HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Złośnik w 23 Wrzesień 2012, 23:15:47
-
Witam.
Wstępne objawy z dzisiejszego odpalenia są takie, że po odpaleniu zaczęły mi świecić jednocześnie kontrolki ładowania i ręcznego - świecą blado. Myślałem że to jakiś problem ze stykiem lub masą ale nie dość że usłyszałem nietypowe wycie pod maską to stanąłem na stacji pełen obaw czy gdziekolwiek dojadę i czy czasem zaraz nie stanę w polu.
Efekt taki, że po odłączeniu wtyczki od alternatora ładowanie znika tak samo jak kontrolka ręcznego.
Pytanie - zdychają szczotki czy może prostownik już leci ? Regenerować alternator - kupić nowy-tani czy może inwestować w oryginalny - ale to minimum dobre 9 stówek :(
-
Jezeli to alternator, to oddaj do regenarcji. Zaplacisz znacznie mniej niz za nowy, ktory rownie dobrze moze byc zregenerowany i pomalowany.
Tanie zamienniki sa niestety kiepskiej jakosci.
Jezeli Ci wyje, tzn ze lozyska slizgowe sie juz zacieraja i moga stawiac opor.
-
Sprawdź regulator napięcia, może szczotki już sie starły, dwie śrubki i bedziesz wiedział na czym stoisz.
-
Tak to wiem - łożyska, regulator napięcia, prostownik. W poprzednim zrobiłem właśnie regenerację i po roku padł stojan. :(
Wolę już nowy-zregenerowany-pomalowany niż ponownie regenerować tego. Poza tym nie mam tyle czasu by unieruchomić auto i czekać aż zrobią a z poprzedniego regenerowania pamiętam cenę: 75zł łożysko przód, tył - 50zł + regulator napięcia ze szczotkami: 70zł + prostownik: 30zł. Koło pasowe: 50zł. Robota: 120zł.
395 zł za rok sprawnego alternatora - czyli ile dali gwarancji.
//DODANO 24.09.2012 22:58//
Kurde - jak na złość pojechałem po alternator i w trasie powrotnej kontrolka zgasła i już się nie pojawiła póki co. Ale jak dojechałem pod dom to zobaczyłem że akumulator rozładowany - oczko z zielonego zrobiło się czarne. Ładowanie jest jakieś - 13,4V ale taki wybryk skutkuje najprawdopodobniej kończącymi się diodami wzbudzenia a ciągłe wycie napewno padającym/mi łożyskiem/ami.
Kupiłem nowy alternator za dobre 5 stów z 12 miesięczną gwarancją. Zobaczymy jak się sprawi - ale jeszcze go trzeba zamontować a to kupę roboty znowu :(
-
Myslalem, ze stojan ma wieksza zywotnosc. :)
W sumie masz racje, ze oplaca sie wziac nowy altek za stowe wiecej od regeneracji.
Nie wyciagalem w Lantrze alternatora, ale duzej roboty nie powinno byc przy nim.
Jedynie co, to od spodu trzeba bedzie sie dostawac.
-
No ja wyciągałem. W wersji z klimą jest ciężko. Bo jest dodatkowa chłodnica. Zanim wyciągnie się alternator trzeba odkręcić filtr oleju bo inaczej nie przejdzie alternator. Mimo, że to tylko 5kg to jest trochę męki żeby to spowrotem wsadzić. Ale tak to nie ma źle.
-
alternator przejdzie miedzy filtrem a chłodnicą wystarczy ustawic go w pozycji pionowej do chłodnicy kółkiem w góre a łapy podwójne muszą byc od strony nadkola troszke wprawy z trudami przejdzie :mrgreen:
-
Wątpię. Ja musiałem podnosić chłodnicę, i nawet wtedy nagimnastykowałem się niesamowicie.
-
Przemo2885 zapraszam do "powitalni" http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=55684#55684
-
Poważnie dałem rade wyciągnąć altka w ten sposób było to 2 dni temu wymieniałem regulator napięcia ladowanie było na poziomie 17.8 volta regulator do mando Korea Ab w bendix serwis koszt 54 do 57 zł objawy awarii kontrolka air bag zalaczona i od czasu do czasu zapala się abs po wył zapłonu gaśnie. napięcie wahało się od normy 14.2 aż do wspomnianych 17.8 . Na kompie Boscha po podlaczeniu występuje kod 308 (zbyt wysokie napięcie).