HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: vojta81 w 08 Wrzesień 2012, 21:13:15
-
Witam!
Od niedawna posiadam I20 i mój problem polega na tym że, znika mi gdzieś płyn chłodzący... na początku myślałem ze to może uszczelka, ale byłem w serwisie i stwierdzili ze nie. I teraz już nie wiem co to może być. Olej ma kolor normalny i jego poziom nie wzrasta, nic nie wycieka, autko chodzi normalnie, nie przegrzewa sie a w sumie to wskazówka temperatury zawsze jest pod 90 stopniami i nie słyszałem żeby wiatrak kiedykolwiek sie uruchomił... Ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam że autko kupiłem w komisie, było sprowadzone z Niemiec.
-
Możliwe, że masz mały wyciek, opaska za słabo dokręcona, pompa cieknie. Plam nie będzie bo wyparuje zanim znajdzie się na ziemi. Przejrzyj cały silnik czy przy wężach nie ma śladu po wycieku. Jest też opcja, że nagrzewnica cieknie a wtedy wszystko do środka leci. Jak w chłodny dzień nadmiernie parują szyby i pomaga tylko włączenie klimy to może być właśnie to.
Profilaktycznie zastosuj środek do uszczelniania układów chłodniczych. Jeśli nie pomoże to zostaje uszczelka pod głowicą.
-
Mozliwe ze juz wiem gdzie podziewa sie płyn... mam wyciek w okolicy takiego grubego weza ktrory wychodzi z silnika i idzie do chłodnicy ale tylko cieknie jak silnik jest ciepły i tylko czasami. No nic odstawie do serwisu. Oby to tylko to.
-
Ja miałem lekki wyciek z dolnego korka chłodnicy. Był on plastykowy i przy wkręcaniu został uszkodzony gwint. Ciekło tylko na ciepłym silniku. Po zgaszeniu silnika po ok. 10 min. nie było już śladu po płynie i nie ciekło. Wymieniłem korek na stalowy i wszystko gra. Powodzenia w naprawie. :-D
-
No nic odstawie do serwisu
Jeżeli jest na wężu opaska zaciskowa na śrubokręt bądź klucz to po prostu to sam dokręć. Już chyba takim kaleką nie jesteś by z taką pierdołą po serwisach latać. Inna sprawa jeśli są jakieś wymyślne opaski to wtedy jestem w stanie zrozumieć jeśli auto jeszcze na gwarancji jest.
Cieknie na ciepłym silniku bo wzrasta wtedy ciśnienie wewnątrz a przestaje jak silnik się chłodzi. Raczej logiczne.
-
No kaleką nie jestem, ale na tych zaciskach nie ma żadnych srubek zeby to zacisnąć :-)
No i troche D..a, pęknięty wąż od chłodnicy, niby nic, tylko nie mają nigdzie w magazynach na stanie tego węża i zostałem bez autka na kilka dni :-/
-
Opaski są ale takie zaciskowe więc po zdemontowaniu rury u mnie ciekło pomalutku i dopiero druga taka zwykła zakręcana załatwiła sprawę.
Rurę pewnie można kupić podobną w sklepach z częściami do aut. Tylko trzeba wziąc starą i po przymierzać.
-
u mnie uciekało przez górny korek, trzeba go do końca dokręcić aż zaskoczy na swoje miejsce... ślad po uciekającym płynie miałem na masce od spodu .. jakby komuś biała farba się rozlała na maskę ;) już od 2 lat po kłopocie.
-
Ten pękający przewód to ponoć przypadłość i20. Wspominał ktoś tu już o tym na tym forum, lub wyczytałem to gdzieś indziej. Do przypadłości i20 dodam jeszcze elektryczne wspomaganie (źródło: Auto Świat). Ponoć to też wrażliwy element tego samochodu i często odmawia posłuszeństwa. Nie wypada nie wspomnieć o zewnętrznych klamkach drzwi, wewnętrznych klamkach drzwi (łuszczy się/schodzi powłoka chromowana/niklowana), tylnej klapie, osłonach przeciwsłonecznych.
-
Ja miałem lekki wyciek z dolnego korka chłodnicy. Był on plastykowy i przy wkręcaniu został uszkodzony gwint. Ciekło tylko na ciepłym silniku. Po zgaszeniu silnika po ok. 10 min. nie było już śladu po płynie i nie ciekło. Wymieniłem korek na stalowy i wszystko gra. Powodzenia w naprawie. :-D
Mam podobną sytuację, ucieka płyn chłodniczy, ale nie widać miejsca wylewania itd... nie mam masła, nie pali na biało itd... Przy 50.000 km na liczniku serwis podejrzewa sam korek. I teraz jaki typ stalowego i który:
- zbiorniczka wyrównawczego, czy
- od chłodnicy?
Pozdrawiam :)
-
Podpowiem - od chłodnicy. W zbiorniczku nigdy nie ma ful i nawet jakbyś nie miał korka to co najwyżej będzie parowało ale nie powinno wyciekać. Możesz też mieć nieszczelną chłodnicę np. na złożeniach. Nie musi być wycieków widocznych, bo z małej dziurki może po prostu od razu parować. Najlepiej otwórz maskę i sprawdź czy gdzieś niczego nie widać podczas pracy. Jak z korka cieknie to zobaczysz albo cię oparzy ;)
-
Sprawdźcie sobie pod nogami kierowcy czy pasażera, podnieście gumową wycieraczke/dywanik jak macie i przejedźcie ręką czy jest sucho czy po przejechaniu płaską dłonią wilgoć nie zostaje na niej.
-
Dzięki za info. Jeszcze drobne pytanie techniczne, czy jakbym chciał dolać płynu chłodniczego na chłodnym silniku (tak, aby mnie nie poparzyło) to czy później muszę układ jakoś odpowietrzać? Jak tak, to gdzie, w jaki sposób? :)
Drugie pytanie - jaki zamiennik korka chłodnicy polecacie? Znalazłem np. BLUE PRINT ADZ99901 lub CALORSTAT RC0027?
-
Do zbiorniczka zawsze można dolać do poziomu górnej kreski. Nie potrzeba nic odpowietrzać.
-
Do zbiorniczka zawsze można dolać do poziomu górnej kreski. Nie potrzeba nic odpowietrzać.
OK dziękuję ;) Wszak dałem przez chwilę na obroty powyżej 2000/min i ogrzewanie na full ;)