HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => XG / Grandeur => Wątek zaczęty przez: defender118 w 03 Październik 2012, 22:25:27
-
Witam.Potrzebuje jakies zdjecia kolektora xg z zamontowanymi wkretkami od wtryskiwaczy lpg.Montuje sam lpg i zatrzymalem sie w momencie montazu wtryskiwaczy.Pzdr
-
W Tym (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1376) temacie masz zdjęcia jak to wyglada u mnie
-
Identycznie wygląda to u mnie. Pamiętaj by przewody między wtryskami i elektrozaworami były jak najkrótsze. Jest jeszcze jedna sprawa, zrób sobie baypass i zasil obustronnie listwy rozdzielające (najlepiej jest to zrobić na filtrze fazy lotnej z jednym wejściem i dwoma wyjściami). Dlaczego? Unikniesz zapalania się CE przy wciskaniu gazu do podłogi, kiedy spadek ciśnienia jest tak duży, że do ostatniego cylindra jest wtryskiwana najmniejsza porcja gazu. Życzę powodzenia w montażu i uważaj na opiłki przy gwintowaniu kolektora, by się nie dostały pod zawory.
-
Witam.Wtryskiwacze zamontowane zostaly tak jak na zdjeciach.Szczerze mowiac nie wiem co to jest bajpas natomiast domyslam sie ze chodzi ci o to zeby kazda listwa wtryskiwaczy byla zasilana z osobnego przewody lpg.tak tez mam zrobione.Reduktor kme gold posiada 2 wyjscia gazu dalej idzie przez podwojny filtr lotny i kazda listwa ma swoj waz lpg.Jutro tylko musze podjechac do gaziarza bo mi przy wcisnietym do polowy pedale zaczyna szarpac i przelacza na pb po czym znowu wraca do lpg.Chyba trzeba mapy ustawic.Pzdr
-
nie wiem co to jest bajpas natomiast domyslam sie ze chodzi ci o to zeby kazda listwa wtryskiwaczy byla zasilana z osobnego przewody lpg.tak tez mam zrobione.
Chodziło mi właśnie o takie rozwiązanie - Twoje jest lepsze z uwagi na zastosowany reduktor. ;-) Co do szarpania, to tak jak wspomniałeś, kwestia ustawienia mapy, najlepiej dynamiczne (podczas jazdy samochodem).
-
Witam.Po wizycie u gaziarza wydaje sie ze instalacja jest wporzadku.Natomiast prawdopodobnie cos skopalem bo auto zarowno na lpg jak i na pb czasem ma mula i przerywa(czasem bardzo mocno).Podlaczylismy go pod tester i oto co wyszlo:
P0220-czujnik polozenia przepustnicy(moja wina bo go odlaczylem podczas pracy silnika
P0100-obwod przeplywomierza(to samo co wyzej)
P1159-cisnienia paliwa?
p1110-zawor regulacji zmiennej dlugosci kolektora
p0120-czujnik polozenia pedalu/przepustnicy(moja wina)
p0201-uszkodzony obwod wtryskiwacza -cylinder 1
Czy moglem cos skopac z wymienionych bledow?
dodam ze auto mialo wyjeta zarowke check engine(szkoda ze podczas kuna sie nie zorientowalem).Jest jakis sposob zeby wykasowac bledy bez podlaczania do komputera??(tester gazownika nie mogl wykasowac bo jakis blad wyskakiwal.Pzdr
grzebalem troche i okazalo sie ze kabel od pierwszego wtryskiwacza byl rozwalony.Naprawilem go i podlaczylem i check juz nie swieci.Auto na benzynie jezdzi wmiare ok.Wolne obroty za to sa tragiczne autem rzuca na boki a jak trzymam go na hamulcu to sie az wyrywa.Ale tu tez jest postep.Jak mu psikne plakiem w okolice dołu kolektora to obroty sie ladnie podwyzszaja i wyrównują-czyli ciagnie lewizne.
-
Może to żadna pomoc, ale proponuję gdzieś w przyzwoitych pieniądzach wykasować błędy i zobaczyć jakie się pojawią po tym fakcie? To da Ci obraz ewentualnych dolegliwości jakie doskwierają obecnie silnikowi. Nie jestem specem w LPG, ale to przynajmniej da bazę do dalsze dyskusji z osobami, którym temat jest bliższy. Miejmy nadzieję, że go podejmą.
-
Opisz jakie masz graty wrzucone do auta. Pokaż fotki co do wkrętek to najlepiej jest je robić w podstawie kolektora ssącego ale tam jest podgrzewanie z obiegu chłodzenia silnika.
Ja mam u siebie wiercone w tej dolnej podstawie tuż obok wtrysku Pb i 3 wtryskiwacze mam schowane pod kolektor ssący. Silnik co prawda trochę inny ale budowa podobna.
Tutaj filmik z przejścia z Pb na LPG w 5sek zawór lpg puszcza
FILMIK (http://www.youtube.com/watch?v=y_SinWgdETk)
(http://desmond.imageshack.us/Himg850/scaled.php?server=850&filename=img5861s.jpg&res=landing)
(http://desmond.imageshack.us/Himg84/scaled.php?server=84&filename=img5867yk.jpg&res=landing)
(http://desmond.imageshack.us/Himg26/scaled.php?server=26&filename=img5866j.jpg&res=landing)
-
Zdzieralem wczoraj kolektor.Nowa uszczelka zalozona, krucce wkrecone na kleju.Wolne obroty juz troche lepsze(okolo 600 i troche faluja+- 20 obr).Nie reaguje na psikanie plakiem w okolice kolektora czyli nieszczelnosc usunieta.Czyli pomijajac nie dokonca dobre wolne obr na pb jest ok.Na lpg masakra.Szarpie przy przyspieszaniu,zamula, wolne obroty od 400 800(szarpie jak go trzymam na D i hamulcu).Graty to Kme gold,hany zielone,stag-6 isa2,faro8.Zdjecia wrzuce jutro ale wtryski sa wkrecone tak jak u kolegi kilka postow wyzej.Na lpg wczesniej lepiej jezdzil.Wszystko sie jakos zaczelo odkad odlaczylem aku na 1h.Brak pradu ma jakis wplyw na staga?.
-
Wydaje mi się że odległość wtryskiwacza od zaworu może mieć wpływ ale nie aż taki.
Na jakim ciśnieniu pracuje instalacja? Jak masz podłączone podciśnienia lpg i skąd wzięte podciśnienie?. jakie parametry pokazuje stag na wolnych obrotach tzn :map,czas wtrysku, temp gazu i reduktora no i ciśnienie?
Odłączenie aku nie powoduje nic złego poza wykasowaniem mapek. Ustawienia pozostają bez zmian.
Czy masz włączoną autoadaptacje?
-
podcisnienie jest wziete z kolektora(wkrecony nowy kruciec).Na reszte pytan moge ci odpowiedziec tylko z pamieci bo na ustawienie instalacji jechalem do gazownika.
cisnienie na reduktorze na wolnych to cos kolo 0,9 a temperatura kolo 75
wiecej nie pamietam na ten moment ale na pewno gazownik mowil mi ze wszystko jest ok.Jutro podjade jeszcze sie podlaczyc na komputer i wtedy zapisze jakie sa wartosci.
-
podcisnienie jest wziete z kolektora(wkrecony nowy kruciec).
Musi być wzięte z sumy wszystkich podciśnień kolektora a nie z jednego czyli tuż przy przepustnicy.
Szkoda że tak daleko mieszkasz podłączył bym ci autko i sprawdził co i jak.
Jeżeli gazownik mówi że ok nie wykonując próby drogowej to już bym tam drugi raz nie pojechał. najlepiej poproś go żeby nagrał ci plik OSC i go podeślesz do mnie.
Co do ciśnienia na wolnych obrotach to sądzę że ok bo zielona hana musi na niższym chodzić przy tym silniku.
Porób fotki jak masz czym i zresetuj ecu benzyny bo mogła się rozjechać mapa Pb.
-
Czasy wtryskow benzyny wachaja sie od 2,8 do 3,0 na kazdym wtrysku.Wtryski gazu 3,5
tempoeratura reduktora 81,cisnienie reduktora 1 bar cisnienie map sensora 0,4.
Gazownik twierdzi ze wszystkie parametry w programie sa ok i ze trzeba sprawdzic swiece,kable,cewki i podlaczyc sie pod komputer silnik zeby sprawdzic czy nie ma bledow.Odnosnie komputera benzyny to bylem juz w 3 zakladach i zaden nie moze sie podlaczyc.
http://w120.wrzuta.pl/obraz/5T7p7Y5Wiaz/snc00032
http://w120.wrzuta.pl/obraz/9vPlsq3NIuX/snc00033
http://w120.wrzuta.pl/obraz/aDU3P6bz8bR/snc00031
z tego co widze to xg ma 3 cewki.czy jesli w programie ustawione sa 2 cewki to moze byc to problemem?
bylem sie przejechac przed chwila.Na benzynie zaczal szarpac a na lpg przy wcisnieciu gazu w podloge cos zaczyna wybuchac/walic.Dodam ze auto jezdzilo dobrze na benzynie przed podlaczeniem staga.Nie wiem juz co robic bo gazownik ktory podlaczal mi staga umwya rece(reszte robilem sam).
-
Podciśnienie wzięte z 1/6 kolektora ssącego może następować tzw pulsacja czyżby gazownik tego nie zauważył? ma byc tuż za przepustnicą z sumy wszystkich podciśnień.
Jeżeli stag zlicza ci dobrze obroty to daruj sobie ustawienia cewki służy to tylko do określenia prędkości obrotowej silnika obieranej dla staga.
Czujnik temp gazu i ciśnienie nie pomiędzy reduktorem a filtrem tylko pomiędzy filtrem a rozdzielaczem wtrysków i zrobić kompensacje listew należało by dla świętego spokoju mimo iż masz 2 wyjścia z golda.
Sprawdź czy nie pomieszałeś wtryskiwaczy PB:LPG
-
Witam.Podcisnienie zrobione.NA forum lpg Panowie zmieszali mnie z blotem za sposob montazu wkretek od wtryskiwaczy.Zalecili demontaz calkowietego kolektora.Poszedlem za ich radami i demontowalem caly kolektor lecz na jego dolnej czesci- tej pod wtryskiwaczami benzyny zostala mi sruba od strony rozrzadu ktora trzyma mi ten kawalek kolektora.Zdejmowal ktos caly kolektor i wie czy ta srube da sie odkrecic bez zdejmwowanie oslony rozrzadu?
-
Nie dziwie się że zjechali cię za ocenę instalacji. Zima jeszcze da ci we znaki co do reduktora bo przy dużym bucie może mu brakować wydajności a i też KME lubi przymarzać (słaby termicznie).
Śruba faktycznie tam jest. Osłone możesz zdjęć nic się nie zepsuje.
Wkrętki nawiercaj tuż obok wtrysków Pb i z takim samym kątem jak wtryski Pb.
U mnie w sonacie wiercili bez ściągania kolektora z czego nie byłem zadowolony no ale przynajmniej w pobliżu wtrysków Pb.
Czytałem o patencie wiercenia wkrętek z wiertłem nasmarowanym smarem wtedy wióry się czepiają. Ale wiercenie na własne ryzyko zresztą już kilka dziur bez ściągania kolektora miałeś wywiercone.
Sprawdź podłączenie wiązek elektrycznych czy wtrysk za wtrysk jest podłączony.
Jakie masz ustawienia w stagu wtrysku bo do wyboru masz sekwencja, półsekwencja, fullgroup?
Musisz zaopatrzyć se w interfejs za 30zł i jakiegoś kompa bo za każdym razem do gaziarza latać będzie ciężko.
Pozakładaj też opaski na wężyki przy wtryskach i wszędzie gdzie występuje ciśnienie.
Co jest pod wkrętką na twoim zdjęciu chyba że źle widzę. Jakaś dysza???
-
nie jest to dysza.Jest to zaslepienie po poprzedniej dziurze wywierconej za nisko.Wiercone mialem bez sciagania ale jedna osoba trzymala waz od kompresora w przepustnicy a druga wiercila i podobno cisnienie powietrza wypychalo opilki.
-
Czyli masz już 12 niepotrzebnych dziur w kolektorze. A jak z połączeniami elektryki coś sprawdzałeś?
-
Dzis skladalem to mechanicznie i jeszcze nie skonczylem bo zabraklo mi kawalka wezyka zeby zrobic kompensacje.jutro planuje to skonczyc.Zlutowane powinno byc ok bo program widzial wszystkie wtryski podczas proby drogowej nawet podczas szarpania.Sprawdze tylko czy sa dobrze sparowane wtryski lpg z pb tylko schemat zgubilem...
13 niepotrzebnych dziur bo jedna od podcisninia.
Aha bo tej sruby od strony rozrzadu nie wkrecilem bo mnie denerwowala.Trzyma ona cos waznego czy tylko utrudnia zycie przy demontazu kolektora?
-
Żeby ci lewuchy nie ciągnęło przez brak tej śruby.
Co do nowych wkrętek to 100x lepiej niż było ale mogłeś zgodniej z kątem wtrysków Pb czyli bardziej pionowo.
Kompensacje zrób na listwach bo widzę że brakuję.
Wtryski jakoś umocuj albo owiń bo będą ci dzwonić podczas pracy silnika.
No i powodzenia przy składaniu i ustawieniu. Znajdź kumatego chłopaka z okolic ew.na forum LPG na pewno się trafi jakiś pomocny człowiek
-
Znalazlem urwany kabel z przywieszka z napisem ''p/c switch''- od czego to jest.Dodam ze kabel jest umiejscowiony z lewej strony na gorze komory silnika obok tego czegos co steruje przepustnica(linka jest na to nawinieta)
-
Możliwe że ktoś uwalił wtyczke i został sam kabelek a najprawdopodobniej jest to złącze do testu pompy paliwa ,,pump check switch" u mnie jest przewód luźny zakończony kostką przewód koloru bodajże zielono biały.
-
Jak zwyke nie obylo sie bez komplikacji.Auto nie odpalilo za pierwszym razem.Ale to jeszcze do zrozumienia bo listwa wtryskowa byla pusta i trzebabylo ja napelnic.Ale jak juz odpalilo to silnik zaczol tak walic jak w starym traktorze.Pewnie jakies smieci polecialy na zawory.Po okolo minucie pracy silnika stojac przy drzwiach juz nie slyszalem stukow.Natomiast chyba krzywo zalozylem obudowe rozrzadu i cos tam obciera.nie jestem pewny ale chyba tak bo nie moglem odkrecic jednej sruby bo zardzewiuala i przez to wykrecalem ta srube od kolektora na uchylonej obudowie.Teraz musze ta srube jakos rozwalic bo nie idzie jej wykrecic.
-
Osłonę popraw bo zniszczy ci pasek. Co do stukania to dziwne chyba że samoregulatory tak waliły zanim oleju dostały. Zassanie najmniejszego śmiecia do cylindra może spowodować poważne uszkodzenia silnika jak trafi pomiędzy tłok a gładź cylindra. Może masz rozrząd przestawiony??
-
Witam.okazalo sie ze to nie ta obudowa tylko lozysko alternatora sie konczy.A co do stukania to juz nie wystepuje.Silnik chodzi ok.Zrobilem 15 km na benzynie i przy pierwszym kilometrze 2 razy szarpnal ale przez nastepne 15 km chodzil elegancko.Na lpg jeszcze nie probowalem bo musze sprawdzic szczelnosc polaczen.
-
Pewnie po zmianie wkretek 100x lepiej niż było. Zdaj relacje co i jak.
-
Wiec tak - silnikowi nic sie nie stalo chodzi jak miesiac temu.Na benzynie jezdzi elegancko.Na gazie jezdzi na 90%.Czasem czuc pojedyncze szarpniecie podczas mocniejszego przyspieszania.jechalem na lpg 150 km/h i bylo elegancko(pomimo ze czasem cos tam szarpnie(ale to dosc zadko).Wczesniej nie moglem sie do 70 na lpg rozpedzic bo tak szarpalo.Teraz pozostalo chyba tylko dogranie na komputerze?
-
Szarpanie może też być spowodowane ,,szpilkami" przebicie w instalacji WN czyli świece cewki i kable.
U siebie w daihatsu mam czasami szpile i nie wiem czym to jest spowodowane bo świece są nowe a mam cewko-fajki a wygląda to tak
(http://img28.imageshack.us/img28/7025/szpile.jpg)
-
Witam.Prawdopodobnie znalazlem przyczyne szarpania na lpg.Jest to dziwny kabel w wtyczka wychodzacy z wiazki do cewek.Opieral sie o kabel wn i przeskakiwaly z niego iskierki.Do czego jest ten kabel?
kolejne pytanie to jakie podcisnienie powinno byc w xg w kolektorze.Ja na wolnych mam kolo 0,43 i podobno jest za wysokie.
-
Edit z LPG forum
Taka wtyczka może być do kondensatora. U mnie w podobnym silniku tak jest nawet kolory grają.
Lewizne może ci zasysać przez zbiorniczek sterowania podciśnieniami (auto ma zapewne reg nawiewów pneumatyczne), ew. egr.
U mnie podciśnienie na wolnych 0,3 a max czasy wtrysków Pb ok 16-17ms.
-
o widze ze sledzisz moje poczynania na lpg forum.To moze przerzuce sie teraz na forum lpg w celu uzyskiwani informacji bo do tej pory uzyskiwalem info na 2 fronty ale skoro tez tam jestes to forum hyundaja poki co odpuszcze.na forum lpg jest wiekszy ruch.
-
Temat nawiązuję do LPG więc nie dziwo że na forum LPG większy ruch. Tam ci pomogą dostroić LPG ale z lokalizacją i ustawieniami auta na PB niewiele uczynią. Niektórzy nawet nie widzieli tego silnika.
Załapałem dzisiaj że piszesz na forum lpg bo nie wyrabiam czytać postów nowych dziennie ok 500.
-
Mam jeszcze pytanie.Do zimy coraz blizej a ja nie wiem co mam w ukladzie chlodzenia.Musze profilaktycznie wymienic plyn.Tylko uklad sie sam odpowietrza czy sa tam jakies odpowietrzniki?(szukalem ale nie znalazlem)/Pzdr