HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Tajniaczek w 07 Styczeń 2009, 16:20:33
-
Witajcie zapaleńcy w Nowym roku życze wam Bezawaryjnych podróży i obniżek cen Paliw. wracając do tematu, zaczne od tego że sprzedałem ;( moją wierną toważyszke Lantre i nowy właściciel ma znią mały problem <co?> raz pali raz nie :oops: . Przed sprzedażą ,została wymieniona cewka zapłonowa ze względu na zdiagnozowanie braku iskry. Na nowej cewce odpaliłem i nie miałem żadnych problemów,przejechałem 150 km auto było wielokrotnie gaszone i odpalane. Iskra była cały czas teraz jest tak silnik kręci i raz iskra jest raz jej nie ma, na wejściu do cewki prąd jest na wyjściu z niej też. :> Kopułka wymieniona 1,5 roku temu świece roczne kable roczne, dziwne jest to że jak odpali to za 1 razem a jak nie to zalewa świece ;/ ( mokre od paliwa), auto jak chodzi potrafi samo zgasnąć i już nie odpalić tego dnia tylko z rana następnego. Przy przekręceniu zapłonu dziwnie strzela część ze zdjęcia.
(http://images28.fotosik.pl/311/46954e44400962ebmed.jpg)
(http://images33.fotosik.pl/437/d527a7b6d9c71811med.jpg)
<pomocy> Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Pozdrawiam Taj
-
Przy przekręceniu zapłonu dziwnie strzela część ze zdjęcia.
Nie widzę zdjęcia :roll:
-
Nie widzę zdjęcia
Już poprawiłem ;-)
-
Tajniaczek PT czyli tranzystor mocy. Pewnie niedługo bedzie tak, że nie będzie wcale iskry. Z którego roku lantra była?
-
To chyba nie jest PT.
Wygląda na jakiś elektrozawór podciśnienia
-
To na zdjęciu to elektrozawór podciśnienia, a to co nawala i p[rzez co nie moze odpalic, to PT
-
Z którego roku lantra była?
Lantra Jest z 1992 roku silnik 1,5 Grześik czy to jest ten tranzystor mocy ??
Czy to małe to tranzystor? (http://moto.allegro.pl/item519447677_modul_zaplonu_kondensator_hyundai_lantra_1_5.html)
Grzesik czy ty wymieniałeś ten tranzystor mocy ?? Jeżeli tak to ile może kosztować to cudo ?? czy możecie rozwinąć skrót PT <czytaj>
Bardzo dziekuje za natychmiastową pomoc <piwo>
-
Tak, to jest PT, u mnie było tak, że podczas jazdy zgasł i koniec... holowanie do domu.
Następnego dnia zapalił i zgasł i już się wiecej nie odezwał.
Sprawdziłem tylko czujnik optyczny w aparacie zapłonowym, (jeśli wskazówka od obrotów drga podczas kręcenia rozrusznikiem to jest ok).
Zmieniłem cewke i nic, Po zmianie Tranzystora odpalił od strzała.
Nowy kosztuje 290zł :)
Cena z aukcji przystępna, ja na początku podłączyłem z jakiejś mazdy potem z ponego 94r(3pin tylko odwrotne i kolor szary), nigdzie nie mogłem dostać oryginału, a tu proszę :)
PT Power Transistor - tranzystor mocy - moduł zapłonowy
-
Sprawdziłem tylko czujnik optyczny w aparacie zapłonowym, (jeśli wskazówka od obrotów drga podczas kręcenia rozrusznikiem to jest ok).
Grzesik wielkie dzięki czyli ten PT Power Transistor to nic innego jak to małe gówniuszczku z miejsce na 1 śrube przykręcane do ECI. Powiedzcie mi jeszcze gdzie w takim razie mieści się ten moduł zapłonu z Aukcji ??
-
PT Power Transistor to nic innego jak to małe gówniuszczku z miejsce na 1 śrube przykręcane do ECI.
Nie, Moduł to to samo co PT i to samo co Power transistor :) Jest to ta kosteczka z napisem J121 z aukcji którą wskazałeś na allegro. I jest przykręcona do głowicy poprzez kolektor ssący między 2 a 3 wtryskiwaczem.
To małe coś na jeden przewód to nie mam pojęcia co to jest i za co odpowiada wiem, że kiedyś podczas pracy silnika to odłączyłem i silnik pracował normalnie :roll:
Gdzieś kiedyś słyszałem że to jakiś element od obrotomierza, w ponym kuzyna który obrotomierza nie miał tego dingsa też nie było, ale ile w tym prawdy tego nie wiem.
Na forum mitsumaniaków był kiedyś opis jak sprawdzić Power transistor, (nieszczęsny pt)
-
Moduł to to samo co PT i to samo co Power transistor Jest to ta kosteczka z napisem J121 z aukcji którą wskazałeś na allegro. I jest przykręcona do głowicy poprzez kolektor ssący między 2 a 3 wtryskiwaczem
Dzięki wielkie postram się to odnaleźć na forum MitsuManiaków może to znajde jak mi sie uda pochwale sie rezultatem :-D
Witam po krótszej przerwie Korzystając z Waszych rad drodzy koledzy <piwo> i porad z książki Krzysztofa Woszczyka "Hyundai Pony Excel budowa-eksploatacja-naprawa" za pomocą miernika sprawdzilismy czy Tranzystor Mocy działa. :idea: Poniżej opisze sposób sprawdzenia Tranzystora :arrow: (Podłączyc zacisk ujemny zasilania 3v do zacisku 2 z Tranzystora Mocy, a nastepnie sprawdzić, czy jest ciągłość pomiędzy zaciskiem 3 i zaciskiem 2 (jeśli zacisk 1 oraz zacisk + są podłączone i odłączone). schemat rozmieszczenia PINÓW <czytaj> [3 2 1]←kolejność pinów do 3 i 2 podłączamy miernik dodatkowo do 2 (-) a do 1 (+) Systemy elektryczne silnika lantra (http://www.osemka.p.lodz.pl/~rufens/hyundai/93/8_engine_electrical_system.pdf)
Teraz czekam na częśći i mam nadzieje po wymianie będzie chodziło jak wcześniej <ok>
:evil: Niestety po wymianie Tranzystora Mocy Poprawy brak auto odpaliło pochodziło 10 minut, zostało zgaszone potem znowusz odpaliło i zgasło potem załapywało i gasło, Iskra znowu zanikła ;( Za poradą Grzesik1 obserwowałem obrotomierz i raz wskazówka drgała a raz nie, tzn drgała przy 5 próbach a potem długo nie i tak na przemian <co?> czyli może być padnięty aparat zapłonowy :( a czas oczekiwania do elektro-mechanika to po 23 stycznia masakra.
<pomocy> Czy za pomocą Miernika jestem w stanie zdiagnozować Aparat Zapłonowy ?? Proszę o Pomoc Taj
-
Witam.
Sprawdź czujnik położenia wału.
Pzdr
ŁK
-
Sprawdź czujnik położenia wału.
W tym modelu nie ma czujnika położenia wału, jest czujnik optyczny w aparacie zapłonowym.
-
Witam właśnie się dowiedziałem się że przyczyną problemów z Lanterką jest padniety sterownik silnika (komputer) :evil: Z tego co orientuje się koszt Komputera to około 100-200zł jak coś wiecie na temat Komputera to prosze o info pozdrawiam Taj 8-)
-
:-D Lantra Naprawiona :mrgreen: Przyczyna Komputer :lol: 8-) Dziękuje wszystkim za pomoc - i cenne rady :!: Zamykam temat :!: