HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: gleda w 24 Czerwiec 2008, 00:42:25
-
Witam.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak je zdjąć i czy napotkam jakieś problemy?
Pzdr
-
Nie powinienes miec problemow no chyba ze przyrdzewialy troche ;)
Ale tez jest na to sposob
Beben jest przykrecony jedna lub deoma srubkami jesli je odkrecisz i beben nie bedzie chcial zejsc wkrec w to miejsce inna srube tylko dluzsza tak zeby ona wyparla beben zapierajac sie ew. mozesz jeszcze popukac lekko mlotkiem w bebny zeby sie obruszyly ale bez przesady to nie ruski sprzet ;)
-
niestety w moim roczniku na bębnie nie ma żadnych śrub.Jest za to centralnie na środku dekielek a pod nim nakrętka.Zastanawiam się czy trzyma ona bębęn czy piastę.
-
Odkręc tą nakrętkę i zdejmij bęben. Uważaj żeby łożysko nie wpadło w piach
-
Tylko poluzuj nakrętkę jeszcze na kołach,bo "w powietrzu" możesz mieć z tym problem.
-
Tylko poluzuj nakrętkę jeszcze na kołach,bo "w powietrzu" możesz mieć z tym problem.
A niby dlaczego?
-
Tylko poluzuj nakrętkę jeszcze na kołach,bo "w powietrzu" możesz mieć z tym problem.
A niby dlaczego?
a bo pewnie kolo bedzie sie obracało (np jak ktos ma słaby ręczny)
-
a bo pewnie kolo bedzie sie obracało (np jak ktos ma słaby ręczny)
A niech się obraca - przecież "czop" łożyska się nie będzie obracać
-
:mrgreen: bęben zdjąłem (robi się to tak jak napisał BartBartez-dzięki).
Zdejmowałem bo zakleszczył się hamulec w tylnym prawym.W środku było pełno syfu.Cylinderki lekko (ale mało) przepuszczają na uszczelkach.Szczęki chyba spalone (okładzina odkleja się od blachy i można ją łatwo ręką złamać i pokruszyć).Ręczny był luźny (to nie on kleszczył).
Jak myślicie co może być przyczyną zakleszczenia?Sprężyna powrotna?(niby na oko nie jest uszkodzona).Może cylinderki?
Jak sprawdzić czy łożyska piasty się nie przegrzały (czy są dobre)?
dodano:
...i czy kupować nowe cylinderki czy reperaturki? (nowe HMC -120zł szt., JC-60zł szt.).
Co do JC to miałem z tym już "kontakt" i ;/
[ Komentarz dodany przez: grzesik1: 2008-06-29, 08:46 ]
korzystamy z funkcji edytuj a nie piszemy 2 posty w przeciągu 5 min :evil: [/color]
-
Wymień szczęki i całe cylinderki. Wyczyść dobrze wszystko i bardzo dokładnie samoregulatory (inny z lewej niż z prawej). Pamiętaj jak to poskładać. Przy takich wydatkach zainwestuj jeszcze ok. 30 zł i kup komplet nowych sprężyn
-
Jak dla mnie to nie oszczedzaj na hamulcach wymien co nosi znamiona jakiegokolwiek zuzycia badz wadliwej pracy
-
a te samoregulatory to które to (jak wyglądają)?
może to ten "dynks" pod górną sprężyną ściągającą?(składa się z trzech części a ta środkowa w jedną wchodzi a w drugą jest wkręcana i ma takie ponacinane na obwodzie kółko)- może ktoś wie co to i do czego?....tą właśnie rzecz rozłożyłem i wyczyściłem ;-) ale na jaką długość mam to teraz skręcić (im bardziej skręcę tym mniejsza długość)?
-
a te samoregulatory to które to (jak wyglądają)?
Ło matko...
Na tej stronie http://hmaservice.com/ masz rysunek i opis każdego detalu, zajrzyj tam i zapoznaj się - to nic trudnego = tam jest pismo obrazkowe, nawet jak nie kumasz po angielsku.
Trzeba sobie radzić
-
Na rosyjskiej też jest
http://www.korea-opt.ru/hyundai_new.php?cat=280&grp=3B400179