HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: radi91 w 05 Październik 2012, 14:03:08
-
Witam wszystkich,
mam mały problem ze swoim Accentem. Autko kręci, ale nie chcę odpalić. Nie mam żadnej elektryki w środku ( lampka oświetleniowa się nie pali, brak świateł awaryjnych, radio się nie chcę włączyć), natomiast kierunki i światła działają. Sprawdziłem bezpieczniki -wszystkie były dobre. Kilka dni temu wymieniłem pompę wody, musiałem odkręcić alternator. Myślałem, że jakiś kabelek nie podłączyłem, ale sprawdziłem jeszcze raz podłączenie i wszystko jest wporządku. Wcześniej jak odpalałem to wyświetlała się kontrolka "CHECK ENGINE", a potem gasła. Teraz się już nie świeci. Podejrzewam, że pompa paliwa nie działa. Chciałbym ją sprawdzić, ale nie wiem dokładnie gdzie się ona znajduję.
Proszę o pomoc :)
-
Czesto ci sie to zdarza?? tez mi sie pare razy przydazyło ze tylko swiatla swiecily, a wszystkie kontrolki zgaszone. Po trzecim razie doszedlem do wniosku ze to immobilizer sie zalacza :D wystarczy wlaczyc i wylaczyc autoalarm jezeli masz taki co sam sie uzbraja
-
Auto mam od 3 tygodni. Pierwszy raz coś takiego mi się przytrafiło. Poprzedni właściciel sam zamontował alarm, ale w ogóle go nie używam. Męczy mnie ciągle fakt, że nie zapala się kontrolka "CHECK ENGINE". Wcześniej się zapalała, kiedy auto odpaliło to się wyłączała. Teraz ta kontrolka nie świeci.
-
Ale auto Ci w końcu odpaliło czy kaplica?
-
Nie odpaliło.
-
Pierwsza sprawa, to sprawdzenie żarówki od "CHECK ENGINE", później immobilizer jeżeli posiadasz, a konkretnie styki anteny przy stacyjce. Proponuję dezaktywować z pilota autoalarm i zobaczyć co się dzieje z zapłonem (może okazać się, że autoalarm się uszkodził i czeka Cię wizyta u elektryka). Przy tym opisie możliwości awarii jest tak wiele, że trudno jednoznacznie określić, co jest ich powodem.
-
Co mam rozumieć poprzez "sprawdzenie żarówki od "CHECK ENGINE"?
-
Czy jest sprawna, bo z opisu wynika, że zgasła, a problem pozostał - trochę dziwna sprawa. :roll:
-
zapłon wyłączony
zdejmij wtyczkę od cewek wn (wszystkie pomiary będziesz wykonywał na tej wtyczce)
sprawdź napięcie pomiędzy klemą minus a siatką (oplotem) na przewodach cewek
jeżeli nic nie pokaże zrób to samo omomierzem (sprawdź przejście)
włącz zapłon
sprawdź czy na którymś wyprowadzeniu we wtyczce jest napięcie względem klemy minus
-
Problem rozwiązany. Przepalił się bezpiecznik 60-cio Amperowy. Znajduję się on w skrzynce pod maską po prawej stronie. Jak zdejmie się pokrywę od bezpieczników to umieszczony on jest w lewym dolnym rogu, przykręcony jest na śrubkę.
pozdrawiam