HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: WooojaS w 26 Wrzesień 2012, 09:19:33
-
Witam.
Dziś opiszę kolejny problem, który pojawił sie jakis czas temu. Robiłem testy, sprawdzałem i nie wiem co to może powodować.
Mianowicie, obojętne czy na gazie czy na benzynie, silnik bardzo powoli schodzi z obrotów od ~1500 do 800... Do 1500 schodzi normalnie, tak jak byc powinno a potem zatrzymuje się i bardzo powoli opada. Tak ok. pół minuty. Sprawdziłem linkę gazu ale jest ok.
Co to może być?
Spalanie mi wzosło o ok.2L.
[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-10-04, 08:36 ]
Tagowanie tematu.
-
Wyjmij krokowca, podepnij go pod jakieś zasilanie 12V i zobacz czy się płynnie wysuwa i wsuwa w całym zakresie. Jak go przeczyścisz to też pewnie będzie lepiej. U siebie raz czyściłem, poprawa widoczna, ale chyba zrobię to jeszcze raz..
Tu jest jakiś opis ogólny z nowszego coupe:
http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=27&t=2033
-
A w hondzie walnięty krokowiec objawiał sie falowaniem obrotów 800-1500... tutal podtrzymuje...
Ok, dzis wieczorem to przeczyszcze :)
-
To nie krokowiec. Myśląc logicznie odłączając krokowca problem by znikł, a po drugie krokowiec nie pracuje na ciepłym silniku.
PS. Mam tak samo odkąd go kupiłem i sie nie przejmuje, one tak mają :D
-
No własnie krokowiec działa... niestety działa. W hondzie jak juz zaczął falować to obojętne jaka była temp to zawsze falował. Może i one tak mają... ale moja scorupka kiedyś tego nie miała.
-
trzeba sprawdzić po koleji wszystko, możesz ściągnąć doprowadzenie powierza przy przepustnicy i zobaczyć jak chodzi, czy od razu po puszczeniu gazu zamyka się i nie zmienia swojego położenia. Uważaj tylko żeby Ci nic nie wypadło. Dalej możesz zobaczyć jak chodzi na ciepłym silniku przy odpietym krokowcu. Przydało by się również sprawdzić kompa czy żadnych błędów nie ma. Próbowałes resetowac kompa?
-
Krokowiec dziala na cieplym silniku, dlaczego mialby nie dzialac :)
Spuszczasz noge z gazu wtedy czujnik halla ustala obroty uzywajac do tego wlasnie krokowca :) Odpinanie go i ustawianie obrotow naciagiem linki jak to bylo w gaznikowcach jest niepoprawne jednak jak widac niektorzy na sile tak robia :)
Czujnik halla, czujnik temperatury wody (sa 2) jak i wlasnie walniety krokowiec moga byc przyczyną, posredni wplyw ma tez MAF czyli przeplywomierz :)
Czujnik polozenia walu odpada bo wtedy by chyba nawet nie odpalil, po lambdzie by sypalo bledami, MAP-sens tez nie bo to nie turbo.
Jeszcze jedno co to czujnik polozenia przepustnicy.
Tyle tego jest :)
-
Niestety nie sprawdziłem krokowca, bo zająłem sie innymi rzeczami. Byłem u gazownika, wymieniłem przewody i świece i o wiele lepiej jeździ, jednakże obroty nadal podtrzymuje:)
Wiem, ze duzo żądam, ale szybciej komuś z głowy zajmie napisanie gdzie się co znajduje, niż mi przeszukiwanie manuala...
-
Zobacz czy śrubka oporowa od przepustnicy nie jest zbyt dokręcona.
-
Zobacz czy śrubka oporowa od przepustnicy nie jest zbyt dokręcona.
nie może być bo w końcu spada do 800 obr.
W lantrach jest śmieszny czujnik prędkości (w liczniku), który powoduje wzrost obrotów kiedy auto zaczyna się poruszać np z górki kiedy jest na "luzie". Obroty wzrastają z 800 do ok 1200 obr. Możliwe, że coś podobnego jest w s-coupe i jest walnięte.
-
Odgrzeje, ale będzie dla potomnych ;)
U mnie jest coś takiego.. Nudziłem sie jak wracałem ze Szczecina i wygląda to tak :D
Jak widać przy 3,5 obr/min, puściłęm gaz, wrzuciłem luz.
Spalanie w normie, nic dziwnego poza tym sie nie dzieje
-
U mnie w J1 był walnięty czujnik położenia przepustnicy. Po wymianie obroty w normie :)
-
Poruszę dalej temat.
Od nie dawna u mnie scupie trzyma obrony na wysokim poziomie. 3-3,5-4 tys i nie chcesz zbytnio opadac tylko trzyma tak non stop. Tylko słychać jakby zasysał (jak jakiś odrzutowiec) powietrze w okolicach sil krokowego. Jak odłącze krokowy obroty odrazu spadają, ale zaczynać się dusić... Po jakimś czasie obroty spadną i zasysanie również znika. Patrzyłem czy nie ma dziur po przewodach od powietrza, ale nic nie ma.
Mogą to być jakiś czujniki wyżej opisywane?
-
No to widzisz juz gdzie jest problem :)
No przelatujace powietrze daje zawsze jakies odglosy, :D
A może jednak łapie lewe powietrze?
Tymczasowo możesz odłączyć krokowca i ustalić obroty śrubka oporową :)
Jednak tego krokowca należy przywrócić do używalności, byś nie miał problemów np zimą :) Do tego jeszcze nie wiem czy przypadkiem po odpieciu krokowca ECU nie przestawia sie w tryb awaryjny.
I tak moze to byc tez wina któregoś z wyzej wymienionych czujników ale zdaje sie, że nie wchodził by aż na tak wysokie obroty wiec na odległość wnioskuje ze to rypnięty krokowiec.
-
Jak napisałem post, zaświtało i poszedłem i odłaczyłem krokowca i chodzi teraz jak złoto
(oczywiście na przepustnicy został podkręcony). Teraz trzeba kupić nowego... na ALL jest za 210 firmy no name, który pasuje do scoupe i do innych modeli. Wpisałem np audi 80 coupe to już ten sam był za 120pln I co zrobić?
Używki nie chce bo już 3 kupiłem i niby wszystkie były sprawne...
-
Spróbuj rozebrać i przeczyścić tego obecnego.
http://naprawa-auta.wieszjak.pl/drobne-naprawy/270038,Hyundai-czyszczenie-silniczka-krokowego.html
Fiat Punto 1.4 TURBO jezeli sie nie myle jest w tym przypadku najlepszym dawcą :)
Z tego co pamiętam duzo z osprzętu pasuje do naszej skorupki.
Sam swego czasu okroiłem takiego z przepływomierza i jakiejś pierdólki, i zdaje mi sie że miał śmiesznie umiejscowiony silnik krokowy z podobnymi króćcami.
Zdaje sie, że jeszcze Golf II GTI 1.8 16V ma krokowca pasującego do skorupki :D
Musisz popatrzec, krokowiec tak często sie nie psuje więc uzywka to nie jest zły pomysł. Mi tam nigdy nic nie nawaliło, natomiast kumplowi co chwile coś siadało, a mówiłem mu żeby wziął skorupke ode mnie to nie chciał bo za drogo :D