HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: lukasz.zst w 30 Wrzesień 2012, 20:50:16
-
Dla osób które mają problemy z Autem na priv przkaże e-mile i tel do importera ( tam gdzie odbierają tel) mam masę zapytań o moje auto .
-
Dla osób które mają problemy z Autem na priv przkaże e-mile i tel do importera ( tam gdzie odbierają tel) mam masę zapytań o moje auto .
-------
To opisz nam jakie masz problemy...... może po części i nas one dotyczą. Wówczas "wydelegujemy-upoważnimy" Cię jako przedstawiciela forum do rozmów z importerem.
Mój główny problem - mankament - ŻRE PALIWO jak małpa mandarynki. W salonie powiedzieli mi......." no wie pan...... hmmm musi palić... bo... wie pan... hmm ...no cóż " - itd. - zawsze lubiłem precyzyjną, konkretną rozmowę. Musi palić i już ..... toć na wodę nie będzie jeździł a że pali 10 zamiast 8 - no to co - sprzedawcy wina ? - pewnie, że nie - przecież to nie on pije tylko silnik.
-
sorry za offtop,ale temat do d.....
widziały gały co brały?
-
Dla osób które mają problemy z Autem na priv przkaże e-mile i tel do importera ( tam gdzie odbierają tel) mam masę zapytań o moje auto .
-------
To opisz nam jakie masz problemy...... może po części i nas one dotyczą. Wówczas "wydelegujemy-upoważnimy" Cię jako przedstawiciela forum do rozmów z importerem.
Mój główny problem - mankament - ŻRE PALIWO jak małpa mandarynki. W salonie powiedzieli mi......." no wie pan...... hmmm musi palić... bo... wie pan... hmm ...no cóż " - itd. - zawsze lubiłem precyzyjną, konkretną rozmowę. Musi palić i już ..... toć na wodę nie będzie jeździł a że pali 10 zamiast 8 - no to co - sprzedawcy wina ? - pewnie, że nie - przecież to nie on pije tylko silnik.
Nie martw sie mi tyle samo pali i do tego automat 10 L
-
sorry za offtop,ale temat do d.....
widziały gały co brały?
Pewnie, że widziały :shock: ...... do wyglądu nic nie mam, ale spalanie nawet z poprawką na to co daje producent trochę mnie zaskoczyło.
-
U mnie,producent deklarował ze będzie pilo 6,5l a pali 8,5l .Niestety tak robi teraz każdy producent,wiec to,co mówią w salonie przy kupnie jest czystej wody marketing,aby tylko sprzedać.
Powodzenia w dochodzeniu swoich praw.
A namiary do Hyundai Polska albo wygoogluj,albo zapytaj w ASO,nie maja prawa ci odmówić w info.
-
Tu masz kontakt do osoby z Hyundaia który zajmuje sie sprawami gwarancyjnymi
***** ******
*****.******@hyundai.pl
Hyundai Motor Poland Sp. z o.o.
ul. Wołoska 22 (Mokotów Nova, wejście A)
02-675 Warszawa
tel. (22) 645-17-00 - na ten e-mial i tel z strony nikt nie odpowiada
Znam wewnętrzny numer jest to ***
Oto chodziło mi w tym poście
Ja jestem zadowolony bardzo z swego auta , wiedziałem że będzie palił 10 L , mam kłopoty z zawieszeniem ,no mówi sie trudno .
Czekam jaki będzie serwis blacharski w hyundaiu.
Na autostradzie stałem w korku jako ostatni i uderzył mi starszy gościu 90km w tył auta , on dwie lampy,zderzak,chłodnica . U mnie tylko porysowany zderzak ,nic nie wygiętego
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2013-08-06, 20:54 ]
* Osoba zainteresowana nie wyraziła zgody na upublicznienie jej danych teleadresowych.
-
Odnośnie stukającego zawieszenia na co uskarża się wiele osób, w pierwszej kolejności proponuję poniżej stworzyć listę ludzi mających ten problem (ciekawe ile się zbierze) i wspólnie wystosować zawiadomienie do UOKiK oraz do Federacji Konsumentów.
Rozumiem, że Łukasz by się dopisał, ja również:
1. lukasz.zst
2. sense
Ktoś jeszcze?
-
Do "sense". Ja też
-
Lista osób mających problem ze stukającym zawieszeniem w iX20, gotowych zgłosić zawiadomienie do UOKiK oraz do Federacji Konsumentów:
1. lukasz.zst
2. sense
3. dekra
Kto następny?
-
Debby (http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/141672-noise-uneven-road-surface-2.html#post1104503) z Manchesteru dostała odpowiedź od dealera na piśmie, że jest odgłosy te są charakterystyczne dla danego modelu. = tak ma być.
Inny z użytkowników natomiast, Peter (http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/141672-noise-uneven-road-surface-3.html#post1121211), zamieścił podsumowanie z rozmowy z mechanikiem, który przyglądał się "dziwnym dźwiękom" dochodzącym z zawieszenia jego auta.
Po wyczepieniu belki (anti-roll bar) odgłosy nadal występowały czyli nie belka jest tu problemem. Wg mechanika biuletyn serwisowy wskazuje na zgłaszane przez klientów dziwne odgłosy dochodzące z tyłu. Najwyraźniej wszystkie te dotyczą modelu z benzynowym silnikiem 1.6 i skrzynią automatyczną.
Ten sam dealer zasugerował (http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/141672-noise-uneven-road-surface-4.html#post1145160), że przyczyną może być mocowanie amortyzatora (strut - podpórka) i jej przekonstruowanie powinno wyleczyć problem. Wzięli się za eksperymenty z autem do jazd testowych. Wyników jeszcze nie ma.
-
Właśnie, widać, że to różnie bywa. Ja mam problem tylko z przodem. Myślę, że warto by dopisać takie szczegóły do listy. Nie wiem jak lukasz.zst i dekra.
1. lukasz.zst
2. sense (przód)
3. dekra (przód)
-
Do sense. U mnie też denerwuje mnie przód.
-
Ja robiłem rozeznanie w każdym kraju na temat Hyundaia ix20 z przednim zawieszeniem a zwłaszcza u mnie lewa strona.
W Czechach powiedziano mi że jest to błąd konstrukcyjny
W Niemieczech powiedziano mi że jest to winne górne mocowanie amortyzatora ( guma )
W Austrii tez znają ten temat
W Włoszech też znają ten temat
W Polsce w serwie w Poznaniu i Dąbrowie górniczej też stawiają na wadliwe gumy ponieważ problem wsypuje nie w każdym aucie dotyczy to roczników od 2010 do 2013 ( mieli już przypadek w modelu 2013) co dziwne że ten problem wogle nie występuje w KIa venga a jest to te same auto lecz z inna charakterystyką zawieszenia w ix20 jest miekszy.
Mnie bardzo denerwują stuki w przodzie a zwłaszcza po fałdowany asfalt np na skrzyżowaniu.
Jestem za złożeniem pozwu grupowego nawet z użytkownikami Hyundaia ix35 ( tylko przednio napędowe maja tez stuki w zawieszeniu) zastanawia mnie jedno co chcecie osiągnąć ja chce tylko naprawę auta nie wymianę .
Moja sprawa daleko zaszła może sie zdarzyć to co było u mnie i stało sie sytuacją patową , co z tego że mam od dwóch rzeczoznawców napisane że sa stuki w aucie jak żadne rzeczoznawca i tym bardziej serwis Hyundaia nie wiedzą co stuka,co uszkodzone, lub źle zaprojektowane tego na papierze nikt nie da .
Jest wyjście jedno oddać do wyspecjalizowanego rzeczoznawcy zapłacić od 8-12 tys.zł ( których pieniędzy nie zwrócą) i rozebrać zawieszenie i metodą prób i błędów wymieniać elementy . A hyundai .pl wymienią na gwarancji element jak jest fizycznie uszkodzony ale tu nie wiadomo co jest uszkodzone
[ Dodano: 2012-10-07, 22:27 ]
Panowie biorę urlop i jadę do czech w Czechach znaleźli problem z stukami w zawieszeniu w Hyundaiu ix20 .
Jest rózne zawieszenie , z silnikiem diesla jest inne zawieszenie niż w benzynach .
Wystarczy wsadzić zawieszenie od diesla
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=25299&start=30
Można tłumaczyć przez google
[ Dodano: 2012-10-08, 08:08 ]
Dostałem odpowiedz z hyundaia, ze w dieslu są montowane inne amortyzatory i inne gumy,łozyska zawieszenia przedniego niż w benzynie. Ponieważ diesel jest cieższy. Mój automat ma taka sama wage co 1,6 diesel nie dostepny na polskim rynku.
-
Ja uważam, że głuche stuki w przednim zawieszeniu pojawiające się przy przejeżdżaniu nierówności na drodze, wynikają z wadliwej konstrukcji górnego mocowania amortyzatora. Jeżeli w samochodzie Venga ten problem nie występuje, to wypadałoby po prostu wymienić górne gumy (koszt 4 gum ca 500 zł) i zobaczyć co się zmieni. Jednak kto to ma zrobić? Sprzedawca nie chce, bo w przypadku pozytywnego załatwienia tematu będzie miał na karku być może kilkaset takich przypadków i wyraźnie "rżnie głupa" twierdząc, że to jest "normalna praca zawieszenia". Użytkownik, który tego dokona, może zostać pozbawiony gwarancji za samowolne przeróbki - niezależnie od wyniku. A to, że stuki występują nie wymaga opinii żadnych rzeczoznawców - wystarczy, że posiada się jaki taki słuch. Sprzedawcy czekają wyraźnie na upływ rocznego terminu gwarancji na zawieszenie, amortyzatory, aby mogli już zupełnie legalnie powiedzieć nam gdzie mają nasze uwagi. Zobaczymy co wyniknie z Twojego wyjazdu do południowych sąsiadów, gdzie też jest wielu ludzi zdenerwowanych robieniem z nich wariatów. Powodzenia i czekamy na wiadomości.
-
Jutro napisze do kliku serwisów e-mial z prośba czy znają temat w serwisach hyundai w checzach
-
Sprzedawca nie chce, bo w przypadku pozytywnego załatwienia tematu będzie miał na karku być może kilkaset takich przypadków i wyraźnie "rżnie głupa" twierdząc, że to jest "normalna praca zawieszenia".
Sprzedawcy czekają wyraźnie na upływ rocznego terminu gwarancji na zawieszenie, amortyzatory, aby mogli już zupełnie legalnie powiedzieć nam gdzie mają nasze uwagi.
Też tak to widzę. Wypada zatem pokazać innym ile warta jest marka Hyundai.
Powiem więcej: przed zakupem pytałem sprzedawcę o ew. stuki w zawieszeniu w konkretnym samochodzie, który zamierzałem kupić (słyszałem wcześniej o sygnalizowanych problemach i chciałem uniknąć kupna wadliwego auta). Otrzymałem odpowiedź, że nieznane im są jakiekolwiek wady zawieszenia i związane z tym reklamacje odnośnie modeli iX20.
Mimo to, po wpłaceniu zaliczki poprosiłem o odbycie jazdy próbnej przez sprzedawcę pod kątem sprawdzenia stuków. Otrzymałem kolejną odpowiedź, że z zawieszeniem jest wszytko OK (przypominam, że pytałem o stuki).
Posiadam całą korespondencję mailową.
Także cóż można powiedzieć - kupując towar za kilkadziesiąt tysięcy, zostałem bezczelnie i z premedytacją oszukany. :shock:
Szkoda, że tylko nas trzech jest gotowych walczyć o swoje prawa. Przypominam, że na dzień dzisiejszy chodzi o zgłoszenie problemu do UOKiK i do Federacji Konsumentów.
lukasz.zst - również z niecierpliwością czekam na nowe wieści.
-
Dobrý den,
s touto závadou jsme se ještě my tady v Opavě nesetkali. Na našem serveru Hyundai, to řešili kolegové, kteří provedli výměnu tlumičů z dieslového motoru.
Závada se již po výměně neprojevuje. Tutíž doporučuji, výměnu provést v autorizovaném servise.
S pozdravem,
Steinwirt Tomáš
REPREcar s.r.o.
Přemyslovců 344/6
Opava - Jaktař
Tel.: +420737213495
Taka dostałem odpowiedz , trzeba wymienić zawieszenie tak pisze na zawieszenie z aut z silnikiem diesla
-
Ja w serwisie parę razy zgłaszałem już dziwne odgłosy zawieszenia.
Ale niestety jak chce pokazać podczas jazdy serwisantowi w czym problem to nie wychodzą te odgłosy. A serwis za każdym razem sprawdza i oczywiście stwierdza że wszystko jest dobrze. Jak pytałem czy ktoś im inny zgłaszał te problemy to twierdzą że nie.
U mnie nie słychać ewidentnego metalicznego dźwięku więc nie wiem jak to zdefiniować tym bardziej że w tym samym czasie plastiki przednich słupków też ostro dają znać o sobie.
Pytanie do lukasz.zst
Czy zamierzasz zrobić wymianę amorków w Czechach czy będziesz nagabywał serwisy lokalne ?
-
......... Jak pytałem czy ktoś im inny zgłaszał te problemy to twierdzą że nie.
U mnie stwierdzono, że jestem pierwszym użytkownikiem, który zgłasza łuszczącą się kierownicę, ale jestem drugim w tym tygodniu :mrgreen:
Łuszcząca się kierownica. (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=21375#21375)
-
Jak to mi powiedziano dziś w serwisie Hyundaia że w ix35 od zeszłego wtorku jest ogłoszona akcja wymiany amortyzatorów , dla użytkowników którzy sami sie zgłoszą anie powiadamiają .
Do dzwoniłem sie do Warszawy do Hyundaia i zapytałem sie jak to jest z modelem ix35 powiedziano mi że wszystkie informacje udzielają serwisy , zadzwoniłem do innego serwisu powiedziano mi że pierwszy raz coś słyszą o kłopotach z zawieszeniem w ix35
-
Ale niestety jak chce pokazać podczas jazdy serwisantowi w czym problem to nie wychodzą te odgłosy.
Oczywiście, bo u mnie bardziej słychać gdy jadę sam, i mniej słychać, gdy jedziemy we dwóch z serwisantem (inne jest obciążenie przodu). Do tego dochodzi fakt, że ja chcę słyszeć wszystko, a serwismen udaje głuchego. Ponadto, w każdym egzemplarzu może to być inaczej słyszalne.
-
Do tego dochodzi fakt, że ja chcę słyszeć wszystko, a serwismen udaje głuchego.
W sprawie trzeszczenia plastików pojechałem raz z serwisantem i było jak piszesz powyżej. Konkluzja z tej dwugodzinnej wizyty dla mnie jest taka, że jak coś się definitywnie nie zepsuło i nie wymaga wymiany - to ASO problemu nie widzi i raczej nie pomoże. I dotyczy to wszystkiego w tym i w każdym innym aucie. Najczęściej po prostu nie mają z tego chleba, a robić by trzeba bez gwarancji, że się uda.
Zatem wszelkie upierdliwości o charakterze okazjonalnym, których powtarzalność w czasie jest nieprzewidywalna, bądź silnie uzależniona od wielu czynników zewnętrznych, pozostaną albo do rozwiązania przez nas samych, albo trzeba nauczyć się z nimi żyć. Niestety...
-
Szanowni Państwo
W sprawie reklamacji, prosimy o przesyłanie reklamacji w formie pisemnej (listem poleconym) na adres:
Hyundai Motor Poland
Ul.Wołoska 22
02-675 Warszawa
lub
prosimy o przesłanie wiadomości email na adres :kontakt.serwis@hyundai.pl
Jest to bezpośredni kontakt do działu reklamacji.
Pod tym adresem możecie Państwo również zgłoszać swoje uwagi, co do jakości obsługi w serwisach Hyundai.
-
I co to da tak jak z moim zawieszeniem , nic sie nie dzieje, tak to ma być , mam wszystkie listy . Importer ma nas w w d... bo nie jestem pierwszą osoba która ma problemy z zawieszeniem.
Po drugie od kad pamiętam nikt nie odbierał e-mil od importera totalna cisza.
Hyundai zrobił sobie bardzo zła oponie w Polsce poprzez importera , który uważa że jest wszytko oki
-
Szanowni Państwo
W sprawie reklamacji, prosimy o przesyłanie reklamacji w formie pisemnej (listem poleconym) na adres:
Hyundai Motor Poland
Ul.Wołoska 22
02-675 Warszawa
lub
prosimy o przesłanie wiadomości email na adres :kontakt.serwis@hyundai.pl
Jest to bezpośredni kontakt do działu reklamacji.
Pod tym adresem możecie Państwo również zgłoszać swoje uwagi, co do jakości obsługi w serwisach Hyundai.
Taki kontakt to proszę sobie w buty wsadzić.
Na powyższy adres wysłałem zgłoszenie oraz kilka zapytań pod koniec stycznia. Do dzisiaj brak odpowiedzi.
Na wcześniejsze zgłoszenia poprzez formularz na stronie również brak odpowiedzi.
Żenada.
-
Wysłałem kilka zapytań do dealerów w Trójmieście i innych miast na temat wymiany softu silnika i zegarów w ix20 ,do dzisiaj zero odpowiedzi od kogokolwiek.Powoli zaczynam mieć dosyć totalnego olewania Nas użytkowników koreańskich wyrobów ze znaczkiem H z przodu.Jeżeli tak ma wyglądać budowanie wizerunku tej marki w Polsce to gratuluję poczucia humoru :-/ .Nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim traktowaniem Dealerów innych marek.W dzisiejszych czasach jest to po prostu nie do przyjęcia :-(
-
Bądźmy szczerzy dealerzy nie mają absolutnie żadnego interesu aby przejmować się osobami, które już kupiły auto. A przecież serwis jest zawsze przy dealerze.
Mogę się jedynie domyślać, że walka z centralą Hyundaia o zwrot poniesionych na serwis gwarancyjny kosztów wcale nie jest łatwa. A przecież nikt nie lubi zamrożonej gotówki.
Myślę więc, że tak jak ryba psuje się od głowy, tak i w tym wypadku głównym źródłem problemów nie są dealerzy (choć i oni zdecydowanie nie są wystarczająco mili) ale właśnie centrala Hyundaia, która ma gdzieś użytkowników.
-
Cosmo zapytanie wysłałem oczywiście do autoryzowanych serwisów Hyundai a nie salonów sprzedaży.Mój błąd zle się wyraziłem ;-)
-
Ale o ile się nie mylę serwisy są właśnie przy dealerach :)
Nie sądzę aby Hyundai Polska był właścicielem choćby jednego serwisu...
-
Nie sądzę aby Hyundai Polska był właścicielem choćby jednego serwisu...
Hyundai Polska nie jest ani właścicielem żadnego serwisu ani salonu i to jest oczywiste.Dealerem może zostać praktycznie każdy, tylko wcześniej trzeba spełnić wymagania stawiane przez przedstawiciela marki i uzyskać jego autoryzację.Dla mnie skandalem jest to, że w Trójmieście jest kilka autoryzowanych salonów wraz z serwisami ale w żadnym z nich nie można uzyskać prostej informacji dotyczącej akcji serwisowej naszego modelu.Robią ze wszystkiego wielką tajemnicę i wszyscy nabierają wody w usta.Takim traktowaniem Hyundai traci potencjalnych przyszłych klientów.Często pytają mnie inni kierowcy np. na parkingu przed marketem czy na stacji benzynowej jak sprawuje się ix20 i ile nim przejechałem.Widać, że ten model ludziom się podoba i są nim zainteresowani. 8-) Ja odpowiadam krótko autko ok. serwisy do d....... w imię zasady jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie ;-)
-
I co to da tak jak z moim zawieszeniem , nic sie nie dzieje, tak to ma być , mam wszystkie listy . ................. oki
Powiedz co z Twoim samochodem. Koreańcy zabrali Ci go na lawecie i co dalej. Jestem bardzo ciekawy jak zostanie rozwiązany Twój, a poniekąd nasz problem, z zawieszeniem. Również uważam, że zawieszenie to nie najmocniejsza strona mojego Hultaja.
Czekamy na odzew jak załatwiono Twoją reklamację.
-
Cały czas stoi w warszawie , komisja miała być 22 marca , potem 27 marca , 28 marca dostałem powiadomienie że są święta od 28.04 i dopiero pow świętach coś będą robić , miedzy czasie 29 .04 dostałem kolejna notkę że komisja będzie w okolicach 5 kwietnia. Problem polega na tym że se jaja robi importer . Najlepiej jak bym sie wogle nie odzywał. Powiedziałem im dostają na 2 tygodnie auto bo jadę później na narty a zrobi sie z tego 4 tygodnie. Ostrzegano mnie jak bedę ich ponaglał to odeślą mi auto i każą zapłacić za transport .
Tragedia .
Oprócz tego zauważyłem że maska rdzewieje od środka w elementach zamkniętych dotyczy też czujników parkowania zrobiły sie całe zółte.
Szwagier ma nowego i30 w combi i ma kłopot z tylim zawieszeniem ( ma jezdzic tak długo aż nie rozwiążą tego problemu , były też klejone odbojniki ale nic nie dało ) i rdzewiejącą klapą ( bąble sie robią),
-
Cały czas stoi w warszawie , komisja miała być 22 marca , potem 27 marca , 28 marca dostałem powiadomienie że są święta od 28.04 i dopiero pow świętach coś będą robić ............. .
Tragedia .
......................
Aż nieprawdopodobne to co opisujesz. No cóż, czekam z niecierpliwością jak rozwiążą Twój problem. Będzie to dla nas wszystkich dobra lekcja na przyszłość.
-
Czy ktokolwiek zadał sobie trud aby zgłosić sprawę do federacji konsumenta oraz UOKiK? Co jakiś czas widzę posty lukasz.zst tylko, że nie bardzo jestem się w stanie doczytać czy jest zrobione cokolwiek poza pisaniem na forum.
Czy Turbo Kamera była informowana o tym jak się zachowuje importer?
-
Jest gdzieś w klejone pismo które złożyłem do UOKIK i dostałem odpowiedz, tylko ukarali ich za gwarancje
-
Ok, to ja mam prośbę: skoro traktujesz sprawę naprawdę poważnie to załóż wątek w którym zalinkujesz swoje tematy.
Optymalnie byłoby gdybyś połączył wszystko w jednym miejscu. W tej chwili ciężko jest się połapać o co chodzi a sprawa jest ważna.
Ciekawe czy pismo do Hyundai Korea cokolwiek zmieni...
-
Pismo z UOKIK jest w tym wątku ;-)
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3160
[ Dodano: 2013-04-01, 15:46 ]
Cały czas stoi w warszawie , komisja miała być 22 marca , potem 27 marca , 28 marca dostałem powiadomienie że są święta od 28.04 i dopiero pow świętach coś będą robić , miedzy czasie 29 .04 dostałem kolejna notkę że komisja będzie w okolicach 5 kwietnia. Problem polega na tym że se jaja robi importer . Najlepiej jak bym sie wogóle nie odzywał. Powiedziałem im dostają na 2 tygodnie auto bo jadę później na narty a zrobi sie z tego 4 tygodnie. Ostrzegano mnie jak bedę ich ponaglał to odeślą mi auto i każą zapłacić za transport .
Ale sobie Hyundai leci z Tobą w kulki.Szczerze współczuję.
I jeszcze stawiają jakieś idiotyczne warunki.Ja za nic bym się nie zgodził na wysyłanie mojego ix20 na lawecie do jakiegoś innego serwisu w dodatku nie wiadomo na jak długo :-/
Takie rzeczy to tylko w Polsce, niestety :-( :-(
-
Na poczatku to importer zaproponował żeby te auto na kołach przyjechała do warszawy. Daje im jeszcze 5 dni bo za dwa tygodnie jadę do Austrii inaczej importer oda mi co do złotówki .
Mam inne pytanie czy wam tez rdzewieje maska , podniesiecie ją i od środka są wpusty , w tych postach rdzewieje maska.
Wygrałem teraz sprawę w UOKIK o gwarancję na Hyundaie,
Każdy z was jak podpisywał umowe gwarancyjną dostał ulotkę 5 lat gwarancji na cały pojazd ( to samo było w reklamach) po otwarciu książki gwarancyjnej jest że poła auta jest wyłączone z 5 letnie gwarancji
Po walce z UOIKI zmienili zapis jest tylko 5 lat gwarancji nakazali im uśniecie reklam , i teraz można walczyć przed innymi instytucjami że podpierdalacie gwarancje na 5 lat na cały samochód tzn w chodza to tez elementy zużywające np wycieraczki , ja w tej chwili tak robię ,kłócę sie o wszystkie elementy
Tak jest teraz
http://www.hyundai.pl/Uslugi/5_Year_Triple_Care/
A tak było
http://wikar.hyundai.pl/uslugi/5-letnia-potrojna-gwarancja/
-
Na poczatku to importer zaproponował żeby te auto na kołach przyjechała do warszawy. Daje im jeszcze 5 dni bo za dwa tygodnie jadę do Austrii inaczej importer oda mi co do złotówki .
................
Możesz rozwinąć tę myśl......... bo powiem szczerze już się pogubiłem gdzie jest Twoje auto.
-
1.Wygrałem teraz sprawę w UOKIK o gwarancję na Hyundaie,
2.Mam inne pytanie czy wam tez rdzewieje maska , podniesiecie ją i od środka są wpusty , w tych postach rdzewieje maska.
3.Po walce z UOIKI zmienili zapis jest tylko 5 lat gwarancji nakazali im uśniecie reklam , i teraz można walczyć przed innymi instytucjami że podpierdalacie gwarancje na 5 lat na cały samochód tzn w chodza to tez elementy zużywające np wycieraczki , ja w tej chwili tak robię ,kłócę sie o wszystkie elementy
Pogrupowałem tematy dla łatwiejszej odpowiedzi:
1. Brawo za wytrwałość teraz co możesz zrobić ABY w końcu być zadowolony z auta niech i importer z sukcesu załatwienia w tak wielowątkowej sprawie;.
- ustalenie dla UOIKI dlaczego w Austrii naprawiają a w PL nie będzie cieżkie naprawdę
2. W kwestii ognisk korozji mają określony czas na przyjęcie reklamacji 30dni weryfikacja naprawa do 90dni - i niech nie mówią słynnej śpiewki warunki atmosferyczne chmura nalotów przemysłowych od wewnątrz to nawet ptasie gó..no nie jest
3. Książka gwarancyjna nie zmieniła się od przeszło 20lat w tej branży zawsze użytkownik zobowiązany jest to zapoznania się ze szczegółowymi warunkami GW czyli faktycznie mamy 5lat gwarancji na elementy nie ulegające zużyciu eksploatacyjnemu czyli wszystkie wiązki w aucie, stelaże foteli, dzwigienki kierunkowskazów podsufitka, fotele, a co nie jest to NAPEWNO wycieraczki gumowe węże opony akumulator wydech, pełne 24mce dpf, tam gdzie można zastosować interpretacje niewłaściwa użytkowanie lecz nie jesteś na straconej z góry pozycji bo na okres 2lat ten najbardziej podstawowy w UE producent musi w wypadku wpadek wprowadzić procedurę naprawczą a dla akcji fabrycznych nawet 6lat po wyprodukowaniu...
Jakbyś potrzebował pomocy to chętnie odbijemy twoje auto z serwisu jako ekipa mazowiecka spot w kilka osób i wtedy damy do myślenia.
ps. Mam nadzieje ze HMP też to czyta, bo nie nikt nam nie płaci za kierowców doświadczalnych....
-
Witam
Auto moje ma przyjechać w przyszłym tygodniu , po kilku dniowych testach, znaleziono usterkę w moim aucie. Wiem że wymieniono całe przednie zawieszenie. Wiejec szczegółów nie znam.
Jak będzie auto na miejscu to mam otrzymać pełna dokumentację co zrobiono. Od razu wam powiem jak sie jeździ
-
Witam
Auto moje ma przyjechać w przyszłym tygodniu , po kilku dniowych testach, znaleziono usterkę w moim aucie. Wiem że wymieniono całe przednie zawieszenie. Wiejec szczegółów nie znam.
Jak będzie auto na miejscu to mam otrzymać pełna dokumentację co zrobiono. Od razu wam powiem jak sie jeździ
Nie ukrywam, że wszyscy czekamy z niecierpliwością na rozwiązanie Twojego problemu, który z ukrycia może i nas zaatakować.
-
Wiem o tym paru użytkowników juz mnie pytało oto
Ale też jest paru użytkowników co załatwia też takie badanie komisyjne auta
[ Dodano: 2013-04-16, 20:20 ]
Witam
Przyjechało auto dziś do salonu w Mysłowicach.
Nie jeździłem nim , ponieważ umówiliśmy sie na odbiór na piątek
W centrali Hyundaia wymienili wszytko zszatkowali tylko klocki i tracze , od przegubów , po półosie, amortyzatory jest nowe. Amortyzatory są wsadzone dużo mocniejsze i nie produkcji Hyundai tylko Amortyzatory Monroe. Z tego co wiem podobno zupełnie inaczej teraz auto jeździ . Jak odbiorę auto to zaraz wam dam cynk w piątek wieczorem jak auto jeździ .
Pytałem sie w centrali Hyundai czy przewidują akcje naprawczą na ix20 , odpowiedz była NIE tylko tego samochodu dotyczyła
Dlatego tak w piątek będę go odbierał ponieważ , będą malować maskę i czujniki parkowani tam gdzie sie pojawiła rdza.
Jeśli ktoś będzie chciał zobaczyć te auto to będę w Mysłowicach o 14,15 na odbiorze auta
-
zszatkowali tylko klocki i tracze
Co im zrobili?
-
To tak jak się pisze z tabletu i podpowiada wyrazy, pewnie zostawili klocki i tarcze :)
-
A która cześć okazała się wadliwa ?
Co było przyczyną złej pracy zwieszenia?
Prośba też o spisanie i przekazanie dokładnych danych nowych amortyzatorów bo ja się poważnie zastanawiam nad wymianą amorków ale nie na Hyundai'owe ale na jakiś znanej firm.
-
Witam
Odebrałem auto , scenka mi totalnie opadła jak przejechałem sie tym autem , inna charakterystyka jest zawieszenia i układu kierowniczego .
Zawieszenie jest takie jak w francuskim aucie , bardzo miękkie i przy tym sztywne . koło kierownicy chodzi bardzo lekko , auto nie nurkuje przy hamowaniu .
Nie stuka ,czeszczy nic w desce rozdzielczej idealny spokój ,przejadałem tym autem dziś 96km po centrum Katowic i jest rewelacja
Nie dostałem żadnego świstka co było robione , nic totalne zero. Mam dostać odpowiedz na piśmie
Dowiedziałem sie tylko że z przodu jest wszytko nowe ( zostały tylko stare klocki i tracze ) z tyłu wymieniono też całe zawieszenie.
Na marginesie już dostałem propozycje odkupienia tego auta , bo sie przejechała osobą i stwierdziła że w normalnym ix20 jest kiepskie zawieszenie a teraz , jest francuskie zawieszenie .
Dzwoniłem i dzwoniło dominie klika osób w sprawie mojego zawieszenia
-
czeszczy
Nikt mi nie wmówi, że takie słowo zostało podpowiedziane przez tablet.
Dowiedziałem sie tylko że z przodu jest wszytko nowe ( zostały tylko stare klocki i tracze ) z tyłu wymieniono też całe zawieszenie.
Cieszę się, że masz w końcu auto jak ta lala! Pozostaje życzyć: Szerokości!
-
.... inna charakterystyka jest zawieszenia i układu kierowniczego .
Osobiście na układ kierowniczy nie narzekałem. Wydaje mi się, że chodzi poprawnie. Prawdą zaś jest, że tylne zawieszenie na garbach, nawet przy powolnym przejechaniu dobija.
.... Nie dostałem żadnego świstka co było robione , nic totalne zero. Mam dostać odpowiedz na piśmie
Wydaje mi się, że jest to sytuacja niedopuszczalna. Odbierając samochód po tak gruntownym "liftingu" przez producenta nie dostajesz pisemnej informacji o modernizacji auta. Z punktu podatkowego :-) u Ciebie nastąpiła modernizacja - zwiększenie wartości użytkowej auta. Ta myśl to takie skrzywienie zawodowe. :mrgreen:
.... Na marginesie już dostałem propozycje odkupienia tego auta....... Dzwoniłem i dzwoniło dominie klika osób w sprawie mojego zawieszenia
Hyudai powinien uczyć się od nowa marketingu. Wystarczy poprawić zawieszenie, a pewnym jak w banku będzie, że sprzedaż aut ulegnie zwiększeniu. Z tym dzwonieniem, to rozumiem, że chodzi o to jak się samochód sprawuje :?: po liftingu. Osobiście nie narzekam na przód auta..... wydaje się, że działa poprawnie, tył zaś, ma problemy przy nierównościach.
Bardzo jestem ciekawy co oni tak naprawdę zrobili w Twoim aucie. Na ile my użytkujący takowe samochody możemy w serwisie zgłaszać niedoskonałości zawieszenia i liczyć na naprawę. Jeśli jest tak jak piszesz, że Tobie w zasadzie pozostawili (tutaj żart :mrgreen: ) w zasadzie z oryginalnego auta jedynie kierownicę i bak - to my nie mamy szans na naprawę, musimy we własnym zakresie tłumić powstające drgania i jeździć wyłącznie po lotnisku, ale nie tym w Modlinie :mrgreen: , bo urwiemy koła.
-
lukasz.zst dziwi mnie to że nie podali Ci żadnych informacji o wymianie.
Nie odnotowali zmian w książce gwarancyjnej ?
Jak Ci uszkodzi się jakaś cześć zawieszenia to chyba muszą wiedzieć na jaką wymienić.
Pytałeś może w serwisie czy w systemie nie mają zapisane co zostało zmienione ?
Czy może po prostu przed korespondencją z HP nie chcą podać CI tych danych?
Chętnie dokonał bym modyfikacji w swoim aucie, niestety pewnie będę musiał sam za to zapłacić :( ale najpierw trzeba wiedzieć jakie części wymienić.
Najważniejsze dane to jakie dali amortyzatory i czy/i na jakie sprężyny zmienili.
Może możesz i masz gdzie zrobić zdjęcia zawieszenia to udostępnił byś jak wygląda zawieszenie z przodu i z tyłu po modyfikacji.
-
Dostane pismo z HP mam czekać nawet serwis nic za bardzo nie wie.
Jak zrobi sie ładna pogoda w kce to wejdę po auto i zobaczę co jest zamontowane.
Powiem nie warto wymieniać samemu zawieszenie ,macie gwarancje 5 letnia , niektórzy olali sprawę.
Trzeba uderzyć w importera z każdej strony
Wszytko razem
- Jechać do serwisu i powiedzieć że naprawa w jednym ix20 już została wykonana i zadacie takiej samej naprawy , wszytko ma być na piśmie za potwierdzeniem
- skierować sprawę do urzędu ochrony konsumenta w miejscu zamieszkania
- skierować taką samą sprawę do UoKIK w warszawie
- Skierowanie do Auto świat i TVN turbo
- Napisać pismo do HP polska za potwierdzeniem odbioru pocztą polską
- Na allegro można znaleźć ogłoszenia tłumaczenia na angielski i koreański i napisać prośbę wszytko co wam sie nasuwa i wsyłac do HP Korea i Europa ( adresy mam jak by ktoś chciał)
Wszytko za jednym razem zrobić koszt koło 70zł z tłumaczeniami i poczta polską .Za granice wysłać tylko UPS lub DHL
W liście pisać numer nadwozia , jakie sa problemy , za granicą wymieniają zawieszenia . W ix35 od 1 kwietnia jest akacja wymiany amortyzatorów na bardziej mocniejsze plus inne elementy ( wymianie podlega tylko w tedy jak stuka) tam masa ludzi walczyła oto , a w ix20 tylko ja walczyłem
Chciał by ktoś sie przejechać moim autem zapraszam na priv
-
Osobiście na układ kierowniczy nie narzekałem. Wydaje mi się, że chodzi poprawnie. Prawdą zaś jest, że tylne zawieszenie na garbach, nawet przy powolnym przejechaniu dobija.
Widzę że jestem dużym szczęściarzem bo u mnie nawet przy szybko przejeżdżanych progach zwalniających cisza i spokój i nic nie dobija ;-)
Chociaż pamiętam jak odbywałem jazdę testową demówką dealera przed podpisaniem umowy i przy przejeżdżaniu progu zwalniającego poczułem z tył takie pieprznięcie,jakby z tyłu urwało koła :-/ W moim Hultaju ten problem na szczęście nie występuje. :-D
[ Dodano: 2013-04-20, 22:25 ]
Nie stuka ,nic nie trzeszczy w desce rozdzielczej idealny spokój ,jest rewelacja
To dokładnie tak jak u mnie od nowości :-)
[ Dodano: 2013-04-20, 22:36 ]
Odebrałem auto , szczęka mi totalnie opadła jak przejechałem sie tym autem , inna charakterystyka jest zawieszenia i układu kierowniczego .
Zawieszenie jest takie jak w francuskim aucie , bardzo miękkie i przy tym sztywne . koło kierownicy chodzi bardzo lekko , auto nie nurkuje przy hamowaniu .
Lukasz.zst to w końcu jakie jest u Ciebie to zawieszenie bardzo miękkie czy sztywne bo jedno określenie względem drugiego nawzajem się wyklucza.Albo zawieszenie jest miękkie albo sztywne :roll:
Przed modyfikacją twoje auto nurkowało przy hamowaniu :?: :Ale o co kaman...
Mimo wszystko bardzo się cieszę, że wreszcie jesteś Kolego zadowolony ze swojego Ix 20 :-) Wielka szkoda, że mieszkasz tak daleko bo chętnie bym się przejechał Twoim autkiem ;-)
Moim zdaniem Hyundai montuje różne amortyzatory i sprężyny w naszym modelu i stąd te różnice.Z tego co czytam na forum data produkcji nie ma nic wspólnego z problemami użytkowników tego modelu z zawieszeniem i to już jest prawdziwa zagadka :-/
-
A która cześć okazała się wadliwa ?
Co było przyczyną złej pracy zwieszenia?
Prośba też o spisanie i przekazanie dokładnych danych nowych amortyzatorów bo ja się poważnie zastanawiam nad wymianą amorków ale nie na Hyundai'owe ale na jakiś znanej firm.
Co do ewentualnej wymiany amortyzatorów mam podobne rozważania. Mam jeden problem: w katalogach żadnej ze znanych firm produkujących amortyzatory (np: KYB, Monroe, Bilstein, Sachs) nie mogę w ogóle znaleźć przednich amortyzatorów do ix 20. Czy Ty, lub ktoś z uczestników HKP ma jakieś namiary, lub rozeznanie jakie ewentualnie trzeba szukać?
-
W dalszym ciągu czekam z niecierpliwością na informacje co tak naprawdę u kolegi "lukasza.zst" wymienili. Niewątpliwie będzie to dla mnie argument podczas rozmowy z serwisem do którego na przegląd roczny wybieram się w połowie maja.
-
["dekra"]
Mam jeden problem: w katalogach żadnej ze znanych firm produkujących amortyzatory (np: KYB, Monroe, Bilstein, Sachs) nie mogę w ogóle znaleźć przednich amortyzatorów do ix 20.
W najnowszym katalogu Sachs 2013/2014 znalazłem amortyzatory na przód do Kii Vengi
http://www.zf.com/eu/content/pl/poland/sachs_pl/catalogssachs_pl/pdfprintcatalogs.html
-
W najnowszym katalogu Sachs 2013/2014 znalazłem amortyzatory na przód do Kii Vengi
Dziękuję za informację. Niestety w katalogu jest tylko nr 900164 dla tzw. "zestawu serwisowego" dla Vengi. Informuje o tym mały znaczek obok numeru. Nie ma natomiast nr katalogowego dla samych amortyzatorów, czy też górnego mocowania amortyzatora. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie.
-
Dekra rzeczywiście masz rację. ;-) Przejrzałem dzisiaj dość dokładnie internet i okazuje się, że zarówno do ix20 jak i do Vengi nie można kupić nowych amortyzatorów bo żaden z producentów po prostu ich nie oferuje. :-/
Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją, że do auta, które od trzech lat jest na rynku nie można kupić zamienników.Aż boję się pomyśleć ile serwis sobie policzy za zamówienie u nich tej części. :-/
W ogóle z dostępnością niektórych najprostszych części do ix20 to istny koszmar.Od pewnego czasu mocno paruje mi prawy boczny kierunkowskaz na błotniku.Myślę sobie zamówię sobie w necie bo u dealera zedrą skórę.
Jednak jak znalazłem ofertę za niecałe 100zł to parowanie od razu przestało mi przeszkadzać :mrgreen:
http://www.fox.rzeszow.pl/kierunkowskaz-prawy-blotnika-i-20-ix-20%284,967,255666%29.aspx?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2013-04&utm_content=255666#nclid=5add7d3c334300e5e59b6e3702f048bc
-
Dalej nie otrzymałem pisma od importera .Ale tylko ta firma ma amorki do ix20
http://www.kyb-europe.com/catalogue.asp
-
Dalej nie otrzymałem pisma od importera .Ale tylko ta firma ma amorki do ix20
http://www.kyb-europe.com/catalogue.asp
Niestety nie masz racji. W kat. KYB są wyszczególnione tylko amortyzatory tylne do i20 i ix20 o numerze katalogowym 349098. W rubryce "amortyzatory przednie" są puste pola.
-
Dalej nie otrzymałem pisma od importera .Ale tylko ta firma ma amorki do ix20
http://www.kyb-europe.com/catalogue.asp
Niestety nie masz racji. W kat. KYB są wyszczególnione tylko amortyzatory tylne do i20 i ix20 o numerze katalogowym 349098. W rubryce "amortyzatory przednie" są puste pola.
Czyli nie ma możliwości zakupienia poza siecią dealerską amortyzatorów na przód do Hyundaia ix20 ;-)
Rozumiecie coś z tego :?:
-
Witam
Dowiem ci jutro co z tymi amortyzatorami
Co do mojej sprawy . Nie dostałem nic na piśmie i nic nie dostanę ( to informacje tzw powiedziano mi po biurkiem) . Zawieszenie zostało wymienione i mam sie cieszyć, był to tylko jedyny taki incydent , Boja sie jak bym dostał pismo to ruszy lawina . Wróciłem z zagranicy , jak ktoś chce zobaczyć auto jak wygląda po zmianach zapraszam .
Ja będę pisał do importera o wyjaśnienia co jest z moim zawieszeniem , co było zrobione. Moim zdaniem nie powinniście sie podawać . walczcie o swoje.
Widać jaki jest importer wszystkie akcje naprawcze ukrywa tak jak jest z ix35 ( gdzie jest akcja na amortyzatory na wymianę na mocniejsze , nie każdy diler o tym wie ) ukrywa wszytko.
-
Witam
Co do mojej sprawy . Nie dostałem nic na piśmie i nic nie dostanę ( to informacje tzw powiedziano mi po biurkiem) . Zawieszenie zostało wymienione i mam sie cieszyć..............
Nie mogę w to uwierzyć co Ty wypisujesz. Jest to nieprawdopodobne, jestem ciekawy gdzie leży wyjaśnienie Twoich problemów i zatajanie wszelkich informacji przez serwis.
-
przy odbiorze auta nic nie dostałem na fakturze pisze sprawdzenie zawieszenia, a sewrsi mi powiedział co było wymienione , nie mogą tego wpisać bo importer ma sie zemną skontaktować minęło 2,5 tygodnia i cisza , pytam sie zabronił wam importer coś mówić , odpowiedz krotka w tej sprawie skontaktuje sie importer zemną
-
przy odbiorze auta nic nie dostałem na fakturze pisze sprawdzenie zawieszenia, a sewrsi mi powiedział co było wymienione , nie mogą tego wpisać bo importer ma sie zemną skontaktować minęło 2,5 tygodnia i cisza , pytam sie zabronił wam importer coś mówić , odpowiedz krotka w tej sprawie skontaktuje sie importer zemną
Strasznie to skomplikowane. Nie mniej jednak to chyba serwis dokonywał coś w Twoim aucie, czy może ktoś inny ? Jeśli serwis, to czegoś tutaj nie rozumiem, jeśli zaś ktoś inny, to zdecydowanie powinieneś dopilnować, aby wszelka informacja znalazła się w książce serwisowej (oczywiście od serwisu również). Zawsze jest tak - póki jest dobrze to jest dobrze - jeśli trzeba coś udowodnić , to nawet mała wzmianka w książce ma znaczenie.
Coś ci Twoi magicy z Hyundaia kręcą i to chyba lepiej niż młynek do kawy. Wymieniają Ci pół podwozia i nie chcą tego odnotować w dokumentacji. Dopilnuj tego, albo wzywaj TVN Turbo i po zawodach.
Doskonale zdaję sobie sprawę, łatwo się mówi, ale gdy człowiek znajdzie się w podobnej sytuacji to sprawa wygląda inaczej.
No cóż, dalej z niecierpliwością czekam co napiszesz, bo za dwa tygodnie muszę jechać na przegląd i wtedy mógłbym ich trochę pomordować.
-
przy odbiorze auta nic nie dostałem na fakturze pisze sprawdzenie zawieszenia, a sewrsi mi powiedział co było wymienione , nie mogą tego wpisać bo importer ma sie zemną skontaktować minęło 2,5 tygodnia i cisza , pytam sie zabronił wam importer coś mówić , odpowiedz krotka w tej sprawie skontaktuje sie importer zemną
Jeszcze raz powiem swoją opinię na temat zawieszenia i obsługi serwisowej do dziś mimo kilkunastu zgłoszeń w całej Polsce nie została wprowadzona żadna uproszczona komunikacja pomiędzy siecią serwisową a importerem powodów jest kilka:
1. dla ogólnego zadowolenia została podjęte próby w UE i u łukasza.zst pomoc w postaci wymiany zawieszenia lub poszczególnych elementów na mocniejsze od ix20 diesel celem zmniejszenia powtórzę odczucia hałaśliwości zawieszenia na ile skuteczna to się okaże przez następne 30000-50000km oby
Jeżeli chodzi o jakość wyrobu to powyższy problem wskazuje na nie równe traktowanie użytkowników tych samych aut.
2. Pytanie lukasz.zst czy zamontowane ( odnowione części zawieszenia ) mają taką samą gwarancję jak samochód powinno zostać zawarte w piśmie od ciebie lub w formie ugody ze strony importera. Dla każdego auta historia serwisowa jest możliwość podglądu tym bardziej nie rozumiem czemu tylko słownie otrzymałeś takie informacje, gdyż w ramach naprawy gwarancyjnej każda szanująca się firma motoryzacyjna powinna zadowolić klienta niż traktowanie nas jak potencjalnych naciągaczy :evil:
W celu zadowolenia i sprawdzenia stanu rzeczy proponuje zgłosić w formie zgłoszenia gwarancyjnego powyższy problem i spokojnie czekać może to skłoni importera do zareagowania a nas do zadowolenia z podjętych działań.
JAKO UŻYTKOWNICY MAMY WALCZYĆ Z BIUROKRACJĄ zamiast robić kilometry, czemu jak zaufałem przy zakupie, zrobiłem 15000km opony 7mm bieżnika, geometria nie przestawiona a hałas nie do zniesienia i mam problem ze zrozumieniem o co klientowi chodzi w serwisie ...
czekam na wasze przemyślenia a jest nas spokojnie 500szt ix20 zarejestrowanych na forum :-P
-
czekam na wasze przemyślenia a jest nas spokojnie 500szt ix20 zarejestrowanych na forum
Ja doliczyłem się 53 szt ix20. ;-)
-
Witam
Otrzymałem pismo od Hyundaia . Mam nadzieje że wiele osobą to pomorze.
W liście pisze żę Opony są winne i doprowadzają do szybkiego zużycia zawieszenia . I opony nie są zgodne z homologacją . Tylko zapomnieli dodać że opony dostałem gratis w ramach akcji importera ( nie od salonu) , będę dochodził w UOKIK i przed sadem że dano mi opony które zniszczyły ł mi zawieszenie . Sprawa dotyczy pewnie wielu samochodów sprzedanych w Polsce . Bardzo proszę o pomoc i też skierowanie sprawy do TVN Turbo i do UOKIK że opony są wadliwe i importer okrywał fakt ten co przyczynia sie do niszczenia zawieszenie i są niebezpieczne dla użytkownika i innych użytkowników ruchu
Opony mam Nankang snow SV-2
Po wymianie elementów zawieszenia , naprawdę poprawił sie komfort w aucie , nic nie stuka i puka ,rewelacja .
Dalej czekam na części do auta ( bo niema ich na centralnym magazynie )
1Trzecia kierownica idzie do szycia
2. Wymiana zamka i plastiku w bagażniku
3 Akcja serwisowa na Liczniki , wymiana bo zaczęły mrugać
Odkąd w grano mi aktualizacje oprogramowania w silniku , i tankuje tylko na LOTOS 98 Dynamic , auto spala w mieście caly czas włączona klima , automat 9.0L na trasie z szedł do 7,2L . A średnio od początku jak mam auto jest 8,9L.
-
Spadek mocy to jedna rzecz druga to na nierównościach czuć zarzucanie samochodem czasami nawet się boje ostro wchodzić w zakręt bo jak będzie jakaś dziura to mogę wylecieć z drogi i trzeci problem to dziwne brzęczenie silnika na czwartym biegu na małych obrotach około2000 tyś. spadek mocy polega na tym że jadąc z jedną prędkością zanika moc ,żeby jechal szybciej trzeba mu przydusić inaczej będzie zwalniał zwalniał aż zgaśnie czekam na jakieś podpowiedzi dzięki
-
Z tym zwalnianiem sprawdź w jakim stanie jest DPF. Można przypuszczać że jeździsz tylko po mieście. Co skutkuje zapychaniem filtra, co skutkuje utratą mocy.
-
dzięki ale samochód ma dopiero 1,5 roku nie sądze aby się zapchał a poczym widać że zaczyna przepalać sadze
-
dzięki ale samochód ma dopiero 1,5 roku nie sądze aby się zapchał a poczym widać że zaczyna przepalać sadze
U znajomego w i30 po 12 miesiącach filtr się zapchał.
-
Mówili mi ostano w salonie że jak ktoś jeździ tylko po mieście to sie zapcha filtr , rada wyjechać na autostradę przez 10 km na wysokich obrotach trzeba jechać do maksimum , filtry w nowych dieslach zapychają sie juz po 1000 km , nie obejmuje tego gwarancja
-
Coś o filtrach cząstek stałych ; http://www.jak-naprawic.info/jak-usunac-filtr-czastek-stalych/artykul
-
Zanik mocy, a raczej opóźniona reakcja na pedał gazu, to normalne w naszych silnikach. Tą samą przypadłość mają koledzy z KIA Venga oraz w I30 (opisywany na ich forum KLIK TUTAJ (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4124) ). Myślę że to kwestia oprogramowania silnika. Ja nauczyłem się z tym jeździć. Tą przypadłość zaobserwowałem w okresie wiosenno jesiennym. W zimie auto reaguje na każde dotknięcie gazu.
Po czym poznać że filtr się dopala?
Przełącz wskazanie komputera na chwilowe zużycie paliwa. Podczas hamowania silnikiem (auto rozpędzone, zapięty bieg i zdjęta noga z gazu) wskazanie jest 0,00 l/100km. Podczas dopalania komputer pokazuje wartość większą od 0,00. Jest to tzw. dopalanie normalne (cykliczne) u mnie ten stan powtarza się co ok. 400 km i trwa max do 15 min. Na to nie ma żadnego wpływu czy jeżdżę autostradą, normalnymi drogami czy po mieście. Po prostu włącza się w równych odstępach kilometrowych i już.
Jest jeszcze dopalanie awaryjne (gdy filtr nie może się oczyścić podczas jazdy i dopalania normalnego). Sygnalizowane jest to kontrolką w zestawie wskaźników i trzeba postępować jak napisano w instrukcji obsługi. Wcale nie trzeba żyłować auta na wysokich obrotach. Ten filtr ma się wypalić, a nie przedmuchać. Instrukcja mówi wyraźnie jechać z prędkością obrotową silnika 1500 - 2000 na biegu wyższym niż 3. Ważne aby nie przerywać jazdy do momentu zgaśnięcia kontrolki. Przerywanie dopalania awaryjnego faktycznie może spowodować nieodwracalne zatkanie filtra.
Co do tego pierwszego dopalania nie ma nic w instrukcji obsługi, więc nie przejmuję się tym zbytnio i normalnie używam auta, zwłaszcza że nie jest sygnalizowany żadną kontrolką, a zatem nie jest to jakiś ważny proces.
Ja jeżdżę już 2 lata i nic się nie dzieje. Pokonuję dziennie ok. 30 km w dwóch ratach po 15 km każda (do i z pracy), z czego 5 km to autostrada a 10 km to drogi gminne. Więc nie taki diabeł straszny. Na pewno znajdą się tacy którzy go zapchają w ciągu roku, jak też znajdą się tacy którzy w ciągu roku zarżną na śmierć silnik
-
Szanowni Państwo
W sprawie reklamacji, prosimy o przesyłanie reklamacji w formie pisemnej (listem poleconym) na adres:
Hyundai Motor Poland
Ul.Wołoska 22
02-675 Warszawa
lub
prosimy o przesłanie wiadomości email na adres :kontakt.serwis@hyundai.pl
Jest to bezpośredni kontakt do działu reklamacji.
Pod tym adresem możecie Państwo również zgłoszać swoje uwagi, co do jakości obsługi w serwisach Hyundai.
I mamy kolejny przykład zlewania klientów przez Hyundai Motor Poland.
Skoro kilkukrotne wizyty w kolejnych ASO nie dawały żadnego rezultatu wysłałem emaila zgodnie z powyższym postem - niestety do dziś brak odpowiedzi.
Hyundai w naszym kraju powinien zrobić porządne czystki wśród swoich pracowników, bo taka ignorancja daje świadectwo marki rodem z bazaru.
-
nigdy nie dostaniesz odpowiedzi , jak wyślesz list to odpowiedz dostaniesz po 2-3 miesiącach
-
to tylko świadczy o ludziach tam zatrudnionych. Nasze sądy dopuszczają już dowody z emaili. Nie trzeba zatem mieć dowodów papierowych. Niestety to kolejny dowód o konieczności przeprowadzenia głębokiej reformy zmiany podejścia do klienta (widocznie działy PR i marketingu opierają się na absolwentach lat 90-tych, gdzie klienta traktowało się jakby nie istniał).
Nawet w ASO usłyszałem, ze Hyundai pretenduje do marki premium, ale dopóki nie zmieni podejścia do klienta to nie wyskoczy ponad "low budget".
-
Może za dużo aut udało się koncernowi Hyundai-Kia sprzedać w ostatnim czasie, w szczególności dla policji i urośli w piórka? Koncern przebojem wdarł się na listy sprzedaży w całej Europie (i w Polsce). Tyle tylko, że w Europie nauczono się już dbać o klienta, aby został ponownie ich klientem.
Choć i u nas powoli, bo powoli ale to się zmienia na lepsze. Najszybciej w ASO - bo muszą wyżyć z tego co robią a najpóźniej albo wcale na samej górze... bo dla tych stroną są duże podmioty na rynku a nie szeregowy klient, którego mają... wiadomo gdzie.
-
Mam wymienione kolejny raz amortyzatory przednie i tyknie, co zważyłem inaczej są zamontowane i nie są to Hyundaia tylko Monroe .
Lepiej pokonują nie równości.
Trzeci raz będzie wymieniany fotel kierowcy , to samo co zawsze łuszcząca się pianka. Nie wiem jak te auto przetrwa 5 lat
-
Witam
Ja nadal a sprawie zawieszenia. Jest wprawdzie założony osobny temat, ale tutaj jest jakby więcej o tym.
Przy przebiegu 2500 miałem wymienione przednie amortyzatory. Było cicho, ale wyczuwalnej poprawy komfortu mało. za to coraz częściej słyszę stuki. Na ogół na wypukłych łatach na asfalcie. Pojechałem do serwisu bo może a nuż jakaś akcja jest na wymianę. Niestety nic takiego nie ma. Ale pojechaliśmy z serwisantem na jazdę i jak na złość nie trafiłem na taką drogę żeby te stuki były słyszalne. Zgłosiłem również, że uskakuje tył samochodu w czasie szybkiej jazdy na zakręcie na którym są nierówności. Po powrocie samochód poszedł na stanowisko kontroli amortyzatorów żeby określić stopień przyczepności kół do nawierzchni. Okazało się, że przód jest OK natomiast tył tylko dostatecznie. Niby to jeszcze nie kwalifikuje amortyzatorów do wymiany, ale kierownik serwisu obiecał zapytać Hyundai-a czy wiedzą o tym problemie i co zrobić. Po kilko dniach dostałem odpowiedź, że wiedzą ale na chwilę obecną nie mają rozwiązania. A wymiana amortyzatorów niczego nie zmieni. Można więc założyć że przyznają, że tylne zawieszenie jest w ix 20 żle skonstruowane. Na czeskim foum Hyundaia jest na ten temat 70 stron. http://forum.cars.cz/hyun...hp?f=86&t=23198
Łącznie z opinią jednego z forumowiczów, że to jakaś chore że Koreańczycy dali Niemcom w Russelsheimie zaprojektować samochód (m.in. IX 20) i podejrzewa, że Niemcy celowo tak zrobili zawieszenie, żeby było gorsze od tego w niemieckich samochodach. Nie podpisuję się pod tym, ale jakiś swąd jest.
Na razie tyle. Za kilka dni odezwę się jeszcze w tej sprawie.
Przy okazji prośba o aktywność w głosowaniu na HKP na stronie Auto Świat.
Link na samej górze naszej strony głównej.
Pozdrawiam aktywnych ;-)
-
Ośrodek w Niemczech zaprojektował, ale ośrodek jest własnością Hyundaia. Wybudowali go dawno, aby projekty trafiały w europejskie gusta :)
-
Witam
Ja nadal a sprawie zawieszenia. Jest wprawdzie założony osobny temat, ale tutaj jest jakby więcej o tym.
Przy przebiegu 2500 miałem wymienione przednie amortyzatory. Było cicho, ale wyczuwalnej poprawy komfortu mało. za to coraz częściej słyszę stuki. Na ogół na wypukłych łatach na asfalcie. Pojechałem do serwisu bo może a nuż jakaś akcja jest na wymianę. Niestety nic takiego nie ma. Ale pojechaliśmy z serwisantem na jazdę i jak na złość nie trafiłem na taką drogę żeby te stuki były słyszalne. Zgłosiłem również, że uskakuje tył samochodu w czasie szybkiej jazdy na zakręcie na którym są nierówności. Po powrocie samochód poszedł na stanowisko kontroli amortyzatorów żeby określić stopień przyczepności kół do nawierzchni. Okazało się, że przód jest OK natomiast tył tylko dostatecznie. Niby to jeszcze nie kwalifikuje amortyzatorów do wymiany, ale kierownik serwisu obiecał zapytać Hyundai-a czy wiedzą o tym problemie i co zrobić. Po kilko dniach dostałem odpowiedź, że wiedzą ale na chwilę obecną nie mają rozwiązania. A wymiana amortyzatorów niczego nie zmieni. Można więc założyć że przyznają, że tylne zawieszenie jest w ix 20 żle skonstruowane. Na czeskim foum Hyundaia jest na ten
Problemy zawieszenia rzeczywiście dość dogłębnie przeanalizowano na czeskim forum już jakiś czas temu ;-)
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=23198&start=285
Cała sprawa dotyczy punktu mocowania amortyzatorów.A wiadomo Czech też potrafi to niektórzy odważni wzięli się nawet za modyfikowanie wadliwie zaprojektowanego tylnego zawieszenia przy pomocy adapterów własnej konstrukcji, ośmieszając w ten sposób inżynierów z biura projektowego Hyundaia :oops:
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=17930
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=17840
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=17861
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=19508
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=23198&start=495
-
tak ale sprawa dotyczy tylnego zawieszenia a nie przedniego na przednie jest tylko wymiana amortyzatorów i innych elementów, takie przeróbki groza utrata gwarancji
[ Dodano: 2014-06-10, 22:21 ]
Na niektóre rynki trafiło leprze zawieszenie , efekty daje wymiana amortyzatorów tylko trzeba jechać do dobrego serwisu i trochę powalczyć
-
Witam
Zgodnie z obietnicą z 06.06 odzywam się w sprawie tylnego zawieszenia. Dużo się wydarzyło w ciągu minionych kilku dni w tej sprawie i postanowiłem się tym podzielić. Po odpowiedzi Hyundaia że nic się nie da zrobić z tylnym zawieszeniem, skontaktowałem się z Frantiskiem Lasovskim w Czechach który temat rozgryzł. Ma swój warsztat samochodowy na przedmieściach Pragi, jeździ ix20 i postawił sobie za cel udowodnienie sobie i Koreańczykom, że można zdecydowanie poprawić tylne zawieszenie tego samochodu. Na forum Hyundai Cz można poczytać o jego adapterach. Pozwalają one na przesunięcie dolnego mocowania amortyzatorów i przysunięcie ich jak najbliżej do sprężyny, co w efekcie daje lepsze tłumienie na nierównościach. Zaproponował, że może mi sprzedać taki komplet i skorzystałem z jego oferty. Mam te adaptery już zamontowane i muszę powiedzieć że w porównaniu do tego co było, to efekt jest niesamowity. Jeśli nie wiecie o co chodzi, to proszę kiedyś się przejechać na zakręcie drogi zrobionej z tzw. „kocich łbów”. Tył samochodu wyraźnie odjeżdża na zewnątrz zakrętu. Zresztą nie może być inaczej, skoro w wersji fabrycznej. na amortyzatorach z przebiegiem 7500 km przyczepność kół mierzona na testerze amortyzatorów wyniosła u mnie ok. 40% - co jest wynikiem dostatecznym. Wg Hyundai- Polska, wymiana amortyzatorów niczego nie zmieni. Być może zmiana na inne amortyzatory, nieco problem złagodzi, ale nie ulega wątpliwości, że zawieszenie tylne zostało w tym modelu źle zaprojektowane.
Żeby zachować obiektywizm ( bo nietrudno o euforię po przeróbce) pojechałem dziś do tego samego serwisu gdzie kilka dni temu robili test amortyzatorów, ten sam człowiek robił pomiar i wyszło że przyczepność jest 72 % na jednym kole i 75% na drugim. Widok twarzy tego człowieka – bezcenne.
Dotychczas przejechałem po przeróbce niewiele ponad 100 km głównie w mieście ale już mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że jest zdecydowanie lepiej. Oczywiście prawa fizyki nadal obowiązują i nie oczekuję, że przyczepność będzie jak na slickach na torze F1, ale przynajmniej wiem, że wina za ewentualne poślizgi nie będzie po stronie amortyzacji kół tylko np. zbyt dużej prędkości.
Uprzedzam ewentualne pytania: ile to kosztowało? odpowiedź: 5000 Kć (ok. 820 zł) plus montaż w warsztacie- !00 zł
Nie podejmuję dyskusji czy to dużo czy mało ponieważ :
1 - mam zamiar długo tym samochodem pojeździć i chce mieć świadomość że jest bezpieczny
2 - chciałem zakończyć dywagacje na temat czy wymiana amortyzatorów coś zmieni
3 – po prostu chciałem to mieć bo czułem że to ma sens i spodziewałem się poprawy komfortu i bezpieczeństwa
Przypuszczam, że ten post wywoła pewien szum i dyskusję więc na razie kończę. Dodam tylko że Frantisek Lasowsky pozwolił mi na umieszczenie jego nazwiska na naszym forum.
Na koniec niedobra wiadomość dla ewentualnych chętnych którzy chcieliby kupić takie adaptery. Frantisek wyprodukował ich łącznie 20 kpl W Czechach jeździ 18 ix-ów z jego adapterami. Mnie sprzedał 19-y komplet. Ten ostatni zachowuje dla siebie jako wzór i na ewentualną reklamację i nie ma zamiaru robić następnych kompletów!!!
Pozdrawiam
-
Chylę czoła dla Kolegi za odwagę i determinację w sprawie tylnego zawieszenia ;-)
Moim zdaniem powinniśmy wystąpić ze zbiorowym pozwem do HMP za sprzedanie Nam po prostu bubla,zagrażającemu naszemu bezpieczeństwu.Ja sam doświadczyłem kilku niebezpiecznych sytuacji w związku z wadliwym zawieszeniem i przeskakiwaniem tyłu auta szczególnie na zakrętach na kiepskiej drodze.Zły kąt mocowania amortyzatorów z tyłu o którym pisze zbyniuw48 skutkuje tym,że nowe auto które wyjeżdża z fabryki na nowych amortyzatorach nie jest w stanie tłumić różnego rodzaju nierówności na poziomie wyższym niż dostatecznym i jest niebezpieczne.I ten fakt daje nam wszystkim podstawę do roszczeń względem koncernu Hyundaia.
Dealerzy udają, że wszystko jest ok i zamiatają sprawę pod dywan zostawiając Nas samych z problemem.I to wszystko w samochodzie za 60tys. zł
Fakt mieliśmy pecha kupując ix20.Jezdziłem nowym i30 oraz nową Kią Sportage i w tych autach zawieszenie pracuje nienagannie.Także nasz model jest chyba jedynym w całym koncernie z tą przypadłością, która tak daje się Nam we znaki psując wszystkim radość z jazdy :-( :-(
A szkoda bo gdyby nie to, ix20 byłby naprawdę fajnym samochodem.
-
Czy sprawę wyeliminowana od któregoś miesiąca/rocznika produkcji?
-
Nie mam doświadczenia jak powinien wyglądać pozew zbiorowy, ale myślę że powinien być podparty opinią rzeczoznawcy, czy biegłego w sprawach motoryzacyjnych. To są konkretne koszty i nie wiem czy byliby chętni się na to złożyć.
[ Dodano: 2014-06-14, 19:34 ]
Czy sprawę wyeliminowana od któregoś miesiąca/rocznika produkcji?
Wystarczy pójść do dowolnego dealera Hyundaia. uklęknąć na dowolne kolano, z tyłu dowolnego ix-20 i spojrzeć na dowolny tylny amortyzator. Jeśli wygląda tak:
http://www.ulozto.cz/x2o5Au9/pred-jpg to znaczy że Koreańczycy mają głęboko gdzieś narzekania użytkowników mimo, że wiedzą o tym co najmniej od 2011 roku.
Jeśli wygląda mniej więcej tak: http://www.ulozto.cz/xm1z7dA/po-uprave-jpg to znaczy że coś zrobili. Zawieszenie mojego auta tak właśnie wygląda.
Mało wtajemniczonym podpowiadam, że zdjęcie pierwsze pokazuje koło lewe a drugie pokazuje koło prawe. :lol:
PS. Podobno Florimex produkuje już plastikowe osłony pod silnik do naszych ix-ów
-
Czy sprawę wyeliminowana od któregoś miesiąca/rocznika produkcji?
Niestety koncern Hyundaia nic z tym nie robi i usterka dotycząca zawieszenia w ix20 nadal występuje,pewnie wersja po FL dopiero będzie pozbawiona tej przypadłości :-(
-
ja mam taka opinie biegłego jak był problemy z moim zwieszeniem . Ja uważam że sprawa do wygrania tylko pytanie jest moje co oczekujecie , auto jest bezpieczne komfortowe .
Ja mam tak za modyfikowane zawieszenie że teraz jest cacy jak w francuskim aucie , jak by ktoś chciał zobaczyć moje zawieszenie i przejechać sie zapraszam do Katowic niech pisze dominie.
Jak ja bym wystosował pozew grupowy zadał bym
- bardzo dozę zużycie paliwa nie zgodne z danymi
- Gwarancja każdy ma z nas inna, w Polsce jest pełno wykluczeń gdzie w Np Niemczech jest pełna 5 letnia gwarancja na całe auto
Wysyłam pismo do Hyundaia maja mi napisać:
Jak kupie nowy ix20 1.6 LPG ( fabrycznym ) automat w Czechach nowy to tam pisze że gwarancja jest na całą Europe , pytałem sie w serwach i powiedzieli że nie mogę takie auto serowacieć w Polsce i nie obowiązuje tu gwarancja
-
Ja mam tak zmodyfikowane zawieszenie, że teraz jest cacy jak we francuskim aucie , jak by ktoś chciał zobaczyć moje zawieszenie i przejechać sie zapraszam do Katowic
lukasz.zst piszesz, że masz zmodyfikowane zawieszenie ale co konkretnie zrobiono u Ciebie już nie :-?
Mnie interesuje czy w twoim konkretnym przypadku zmieniono kąt mocowania amortyzatorów z tyłu ;-)
-
Gdzieś jest tu pismo na forum co było robione za pierwszym razem , amortyzatory i drążki, teraz mam znów jakieś elementy gumowe wymienione i amortyzatory ale markowe wymieniane na gwarancji , teraz nie narzekam na przednie i tylne zawieszenie