
-
Dobrze zatem wiedzieć na przyszłość ( w mojej instr. jest na sztywno 90Ah :-( - chyba, że gdzieś nie doczytałem, nie dopatrzyłem - instr. mam po francusku niestety)
-
Stwierdzilem, ze moze jednak wymienie moj 6-letni aku :)
Jak jest on umocowany ? Czy wystarczy odkrecic srube, ktora widac z przodu przy podstawie aku ?
Tęn plastikowy tunel nad aku -> mam nadzieje, ze wystarczy odkrecic dwie srubki, ktore widac z gory, z przodu i całość sie jakoś przekręci aby umożliwić dostęp.
-
Stwierdzilem, ze moze jednak wymienie moj 6-letni aku :)
Jak jest on umocowany ? Czy wystarczy odkrecic srube, ktora widac z przodu przy podstawie aku ?
Tęn plastikowy tunel nad aku -> mam nadzieje, ze wystarczy odkrecic dwie srubki, ktore widac z gory, z przodu i całość sie jakoś przekręci aby umożliwić dostęp.
dokładnie tak jak piszesz.
-
Wziałem Centre+ 62Ah (oryginał to 60Ah).
Miała plus z prawej zamiast z lewej, ale wystarczyło obrócić i pasuje ;)
Jest troszke niższa niż oryginał (19cm zamiast ok 23cm), ale kableki da się dogiąć w dół w tak niewielkim zakresie.
Wniosek - nie musi być wszystko identycznie, ale jak ktoś szuka akumulatora - trzeba zwrócic uwagę na to, żeby miał rant do mocowania na dole. (nie wiem jak w dieslach)
-
Odpowiedz dla Spoksik akumulator do G4GC plus z prawej strony 60Ah 550A wymiary orientacyjne WYS225,SZER306,GŁ173
Przykłady Centra CA754,CB704
Wysokość stopki do mocowania akumulatora do podstawki 10,5 mm typ B01.
(http://images40.fotosik.pl/1969/de6660ea1ec19785m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=de6660ea1ec19785)
Jak wymienić akumulator w Tucson http://translate.googleusercontent.com/tr (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%2B%25D0%25A3%25D0%25BA%25D1%2580%25D0%25B0%25D1%2597%25D0%25BD%25D0%25B0%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvns&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://www.hyundai-sto.ru/hyundai_tucson/elektrooborudovanie/akkumulyatornaya_batareya/snyatie_i_ustanovka_akkumulyatornoy_batarei/&usg=ALkJrhhKpT-vSqrm60n4zcCa0ccNqBfNdA)
-
Dzięki bardzo za odpowiedź. Pytam sie bo ostatnio kupowalem moj samochod i mial bardzo slaby aku. Zaproponowali mi do mojej benzynki 95 Ah :roll: dobrze ze byl ze mna szwagier ktory mowi na co taka pojemnosc w benzynie skoro on w swoim Volvo dieselku ma nawet mniejszy. I powiem jeszcze że sprawdzal wg katalogu..... Pozdrawiam
-
W wyszukiwarce marki Bosch do G4GC jest właśnie 95Ah, ale taki urok wyszukiwarek jak nie mają konkretnego modelu to wpiszą zapachajdziurę.
-
Mialem dokladnie taka sama sytuacje. Sprawdzialem pare wyszukiwarek i tylko bosh pokazywal 95Ah, reszta 60. Na dodatek w sklepie tez chcieli mi wcisnac 95...
-
no i cóż WINTER 2013/2014 IS COMING więc i problemy zimowe wrócą - jakieś poprawki, zmiany?
ja kupiłem skrobkę do szyb ;)
no i w końcu kupiłem świece żarowe NGK po 69zł sztuka. teraz wymiana i czekam na mrozy.
[ Dodano: 2013-11-08, 19:55 ]
świece żarowe założone :)
koszt robocizny 120 zł pierwsze trzy odkręciły się bez problemu ostatnia wymagała dopieszczenia chemią i odkręcenia na drugi dzień.
i najlepsze - wszystkie świece miałem spalone! więc wymiana jak najbardziej zasadna