HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: antonio w 24 Czerwiec 2008, 12:27:05
-
Witam
W moim accencie (78 000 przebiegu) trzy dni temu zaczęła buczeć trójka i czwórka, następnego dnia dzwięk się nasilił, a trójka sama wyskakiwała, ze skrzyni zaczął się wylewać olej (z drobinkami metalicznymi). Pojechałem do warsztatu i powiedzieli, że przy takich objawach na pewno skrzynia jest do wymiany. Oryginalna kosztuje 10000, regeneracja 5000, a zamienników czy używanych nie mogę znaleść. Może ktoś zna jakieś zamienniki i gdzie je można dostać. Może ktoś miał już podobne problemy z tym autem? Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
-
Najprościej i najtaniej będzie kupić używaną kompletną skrzynię.
-
Nigdzie nie mogę takiej znaleść. Do starszych accentów nie ma problemów. Ale do tego średnio mają na szrotach.
-
Szukaj z rozbitków, są firmy które specjalizują się tylko w skrzyniach (na zamówienie), wiem że nie jest to proste ale na pewno tańsze niż nowa skrzynia w aso, niestety trzeba googlować w necie.
-
Do Twojego wozu jest duży wybór skrzyń począwszy od od Accenta I (95-99)
-
W serwisie hyundaia mi powiedzieli, że skrzynia od pozostałych modeli akcenta (z tą samą pojemnością) i innych pojemności silnika są zupełnie inne i nie będą pasowały.
-
Czy skrzynia nie będzie pasowało od 1,3? Silniki różnią się tylko średnica tłoka -> ilością KM.
Czy jest różniąca w przełożeniu głównym między skrzyniom 1,5, a 1,3?
-
W serwisie hyundaia mi powiedzieli,
Mam przekonanie graniczące z pewnością, że Ci okłamano.
Twoja skrzynia jest oznaczona: M5AF3 i była wkładana do Accent-ów od 1995 do 2005 r.
__Transmission Code Chassis Code Displacement 1st: 2nd: 3rd: 4th: 5th: Reverse: Final Gear:
Accent__ M5AF3__ X3 1495cc__ 3,462 2,053 1,37 1,031 0,838 3,25 3,942
Accent__ M5AF3__ LC 1495cc__ 3,615 2,053 1,37 0,971 0,825 3,25 3,65
Accent__ M5AF3__ LC 1600cc__ 3,615 2,053 1,37 1,031 0,825 3,25 3,842
Accent__ M5AF3__ LC2 1600cc__ 3,615 2,053 1,37 0,97 0,78 3,25 3,842
Znając życie to podejdą jeszcze skrzynie od innych modeli Hyundai-a - ale nie sprawdzałem empirycznie więc nie mogę doradzić; na pewno w obrębie Accenta I i II masz szerokie pole wyboru używanych skrzyń.
-
A co z zestawem naprawczym do skrzyni? Było coś takiego w ASO i zdaje się, że kosztowało ok 1400 PLN - niestety nie pamiętam co ten zestaw obejmował.
Poza tym to może te skrzynie da się uratować, kwestia co się dzieje w środku.
-
Sprawa wygląda tak.
1.
a.) kupisz zestaw naprawczy $$ + ktoś musi to wszystko wymienić (lepiej aby się na tym znał) $$
b.) kupić używana skrzynie z tego samego modelu i przybliżonego rocznika (będą te same przełożenia), nawet od 1,3 będzie pasować (trudno znaleźć przełożenia tej skrzyni, ale chyba są takie same w podobnym roczniku) $$
2.zdjąć i założyć skrzynie $$
3.odpowiedni olej do skrzyni $$
4.nowa tarcza sprzęgła $$
Teraz odpowiedz na pytanie, dlaczego skrzynia padła?
a)Wada fabryczna.
b)Ktoś zaniedbał wymiany oleju w skrzyni, co 24 miesiące lub 30 000km (co wcześniej nastąpi).
c)Olej wymieniony, ale nie odpowiedni wlany.
Niektóre modele skrzyń Hyundai’a są wrażliwe na jakość oleju, olej zbyt gęsty nie dotrze we wszystkie szpary (są dosyć małe) i ich nie będzie smarował.
Chyba ma być zalana olejem syntetycznym.
-
Jeden telefon i jest skrzynia do Accent'a 1,5 2003r. cena 800zl
link do ogłoszenia (http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5483926)
-
bardzo wszystkim dziękuje za pomoc
ostatecznie, idąc za radą e-gen, kupiłem używaną skrzynie na szrocie od accenta I. Dziś oddałem samochód do warsztatu, więc niebawem się dowiem, czy wszystko będzie pasowało. Jeżeli nie, to mogę ją zwrócić.
Co do eksploatacji, to wszystko było robione w terminie, więc to musiała być wada fabryczna. Straszny pech, bo dopiero w marcu skończyła mi się gwarancja.
Pozdrawiam
-
Chyba ma być zalana olejem syntetycznym.
Dokladnie tak. Ja po kupnie od razu kazałem zalać ją takim olejem jaki jest podany w instrukcji. Dodatkowo jak czasami jest okazja to proszę żeby mi sprawdzili poziom oleju.
BTW: czy ktoś wie co jest dokładnie w tym zestawie naprawczym do skrzyni?
antonio, daj namiar gdzie kupowałeś i za ile.
U mnie się nic nie dzieje ale liczę, że po przekroczeniu 100 tys dam skrzynie do generalnej inspekcji na wszelki wypadek.
-
kupowałem na szrocie na strażackiej za 600 zł. Ale jeżeli nic ci sie nie będzie działo, to po co chcesz ją ruszać. Zamiast naprawić, to jeszcze ci ją popsują (jak to polscy mechanicy). Poza tym w moich poprzednich samochodach skrzynie chodziły bez problemów jak je sprzedawałem przy nawet 200000 przejechanych. Mój przypadek to tylko cholerny pech.
-
kupowałem na szrocie na strażackiej za 600 zł. Ale jeżeli nic ci sie nie będzie działo, to po co chcesz ją ruszać. Zamiast naprawić, to jeszcze ci ją popsują (jak to polscy mechanicy). Poza tym w moich poprzednich samochodach skrzynie chodziły bez problemów jak je sprzedawałem przy nawet 200000 przejechanych. Mój przypadek to tylko cholerny pech.
Chociażby po to zeby sprawdzili synchronizatory i reszte bebechów. Mam jakieś drobne wątpliwości co do trójki a wszystko chce zrobić jak się zbiegnie z wymianą płynów. Nie wiem jakie mialeś doświadczenia ale ja sie nie boje oddawać samochodu do mojego warsztatu.
Co do Twojej skrzyni to ja stawiam na zaniedbanie w pewnej chwili bo nie chce mi się wierzyć, że wszystko robione na czas i nagle skrzynia się ******* w 100%.
grzesik1: usunięcie wulgaryzmu, dostajesz UPOMNIENIE!
-
Przepraszam, że tyle nie pisałem, ale wyjechałem na dłużej.
Natomiast sytuacja ze skrzynią wyglądała tak: skrzynie od starych akcentów niestety nie pasują, nawet w tych akcentach II są różne rodzaje. Skrzynię ze strażackiej oddałem i pojechałem aż do łodzi na szrot, gdzie mieli skrzynię do mojego modelu. Z tym samochodem to tragedia - żadnych zamienników jeżeli chodZi o części (np. wszystkie zamienniki sprzęgła nie pasowały - jedynie oryginalne sprzęgło).
Jeszcze raz bardzo wszystkim dziękuję za wskazówki i pomoc
Pozdrawiam
-
Przepraszam, że tyle nie pisałem, ale wyjechałem na dłużej.
Natomiast sytuacja ze skrzynią wyglądała tak: skrzynie od starych akcentów niestety nie pasują, nawet w tych akcentach II są różne rodzaje. Skrzynię ze strażackiej oddałem i pojechałem aż do łodzi na szrot, gdzie mieli skrzynię do mojego modelu. Z tym samochodem to tragedia - żadnych zamienników jeżeli chodZi o części (np. wszystkie zamienniki sprzęgła nie pasowały - jedynie oryginalne sprzęgło).
Jesteś pewien z tym sprzęgłem? Do wersji 1,3 są zamienniki od konako do sachsa. Poza tym jak często wymienia się sprzęgło? Raz w życiu samochodu więc można odżałować na oryginał i mieć spokój. Poza tym nie wierze, że wersja 1,5 nie ma zamienników. IMO po prostu jesteś negatywnie nastawiony po tej całej sytuacji ze skrzynią :)
Powiedz lepiej czy doszliście do tego co się stało, że skrzynia totalnie padła no i ile zapłaciłeś za nową skrzynie.
-
Serio, każdy zamiennik, który kupiłem do mojego samochodu wg katalogów nie pasował - jedynie oryginalne części. Ktoś mógłby powiedzieć, że pewnie nie umiem ich znaleść, ale wcześniej miałem wiele innych samochodów i wtedy oryginalne części nawet nie przechodziły mi do głowy (wszystko mogłem znaleść w zamiennikach).
Co do skrzynki to zapłaciłem 1000 zł za skrzynię, 650 za kompletne sprzęgło, simeringi (40), podkładki pod wydech 50, olej do skrzyni (też parę złotych), płyn do sprzęgła (ileś tam). Robocizna: 800 zł.
Przy okazji poszła złączka elastyczna wydechu, więc tu też 150 zł doszło.
Mechanicy mówili, że awaria mojej skrzyni to pewnie wada fabryczna. Obudowa była pęknięta, ale powiedzieli, że ta dziura nie powstała od zewnątrz, tylko że pewnie coś ją wybiło od środka.
-
Przy okazji poszła złączka elastyczna wydechu, więc tu też 150 zł doszło.
koszt samego łącznika to 45 zł
Jeżeli masz zanotowane to podaj dokładny typ skrzynki, która podpasowała.
-
Niestety dobierałem na wygląd. Poza tym (co dziwne) ta skrzynia była z brytyjskiego samochodu i miała numery zupełnie inne niż moja stara skrzynia.
-
Grunt ze udalo sie skompletowac. Takie same przelozenia ? nie wrzucasz biegu odwrotnie, 5 zamiasts jedynki ? :-D
-
antonio, no troche to wyszło :( teraz pilinuj tego ale jak znam życie to do końca życia samochodu masz spokój :)
-
No oby! Na razie jest w porządku!
Jeszcze raz stokrotne dzięki dla wszystkich chętnych do pomocy! Pozdrawiam